Nieuwe bril en verzekerd bij VGZ universeel compleet.

Alles over verzekeren in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Nieuwe bril en verzekerd bij VGZ universeel compleet.

#1 Bericht door stille » vrijdag 19 juli 2019, 10:36

Wist U dat,wanneer je een nieuw bril nodig heb en ben verzekerd bij VGZ Universeel compleet met als woon land Thailand.
Ik was op 04-07-2019 naar de Oogarts geweest in het Changmai RAM hospitaal,voor controle van mijn ogen.
Kreeg een medisch rapport mee,omtrent mijn ogen,dat ik een bril nodig heb,+ een recept voor een optient welke sterkte.
Op 06-07-2019 naar de optient,oogmeting gedaan,uitgezocht welke montuur,lensen multifunctioonel vanZeiss.
Op 11-07-2019 bril opgehaald en op de factuur goed laten opzetten mijn naam volgens paspoort,omdat ik het wil declaren bij mijn verzekering
(kosten 27000 Th.B).
Op 12-07-2019 via Digid bij VGZ een declatie ingedien.
Op 17-07-2019 kreeg ik van van VGZ op mijn rekening het volledige bedrag vergoed.
Dus de zelfde dag nog via Digid hun gevraagd, dat ik heel blij bent met dat bedrag,maar volgens mij klopt het niet.
Even later kreeg ik bericht het klopt wel,omdat ik ook een attach bij gevoegd heb van de oogarts, indien ik alleen van de optient een rekening heb gestuurd,kreeg ik 150 euro terug.
Heb later weer gevraagd,dus met andere woorden,indien ik naar verloop van tijd,dat mijn ogen slechter worden en sterkere lensen nodig heb ,moet ik eerst naar de Oogarts gaan dan krijgt ik volledig vergoed.
Indien ik alleen naar de optient gaat dan niet.
Klopt precies.
Dus voor mensen die bril nodig hebben,ga eerst naar de Oogarts.

Plaats reactie

Terug naar “Verzekeren in Thailand”