Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2056 Bericht door wpdl » zondag 08 januari 2023, 01:59

Wat Update van thaipbsworld

Regels voor vliegtuigpassagiers die tussen 9 en 31 januari in Thailand aankomen


De Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT) heeft zeven regels uitgevaardigd die van toepassing zijn op alle niet-Thaise aankomsten tussen 9 en 31 januari.

De regels zijn als volgt:

Niet-Thaise passagiers die 18 jaar of ouder zijn, moeten documentatie kunnen overleggen waarin wordt bevestigd dat ze twee COVID-19-vaccindoses hebben gekregen of een doktersverklaring waarin staat dat ze in de afgelopen 180 dagen hersteld zijn van een COVID-19-infectie. Wie niet gevaccineerd is, moet een doktersbrief laten zien waarin hij uitlegt waarom hij niet gevaccineerd is.

Niet-Thaise passagiers die aankomen uit landen die geïnfecteerde mensen de toegang weigeren, moeten vóór hun vertrek naar Thailand een COVID-verzekering hebben afgesloten, die geldig is gedurende hun verblijf in Thailand plus zeven dagen. Degenen die voor zaken of vliegtuigpersoneel in Thailand aankomen, moeten garantiebrieven van hun werkgevers hebben.

Thaise paspoorthouders zijn vrijgesteld van het tonen van vaccinatiecertificaten en ziektekostenverzekeringen.

Passagiers die op doorreis zijn, zijn ook vrijgesteld van het tonen van een vaccinatiecertificaat of een certificaat van ziektekostenverzekering, maar ze moeten wel voldoen aan de regels van het land van bestemming.

Luchtvaartmaatschappijen zijn verplicht de bovengenoemde documenten van hun passagiers te controleren. Als een passagier de vereiste documenten niet kan overleggen, mag de luchtvaartmaatschappij hem niet toestaan aan boord te gaan.

Luchtvaartmaatschappijen zijn verplicht ervoor te zorgen dat passagiers tijdens hun vluchten een mondkapje dragen, behalve tijdens het eten of in noodsituaties.

Passagiers die tijdens hun reis COVID-symptomen ontwikkelen, wordt geadviseerd om bij aankomst op hun bestemming een snelle antigeentest te ondergaan.

De handhaving van de nieuwe regels valt samen met de verwachte komst van toeristen uit China, nadat de Chinese regering de reisbeperkingen voor haar burgers met ingang van 8 januari had versoepeld.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2057 Bericht door driver » zondag 08 januari 2023, 08:22

jumbo schreef: zaterdag 07 januari 2023, 23:47
driver schreef: zaterdag 07 januari 2023, 07:23 Begint dat gezeur weer. Net voor Sukanya geboekt 30 Mei tot 4 July. Maar die is Thaise dus hoeft dan die Covid verzekering niet te hebben toch.

Vraag :Zit die verzekering al automatisch bij een doorlopende reis en annuleringsverzekering tegenwoordig?.Of gaat dat echt via de ziektekosten verzekering in mijn geval Menzis in Nederland.
Zal zelf ook even checken uiteraard.
Iedere Thai is verzekerd onder het Thaise zorgsysteem, maar zorg wel voor de andere informatie
. Iedere Thai verzekerd.. Maar geldt dat ook als in ons geval Sukanya al 11 jaar weg is uit Thailand en in Thailand vlgs haar uitgeschreven is bij een verzekering waar ze iets premie voor betaalde. Ik snap dat verhaal van haar nog steeds niet. Ze zegt dat ze altijd iets betaalde en dat is stopgezet op indertijd mijn advies toen we bij een instantie oid waren. Ik zei toen als ze naar Nederland gaat is ze verzekerd tegen ziektekosten in Nederland waarom blijven betalen in Thailand? 🤔.
Paar jaar later is ze daar blijkbaar weer geweest en heeft ze weer betaald begreep ik.
De laatste vier jaar weer niet dus ik snap er nog steeds niks van wat dat nou was.
Beetje warrig mijn verhaal maar zo hoor ik het ook van Sukanya.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2058 Bericht door driver » zondag 08 januari 2023, 08:23

jumbo schreef: zaterdag 07 januari 2023, 23:49
driver schreef: zaterdag 07 januari 2023, 21:52
serpay schreef: zaterdag 07 januari 2023, 17:46 driver hier geen probleem . wij vliegen in maart en dao vliegt in met Duits paspoort en is volledig gedect.
ook ik omdat mijn verzekering alles dekt.
hopelijk blijven de chinezen weg uit Thailand of moeten corona test overleggen.
Menzis verzekering hier dekt wat ik lees ook alles. Echter.. Hoe laat je dat in Thailand zien dan dat dao, jij of Sukanya verzekerd zijn?
In ons geval zal haar Menzis ziektekosten pasje niet voldoende zijn lijkt me?

Maar als dao met een Duits paspoort Thailand ingaat mag ze dan ook maar max 6 weken blijven toch. Met Thaise paspoort onbeperkt.
Suk verlaat Nederland met Nederlands paspoort en gaat Thailand in met haar Thaise paspoort.
Thailand uit en Nederland in idem dito.
In beide en alle gevallen als het Niet Thai Nationals betreft moet je een additionele verklaring van je ZKV of reiskosten verzekering hebben
Dao zou gewoon op haar Thai paspoort, als ze die nog heeft, kunnen invliegen, geen probleem
Aditionele verklaring oké.
Dank je wel.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2059 Bericht door driver » zondag 08 januari 2023, 08:26

wpdl schreef: zondag 08 januari 2023, 01:59 Wat Update van thaipbsworld

Regels voor vliegtuigpassagiers die tussen 9 en 31 januari in Thailand aankomen


De Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT) heeft zeven regels uitgevaardigd die van toepassing zijn op alle niet-Thaise aankomsten tussen 9 en 31 januari.

De regels zijn als volgt:

Niet-Thaise passagiers die 18 jaar of ouder zijn, moeten documentatie kunnen overleggen waarin wordt bevestigd dat ze twee COVID-19-vaccindoses hebben gekregen of een doktersverklaring waarin staat dat ze in de afgelopen 180 dagen hersteld zijn van een COVID-19-infectie. Wie niet gevaccineerd is, moet een doktersbrief laten zien waarin hij uitlegt waarom hij niet gevaccineerd is.

Niet-Thaise passagiers die aankomen uit landen die geïnfecteerde mensen de toegang weigeren, moeten vóór hun vertrek naar Thailand een COVID-verzekering hebben afgesloten, die geldig is gedurende hun verblijf in Thailand plus zeven dagen. Degenen die voor zaken of vliegtuigpersoneel in Thailand aankomen, moeten garantiebrieven van hun werkgevers hebben.

Thaise paspoorthouders zijn vrijgesteld van het tonen van vaccinatiecertificaten en ziektekostenverzekeringen.

Passagiers die op doorreis zijn, zijn ook vrijgesteld van het tonen van een vaccinatiecertificaat of een certificaat van ziektekostenverzekering, maar ze moeten wel voldoen aan de regels van het land van bestemming.

Luchtvaartmaatschappijen zijn verplicht de bovengenoemde documenten van hun passagiers te controleren. Als een passagier de vereiste documenten niet kan overleggen, mag de luchtvaartmaatschappij hem niet toestaan aan boord te gaan.

Luchtvaartmaatschappijen zijn verplicht ervoor te zorgen dat passagiers tijdens hun vluchten een mondkapje dragen, behalve tijdens het eten of in noodsituaties.

Passagiers die tijdens hun reis COVID-symptomen ontwikkelen, wordt geadviseerd om bij aankomst op hun bestemming een snelle antigeentest te ondergaan.

De handhaving van de nieuwe regels valt samen met de verwachte komst van toeristen uit China, nadat de Chinese regering de reisbeperkingen voor haar burgers met ingang van 8 januari had versoepeld.
:thumbsup:.. Duidelijk dank je wel ook. Zag gisteren al iets op 9-31 January voorbij komen.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2060 Bericht door jomel17 » zondag 08 januari 2023, 13:11

Driver, die instantie die Suk bedoelt zal waarschijnlijk de Social Security Office zijn SSO waar wij hollanders ook ons levensbewijs voor de SVB moeten laten afstempelen
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2061 Bericht door driver » zondag 08 januari 2023, 14:40

jomel17 schreef: zondag 08 januari 2023, 13:11 Driver, die instantie die Suk bedoelt zal waarschijnlijk de Social Security Office zijn SSO waar wij hollanders ook ons levensbewijs voor de SVB moeten laten afstempelen
Oke, ik kom er niet achter als ik erover praat met haar wat ze nou precies bedoelt en toen ik er was zag ik het ook niet en Engels werdt er niet gesproken toen maar moet daar door Sukanya dan premie voor betaald worden. Ik begreep van haar dat als ze nu in Thailand zou gaan wonen zij niet verzekerd is oid voor ziektekosten. Maar alle Thai ingezetene zijn toch altijd verzekerd?.

Maar ze heeft wel haar Thaise ID bewijs plus Thaise paspoort. Staat ze dan niet automatisch geregistreerd in wat systemen in Thailand?.
Misschien stomme vragen maar ik ben niet zo goed in dit soort dingen wat Thailand betreft.

Ps.. We wijken nu wel wat af van het Corona onderwerp. :angel:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2062 Bericht door jumbo » maandag 09 januari 2023, 06:14

Voor de Algemene verzekering van Thai nationals hoeft ze niets te betalen, tenzij tijdens behandeling en dat is vaak een bijdrage van 30 thb per bezoek ongeacht de kosten.
Vaak refereert men hieraan als de Gold Card, stemmend uit Thaksin periode
Alleen je ID mee te nemen als THai, presto

De verzekering waar jij het over had is waarschijnlijk de SS, ik geloof dat je eerder ooit vermelde dat ze werkte en dan is het deze verzekering
Daar moet jij en de werkgever aan bijdragen, kan je persoonlijk doorstellen binnen 6 maanden na ontslag(name) , maar daar heeft ze niet voor gekozen en
kan ze ook niets meer mee doen... tenzij ze hier weer gaat werken

Dus valt ze terug naar de 30th kaart

Zij, als Thai national, hoeft niets aan te tonen, maar ik zou de vaccinatie kaart/digitaal, bij de hand houden.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2063 Bericht door driver » maandag 09 januari 2023, 08:06

Jumbo.. Ja dat was dan dat ss wat Jomel ook aangaf vlgs mij.
Van Seagate waar ze gewerkt heeft.
Ik wist toen niet wat het was daar en is toen stopgezet. Later is ze daar met haar zus weer geweest begreep ik en is het weer opgestart begreep ik. Haar zus zou dan betalen maar of dat ook gebeurt is?.

Maar die ss en de 30thb verzekering zit dus wel verschil tussen begrijp ik.
Moet ze in Juni maar eens gaan informeren of ze de ss nog heeft.
Nadeel was het toen als je een relatie opstart met een Thaise die geen woord Engels spreekt en toen ook amper Nederlands nog.
En ik geen Thais :mrgreen:
Dit soort dingen kwam ik toen niet achter wat het nu precies was.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2064 Bericht door jomel17 » maandag 09 januari 2023, 13:18

Driver het Engels van mijn vrouw en mij is ook niet denderend goed , als ik iets zeker wil weten of zij mij begrijpt pak ik Google translate erbij. losse woorden gebruiken niet gelijk hele zinnen !!
Haar Nederlands is gewoon slecht omdat zij 9 jaar in NL bij FruityPack heeft gewerkt tussen allerlei buiten landers
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2065 Bericht door driver » maandag 09 januari 2023, 14:45

jomel17 schreef: maandag 09 januari 2023, 13:18 Driver het Engels van mijn vrouw en mij is ook niet denderend goed , als ik iets zeker wil weten of zij mij begrijpt pak ik Google translate erbij. losse woorden gebruiken niet gelijk hele zinnen !!
Haar Nederlands is gewoon slecht omdat zij 9 jaar in NL bij FruityPack heeft gewerkt tussen allerlei buiten landers
Sukanya haar Nederlands is na 11 jaar ook nog steeds matig hoor.
Blijft moeilijk voor haar icm de hoorapparaatjes.
Google Translate ik soms ook maar toen in Thailand bij blijkbaar dat ss gedoe ook niet aan gedacht.
Mijn Engels is redelijk en lezen mits niet te gedetailleerd lukt ook wel maar ik blijf het lastig vinden.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 766
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2066 Bericht door pjotter » maandag 09 januari 2023, 15:12

Dit is een stukje uit de laatste update. Tja, het blijft "Thai last minute" gedoe weer.🙄
=====
Aangezien de COVID-19-pandemie het reizen over de hele wereld blijft beïnvloeden, heeft Thailand onlangs een belangrijke wijziging aangebracht in de vereisten voor reizigers die het land binnenkomen. Volgens de laatste Notice to Airmen (Notam) mogen niet-gevaccineerde reizigers nu Thailand binnenkomen, op voorwaarde dat ze bereid zijn om bij aankomst een COVID-19-test te ondergaan. Dit markeert een belangrijke wijziging ten opzichte van eerdere vereisten, die niet-gevaccineerde reizigers het land helemaal niet in mochten.

wpdl schreef: zondag 08 januari 2023, 01:59 Wat Update van thaipbsworld

Regels voor vliegtuigpassagiers die tussen 9 en 31 januari in Thailand aankomen


De Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT) heeft zeven regels uitgevaardigd die van toepassing zijn op alle niet-Thaise aankomsten tussen 9 en 31 januari.

De regels zijn als volgt:

Niet-Thaise passagiers die 18 jaar of ouder zijn, moeten documentatie kunnen overleggen waarin wordt bevestigd dat ze twee COVID-19-vaccindoses hebben gekregen of een doktersverklaring waarin staat dat ze in de afgelopen 180 dagen hersteld zijn van een COVID-19-infectie. Wie niet gevaccineerd is, moet een doktersbrief laten zien waarin hij uitlegt waarom hij niet gevaccineerd is.

Niet-Thaise passagiers die aankomen uit landen die geïnfecteerde mensen de toegang weigeren, moeten vóór hun vertrek naar Thailand een COVID-verzekering hebben afgesloten, die geldig is gedurende hun verblijf in Thailand plus zeven dagen. Degenen die voor zaken of vliegtuigpersoneel in Thailand aankomen, moeten garantiebrieven van hun werkgevers hebben.

Thaise paspoorthouders zijn vrijgesteld van het tonen van vaccinatiecertificaten en ziektekostenverzekeringen.

Passagiers die op doorreis zijn, zijn ook vrijgesteld van het tonen van een vaccinatiecertificaat of een certificaat van ziektekostenverzekering, maar ze moeten wel voldoen aan de regels van het land van bestemming.

Luchtvaartmaatschappijen zijn verplicht de bovengenoemde documenten van hun passagiers te controleren. Als een passagier de vereiste documenten niet kan overleggen, mag de luchtvaartmaatschappij hem niet toestaan aan boord te gaan.

Luchtvaartmaatschappijen zijn verplicht ervoor te zorgen dat passagiers tijdens hun vluchten een mondkapje dragen, behalve tijdens het eten of in noodsituaties.

Passagiers die tijdens hun reis COVID-symptomen ontwikkelen, wordt geadviseerd om bij aankomst op hun bestemming een snelle antigeentest te ondergaan.

De handhaving van de nieuwe regels valt samen met de verwachte komst van toeristen uit China, nadat de Chinese regering de reisbeperkingen voor haar burgers met ingang van 8 januari had versoepeld.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2067 Bericht door jumbo » dinsdag 10 januari 2023, 01:27

En dan nu




Zojuist is een nieuw reisadvies gepubliceerd voor Thailand.

Link naar BZ Informatieservice Reisadvies Thailand
De strengere corona-inreismaatregelen die Thailand eerder aankondigde, en die in zouden gaan op 9 januari 2023, zijn komen te vervallen. Er zijn geen corona-inreisvoorwaarden voor Thailand. De kleurcode van het reisadvies voor Thailand is voor het grootste deel geel met een deel oranje en rood. Er zijn grote veiligheidsrisico’s in het rode gebied. Lees het hele reisadvies om te zien wat dit betekent.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2068 Bericht door wpdl » dinsdag 10 januari 2023, 02:16

Je bedoelt deze begrijp ik er uit, want ik kan weinig ondekken aan info van BZ in je bericht :Whistle:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/thailand

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2069 Bericht door jumbo » woensdag 11 januari 2023, 00:29

Was de tekst niet duidelijk genoeg voor je WIllem? :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2898
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2070 Bericht door wpdl » woensdag 11 januari 2023, 01:24

Tot nog toe zijn het allemaal besluiten van ongeleide projectielen.
Op zijn Thais zoals vaak besluitvorming op persoonlijke titel en dan regelmatig snel erachteraan de besluitvorming van het ministerie of organisatie, andersom mag ook.
Welkom in Thailand.
Wij gaan het zien wat die Chinese variant voor problemen gaat geven.
De Chinees met centen weet niet hoe snel die in een vliegtuig moet komen.
Tevens de grote drijfkracht achter deze besluitvorming, de centen.
De 'Amerikaanse' variant schijnt gevaarlijker te zijn, las ik pas ergens anders.

De informatie van BZ waar ik de link er naar toe wel redelijk had gevonden ontbrak, vandaar.
Info is ook gel*l in de ruimte door hun, maar goed je kan niet zegen dat je niet gewaarschuwd bent.
Opletten naar eigen inzicht in dit geval en soms met regels.
De doorsnee toerist vertaalt dit meestal in alles mag en kan tot dat het fout gaat.

Heb de drie spuiten gehad mRNA en nooit aantoonbaar [teststrip] dat virus gehad, hoewel ik de symptomen die men aangeeft ook wel eens gehad heb.
Februari weten we alles hier in Thailand als die Chinese toerist weer afreizen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”