Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Europa

#16 Bericht door ron » zaterdag 29 februari 2020, 13:20

Komt toch angstig naderbij,maar ligt in de aard van de verwachting.
Eerst de moeder uit Diemen-Amsterdam besmet,en eigenlijk logisch nu ook haar partner en kind(eren').....
Basisschool ligt hier twee koprollen vandaan waar zij als luizenmoeder afgelopen woensdag nog met kinderen bezig was...

https://bit.ly/2ToG8s9
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Europa

#17 Bericht door wanadee » zondag 01 maart 2020, 03:53

ron schreef: zaterdag 29 februari 2020, 13:20 Komt toch angstig naderbij,maar ligt in de aard van de verwachting.
Eerst de moeder uit Diemen-Amsterdam besmet,en eigenlijk logisch nu ook haar partner en kind(eren').....
Basisschool ligt hier twee koprollen vandaan waar zij als luizenmoeder afgelopen woensdag nog met kinderen bezig was...

https://bit.ly/2ToG8s9
Wel spannend naar de toko :crazy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Europa

#18 Bericht door ron » zondag 01 maart 2020, 08:55

Ja,waren gisteren naar de TOKO Wanadee,en zoals verwacht was er toch wel een lichte hamsterwoede te bespeuren,
want populaire dingen zoals de Thaise rijst die Jeab altijd koopt in de 10kg verpakking was uitverkocht,dus maar een baal van 20kg ingeslagen.
Veel Aziaten die de karren volgeladen hadden wat anders niet echt het geval is.
De drukte was wel normaal te noemen en niemand te signaleren met een mondkapje......nog niet!

Morgen is de schoolvakantie afgelopen en moeten de kinderen weer naar school,mogelijk zal het coronavirus zich uitbreiden op deze manier.
Tja,wat moet je doen anders.....de kinderen thuis houden?.........maar hopen dat het los zal lopen,maar heb daar weinig vertrouwen in.
Ben echt geen doemdenker,maar als je ziet hoe snel dat virus zich verspreidt heeft dan moet je toch wel je bedenkingen hebben......

Gisteren een gesprek gehoord tussen twee jongens waarvan er eentje werkzaam was bij de groente-afdeling van een supermarkt.
Toen ik net binnen liep hoorde ik die groentejongen hoesten en niezen,zonder ook maar te trachten een hand voor z,n mond te doen.
Ik dacht nog bij mezelf wat een l*l dat was in deze tijd met mogelijke besmetting....

Een paar minuten later hoor ik dat die jongen in gesprek is met een kennis van hem,die hem vroeg waarom hij aan het werk is als hij zo verkouden is....
"Ach een beetje griep" is zijn antwoord en vermeld er ook lacherig nog even bij dat hij net terug is uit het Noorden van Italië..
Weet nog niet of het een geintje was of pure ernst,(waarvan ik het laatste denk,gezien zijn serieuze gezicht) maar vindt dat dit soort dingen niet mogen gebeuren.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Europa

#19 Bericht door wanadee » zondag 01 maart 2020, 09:05

Hier beginnen de schoolvakanties net dus afwachten maar. Ik had een paar daagjes naar Pattaya willen gaan met ta, lekker rustig nu. Maar ze durft niet, watje.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Europa

#20 Bericht door ron » zondag 01 maart 2020, 09:06

Tja....zal je verplicht alleen moeten Han. :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Europa

#21 Bericht door ron » zondag 01 maart 2020, 09:11

Zevende besmetting met corona, in Rotterdam mogelijk de achtste

In Thailand en Australië is voor het eerst iemand overleden door het coronavirus.
In Thailand gaat om een 35-jarige man die ook aan de tropische infectieziekte dengue leed.

https://bit.ly/32Dm6ON
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Coronavirus Europa

#22 Bericht door wanadee » zondag 01 maart 2020, 09:38

ron schreef: zondag 01 maart 2020, 09:06 Tja....zal je verplicht alleen moeten Han. :crazy:
Dan moet ik me door een vreemde laten masseren terwijl ik aan ta gewend ben :oops:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#23 Bericht door ron » zondag 01 maart 2020, 11:16

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1586
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#24 Bericht door Herbergier » zondag 01 maart 2020, 14:33

Ik was gisteravond hier in Buriram op de night-market en daar liep toch zeker een kwart van de bezoekers met zo'n lapje voor hun mond, waaronder er ook al veel waren die hem onder hun kin hadden hangen, want met zo'n lapje voor de mond is het benauwd en je kan er moeilijk mee eten en drinken, iets wat toch een van de grootste hobby's is van de Thai.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2911
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#25 Bericht door wpdl » dinsdag 03 maart 2020, 13:03

Nieuwe antivirusmaatregelen voor buitenlandse bezoekers en Thais die terugkeren uit risicovolle gebieden

Het ministerie van Volksgezondheid van Thailand heeft via een ministeriële aankondiging negen landen en twee gebieden aangewezen als gebieden met een hoog risico voor COVID-19, en bezoekers aan Thailand vanuit deze gebieden zullen worden onderworpen aan 14-daagse thuisquarantaine en moeten zich houden aan gezondheidsgerelateerde vervolgmaatregelen.

De negen landen, door Thailand gedefinieerd als "hoog risico", zijn Japan, Zuid-Korea, Duitsland, China, Taiwan, Frankrijk, Singapore, Italië en Iran, en de twee gebieden zijn Macau en Hong Kong.

Ministeriële aankondigingen specificeren de volgende vier maatregelen voor handhaving:

Bezoekers en Thaise burgers die terugkeren uit de gebieden met een hoog risico, worden 14 dagen in quarantaine gehouden, zelfs als ze zijn vrijgesteld van de ziekte, tenzij ze toestemming hebben van gezondheidsfunctionarissen.

Degenen die geen permanent verblijf of verblijf in Thailand hebben, zijn verplicht om bij aankomst ambtenaren te tonen waaruit blijkt waar ambtenaren hen gedurende de periode van 14 dagen kunnen lokaliseren.

Degenen die bij aankomst griepachtige symptomen hebben, zoals een lichaamstemperatuur van meer dan 37,5 ° C, een loopneus, keelpijn of ademhalingsmoeilijkheden, worden naar staatsziekenhuizen gestuurd voor verder onderzoek, behandeling of quarantaine, afhankelijk van de ernst van de ziekte.

Voor degenen die tijdens hun bezoek in Thailand geen bewijs kunnen overleggen van een formeel verblijf, zoals een hotel of hostel, zijn immigratieambtenaren gemachtigd om hen terug naar huis te sturen of toegang te geven tot 14 dagen zelfquarantaine.

Buitenlandse bezoekers of Thaise repatrianten uit de gebieden met een hoog risico moeten dagelijks een rapport over hun gezondheid indienen bij aangewezen gezondheidsfunctionarissen tijdens de quarantaineperiode en, als ze onwel worden of vermoeden dat ze ziek zijn, moeten ze gezondheidsfunctionarissen binnen drie uur informeren, dus dat ze verder kunnen worden getest, behandeld kunnen worden of geïsoleerd kunnen worden.

Alle gemaakte medische kosten komen voor rekening van de individuen zelf.


Bron ThaiPBS

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#26 Bericht door ron » dinsdag 03 maart 2020, 13:37

Over twee weken zou er een groep van 9 mensen naar Europa komen,waarvan 4 familieleden.
Had voor hun verblijf van 1,5 dag in NL al een programma gemaakt (uitstapjes naar toeristen hotspots) maar kregen gisteravond
een bericht dat zij zich bedacht hebben en eerst afwachten hoe het verloop is van het coronavirus.
Dus zo een paar reserveringen anuleren,zoals een originele Hollandse maaltijd (stampot) die zij wilden nuttigen in Amsterdam. https://bit.ly/2Thknvq
Ikzelf had vorige week al zo mijn bedenkingen om zo,n reis te ondernemen gezien de situatie,maar ben blij dat het zo gelopen is,
helemaal met de aankomende verhuizing in zicht,waar ik de tijd wel anders kan gebruiken.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2911
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#27 Bericht door wpdl » dinsdag 03 maart 2020, 13:46

Wijs besluit van die mensen.
Verhuren ze ook kamers op de Rozengracht kan ik even volledig bijkomen wat de prak betreft in de toekomst.
Top man.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus Wereldwijd

#28 Bericht door ron » dinsdag 03 maart 2020, 14:06

Hotel zal geen probleem zijn Willem,ik heb een Chinese zaken-relatie die 3 hotels heeft in en nabij Amsterdam.
Nooit geen probleem,al is het nog zo druk heeft hij altijd wel 2 kamers voor mij ter beschikking.

Zeker een wijs besluit van die mensen wat de annulering betreft,maakte mij buiten het coronavirus al druk om als reisleider te spelen,
vooral de manier waarop Jeab dit voor ogen had.

Het gezelschap reist eigenlijk heel veel arround de wereld,zoals USA,ZAmerika en Australie,
waar ze zelf steeds hebben gereden en dat is wonderwel allemaal goed gegaan.

Hier stond op Schiphol een 9-persoonsbus klaar,en zou ik met mijn familie voorop moeten rijden
en zouden zij ons volgen naar de Zaanse schans,Volendam,Keukenhof en nog wat bezienswaardigheden.

Het rijden IN Amsterdam had ik al afgewimpeld en had al dagkaarten voor het openbaar vervoer geregeld.
De Keukenhof had ik ook al gewisseld en de bollenvelden gewoon te bekijken in Lisse en omstreken.

Hoe die mensen in 36 uur veel wilden bekijken eiste gewoon wat improvisatie,maar was wel gelukt,
alhoewel ik het door hen laten volgen met hun bus niet echt zag zitten,de Thaise rijstijl kennende.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2911
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#29 Bericht door wpdl » dinsdag 03 maart 2020, 15:04

Alle gemaakte medische kosten komen voor rekening van de individuen zelf.

Hier zit niemand op te wachten Ron voorop gesteld dat je dat virus al helemaal niet wil hebben lijk mij.
Die mensen hebben vaak een 'Amerikaanse' stijl van landen bezoeken klopt gaan als de brandweer dus.
Een paar uur auto rijden zit men hier in Thailand ook niet als een grote afstand is mijn ervaring misschien dat daar een verklaring ligt.


Afbeelding

De score tot zo ver Bron ThaiPBS

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11619
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#30 Bericht door jumbo » woensdag 04 maart 2020, 01:36

Bedrijfsmatig zijn er op mijn werk ook regels doorgevoerd
=Iedereen wordt bij aankomst een thermoscan voorgehouden, 1,400 man/vrouw
=Zeep met alcohol is overal voorhanden
=Trips naar buitenland alleen onder goedkeuring safety commissie
=Ontvangs van bezoekers is afgeraden
=Een ieder die buiten Thailand reist, prive of zakelijk, moet 14 dagen in quarantaine
=Extra hygienische maatregelen zijn voorgeschreven
=Ziekenhuisbezoek moet vergezeld gaan met een verklaring van de arts over de ziekte

Een ander probleem is dat China redelijk dicht zit. Bedrijven gaan binnenkort basismaterialen tekort komen
En er worden daar ook producten voor ons gemaakt, in Hebei, en die fabriek met 4,000 werknemers is gesloten tot nader order

De THB merkt dit al en kan het nog meer gaan merken als eea niet snel wordt opgelost
Een verademing voor de Euro leden hier, maar sla nu je slag want als Covid19 onder de knie is gaat het (naar mijn verwachting) net zo hard de andere kant weer op
Vraag en aanbod mensen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”