Nederlanders een van de meest gelukkige mensen in de wereld

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Nederlanders een van de meest gelukkige mensen in de wereld

#1 Bericht door printen44 » zaterdag 23 maart 2019, 16:10

In een wereldwijde onderzoek komt Nederland als een van de landen waar de inwoners het meest gelukkig zijn.

https://www.dutchcowboys.nl/nieuws/gelu ... ijfde-plek

Maar woensdag werden er verkiezingen gehouden voor de Provinciale Staten en de grote winnaar was FvD (Forum voor Democratie), de nieuwe politieke partij die voor het eerst meedeed met deze verkiezing. Volgens de kenners gingen daar veel proteststemmen naar toe. Waren dat de "gelukkige" mensen van dat onderzoek of wilde een redelijk groot gedeelte van de kiezers iets anders?

Maar kijk je naar de geschiedenis, dan ligt politieke begraafplaats vol met dit soortpartijen. Van linker- en van rechterzijde. Ben benieuwd hoe de Nederlanders in Thailand zouden hebben gestemd, als ze hadden mogen stemmen voor de Provinciale Staten. Maar over een paar weken zijn de Europese verkiezingen en dan mogen Nederlanders "in den vreemde" ook stemmen. En over twee jaar zijn de Tweede Kamer verkiezingen. Dane mogen ook die Nederlanders "in den vreemde" stemmen. Bij de vorige verkiezing hadden VVD en D'66 de meeste stemmen van Nederlanders "in den vreemde". Als mijn geheugen mij niet in de steek laat. [$) [$) [$)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nederlanders een van de meest gelukkige mensen in de wereld

#2 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 23 maart 2019, 22:51

Nee, Printen44 Kees, jouw geheugen is OK.

Maarrr ... NL-ers in Thailand gingen de laatste keer in meerderheid voor de PVV. En het zou me niks verbazen als ze nu in meerderheid voor FvD gaan. En dat is vreemd want als je in Thailand woont, hoe kan 'Europa blank' zoals Baudet (een x-e generatie vluchteling, een Waal uit Henegouwen...) roept dan boeien?

Daarbij denk ik dat het ook proteststemmen zijn tegen wat de coalitie klaarspeelt; een kreet als 'we hebben ons vergist in de energieprijzen' zonder het over compensatie te hebben pikt men tegenwoordig niet meer. Het Kwartje van Kok, het Duizendje van Rutte, men trapt er niet meer in. En terecht.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlanders een van de meest gelukkige mensen in de wereld

#3 Bericht door Jim » zondag 24 maart 2019, 05:43

Helaas trappen ze dan wel weer in de leugens van een een climate change denier als baudet.
Tja, proteststemmers, wat moet je er mee.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nederlanders een van de meest gelukkige mensen in de wereld

#4 Bericht door erik-kuijpers » zondag 24 maart 2019, 22:55

Climate change, daar kunnen we nog jaren over praten. Er is klimaatverandering, onmiskenbaar. En met de zonnestralen die tot de mens doordringen is iets goed mis.

In NL heeft 1 op 5 van de withuiden huidkanker, en nationaal ligt dit op 1 op 7 tot 8 omdat getinte mensen meer weerstand hebben. Ik ben ook zo'n huidkankerlijder en ook nog, helaas, op een voor iedereen zichtbare plek. Daarover later.

Maar waar ik niet van overtuigd ben is of NL nu het braafste jongetje van de milieuklas moet zijn. Kijk wat China niet doet, wat die zot Trump allemaal terugdraait, wat in Brazilië ineens gekapt mag worden om een president herkozen te krijgen, wat in Thailand allemaal mag aan uitstoot en vuil, dan betekenen wij in NL maar weinig op wereldschaal.

Poetsen doe je allemaal samen! Dan helpt het pas. Maar landen als Brazilië (en wij hebben een paar ouwe kolonies die we leeggeroofd hebben.....) zeggen terecht dat ons opgestoken vingertje onterecht is want dat wij, witneuzen, begonnen zijn met de sloop van schone lucht en met de diefstal van bodemschatten. Gelijk hebben ze.

Ik neem climate change serieus maar wil niet dat NL het braafste jongetje van de klas wordt over mijn portemonnee. En helemaal niet als de leider van GL een vervuilende houtkachel in huis heeft. De milieubarbaar!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlanders een van de meest gelukkige mensen in de wereld

#5 Bericht door Jim » maandag 25 maart 2019, 07:53

over hoe het moet worden opgelost kan je alleen maar nadenken als je de wetenschap accepteert.
Met 3 A4tjes in de tweede kamer gaan schreeuwen dat klimaatverandering alleen maar leugens zijn, maakt dat niet zo slimme mensen dat ook nog gaan geloven ook.

Kan je aantonen dat de klimaatverandering niet door mensen wordt veroorzaakt?
Dan kan je in september je nobelprijs gaan ophalen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Nederlanders een van de meest gelukkige mensen in de wereld

#6 Bericht door erik-kuijpers » maandag 25 maart 2019, 09:04

Ik denk: MEDE door mensen. We geven het een flinke duw in de rug. En als we zo doorgaan is de stap terug niet meer mogelijk. Maar NL kan het niet alleen opknappen doch wel een voorbeeld geven.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlanders een van de meest gelukkige mensen in de wereld

#7 Bericht door Jim » maandag 25 maart 2019, 09:24

Meer dan je best kan je niet doen.
Als de kosten een beetje eerlijk worden verdeeld dan is er niets mis mee om wat groener te worden en daarmee minder afhankelijk te zijn van landen als Saudi Arabie en Rusland voor onze energievoorziening.
Het levert meteen banen en know-how op dus volgens mij een win-win situatie.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”