Wat als Corona enigzins onder controle is?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Wat als Corona enigzins onder controle is?

#16 Bericht door wanadee » woensdag 15 april 2020, 01:51

jumbo schreef: woensdag 15 april 2020, 00:49 beetje nuchterheid mag ook wel toch?
C19 heeft minder slachtoffers als Influenze geeist, op jaarlijks nivo en dat zal ook zo blijven, zelfde geldt voor kanker en verkeersongelukken en zo kan ik nog wel effe doorgaan.
Ik vind dat je dit eigenlijk niet kan vergelijken Jumbo. Bij de ziektes die jij op noemt gaat niet het grootste deel van nederland op slot maar draait alles gewoon door. Corona verwoest niet alleen onze gezondheid maar ook onze economie. Vergelijken kun je alleen als je weet hoeveel slachtoffers er zouden vallen als er geen maatregelen zouden zijn getroffen. Er zouden maar weinig hoogbejaarden of mensen met zwakke gezondheid over blijven.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wat als Corona enigzins onder controle is?

#17 Bericht door wpdl » woensdag 15 april 2020, 02:02

Het is het einde van de wereld niet dat klopt deze quote opmerkingen is toch geen kattenpis.
Het voegt eraan toe dat prioriteit moet worden gegeven aan volksgezondheid, banen en levensomstandigheden, evenals aan de economische en financiële marktstabiliteit. Het voorspelt een BBP-verlaging van 7,7 procent als de situatie snel weer normaal wordt, maar meer dan dat als de crisis aanhoudt.



Bron The Nation

Azië zal voor zover ik het zag er economisch redelijk uitkomen hoewel Thailand onderaan zal bungelen [het meeste in zal leveren dus]
De rest van de wereld en vooral Amerika en Europa zullen het flink inleveren is de verwachting.
De door jou aangehaalde nuchterheid is ver te zoeken.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wat als Corona enigzins onder controle is?

#18 Bericht door jumbo » woensdag 15 april 2020, 04:48

wpdelange schreef: woensdag 15 april 2020, 02:02 Het is het einde van de wereld niet dat klopt deze quote opmerkingen is toch geen kattenpis.
Het voegt eraan toe dat prioriteit moet worden gegeven aan volksgezondheid, banen en levensomstandigheden, evenals aan de economische en financiële marktstabiliteit. Het voorspelt een BBP-verlaging van 7,7 procent als de situatie snel weer normaal wordt, maar meer dan dat als de crisis aanhoudt.



Bron The Nation

Azië zal voor zover ik het zag er economisch redelijk uitkomen hoewel Thailand onderaan zal bungelen [het meeste in zal leveren dus]
De rest van de wereld en vooral Amerika en Europa zullen het flink inleveren is de verwachting.
De door jou aangehaalde nuchterheid is ver te zoeken.
Veel landen hier zijn aan elkaar verbonden als klant en/of leverancier, als de ene niest is de ander verkouden en zo werkt dat hier ook...
Ze hebben veelal ook dezelfde klandizie (lees investeerders), het westen en die hebben alle belang bij het beschermend en behouden van de investering.

Thailand heeft door zijn reserves meer vet op de botten dan menig ander en door zijn relatie met China ook een eventuele financier

Vandaag wordt er beslist of werkgevers hun personeel tijdelijk mogen opschorten voor 3 maanden en de SS de betaling (62% tot een maximum van 15,000 genoten salaris)
die verplichting overneemt. Naar het luidt zijn de fondsen er en anders kan het gefinancierd worden.
Na 3 maanden of eerder als eea dat toelaat dienen de werknemers weer aangenomen te worden, naar de mogelijkheden die er zijn

Dus het kan nog een paar kanten op, maar onderaan bungelen zal niet zo snel gebeuren
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wat als Corona enigzins onder controle is?

#19 Bericht door jumbo » woensdag 15 april 2020, 04:51

wanadee schreef: woensdag 15 april 2020, 01:51
jumbo schreef: woensdag 15 april 2020, 00:49 beetje nuchterheid mag ook wel toch?
C19 heeft minder slachtoffers als Influenze geeist, op jaarlijks nivo en dat zal ook zo blijven, zelfde geldt voor kanker en verkeersongelukken en zo kan ik nog wel effe doorgaan.
Ik vind dat je dit eigenlijk niet kan vergelijken Jumbo. Bij de ziektes die jij op noemt gaat niet het grootste deel van nederland op slot maar draait alles gewoon door. Corona verwoest niet alleen onze gezondheid maar ook onze economie. Vergelijken kun je alleen als je weet hoeveel slachtoffers er zouden vallen als er geen maatregelen zouden zijn getroffen. Er zouden maar weinig hoogbejaarden of mensen met zwakke gezondheid over blijven.
Ik vind het een en jij vindt het ander, kwestie van perspectief....perspective is the key to happiness
Je haalt een zin aan in een verhaal en trekt het wellicht iets uit zijn verband
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Wat als Corona enigzins onder controle is?

#20 Bericht door wpdl » woensdag 15 april 2020, 05:24

Dus het kan nog een paar kanten op, maar onderaan bungelen zal niet zo snel gebeuren
Met onderaan bungelen bedoelde ik uiteraard het inleveren van BNP in %

Deze club [IMF] heeft daar een kleuren plaatje bij gedaan wat men verwacht.
Dat Thailand uiteindelijk en hopelijk weer snel zijn zaken op orde zal krijgen is te hopen ja de wind kan nog alle kanten op gaan waaien.
Op dit moment staan ze rood in een blauwe regio. :cry:


Bronmateriaal welingelichtekringen

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Wat als Corona enigzins onder controle is?

#21 Bericht door jumbo » woensdag 15 april 2020, 06:27

wpdelange schreef: woensdag 15 april 2020, 05:24
Met onderaan bungelen bedoelde ik uiteraard het inleveren van BNP in %

Deze club [IMF] heeft daar een kleuren plaatje bij gedaan wat men verwacht.
Dat Thailand uiteindelijk en hopelijk weer snel zijn zaken op orde zal krijgen is te hopen ja de wind kan nog alle kanten op gaan waaien.
Op dit moment staan ze rood in een blauwe regio. :cry:


Bronmateriaal welingelichtekringen
Blauw of rood wordt bepaalt door de negative groei los te laten op de groei van vorig jaar
Indonesie, India en China behoren de laatste jaren tot bijna dubbeldigit groeiers, laat je daar dan een single digit negatieve voorspelling op los
dan is het in die landen nog steeds positief, maar de economie krimpt net zo hard of harder als die van Thailand.
Eingelijk heb je absolute getallen nodig om daar goed inzicht in te krijgen...
Perspectief dus weer
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Wat als Corona enigzins onder controle is?

#22 Bericht door jomel17 » woensdag 15 april 2020, 15:45

Mijn vrouw en schoonmoeder hebben een klein shopje op de markt bij Khon Kaen, het is daar goed te merken dat mensen minder besteden.
Ze blijft waarschijnlijk zitten met 1000 kilo watermeloen....... :|
หลงรัก

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”