hebt U dat nu ook?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: hebt U dat nu ook?

#76 Bericht door Gardensafari » donderdag 12 september 2019, 14:17

wanadee schreef: donderdag 12 september 2019, 14:09
ron schreef: donderdag 12 september 2019, 13:26
Herbergier schreef: donderdag 12 september 2019, 12:45 Nog zo iets voor "Hebt u dat nu ook?"

Als je iets vertelt aan de vrouw en het interesseert haar weinig, dan kijken ze je niet aan
maar dan hoor je alleen mmmm en gaat ze gewoon door met waar ze mee bezig is.
Denk dat je alleen serieus contact kan hebben als je een frame van een tv om je heen hangt..... :P

Afbeelding
Frame van een grote iphone lijkt mij effectiever :crazy:
:cheesy: :worshippy: :cheesy:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#77 Bericht door wanadee » vrijdag 13 september 2019, 01:10

Gelukkig gaan de meeste bovenstaande problemen bij mij niet op, huis wordt redelijk schoon gehouden. En met redelijk bedoel ik vloeren en kastoppervlaktes ed want de ramen soppen.....
Verzamelwoede hebben we hier ook niet
Helaas maakt ze nog steeds geen boodschappenlijstjes, dat resulteert niet in extra boodschappen maar op te weinig. Ik heb me daar op ingesteld en de dingen die voor mij belangrijk zijn hou ik zelf wel in de gaten als we naar de Makro oid gaan.
Wat ik het meest vervelend vind nog na al die jaren is hoe ze omgaat met kritiek, en dat werkt twee kanten uit. Ze is inmiddels wel gewend dat ik alles er uit gooi wat me niet zint maar zelf doet ze dat niet.
Voorbeeld, ze is kwaad omdat ik een thai tijdens het autorijden leer dat hij mij niet kan afsnijden, even later heb ik een volkomen onschuldige vraag waar ze dan overdreven op reageert met stemverheffing. Ze durft dan geen kritiek te maken op mijn rijstijl want ze weet dat ik gelijk heb maar is altijd bang dat er een thai met een machette uit de auto stapt. Als dat te heftig is treedt bij mij de zwijgmodus in werking zodat ze weet dat ik pissig ben.
Ze zal dan geen excuus maken maar ik kan er wel op rekenen dat de eerste dagen mijn lievelingseten op tafel staat. Gewoon een “sorry” zit er niet in. :happyno:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: hebt U dat nu ook?

#78 Bericht door jumbo » vrijdag 13 september 2019, 01:30

Gezellige boel bij de meesten zoals ik het lees...

Het is altijd moeilijk om dat soort zaken achteraf in te voeren of duidelijk te maken
Ik ben er altijd gelijk maar mee begonnen. De keuken is net zo goed, en vaak terecht, mijn domein als haar domein,
een gezamenlijk domein dus en dan moet iedereen rekening houden met de wensen van de ander

Voor troep en wanorde is geen plaats en een tafel is geen stapel-/bergplaats...een huis moet leefbaar zijn
Ik hoef gelukkig alleen maar te vragen; "what is this" en het wordt begrepen...
We verblijven niet altijd in hetzelfde huis en het valt me op dat 'mijn' huis altijd beter georganiseerd is

Dochter werkt keurig aan de leefbaarheid mee, al een paar keer de Ipad of Iphone en laders in de prullenpak gegooid
Dat soort zaken kost geld en die laat je niet slingeren door het hele huis.

Ik ben niet de gemakkelijkste om mee samen te leven, heb zo mijn gedachten over zaken en die voer ik ook door.
Uiteraard is er ruimte voor discussie over andere gedachten...
Maar tegenwerking, of niet meewerken, is geen optie... ik win altijd :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#79 Bericht door ron » zaterdag 14 september 2019, 14:20

"Grappig" dat zo,n topic ineens niet meer leeft en reactie,s uitblijven na een opmerking als: "Gezellige boel bij de meesten zoals ik het lees..."
(Gebeurde laatst ook bij Driver........)
"Die meesten"willen dus absoluut niet dat zij daar mee bedoeld worden,en denken dat de geschreven teksten van hen beter niet aan het TF hadden toevertrouwd mogen worden,aangezien "die meesten" het wel eens allemaal verkeerd zouden doen....en nu op hun plaats worden gezet door de kenner....

De kenner vervolgt zijn relaas door te vermelden dat HIJ alleen maar hoeft te vragen "what is this" en het wordt begrepen.....
als een afgerichte hond wordt het bevel zonder tegenreactie opgevolgd en heeft de meester weer eens laten zien dat er met hem niet te spotten valt.

Tegenwerking, of niet meewerken, is geen optie... Hij wint altijd ,aldus het epistel.
Als DIT dan WEL een gezellige boel is,wil ik daar niet mee ruilen,om de dictator uit te hangen is in ieder geval niet mijn ding
en gaan we gewoon gelijkwaardig met elkaar om.........
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#80 Bericht door wanadee » zaterdag 14 september 2019, 14:40

ron schreef: zaterdag 14 september 2019, 14:20 "Grappig" dat zo,n topic ineens niet meer leeft en reactie,s uitblijven na een opmerking als: "Gezellige boel bij de meesten zoals ik het lees..."
(Gebeurde laatst ook bij Driver........)
"Die meesten"willen dus absoluut niet dat zij daar mee bedoeld worden,en denken dat de geschreven teksten van hen beter niet aan het TF hadden toevertrouwd mogen worden,aangezien "die meesten" het wel eens allemaal verkeerd zouden doen....en nu op hun plaats worden gezet door de kenner....

De kenner vervolgt zijn relaas door te vermelden dat HIJ alleen maar hoeft te vragen "what is this" en het wordt begrepen.....
als een afgerichte hond wordt het bevel zonder tegenreactie opgevolgd en heeft de meester weer eens laten zien dat er met hem niet te spotten valt.

Tegenwerking, of niet meewerken, is geen optie... Hij wint altijd ,aldus het epistel.
Als DIT dan WEL een gezellige boel is,wil ik daar niet mee ruilen,om de dictator uit te hangen is in ieder geval niet mijn ding
en gaan we gewoon gelijkwaardig met elkaar om.........
Trek ik me geen z.k van aan. Was alleen benieuwd of anderen die ervaring ook hebben maar ik hoor niks dus kennelijk ben ik de enige :oops:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hebt U dat nu ook?

#81 Bericht door ron » zaterdag 14 september 2019, 15:09

Ik kan je even niet volgen Han.... :o

"Ze zal dan geen excuus maken maar ik kan er wel op rekenen dat de eerste dagen mijn lievelingseten op tafel staat. Gewoon een “sorry” zit er niet in."

Dit is wel herkenbaar.......... ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#82 Bericht door wanadee » zaterdag 14 september 2019, 15:23

ron schreef: zaterdag 14 september 2019, 15:09 Ik kan je even niet volgen Han.... :o

"Ze zal dan geen excuus maken maar ik kan er wel op rekenen dat de eerste dagen mijn lievelingseten op tafel staat. Gewoon een “sorry” zit er niet in."

Dit is wel herkenbaar.......... ;)
Nu weet ik eerlijk gezegd niet wat je niet kunt volgen :oops:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#83 Bericht door wanadee » zaterdag 14 september 2019, 15:34

Overigens vraag ik me wel eens af of wij onze gewoontes wel aan onze thaise metgezellen moeten opdringen. Alles wat hiervoor geschreven is, is voor ons heel vanzelfsprekend maar dat geldt ook voor onze eegas. Wij proberen onze logica aan hen op te dringen, je moet je afvragen of dat wel eerlijk is.
Wijlen mijn nederlandse vrouw sopte elke week de ramen van binnen en buiten, mijn thaise eega doet dat eens per jaar :oops: . In het begon zei ik er wel eens wat van en dan maakte ze ze schoon maar zo langzamerhand sleet dat bij mij ook en die vuile ramen vind ik helemaal niet meer belangrijk. Enerzijds gewenning, anderzijds kwestie van mezelf afvragen waarom het nou zo belangrijk is dat die ramen glashelder blijven. En dat is mi ook helemaal niet belangrijk, ik ben dat alleen van jongs af aan gewend.
Dus wat geven en nemen dan blijft iedereen happy.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: hebt U dat nu ook?

#84 Bericht door driver » zaterdag 14 september 2019, 19:28

ron schreef: zaterdag 14 september 2019, 14:20 "Grappig" dat zo,n topic ineens niet meer leeft en reactie,s uitblijven na een opmerking als: "Gezellige boel bij de meesten zoals ik het lees..."
(Gebeurde laatst ook bij Driver........)
"Die meesten"willen dus absoluut niet dat zij daar mee bedoeld worden,en denken dat de geschreven teksten van hen beter niet aan het TF hadden toevertrouwd mogen worden,aangezien "die meesten" het wel eens allemaal verkeerd zouden doen....en nu op hun plaats worden gezet door de kenner....

De kenner vervolgt zijn relaas door te vermelden dat HIJ alleen maar hoeft te vragen "what is this" en het wordt begrepen.....
als een afgerichte hond wordt het bevel zonder tegenreactie opgevolgd en heeft de meester weer eens laten zien dat er met hem niet te spotten valt.

Tegenwerking, of niet meewerken, is geen optie... Hij wint altijd ,aldus het epistel.
Als DIT dan WEL een gezellige boel is,wil ik daar niet mee ruilen,om de dictator uit te hangen is in ieder geval niet mijn ding
en gaan we gewoon gelijkwaardig met elkaar om.........
Wij zitten momenteel met de motor even in Tsjechië dus lees net wanneer het uitkomt hier weer even mee. Als Jumboos wil is wet is wat ik zo lees is dat ook niet mijn insteek thuis met Sukanya. Maar Jumbo post in ieder geval mee hier dat scheelt alweer met het andere heerschap die op mij reageerde maar zelf nooit iets post over zijn ervaringen met een Thaise of Thai partner.

Weet ook niet of Jumbo het wat gekscherend bedoelde of toch serieus?.
Wat betreft dat ramen zemen Han.. Sukanya doet dat eigenlijk wel regelmatig, Lees.. Als de ramen buiten echt vies zijn of als ze er toevallig aan denkt :mrgreen:.
Doe het zelf ook amper buiten dat ramen zemen dus zeg er ook nooit iets van.
Denk dat er qua opvattingen van onze Thaise dames ook wel een verschil is tussen wonen in Nederland of Thailand.
Wat Han poste over dat we de dames dingen willen laten doen naar onze Nederlandse denkwijze zeg maar.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: hebt U dat nu ook?

#85 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 14 september 2019, 22:45

Wij zijn gelukkig allemaal verschillend en onze Thaise partners ook.

Toen ik er nog 12/12 woonde hadden we een huishouden dat op orde was en waren de taken verdeeld. Ik ben nu het grootste deel vh jaar weg en mijn partner moet nu alles alleen rooien en wat ik zie aan foto's lukt dat prima maar zie ik wijzigingen die er bij mij nooit in waren gekomen maar dat is haar leefwijze en dat heb ik te respecteren. Maar de zaak is schoon, zoon en katten zien er goed volgevreten uit, de tuin wordt gedaan, de struiken staan in bloei en ik zie de str@ntzuiger ook af en toe de beerputten legen. Dus wat heb ik te klagen? Het huis is van haar, de grond van haar zoon, ze heeft centen op de bank, er is geen schuld dus ze hebben een goed leven en dat zie ik iedere zondag met Skype.

En of ze nu wel of niet de ramen lapt, daar maak ik me geen zorgen over. Ik hoef er niet doorheen te kijken.... :giggle: :giggle2:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: hebt U dat nu ook?

#86 Bericht door jumbo » zondag 15 september 2019, 02:59

Driver snapt het beter als Ron, ik schreef het alternatief en dat is voor Ron iig ook niet acceptabel :shock: :shock:
Waarop wanandee de voor mij enige echte waarheid neerpent, het is een kwestie van overleg tussen twee partner en culturen :clap: :clap:
Dat miste ik in alle voorgaande draadjes :neus:

Ron, kom een keer bij me kijken, dan zie je hoe het ook kan :P

Maar ik blif bij de eerste zin
'Gesellige boel bij de meesten' zoals ik het lees en ervaar. Ik heb dat soort discuddie echt vooraf en niet nadien
Af en toe moet je dat soort zaken voor zijn want gewenning in deze is een regelrecht ramp

Als er geen ruimte voor overleg is dan zaag je aan de tweede poot van je huwelijk, de eerste is al een stompje door leeftijd en cultuurverschil

Mijn vrouw en ik zijn een partnerschap aangegaan, zij geld en een knappe, intelligente vent met een sociale agenda :D :D
en ik een moppie die voor me zorgt. mijn huiselijke zaken organiseert en onze investering beheert, leert zo dat ook voor
als ik de Schepper mag ontmoeten.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#87 Bericht door wanadee » zondag 15 september 2019, 03:02

jumbo schreef: zondag 15 september 2019, 02:59 Driver snapt het beter als Ron, ik schreef het alternatief en dat is voor Ron iig ook niet acceptabel :shock: :shock:
Waarop wanandee de voor mij enige echte waarheid neerpent, het is een kwestie van overleg tussen twee partner en culturen :clap: :clap:
Dat miste ik in alle voorgaande draadjes :neus:

Ron, kom een keer bij me kijken, dan zie je hoe het ook kan :P

Maar ik blif bij de eerste zin
'Gesellige boel bij de meesten' zoals ik het lees en ervaar. Ik heb dat soort discuddie echt vooraf en niet nadien
Af en toe moet je dat soort zaken voor zijn want gewenning in deze is een regelrecht ramp

Als er geen ruimte voor overleg is dan zaag je aan de tweede poot van je huwelijk, de eerste is al een stompje door leeftijd en cultuurverschil

Mijn vrouw en ik zijn een partnerschap aangegaan, zij geld en een knappe, intelligente vent met een sociale agenda :D :D
en ik een moppie die voor me zorgt. mijn huiselijke zaken organiseert en onze investering beheert, leert zo dat ook voor
als ik de Schepper mag ontmoeten.
Als je zo doorgaat ontmoet je de schepper niet maar iets anders :twisted :crazy:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: hebt U dat nu ook?

#88 Bericht door jumbo » zondag 15 september 2019, 03:09

wanadee schreef: zondag 15 september 2019, 03:02
Als je zo doorgaat ontmoet je de schepper niet maar iets anders :twisted :crazy:
zal een duo seat boeken :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: hebt U dat nu ook?

#89 Bericht door wanadee » zondag 15 september 2019, 03:15

jumbo schreef: zondag 15 september 2019, 03:09
wanadee schreef: zondag 15 september 2019, 03:02
Als je zo doorgaat ontmoet je de schepper niet maar iets anders :twisted :crazy:
zal een duo seat boeken :P :P
:angel: :angel: :angel:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: hebt U dat nu ook?

#90 Bericht door jumbo » zondag 15 september 2019, 03:21

erik-kuijpers schreef: zaterdag 14 september 2019, 22:45 Wij zijn gelukkig allemaal verschillend en onze Thaise partners ook.

Toen ik er nog 12/12 woonde hadden we een huishouden dat op orde was en waren de taken verdeeld. Ik ben nu het grootste deel vh jaar weg en mijn partner moet nu alles alleen rooien en wat ik zie aan foto's lukt dat prima maar zie ik wijzigingen die er bij mij nooit in waren gekomen maar dat is haar leefwijze en dat heb ik te respecteren. Maar de zaak is schoon, zoon en katten zien er goed volgevreten uit, de tuin wordt gedaan, de struiken staan in bloei en ik zie de str@ntzuiger ook af en toe de beerputten legen. Dus wat heb ik te klagen? Het huis is van haar, de grond van haar zoon, ze heeft centen op de bank, er is geen schuld dus ze hebben een goed leven en dat zie ik iedere zondag met Skype.

En of ze nu wel of niet de ramen lapt, daar maak ik me geen zorgen over. Ik hoef er niet doorheen te kijken.... :giggle: :giggle2:
[/quote
]
kijk Ron nog een dictator
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”