Welk eiland voor duiken, vissen, jungletocht en bruisend nachtleven ?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thailand_reiziger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2019, 15:53

Welk eiland voor duiken, vissen, jungletocht en bruisend nachtleven ?

#1 Bericht door thailand_reiziger » zondag 03 februari 2019, 11:35

Beste forumleden.

In oktober vertrek ik met een vriend naar Thailand. Tussen Bangkok en Pattaya hebben we een dag of 5, 6 over om een eiland te bezoeken. (wellicht met binnenlandse vlucht)
We willen graag een dagje duiken, dagje vissen, een jungletocht doen maar s'avonds houden we ook van een bruisend nachtleven.
Welk eiland is aanbevelenswaardig ? Koh Chang en Phuket zijn we al geweest. We overwegen Koh Samui maar die is wel behoorlijk duurder, zeker de vlucht erheen is duur.

Is Krabi te overwegen ?

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Welk eiland voor duiken, vissen, jungletocht en bruisend nachtleven ?

#2 Bericht door erik-kuijpers » zondag 03 februari 2019, 12:38

Ik moest even nadenken over de combinatie eiland + jungletocht + bruisend nachtleven. En eerlijk gezegd denk ik dat dan of de jungletocht tegen gaat vallen of het nachtleven.

Voor jungletochten in Thailand word je meestal attent gemaakt op Khao Yai, Khao Sok, het noorden als Pai en regio, of de natuur ten westen van Chiang Mai. Jungletochten van enkele dagen lang, natuur, heuvels, raften, slapen in simpele hutten en in de nacht je gevoeg doen door met een lampje naar buiten te gaan en een donker hok met spinnen en slangen op te zoeken......Het toilettype 'gat in de grond'.... Het bruisende komt uit een lauw blikje cola dat je nog hebt liggen onder jouw klamboe....

De provincie Tak heeft ook ongerepte natuur maar daar zijn tochten alleen mogelijk onder begeleiding van rangers. En echt geen nachtvertier in de buurt.

Op de kleinere eilanden bestaat de 'jungle' uit platgetreden paden waar de lokale bevolking met brommertjes je passeert en aanspoort opzij te gaan maar daar is het nachtleven meer naar jullie hart. Phuket heb je al gehad, het grootste Thaise eiland, maar er zijn er veel meer.

Maar voor echte jungletochten met bruisend nachtvertier denk ik dat je niet op een Thais eiland moet zijn en misschien wel helemaal niet in Thailand. Jungle nabij een bruisende stad is immers binnen een paar jaar geen jungle meer...... Succes met zoeken; Thailand heeft veel te bieden en ik denk dat je wel een gulden middenweg vindt.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Welk eiland voor duiken, vissen, jungletocht en bruisend nachtleven ?

#3 Bericht door printen44 » zondag 03 februari 2019, 13:02

Ik kende een gids die jungletrektochten deed in het noorden van Thailand. Als men met tien man op pad ging, haalde gemiddeld drie man maar het einde. De overige zeven haakte binnen een of twee dagen af.

Voor een echte jungletoch moet je redelijk goed getraind zijn. En dat zijn de meeste van de toeristen niet.


Ik denk dat jullie een keuze moeten maken. Naar een eiland gaan, waar er nauwelijks nog jungle is, daar een mini-tochtje maken en in de avond het bruisend nachtleven kan meemaken of een jungletocht waar je nadat je die tocht hebt overleefd, niet veel trek meer hebt in het bruisend nachtleven, waar dan ook. [$) [$) [$)

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Welk eiland voor duiken, vissen, jungletocht en bruisend nachtleven ?

#4 Bericht door godzilla » zondag 03 februari 2019, 13:56

Als je al die dingen wil doen, heb ik mijn twijfels ook.
In thailand kan je alles doen wat je opnoemt, maar thailand is groot, hou daar rekening mee.
Een korte jungle tocht kan, maar dan zie je enkel plastieken zakjes rondvliegen, en af en toe een aapje. [|(

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Welk eiland voor duiken, vissen, jungletocht en bruisend nachtleven ?

#5 Bericht door wpdl » zondag 03 februari 2019, 14:31

Tussen Bangkok en Pattaya hebben we een dag of 5, 6 over om een eiland te bezoeken. (wellicht met binnenlandse vlucht)
We willen graag een dagje duiken, dagje vissen, een jungletocht doen maar s'avonds houden we ook van een bruisend nachtleven.
Kan het te eenvoudig zien maar het is een makkelijke optie.
'Verknoei' je erg weinig tijd met reizen ;)

Ko Samet

thailand_reiziger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2019, 15:53

Re: Welk eiland voor duiken, vissen, jungletocht en bruisend nachtleven ?

#6 Bericht door thailand_reiziger » maandag 04 februari 2019, 09:35

Ik heb wel eens een jungle tocht gedaan daar (ik dacht in Kao Sok) maar dat was meer een veredelde boswandeling. Heel erg heftig hoeft het van ons niet.
Maar goed, alleen vissen en duiken dan? En wat nachtleven.
Ko Samet ?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Welk eiland voor duiken, vissen, jungletocht en bruisend nachtleven ?

#7 Bericht door wpdl » maandag 04 februari 2019, 13:54

Omdat jij [nieuw lid] het ben.
De meeste van jullie wensen zijn in te vullen.

https://kohsamed.net/index.html

Sluit hem af voor de rest.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”