Boek gezocht

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Boek gezocht

#1 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 21 februari 2020, 09:33

Ik zoek een boek; op papier of als epub. Als boek bestaat het vermoedelijk alleen in het Frans, als epub bestaat het zeker in het Engels.

Auteur Cyril Payen
Titel Laos, la guerre oubliée (Laos, de vergeten oorlog)

Gaat over de tijd na 1975 toen Vientiane viel voor de communistische Pathet Lao. In die tijd nam de hulp van de CIA af voor de Hmong die met de CIA en het voormalige Laotiaanse leger vochten tegen de Pathet Lao en de Vietcong. De oorlog wordt de geheime oorlog genoemd want de CIA was daar zonder toestemming van het congres. Laos werd het meest gebombardeerde land ter wereld met (cluster)bommen, napalm en Agent Orange.

De Pathet Lao hebben bezworen de Hmong te zullen uitroeien en hebben dat feitelijk grotendeels gedaan na 1975. De rest van de Laotiaanse Hmong gemeenschap heeft jaren in kampen in Thailand gewoond en woont nu in de USA en die wil Trump nu uitzetten naar Laos...

Kan ik geen Frans meer? Jawel, maar school is 55 jaar geleden en een Frans boek bewerken kost me zoveel tijd dat mijn gewone schrijverswerk zo in gevaar komt. Dan is Engels toch een stuk gemakkelijker..... Dus ik houd me aanbevolen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Boek gezocht

#2 Bericht door driver » vrijdag 21 februari 2020, 10:00

En leeg ;)
Laatst gewijzigd door driver op vrijdag 21 februari 2020, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Boek gezocht

#3 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 21 februari 2020, 10:32

Driver, dank, dat is de Franse versie en via pb gaf een ander forumlid ook al een tip. Ik ga de uitgever eens vragen naar die epub in het Engels. 201 Pagina's uit het Frans vertalen kost me mijn lifetime, vrees ik....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Boek gezocht

#4 Bericht door driver » vrijdag 21 februari 2020, 10:40

erik-kuijpers schreef: vrijdag 21 februari 2020, 10:32 Driver, dank, dat is de Franse versie en via pb gaf een ander forumlid ook al een tip. Ik ga de uitgever eens vragen naar die epub in het Engels. 201 Pagina's uit het Frans vertalen kost me mijn lifetime, vrees ik....
Er staat bij Save. Engels
Ik dacht dat het dus in het Engels was ;)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Boek gezocht

#5 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 21 februari 2020, 12:29

Dat is een downloadsite of om online te lezen. Er staat English bij maar men wil je adres controleren met een creditkaart nummer en alle beveiligingscodes. Die site is NIET beveiligd als je kijkt naar bovenaan. Ik heb daar moeite mee. Ik ga eerst eens zoeken of deze club betrouwbaar is door naar klachten op internet te zoeken.

Ik denk, ALS het boek er in het Engels is als boek of als epub waarom is dat niet bij BOL of bij Amazon te vinden; vertalen is peperduur en dan ga je toch de markt op om het te promoten? Beetje vreemd.....

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Boek gezocht

#6 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 21 februari 2020, 12:44

Driver, kijk eens op jouw link bovenaan; daar staat unlimeted. In Engels schrijf je unlimited. Die link in Facebook zetten lukt niet; ik denk dat er wat stinkt.......

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Boek gezocht

#7 Bericht door driver » vrijdag 21 februari 2020, 12:49

Site niet beveiligd klopt. Links laten liggen dus. Ik kan mijn bericht ook leegmaken?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Boek gezocht

#8 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 21 februari 2020, 13:18

Ja, druk op het potlood en verander jouw bericht of haal de link weg.

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”