Coronavirus Wereldwijd

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2026 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 15 februari 2022, 08:10

Vandaag in Thailand bijna 16.000 nieuwe gevallen. Bij 30.000 p.d. gaat songkran niet door.....

Vandaag ook een bericht waarvan ik de draagwijdte niet helemaal zie maar ik laat het aan jullie....

https://www.thaipbsworld.com/removal-of ... postponed/

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2027 Bericht door driver » woensdag 23 maart 2022, 08:59

Wereldwijd dus ook Nederland.
Alle corona beperkingen eerdaags opgeheven hier hoorde ik.
Blijft de vraag over : Lang niet iedereen is gevaccineerd maar is de pandemie nu ineens weg of onder controle of wordt die vanaf nu gedoogd zeg maar.
Dus leren leven ermee bedoel ik.
Of... Zouden we over een x aantal maanden toch weer teveel corona of omicron of hoe het ook mag heten gevallen krijgen en komen er dan weer opnieuw maatregelen ect?.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2028 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 23 maart 2022, 10:29

Geprikt of ziek geweest; het worden hele aantallen onderhand. Het covidvirus dooft zo wel uit tot er een mutatie komt die wel ernstig is. Kan zo maar gebeuren. Ik krijg vanmiddag de tweede booster op de GGD. Ik verwacht dat covid wordt toegevoegd aan de jaarlijkse griepprik.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2029 Bericht door serpay » donderdag 24 maart 2022, 18:23

driver schreef: woensdag 23 maart 2022, 08:59 Wereldwijd dus ook Nederland.
Alle corona beperkingen eerdaags opgeheven hier hoorde ik.
Blijft de vraag over : Lang niet iedereen is gevaccineerd maar is de pandemie nu ineens weg of onder controle of wordt die vanaf nu gedoogd zeg maar.
Dus leren leven ermee bedoel ik.
Of... Zouden we over een x aantal maanden toch weer teveel corona of omicron of hoe het ook mag heten gevallen krijgen en komen er dan weer opnieuw maatregelen ect?.
nee hoor hier nog steeds mondkapje en andere beperkingen helaas.
het laatste land dat die beperkingen heeft in europa....
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2030 Bericht door jumbo » donderdag 24 maart 2022, 23:17

driver schreef: woensdag 23 maart 2022, 08:59 Wereldwijd dus ook Nederland.
Alle corona beperkingen eerdaags opgeheven hier hoorde ik.
Blijft de vraag over : Lang niet iedereen is gevaccineerd maar is de pandemie nu ineens weg of onder controle of wordt die vanaf nu gedoogd zeg maar.
Dus leren leven ermee bedoel ik.
Of... Zouden we over een x aantal maanden toch weer teveel corona of omicron of hoe het ook mag heten gevallen krijgen en komen er dan weer opnieuw maatregelen ect?.
Ik schat in dat we in TH en NL op geen gegeven moment naar herd immunity gaan en dat we dus mee moeten leren leven (en doodgaan)
Als er 70% is bereikt dan zou het te managen zijn, maar hoe meten ze dat in TH, eea is niet zo geregistreerd als in NL

Erik zijn gedachte van de toevoeging aan de jaarlijkse griepprik is correct, maar is die niet slechts voor de ouderen, die toch al vaker geisoleerd leven?

Booster worden dag gestopt en maskers en andere social maatregelen zullen vervallen
Eerlijk gezegd zie ik mezelf voorlopig nog niet in een volle kroeg zitten met (on)bekenden....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2031 Bericht door wpdl » vrijdag 25 maart 2022, 03:29

Nadat men verleden jaar oudevandagen en wappies in alle soorten en maten supermarkten uitsloeg of aan hun enkels door rambo's met een IQ van 89 uit openbare plaatsen liep slepen zonder mondkapje gaat men nu over tot het beledigen van mensen die veiligheidshalve een mondkapje willen blijven dragen vanwege niet alleen covid, maar vele andere long-gerelateerde problemen.
Om maar niet te spreken over die lachwekkende BOA-brigade.

Nederland ga je schamen :oops:

Meerdere booster dus vier spuiten in zeg een jaar, welke idioot verzint dat.
Die zogenaamde kudde immuniteit heeft tijd nodig in combinatie met spuiten hopelijk met zo weinig langdurige mogelijk zieken.

Zie deze vaccinatie niet echt in een cocktail terecht komen.
Ben geen arts, maar meerdere virusstammen in een cocktail spuit bestrijden lijk mij niet wenselijk.

Voor de rest kan het zomaar het laatste jaar zijn dat COVID-19 met zijn mutanten de wereld staat te ontregelen.
De geschiedenis geeft dat ook aan met andere pandemieën.
Krijg de derde spuit nog dit jaar [juni] en dan moet er daarna wel een heel vervelende mutant zijn neus laten zien wil ik weer een vierde nemen het lichaam mag er ook zelf aan werken.
En de vele mensen die totaal nog geen spuit gehad hebben eens een beurt krijgen.

Discussie welk land een betere benadering heeft gedaan is oeverloos, maar voor sommige zichzelf de hemel in prekende landen kan het wel eens tegenvallen de ranglijst.

Vanavond maar weer eens mij wekelijkse biertje op het terras.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2032 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 25 maart 2022, 07:55

Ja Jumbo, de jaarlijkse griepprik is voor ouwetjes en mensen in de risicogroepen al mag iedereen hem gratis halen in NL. Ik haal hem al tig jaar, ook toen ik in de 30 was, en heb nimmer meer griep gehad. Meer dan een natte neus/zere keel/bronchitisslijm (dat laatste zit in mijn genen...) heb ik niet gehad. Ik zit in de risicogroepen vanwege mijn leeftijd en mijn luxe BB (= Bourgondische Bult) :giggle:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2033 Bericht door jumbo » vrijdag 25 maart 2022, 23:06

erik-kuijpers schreef: vrijdag 25 maart 2022, 07:55 Ja Jumbo, de jaarlijkse griepprik is voor ouwetjes en mensen in de risicogroepen al mag iedereen hem gratis halen in NL. Ik haal hem al tig jaar, ook toen ik in de 30 was, en heb nimmer meer griep gehad. Meer dan een natte neus/zere keel/bronchitisslijm (dat laatste zit in mijn genen...) heb ik niet gehad. Ik zit in de risicogroepen vanwege mijn leeftijd en mijn luxe BB (= Bourgondische Bult) :giggle:
Ik haal hem hier ook, gratis en voor niets...als ouwetje...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2034 Bericht door Herbergier » zaterdag 26 maart 2022, 04:12

erik-kuijpers schreef: vrijdag 25 maart 2022, 07:55 Ja Jumbo, de jaarlijkse griepprik is voor ouwetjes en mensen in de risicogroepen al mag iedereen hem gratis halen in NL. Ik haal hem al tig jaar, ook toen ik in de 30 was, en heb nimmer meer griep gehad. Meer dan een natte neus/zere keel/bronchitisslijm (dat laatste zit in mijn genen...) heb ik niet gehad. Ik zit in de risicogroepen vanwege mijn leeftijd en mijn luxe BB (= Bourgondische Bult) :giggle:
Ik word binnenkort 76 jaar, maar heb nog nooit een griepprik gehaald en ook nog nooit echt de griep gehad, terwijl er in mijn horecaleven, werkend van achter de bar, toch zat bacteriën mijn kant zijn opgeblazen, ben ook nog nooit echt ziek geweest en heb zelfs ook nog nooit in een ziekenhuisbed gelegen.
Ik heb in januari dit jaar wel mijn (gratis) Pfizer boosterprik voor covid gehaald maar dat doe ik voornamelijk om de vrouw gerust te stellen, want die is, net als zo velen Thaise vrouwen hier, als de dood van covid.

Maar ik ga nog wel wekelijks, net als wpdl lees ik, een paar biertjes pakken in een van mijn stamkroegen hier in Buriram, dat pakt covid mij zelfs niet af en de vrouw ook niet, dat zit nu eenmaal in mijn genen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2035 Bericht door wpdl » zaterdag 26 maart 2022, 11:26

Al bundy stijl ,herbergier. (Amerkaanse humor met een schoenverkoper )
Je moet af en toe eens een vette slecht bereiden hamburger eten word je sterk van met je afweersysteem.
Heb trouwens ook nog nooit een griepspuit gehad is voor kantoorwatjes strebertjes en oudevandagen :giggle:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2036 Bericht door jomel17 » zaterdag 26 maart 2022, 13:09

Foei wpdl......
Er zijn ook buschauffeurs die de griepprik nodig hebben zodra ze de 60 gepasseerd zijn..
Anders wordt de werkgever bang dat je te lang in die dure ziektewet blijft....
หลงรัก

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2037 Bericht door Herbergier » zaterdag 26 maart 2022, 13:17

wpdl schreef: zaterdag 26 maart 2022, 11:26 Al bundy stijl ,herbergier. (Amerkaanse humor met een schoenverkoper )
Je moet af en toe eens een vette slecht bereiden hamburger eten word je sterk van met je afweersysteem.
Heb trouwens ook nog nooit een griepspuit gehad is voor kantoorwatjes strebertjes en oudevandagen :giggle:
Ik zit er nu klaar voor, straks 2,5 km lopen naar de kroeg, waarvan de eerste 500 m tegen het verkeer in op de vluchtstrook van een zesbaans weg, waar de max. snelheid maar 60 km/h is, maar TiT, dan een flink stuk over de avondmarkt, daarna met vrienden uit alle windstreken lekker wat kletsen in de kroeg, een paar potten bier naar binnen werken en op tijd met de Grab taxi weer naar huis. :mrgreen:
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2038 Bericht door wpdl » maandag 26 december 2022, 03:31

Dacht persoonlijk dat wij de laatste winter in gingen met het beperkte covid virus.

Vele met mij.

Lees ik toch weer opvallend vervelende berichten over China.
In drie weken tijd na een stevige omslag in beleid.

Corona tsunami in China: kwart miljard besmettingen in drie weken

Bron welingelichte kringen

Is geen kattenpis vergelijkbaar met ongeveer ruim de helft van de de Europese Unie met haar bewoners in drie weken tijd.
Hebben wij hier vaak de betere spuiten gehad [zegt men] Pfizer en Moderna en daar niet maar toch een Covid mutant die een dikke vinger opsteekt en het is weer bal voor planet earth.
Het worden weer spannende maanden, lijk mij.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2039 Bericht door Herbergier » dinsdag 27 december 2022, 01:24

Volgens een Duitse topviroloog is de coronapandemie in Europa zo goed als voorbij.

https://www.ad.nl/wetenschap/coronapand ... ~a093e28c/
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Coronavirus Wereldwijd

#2040 Bericht door wpdl » dinsdag 27 december 2022, 01:59

Weet ik Herbergier dat de huidige variant zeer vermoedelijk in Europa op zijn eind loopt.
Maar bij zo'n explosie als er nu in China gebeurd is de kans op een variant ruim aanwezig.
Dat grenzen weinig voorstellen of afstanden is al een eerder duidelijk geworden.
Maak mij ook geen grote zorgen met drie spuiten mRNA maar een eventuele nieuwe besmettingsgolf over de wereld ga je natuurlijk niet vrolijk van worden.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”