Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1996 Bericht door godzilla » woensdag 08 september 2021, 13:43

Als levende in thailand neem ik wat ik krijgen kan (vaccinatie), en dat is hier redelijk snel.
Komt er later nog een prikje bij, ok ze doen maar...
Het ene vaccin heeft meer (mogelijke) bijwerkingen als een ander, so what...
In mijn jeugdjaren genoeg injecties gehad die meer pijn deden achteraf.
En ook in gedachten houden dat velen hier in thailand al covid gehad hebben, zonder het te weten, dus ja ik voel me veilig.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1997 Bericht door jumbo » donderdag 09 september 2021, 01:36

godzilla schreef: woensdag 08 september 2021, 13:43 Als levende in thailand neem ik wat ik krijgen kan (vaccinatie), en dat is hier redelijk snel.
Komt er later nog een prikje bij, ok ze doen maar...
Het ene vaccin heeft meer (mogelijke) bijwerkingen als een ander, so what...
In mijn jeugdjaren genoeg injecties gehad die meer pijn deden achteraf.
En ook in gedachten houden dat velen hier in thailand al covid gehad hebben, zonder het te weten, dus ja ik voel me veilig.
Persoonlijk van sinopharm geen bijwerkingen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1998 Bericht door wpdl » donderdag 09 september 2021, 02:19

Het cocktailgedrag wat in Thailand schijnbaar gemeengoed is heb ik toch mijn bedenkingen over.
Volgens mij ook een van de weinige landen die alles door elkaar promoot met overgave.
Een voordeel heeft het wel op de eerste plaats. als het zeer nadelige effecten heeft kan men twintig jaar naar elkaar wijzen.

Er zijn mij mensen bekend die als het aan hun ligt vier merken laten 'zetten'.
Sinovac daarna A/Z met een beetje mazzel Pfizer in het komende kwartaal en dan de Moderna in het voorjaar.

Het slaat heel erg door zullen wij maar zeggen.
Om maar niet te spreken over de eventuele nadelen van deze 'groentesoep' aan merken.
Vaak ook nog mensen die geen twee soorten bier achter elkaar drinken want anders krijgen ze hoofdpijn en buikpijn. :giggle:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#1999 Bericht door jomel17 » donderdag 09 september 2021, 02:43

ben het helemaal met je eens Willem
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2000 Bericht door jumbo » donderdag 09 september 2021, 04:28

Globaal komt er nu een discussie op gang over het waarom van een 3e vaccinatie ofwel booster waar ze in sommige landen, waaronder Thailand, nog lang niet aan de veilig geachte 75% zitten
Daar zit een goede gedachte achter, help deze landen maar eerst
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2001 Bericht door wpdl » donderdag 09 september 2021, 05:05

De tweede spuit is eigenlijk al een 'booster' maar goed dan zou men gaan vragen waarom is die derde dan zo op kort termijn nodig.
Reden het werkt allemaal aanzienlijk minder goed als dat men gehoopt had met de meerdere mutanten.
Las net in the thaiger dat men twee keer A/Z ook gaat veranderen in Sinovac/A/Z reden kan men sneller spuiten [binnen drie weken]
Men weet het zelf niet meer en doet maar wat is mijn indruk.

Ieder eerst eens een spuit of liever twee zou 'een goede gedachte' zijn klopt vele landen zijn heel eigenlijk nog niet in de buurt van die gewenste 75% vaccinatie ook diegene die de vlag al uit hebben hangen.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2002 Bericht door erik-kuijpers » donderdag 09 september 2021, 06:50

Ik hoor in NL dat de prik, ook Pfizer, na een maand of 6 zo verzwakt is dat een update nodig kan zijn. Van anderen hoor ik weer dat zo'n virus na 4 jaar zelf ernstig afzwakt omdat veel mensen hun prikjes hebben gehad. Printen Kees zei dat we een derde gaan krijgen. Ik denk dat C19 volgend jaar gewoon in de standaard griepprik komt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2003 Bericht door jumbo » donderdag 09 september 2021, 07:34

erik-kuijpers schreef: donderdag 09 september 2021, 06:50 Ik hoor in NL dat de prik, ook Pfizer, na een maand of 6 zo verzwakt is dat een update nodig kan zijn. Van anderen hoor ik weer dat zo'n virus na 4 jaar zelf ernstig afzwakt omdat veel mensen hun prikjes hebben gehad. Printen Kees zei dat we een derde gaan krijgen. Ik denk dat C19 volgend jaar gewoon in de standaard griepprik komt.
Dat denk ik ook, maar het zal langer duren, volgend jaar lukt m.i. zeker niet...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2004 Bericht door printen44 » donderdag 09 september 2021, 09:54

erik-kuijpers schreef: donderdag 09 september 2021, 06:50 Ik hoor in NL dat de prik, ook Pfizer, na een maand of 6 zo verzwakt is dat een update nodig kan zijn. Van anderen hoor ik weer dat zo'n virus na 4 jaar zelf ernstig afzwakt omdat veel mensen hun prikjes hebben gehad. Printen Kees zei dat we een derde gaan krijgen. Ik denk dat C19 volgend jaar gewoon in de standaard griepprik komt.
Volgens berichten krijgen we de vaccin tegen Corona in de jaarlijkse griepprik voor ouderen. Maar daarna las ik er niks meer over. Wel waren er berichten dat ouderen boven de 70 jaar en mensen met een onderliggende ziekte, een derde prik zouden krijgen. Ook daarover heb ik de afgelopen dagen niets meer over gehoord. Ik zal eens in de Coronasite gaan neuzen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2005 Bericht door RuudThai » dinsdag 14 september 2021, 09:57

jumbo schreef: woensdag 01 september 2021, 22:54
RuudThai schreef: woensdag 01 september 2021, 05:49 Ik had mij eind juli geregistreerd bij het Sakon Nakhon Hospital (staats), zou worden gebeld maar ik hoorde steeds niks. Daarom vorige week dinsdag eens horen hoe het ermee stond.
Wel, ik kon meteen doorlopen en na veel papierwerk kreeg ik een Sinovac prik. En op 14 september krijg ik de 2e met AstraZeneca. Misschien niet de optimale bescherming maar beter wat dan niks.
Ik werd de hele procedure uiterst vriendelijk door de verpleging begeleid en de vaccinatie werd in mijn gele vaccinatiepaspoort bijgeschreven.
Na de 2e prik krijg ik een groen certificaat waarop de vaccinaties zijn vermeld ; er is ook ruimte voor een 3e prik.
Hi Ruud

Is dat groene certificaat te scannen zodat ik/we kunnen zien wat het inhoudt en vragen om een dergelijk formulier
Staat overigens wel in mijn gele boekje, dus geen idee of het groene certificaat nodig of overnodig is....
Dat groene certificaat is bij ons vervangen door een blauw exemplaar ontdekte ik vandaag toen ik mijn 2e prik, van AstraZenica, ging halen. De beide vaccinaties staan er keurig op vermeld en er kan een eventuele 3e worden bijgeschreven. Ze zijn ook allebei in het gele vaccinatiepaspoort vermeld.

Bij het ziekenhuis stonden lange rijen mensen te wachten op hun beurt voor de 1e prik. Ze hadden waarschijnlijk daarom degenen die voor de 2e prik kwamen doorgestuurd naar een locatie in de grote tempel en dat ging vlotjes. Ben nu dus volledig (?) beschermd en wacht maar af of men een 3e prik nog nodig acht.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2006 Bericht door pjotter » dinsdag 14 september 2021, 12:52

Netjes :thumbsup: Toevallig mijn 2e prik Pfizer gehad vandaag in Central Plaza, Korat. 10:20u binnen en 11:35u buiten. Incl. 30 minuten blijven zitten daar, indien er complicaties zouden optreden. Ook alles genoteerd in mijn (NL) gele vaccinatie boekje wat ik al jaaaaaren heb.
Volgende week een Certificaat. Blijkbaar kun je met een 13 cijferige code wat daarop staat, ook een App activeren. 'w'll see'.
RuudThai schreef: dinsdag 14 september 2021, 09:57
jumbo schreef: woensdag 01 september 2021, 22:54
RuudThai schreef: woensdag 01 september 2021, 05:49 Ik had mij eind juli geregistreerd bij het Sakon Nakhon Hospital (staats), zou worden gebeld maar ik hoorde steeds niks. Daarom vorige week dinsdag eens horen hoe het ermee stond.
Wel, ik kon meteen doorlopen en na veel papierwerk kreeg ik een Sinovac prik. En op 14 september krijg ik de 2e met AstraZeneca. Misschien niet de optimale bescherming maar beter wat dan niks.
Ik werd de hele procedure uiterst vriendelijk door de verpleging begeleid en de vaccinatie werd in mijn gele vaccinatiepaspoort bijgeschreven.
Na de 2e prik krijg ik een groen certificaat waarop de vaccinaties zijn vermeld ; er is ook ruimte voor een 3e prik.
Hi Ruud

Is dat groene certificaat te scannen zodat ik/we kunnen zien wat het inhoudt en vragen om een dergelijk formulier
Staat overigens wel in mijn gele boekje, dus geen idee of het groene certificaat nodig of overnodig is....
Dat groene certificaat is bij ons vervangen door een blauw exemplaar ontdekte ik vandaag toen ik mijn 2e prik, van AstraZenica, ging halen. De beide vaccinaties staan er keurig op vermeld en er kan een eventuele 3e worden bijgeschreven. Ze zijn ook allebei in het gele vaccinatiepaspoort vermeld.

Bij het ziekenhuis stonden lange rijen mensen te wachten op hun beurt voor de 1e prik. Ze hadden waarschijnlijk daarom degenen die voor de 2e prik kwamen doorgestuurd naar een locatie in de grote tempel en dat ging vlotjes. Ben nu dus volledig (?) beschermd en wacht maar af of men een 3e prik nog nodig acht.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2007 Bericht door Herbergier » dinsdag 14 september 2021, 13:51

Ik heb de app (Thailand Digital Health Pass) al kunnen activeren en via co19cert.moph.go.th met gebruik van de 13 cijferige code van mijn roze IF-Card in mijn mobiel opgeslagen, daarop staat mijn vaccination status met een QR-Code, mijn naam staat volledig goed ingevuld maar mijn paspoortnummer is niet ingevuld.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2008 Bericht door johnny013 » dinsdag 14 september 2021, 16:01

Ik heb bij de tweede prik nergens om gevraagd... na het verplichte half uurtje rust na de prik, werd er gezegd dat je in de ruimte ernaast op je vaccinatie papier kon wachten... dat duurde bijna drie kwartier maar toen had ik het... de nurse die de prik zet had al de gegevens in mijn gele vaccinatie paspoort gezet met naam en stempel...
Het is zoals het is...

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2009 Bericht door jumbo » woensdag 15 september 2021, 05:17

Herbergier schreef: dinsdag 14 september 2021, 13:51 Ik heb de app (Thailand Digital Health Pass) al kunnen activeren en via co19cert.moph.go.th met gebruik van de 13 cijferige code van mijn roze IF-Card in mijn mobiel opgeslagen, daarop staat mijn vaccination status met een QR-Code, mijn naam staat volledig goed ingevuld maar mijn paspoortnummer is niet ingevuld.

is de code correct want ik krijg een ubuntu link
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2010 Bericht door Herbergier » woensdag 15 september 2021, 12:11

jumbo schreef: woensdag 15 september 2021, 05:17
Herbergier schreef: dinsdag 14 september 2021, 13:51 Ik heb de app (Thailand Digital Health Pass) al kunnen activeren en via co19cert.moph.go.th met gebruik van de 13 cijferige code van mijn roze IF-Card in mijn mobiel opgeslagen, daarop staat mijn vaccination status met een QR-Code, mijn naam staat volledig goed ingevuld maar mijn paspoortnummer is niet ingevuld.

is de code correct want ik krijg een ubuntu link
Het is nog echt in zijn Thaise kinderschoenen, de ene keer dat ik de app open werkt hij gelijk goed en krijg ik het groen omlijste scherm de data waarop ik 2x gevaccineerd ben, plus een QR-Code en als ik daarna die QR-Code controleer krijg ik weer een groen omlijst scherm met dezelfde gegevens, dus dat moet goed zijn.
Maar als ik een tijdje later die zelfde app weer open krijg ik alleen maar een wit scherm te zien.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”