BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#61 Bericht door wanadee » dinsdag 28 januari 2020, 02:01

Ik zou onderstaand boekje ook downloaden, makkelijk te lezen evt in je reader. Met de aanvullingen die hier door de vaklui zijn gegeven kun je dannaardig uit de voeten.

https://www.pwc.com/th/en/tax/thai-tax- ... -2018.html

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#62 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 28 januari 2020, 02:26

pjotter schreef: dinsdag 28 januari 2020, 01:44 Om ENIG idee te krijgen van "aanslag te betalen belasting in Thailand". Even wat fictieve bedragen;
Stel inkomsten op Thaise bank is 100,000฿ per maand.
Dus 1,200,000฿ per jaar. Stel je komt in aanmerking voor vele genoemde aftrekposten, totaal 500,000฿.
Blijft over 700,000฿ als belastbaar bedrag. Hoeveel moet je dan betalen ?

N.B. Mijn pensioen wordt rechtstreeks op mijn Thaise bankrekening gestort. Dacht dat dat nodig was voor de NL belasting voor belasting vrijstelling in NL ? Herinner me iets van punt 27 in het belastingverdrag; Remittance base ? Is dat van de baan zodat ik mijn pensioen weer op een NL bank kan laten storten ?

Bedankt alvast voor de antwoorden !!

Groetjes, Peter
Bij een jaarinkomen van 1.200.000 baht en een aftrek van 100.000 (50% met een max. van 100.000) + 60.000 (alleenstaand) + 190.000 (65+) bedraagt jouw belastbaar inkomen 850.000 baht. De verschuldigde PIT bedraagt dan 85.000 baht (ongeveer € 2.500).

De remittance base (artikel 27 van het Verdrag) is van de baan en daarmee ook de verplichting om je pensioen rechtstreeks te laten overboeken door de pensioenuitvoerder naar een Thaise bankrekening.

Ruim 20 jaar nadat fiscalisten dat al wisten, nl. na een tweetal arresten van de Hoge Raad van eind jaren negentig van de vorige eeuw, kwam ook de Belastingdienst/kantoor Buitenland, n.a.v. daartoe door Erik en mij gestelde vragen, tot de ontdekking dat artikel 27 van het Verdrag niet houdbaar is. Dat zij zo laat tot dat inzicht kwam is waarschijnlijk een gevolg van een trage internetverbinding, waardoor dit soort informatie met "enige" vertraging bij hen binnenkomt. Maar het kan ook zijn dat de postduif, die deze informatie in Heerlen had moeten afleveren, door een overdosis aan loodvergiftiging, afkomstig uit het jachtgeweer van een al te enthousiaste amateurjager, vroegtijdig het loodje heeft gelegd. Wie het weet zal het zeggen. :giggle:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#63 Bericht door pjotter » dinsdag 28 januari 2020, 03:23

Aha, bedankt voor de zeer snelle antwoorden Wanadee en Lammert ! (Je hebt toch ook nog tijd om te slapen Lammert, hoop ik !!, ha ha). Bedankt voor het boekje ook Wanadee !

Ben nog ruim een jaar verwijderd van 65 jarige leeftijd en woon samen met mijn vriendin, dus weet niet of die alleenstaande aftrek dan toch mag. Maar goed, ik heb nu een goed idee om wat voor bedragen het gaat. Eerst ook maar eens de teruggave van de NL belasting afwachten over 2018.

Oh, die remittance base is van de baan dus. Tja, toch lastig soms een keuze te maken het pensioen rechtstreeks op een Thai bank of toch op een NL bank te laten storten en het NL geld dan in porties over te maken naar een Thai bank in het volgende jaar als ik het goed begrepen heb uit voorgaande draadjes hierover. Ruim 2 jaar wordt het geld nu rechtstreeks overgemaakt naar mijn Thaise bank. Ondanks de zeer beroerde koers de laatste tijd, is 'mijn' gemiddelde koers over die 2 jaar nog redelijk. 1e overboekingen januari 2018 had ik nog een koers van rond de 38,5 wat elke maand geleidelijk minder werd natuurlijk.
Beetje lastige keuze moet ik zeggen. Minder Thaise belasting tegen beroerdere koers etc. Je moet toch een KEER geld overmaken om hier te leven natuurlijk.

Ik laat het eens 'bezinken' en zal het boekje ook nog eens lezen.
Nogmaals bedankt !

Groetjes, Peter

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#64 Bericht door wanadee » dinsdag 28 januari 2020, 04:51

Wat een zooitje hier bij dat belastingkantoor.
Eerst moest ik naar het provinciale kantoor om mijn aanslag op te halen die onjuist ingevuld was. Volgens de dame daar had ze het na ons vertrek nog eens goed nagekeken en had een fout ontdekt. De 100.000 was wel ingevuld als aftrekpost maar niet afgetrokken. :crazy:

De tweede fout was dat ze ingevuld hebben dat het inkomen uit arbeid was. Volkomen absurd want toen ze het invulden vroegen ze mij of het “bam gnaan” was, ik kende dat woord niet dus mijn meisje heeft me dat uitgelegd ( in het thais uiteraard) terwijl de belastingjuffrouw aandachtig luisterde. Toen ik het snapte kreeg ik een complimente van die juffrouw dat ik zo goed thais sprak waarop ik antwoorde dathet redelijk ging maar sommige specifieke woorden zoals bam gnaan niet kende. En toch heeft ze “inkomen uit arbeid” ingevuld.
De provinciale dame heeft haar gister gebeld en eerst wilde ze niet accepteren dat ze fouten had gemaakt maar uiteindelijk moest ze uiteraard wel toegeven. Van mij had ze dat nooit geaccepteerd. :neus:

Vervolgens moest ik met de foute aanslag weer naar het gewone belastingbureau. Ze was knap chagrijnig maar das haar eigen probleem. Het is veranderd, ik heb een speciaal afrekenbewijs gekregen, zelfde als vorige week en daar moet je 50 baht voor betalen. Volkomen krankzinnig dat zij een fout maken enmik voor de kosten moet opdraaien, krijg niet gelijk mijn 10.000 baht terug, moet ik voor naar mijn bank, mijn telefoon meenemen en dan krijg ik het terug gestort. Vraag me niet hoe dat in elkaar zit.
Normaliter krijg je een brief thuis met de datum waarop je het terig kunt halen bij het belastingkantoor maar dit lijkt me handiger. Morgen ben ik toch weer in de Mall om te zwemmen.
Heb ook nog even gevraagd of ze die biljetten in het engels hebben, dat kan wel maar dat moet ik van tevoren aanvragen en dan later ophalen. Dus ik print straks die link van lammert wel uit.

Vervolgens moest ik weer met de nieuwe aanslag naar het provinciale kantoor want omdat de bedragen veranderd waren maken ze nieuwe bewijsstukken voor de nederlandse belastingdienst. Wat een gedoe.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#65 Bericht door wanadee » dinsdag 28 januari 2020, 07:23

Door dat gehannes ben ik toch wel wat negatief gestemd over de belastingdienst hier en ik heb besloten om het zo te regelen dat ik jaarlijks maar een heel klein bedrag hoef te betalen.
Uiteindelijk krijgen farang er ook niets voor terug, integendeel. Staatsziekenhuizen mogen nu 3 keer de prijs rekenen voor farang, toeristische attracties betaal je tot 15 keer meer dan een thai. Wegenbelasting betaal ik via mijn auto, dus ik denk eigenlijk dat van mijn belastingopbrengst er niets via openbare voorzieningen naar mij terug komen, dus......ze kunnen me wat.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#66 Bericht door wanadee » dinsdag 28 januari 2020, 07:48

Lammert de Haan schreef: maandag 27 januari 2020, 23:17 Het P.N.D.91-formulier wat ik heb bevat zulke kleine lettertjes dat ik bang ben dat het als foto in TF niet te lezen is, gelet op de grootte van de fotoweergaven.

Dit formulier kun je ook downloaden met de volgende link:
http://www.rd.go.th/publish/fileadmin/d ... 022551.pdf

Dit formulier bevat echter wel verouderde vrijstellingen. Zo is het vooraf ingevulde bedrag onder C 1. van 30.000 inmiddels 60.000.

Ook A 4. bevat nog een oud percentage (40% i.p.v. 50%). De 190.000 onder B 4. en 5. zijn al wel correct.

De website van het Revenue Department bevat informatie, zoals e.e.a. wettelijk nu nog is geregeld maar vermeldt niet de matiging van de PIT welke als tijdelijke maatregel ingaande 2107 is doorgevoerd. Zie:
http://www.rd.go.th/publish/6045.0.html

Zie voor actuele en uitgebreide informatie m.b.t. de PIT en het formulier P.N.D.91 Mazars Thailand:
https://www.mazars.co.th/content/downlo ... 20Look.pdf

Ondertussen ben je je eigen belastingadviseur voor de Personal Income Tax :giggle:
:mrgreen:
Het formulier is makkelijk uit te printen maar eerlijk gezegd toch niet zo makkelijk in te vullen{voor mij}
De berekening is wel makkelijk maar waar allres precies moet staan???
Het thaise formulier heb ik niet, dus geen voorbeeld.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#67 Bericht door pjotter » dinsdag 28 januari 2020, 16:42

Gelukkig is de Nederlandse belastingdienst een STUK beter ! [|( :cheesy:
wanadee schreef: dinsdag 28 januari 2020, 07:23 Door dat gehannes ben ik toch wel wat negatief gestemd over de belastingdienst hier en ik heb besloten om het zo te regelen dat ik jaarlijks maar een heel klein bedrag hoef te betalen.
Uiteindelijk krijgen farang er ook niets voor terug, integendeel. Staatsziekenhuizen mogen nu 3 keer de prijs rekenen voor farang, toeristische attracties betaal je tot 15 keer meer dan een thai. Wegenbelasting betaal ik via mijn auto, dus ik denk eigenlijk dat van mijn belastingopbrengst er niets via openbare voorzieningen naar mij terug komen, dus......ze kunnen me wat.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#68 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 28 januari 2020, 16:55

wanadee schreef: dinsdag 28 januari 2020, 07:48
Het formulier is makkelijk uit te printen maar eerlijk gezegd toch niet zo makkelijk in te vullen{voor mij}
De berekening is wel makkelijk maar waar allres precies moet staan???
Het thaise formulier heb ik niet, dus geen voorbeeld.
Het is niet gemakkelijk om het formulier in te vullen. Mij lukt dat zeker niet, gezien m’n grote hanenpoten. Netjes en klein schrijven ben ik volledig verleerd. Ik heb beslist te weinig ruimte om in het bovenste gedeelte mijn naam, adres, etc. in te vullen.

Maar met de cijfertjes valt het wel mee.

Je begint bij A1 met het opgeven van al je te belasten inkomen (eventueel ook rente over je Nederlandse en Thaise bankrekeningen).

Vervolgens ga je naar onderdeel B. Daar vul je bij B4 190.000 in. B5 zal wel niet van toepassing zijn. Het totaal van B7 (190.000) breng je over naar A2. Vervolgens kom je steeds tussentellingen tegen, zoals A 3 (is A1 – A2). Dat blijft zich tot vervelens toe herhalen.

Bij A4 vul je 50% van A3 met aan maximum van 100.000 in.

Vervolgens ga je naar onderdeel C. Daar vul je bij C1 60.000 in en eventueel ook nog 60.000 bij C2. Het totaal van C12 breng je over naar A6.

Na weer wat tussentellingen kom je bij A12 op je te belasten inkomen.

Bij A13 vul je het over A12 verschuldigde bedrag aan belasting in.

Heb je bijv. ook de interest/rente aangegeven bij A1 dan kun je bij A14 de reeds betaalde roerende voorheffing (Withholding Income Tax) in mindering brengen. Dit trek je af van A13 en je ziet bij A15 het te betalen (of terug te krijgen - maar reken daar maar niet op :giggle: ) bedrag aan Personal Income Tax. Dat is ook het bedrag wat je opneemt bij A19 en uiteindelijk bij A21.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#69 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 28 januari 2020, 17:01

pjotter schreef: dinsdag 28 januari 2020, 16:42 Gelukkig is de Nederlandse belastingdienst een STUK beter ! [|( :cheesy:

Dat klopt helemaal. Als de vooraf ingevulde bedragen juist zijn (en dat is vrijwel altijd het geval) en je hebt geen bijzonderheden, zoals alimentatieverplichtingen of andere af te trekken bedragen t.z.v. persoonlijke verplichtingen, dan is het doen van een Nederlandse aangifte voor de inkomstenbelasting een fluitje van een cent.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#70 Bericht door wanadee » woensdag 29 januari 2020, 01:08

Lammert de Haan schreef: dinsdag 28 januari 2020, 16:55
wanadee schreef: dinsdag 28 januari 2020, 07:48
Het formulier is makkelijk uit te printen maar eerlijk gezegd toch niet zo makkelijk in te vullen{voor mij}
De berekening is wel makkelijk maar waar allres precies moet staan???
Het thaise formulier heb ik niet, dus geen voorbeeld.
Het is niet gemakkelijk om het formulier in te vullen. Mij lukt dat zeker niet, gezien m’n grote hanenpoten. Netjes en klein schrijven ben ik volledig verleerd. Ik heb beslist te weinig ruimte om in het bovenste gedeelte mijn naam, adres, etc. in te vullen.

Maar met de cijfertjes valt het wel mee.

Je begint bij A1 met het opgeven van al je te belasten inkomen (eventueel ook rente over je Nederlandse en Thaise bankrekeningen).

Vervolgens ga je naar onderdeel B. Daar vul je bij B4 190.000 in. B5 zal wel niet van toepassing zijn. Het totaal van B7 (190.000) breng je over naar A2. Vervolgens kom je steeds tussentellingen tegen, zoals A 3 (is A1 – A2). Dat blijft zich tot vervelens toe herhalen.

Bij A4 vul je 50% van A3 met aan maximum van 100.000 in.

Vervolgens ga je naar onderdeel C. Daar vul je bij C1 60.000 in en eventueel ook nog 60.000 bij C2. Het totaal van C12 breng je over naar A6.

Na weer wat tussentellingen kom je bij A12 op je te belasten inkomen.

Bij A13 vul je het over A12 verschuldigde bedrag aan belasting in.

Heb je bijv. ook de interest/rente aangegeven bij A1 dan kun je bij A14 de reeds betaalde roerende voorheffing (Withholding Income Tax) in mindering brengen. Dit trek je af van A13 en je ziet bij A15 het te betalen (of terug te krijgen - maar reken daar maar niet op :giggle: ) bedrag aan Personal Income Tax. Dat is ook het bedrag wat je opneemt bij A19 en uiteindelijk bij A21.
Toppie Lammert, zal deze post printen en bij het formulier bewaren, bedankt. :thumbsup:
Ik heb overigens ook hanepoten, dus ik moet er echt even voor gaan zitten om in die vakjes te blijven. Vraag mijn meissie wel of ze dat even in kan vulken.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#71 Bericht door wanadee » woensdag 29 januari 2020, 01:26

Toch nog een vraag, waar kan ik de belasting aftrekken die de bank automatisch inhoud over mijn rente?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#72 Bericht door wanadee » woensdag 29 januari 2020, 06:26

Vanmorgen naar de bank geweest op advies van d3 belastingdienst gisteren om de teruggave van het teveel betaalde te regelen. Ik snapte al niet hoe ze dat dan zouden doen maar is nu duidelijk.
Kasikorn heeft “prompt pay” op mijn telefoon geactiveerd en mijn teveel betaalde belasting wordt eerdaags via deze app terug betaalt.
Voor degenen die het niet kennen: als iemand anders ook prompt pay heeft hoef je niet zijn bankrekening in te vullen maar zijn telefoon nummer. Het geld komt wel hewoon op de dasrbij behorende bankrekening.
Ik vind het echt belachelijk waarom de belastingdienst niet gewoon mijn bankrekening gebruikt om die 10.000 baht terug te storten :neus:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#73 Bericht door wanadee » woensdag 29 januari 2020, 08:19

Kreeg net een telefoontje dat mijn formulieren 21 en 22 voor nederland klaar zijn die kan ik op gaan halen, lekker vlot. Komt waarschijnlijk omdat mijn meissie overheerlijke taartjes had gemaakt en de getrakteerd omdat ze ons op de foute aangifte gewezen had.

Mijn meissie maakt taart, cake enz op bestellingen en zonder overdrijven zijn die dingen veel lekkerder dan wat je hier in de winkel koopt. Doet ze wel eens vaker bij instanties waar we meer dan eens komen en dat werpt wel zijn vruchten af bij herhalingsbezoeken.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#74 Bericht door Lammert de Haan » woensdag 29 januari 2020, 11:20

wanadee schreef: woensdag 29 januari 2020, 01:26 Toch nog een vraag, waar kan ik de belasting aftrekken die de bank automatisch inhoud over mijn rente?
Zoals ik al schreef kun je de ingehouden belasting aftrekken bij A14 Zie:
Lammert de Haan schreef: dinsdag 28 januari 2020, 16:55
Heb je bijv. ook de interest/rente aangegeven bij A1 dan kun je bij A14 de reeds betaalde roerende voorheffing (Withholding Income Tax) in mindering brengen. Dit trek je af van A13 en je ziet bij A15 het te betalen (of terug te krijgen - maar reken daar maar niet op :giggle: ) bedrag aan Personal Income Tax. Dat is ook het bedrag wat je opneemt bij A19 en uiteindelijk bij A21.
Maar wat je ook kunt doen, mitst de ontvangen rente niet hoger is dan 20.000 baht in het belastingjaar en daar reeds 15% op is ingehouden, is om het hele renteverhaal achterwege te laten in je aangifte. Mocht je marginale belastingtarief 20% of zelfs meer zijn, dan is dat niet alleen gemakkelijker maar ook nog eens voordeliger. En anders is het maar een fluitje van een baht.

Mocht je binnen de 20.000 baht blijven, terwijl daar al 15% belasting op is ingehouden, dan zou ik dan ook het hele renteverhaal in de aangifte achterwege laten.

Dit is wat de Thaise wet daarover schrijft:

“De volgende vormen van rentebaten kunnen op de selectie van de belastingbetaler worden uitgesloten van de berekening van PIT op voorwaarde dat een belasting van 15 procent is ingehouden bij de bron:
1. rente op obligaties of obligaties uitgegeven door een overheidsorganisatie;
2. rente op spaartegoeden bij handelsbanken indien het totale ontvangen bedrag niet meer is dan 20.000 baht tijdens een belastbaar jaar;
3. rente ontvangen van financiële instellingen georganiseerd door een specifieke wet van Thailand met als doel het bevorderen van de landbouw, handel of industrie”
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: BELASTING BETALEN OVER EEN AOW- OF WAO-UITKERING

#75 Bericht door wanadee » woensdag 29 januari 2020, 11:30

Lammert de Haan schreef: woensdag 29 januari 2020, 11:20
wanadee schreef: woensdag 29 januari 2020, 01:26 Toch nog een vraag, waar kan ik de belasting aftrekken die de bank automatisch inhoud over mijn rente?
Zoals ik al schreef kun je de ingehouden belasting aftrekken bij A14 Zie:
Lammert de Haan schreef: dinsdag 28 januari 2020, 16:55
Heb je bijv. ook de interest/rente aangegeven bij A1 dan kun je bij A14 de reeds betaalde roerende voorheffing (Withholding Income Tax) in mindering brengen. Dit trek je af van A13 en je ziet bij A15 het te betalen (of terug te krijgen - maar reken daar maar niet op :giggle: ) bedrag aan Personal Income Tax. Dat is ook het bedrag wat je opneemt bij A19 en uiteindelijk bij A21.
Maar wat je ook kunt doen, mitst de ontvangen rente niet hoger is dan 20.000 baht in het belastingjaar en daar reeds 15% op is ingehouden, is om het hele renteverhaal achterwege te laten in je aangifte. Mocht je marginale belastingtarief 20% of zelfs meer zijn, dan is dat niet alleen gemakkelijker maar ook nog eens voordeliger. En anders is het maar een fluitje van een baht.

Mocht je binnen de 20.000 baht blijven, terwijl daar al 15% belasting op is ingehouden, dan zou ik dan ook het hele renteverhaal in de aangifte achterwege laten.

Dit is wat de Thaise wet daarover schrijft:

“De volgende vormen van rentebaten kunnen op de selectie van de belastingbetaler worden uitgesloten van de berekening van PIT op voorwaarde dat een belasting van 15 procent is ingehouden bij de bron:
1. rente op obligaties of obligaties uitgegeven door een overheidsorganisatie;
2. rente op spaartegoeden bij handelsbanken indien het totale ontvangen bedrag niet meer is dan 20.000 baht tijdens een belastbaar jaar;
3. rente ontvangen van financiële instellingen georganiseerd door een specifieke wet van Thailand met als doel het bevorderen van de landbouw, handel of industrie”
Dank je wel. Ambtelijke taal ben ik nooit goed in geweest net als computers ed. Bouw liever een huis.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”