vakantie tiener

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sharon1969
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 09 oktober 2018, 16:12

vakantie tiener

#1 Bericht door Sharon1969 » donderdag 03 januari 2019, 14:51

Goede middag,

Mijn dochter (15) en ik willen in juli/augustus graag 2 weken naar Thailand. Ik ben mij al flink aan het verdiepen in het land en de cultuur en wat ik mij nu afvraag is wat is een leuke plek is voor ons om naar toe te gaan samen. Hebben jullie ideeën en leuke tips voor ons? Zelf dacht ik aan zo'n individuele reis naar Bangkok/Pattaya via een reisorganisatie maar dan lees ik weer dat de stranden op er heel smerig zijn. Ik ga dan twijfelen en ben bang een verkeerde beslissing te nemen.
Wij houden allebei van markten bezoeken, eten, beetje actief zijn en ook zwemmen en strand. Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt!

Groetjes, Sharon.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: vakantie tiener

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 04 januari 2019, 03:17

Combinatie van Bangkok ( voior alles behalve strand) en Koh Samui (strand)
Het is regenseizoen hetgeen betekend dat het wel eens nat kan zijn, Samui is een goede uitzondering daarop in het regenseizoen

Google 100 things to do in Bangkok en je komt meer tegen dan je aan tijd beschikbaar hebt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: vakantie tiener

#3 Bericht door godzilla » vrijdag 04 januari 2019, 04:27

Persoonlijk hou ik niet van bangkok, maar het ocenarium is wel de moeite:
http://www.bangkok.com/siam-ocean-world.htm
En erboven kan je nog eens gaan shoppen ook, alhoewel ik denk dat het niet jullie bedoeling is.
Ik zou er maar max 3 dagen blijven , en dan uitkijken naar wat je echt wil beleven met je dochter.
Pattya, en phuket zijn meer voor volwassenen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor mooie stranden moet je het elders zoeken, ik woon in cha am, hier is het proper(naar thaise normen) en hotels dicht bij het strand.
Hua hin ook mooi, maar zeer druk, en veel rotsen in het water, kan pijnlijk worden aan de voeten.
Als je boekt via je reisburo, denk eraan, ze zijn duur, maar jullie zijn wel verzekerd tegen ongevallen.
Je kan dan, eens aangekomen in je hotel een excursie boeken, ze weten wel wat ze aanbieden, het zal geen 'fake' zijn.
Ooit in pay geweest (het noorden), en het thais travel buro verkocht excursies waar je schapen kon zien, en aardbeien plukken, en met heel veel geluk sneeuw (dauw) kon zien, voor ons belachelijk dus.
Ik zou eerder voor de eilanden gaan, zeker als je van mooie stranden, en snorkelen houd.

Enfin, is mijn gedacht

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: vakantie tiener

#4 Bericht door stevenl » vrijdag 04 januari 2019, 05:38

godzilla schreef: vrijdag 04 januari 2019, 04:27 Persoonlijk hou ik niet van bangkok, maar het ocenarium is wel de moeite:
http://www.bangkok.com/siam-ocean-world.htm
En erboven kan je nog eens gaan shoppen ook, alhoewel ik denk dat het niet jullie bedoeling is.
Ik zou er maar max 3 dagen blijven , en dan uitkijken naar wat je echt wil beleven met je dochter.
Pattya, en phuket zijn meer voor volwassenen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor mooie stranden moet je het elders zoeken, ik woon in cha am, hier is het proper(naar thaise normen) en hotels dicht bij het strand.
Hua hin ook mooi, maar zeer druk, en veel rotsen in het water, kan pijnlijk worden aan de voeten.
Als je boekt via je reisburo, denk eraan, ze zijn duur, maar jullie zijn wel verzekerd tegen ongevallen.
Je kan dan, eens aangekomen in je hotel een excursie boeken, ze weten wel wat ze aanbieden, het zal geen 'fake' zijn.
Ooit in pay geweest (het noorden), en het thais travel buro verkocht excursies waar je schapen kon zien, en aardbeien plukken, en met heel veel geluk sneeuw (dauw) kon zien, voor ons belachelijk dus.
Ik zou eerder voor de eilanden gaan, zeker als je van mooie stranden, en snorkelen houd.

Enfin, is mijn gedacht
"Pattya, en phuket zijn meer voor volwassenen, als je begrijpt wat ik bedoel."
Onzin, Zeker Phuket is een echte familiebestemming.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: vakantie tiener

#5 Bericht door godzilla » vrijdag 04 januari 2019, 07:27

stevenl schreef: vrijdag 04 januari 2019, 05:38
godzilla schreef: vrijdag 04 januari 2019, 04:27 Persoonlijk hou ik niet van bangkok, maar het ocenarium is wel de moeite:
http://www.bangkok.com/siam-ocean-world.htm
En erboven kan je nog eens gaan shoppen ook, alhoewel ik denk dat het niet jullie bedoeling is.
Ik zou er maar max 3 dagen blijven , en dan uitkijken naar wat je echt wil beleven met je dochter.
Pattya, en phuket zijn meer voor volwassenen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor mooie stranden moet je het elders zoeken, ik woon in cha am, hier is het proper(naar thaise normen) en hotels dicht bij het strand.
Hua hin ook mooi, maar zeer druk, en veel rotsen in het water, kan pijnlijk worden aan de voeten.
Als je boekt via je reisburo, denk eraan, ze zijn duur, maar jullie zijn wel verzekerd tegen ongevallen.
Je kan dan, eens aangekomen in je hotel een excursie boeken, ze weten wel wat ze aanbieden, het zal geen 'fake' zijn.
Ooit in pay geweest (het noorden), en het thais travel buro verkocht excursies waar je schapen kon zien, en aardbeien plukken, en met heel veel geluk sneeuw (dauw) kon zien, voor ons belachelijk dus.
Ik zou eerder voor de eilanden gaan, zeker als je van mooie stranden, en snorkelen houd.

Enfin, is mijn gedacht
"Pattya, en phuket zijn meer voor volwassenen, als je begrijpt wat ik bedoel."
Onzin, Zeker Phuket is een echte familiebestemming.
Je hebt gelijk, er zijn veel mogelijkheden om verschillende leuke dingen te doen met phuket als vertrekpunt, ik zag het een beetje anders, mijn excuses :|

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: vakantie tiener

#6 Bericht door Kees » vrijdag 04 januari 2019, 08:28

godzilla schreef: vrijdag 04 januari 2019, 07:27
stevenl schreef: vrijdag 04 januari 2019, 05:38
godzilla schreef: vrijdag 04 januari 2019, 04:27 Persoonlijk hou ik niet van bangkok, maar het ocenarium is wel de moeite:
http://www.bangkok.com/siam-ocean-world.htm
En erboven kan je nog eens gaan shoppen ook, alhoewel ik denk dat het niet jullie bedoeling is.
Ik zou er maar max 3 dagen blijven , en dan uitkijken naar wat je echt wil beleven met je dochter.
Pattya, en phuket zijn meer voor volwassenen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor mooie stranden moet je het elders zoeken, ik woon in cha am, hier is het proper(naar thaise normen) en hotels dicht bij het strand.
Hua hin ook mooi, maar zeer druk, en veel rotsen in het water, kan pijnlijk worden aan de voeten.
Als je boekt via je reisburo, denk eraan, ze zijn duur, maar jullie zijn wel verzekerd tegen ongevallen.
Je kan dan, eens aangekomen in je hotel een excursie boeken, ze weten wel wat ze aanbieden, het zal geen 'fake' zijn.
Ooit in pay geweest (het noorden), en het thais travel buro verkocht excursies waar je schapen kon zien, en aardbeien plukken, en met heel veel geluk sneeuw (dauw) kon zien, voor ons belachelijk dus.
Ik zou eerder voor de eilanden gaan, zeker als je van mooie stranden, en snorkelen houd.

Enfin, is mijn gedacht
"Pattya, en phuket zijn meer voor volwassenen, als je begrijpt wat ik bedoel."
Onzin, Zeker Phuket is een echte familiebestemming.
Je hebt gelijk, er zijn veel mogelijkheden om verschillende leuke dingen te doen met phuket als vertrekpunt, ik zag het een beetje anders, mijn excuses :|
Phuket zeker de moeite waard voor familie, keuze uit vele stranden van druk tot zeer rustig. Ook de omgeving absoluut leuk en mooi om rond te rijden met motor of auto. Wat betreft Pattaya moet ik Gozilla wel gelijk geven hoor, niet echt een familie (jonge kinderen) bestemming. Voor het uitgaanleven is het de perfecte plaats, maar voor een vijftienjarige?
Niet klagen, maar dragen.

Sharon1969
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 09 oktober 2018, 16:12

Re: vakantie tiener

#7 Bericht door Sharon1969 » vrijdag 04 januari 2019, 14:22

Dank jullie wel alvast voor de reacties en tips. Hier kan ik echt iets mee. Ik ben al volop aan het inlezen op internet en zat ook meer richting Pucket te denken.
Als ik de reisburo's mag geloven betalen we in augustus zo'n 1000 euro p.p. en dan is het 3 dagen Bangkok en daarna 9 dagen strandvakantie op Hua Hin. Is geen Pucket natuurlijk maar van Hua Hin maken ze me wijs dat er niet veel te doen is en vooral niet voor een tiener. Ik gun haar juist die vakantie heel erg en hoop dat ik er goed aan doe om voor
Thailand te kiezen. Heeft altijd op ons verlanglijstje gestaan.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: vakantie tiener

#8 Bericht door godzilla » zaterdag 05 januari 2019, 02:00

Wat hua hin betreft (hetgene dat ik ervan weet):
Ze hebben mooie hotels vlak aan het strand en meestal prive strand.
Volgens mij geen jetski's wegen de rotsen in het water.
Je hebt er ook nog black mountain water park, deze is echt wel de moeite.
http://www.blackmountainhuahin.com/acti ... waterpark/
Dan heb je nog de avond markt, ook gezellig.
Veel restaurants, en massage salons ook
Er zal nog wel meer zijn, maar deze weet ik.
Ook niet zo ver van cha am, waar veel openbare stranden zijn, met jetski's en banana-boat ed.
I

Farang-BKK
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 18 januari 2019, 06:57

Re: vakantie tiener

#9 Bericht door Farang-BKK » donderdag 24 januari 2019, 10:49

Ik denk dat je met een combinatie van Bangkok en Phuket een ontzettend leuke vakantie hebt met voldoende variatie, ook voor jouw dochter.

Ik woon zelf in Bangkok en ga voor mijn ontspanning eens in de zoveel tijd naar Hua Hin, vooral omdat het daar zo rustig is. Persoonlijk denk ik niet dat het een geschikte plaats is om daar 9 dagen te vertoeven, omdat het juist TE rustig is.

Dit is wat ik aan zou raden:

Bangkok
- Bezoeken van the Grand Palace, Wat Pho en Wat Arun
- Bezoeken van Chinatown in de avond
- Biketour bij Co van Kessel https://www.covankessel.com/
- Rooftop bar bij Octave. Ook al is je dochter pas 15, het uitzicht is fantastisch en Octave is het gunstigste qua prijs (bijvoorbeeld een biertje of een colaatje kost ongeveer 200 THB)
- Avondmarkten zoals Rachada en Srinakarin https://toptravelfoods.com/article/rot- ... srinakarin (mijn persoonlijke favoriet)
- Weekend markt Chatuchak
- Shoppingmall bezoeken, de nieuwste is ICONSIAM en beschikt over een floating market

Dag trips vanuit Bangkok
- Ayutthaya (oude hoofdstad van Siam, is destijds platgebrand en nu kun je de ruines bezoeken)
- Kanchanaburi, populaire dagtrip voor het bezichtigen van de Erawan Watervallen en de Bridge of the River Kwai


Eenmaal in Phuket
- Een vlucht van BKK naar Phuket kost je ongeveer 30 EUR per persoon. Je kan overigens ook via Phuket terugvliegen naar Nederland. Dit heb ik tijdens mijn eerste reis naar Thailand ook gedaan.
- Eilanden bezoeken zoals James Bond Island, Siliman Islands, en vele anderen.
- Bezoeken van Phuket Old Town (er is ook een weekend markt die erg leuk is)
- Simon Cabaret
- Big Buddha bezichtigen
- Snorkelen
- Thaise kookles
- Karon Viewpoint bezichtigen
- En heel veel uitrusten/chillen.

Ik denk dat je zo een goede combinatie hebt van dingen ondernemen en lekker genieten van het strand. Als je nog vragen hebt, laat het maar weten!

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: vakantie tiener

#10 Bericht door stevenl » donderdag 24 januari 2019, 11:44

Farang-BKK schreef: donderdag 24 januari 2019, 10:49 Ik denk dat je met een combinatie van Bangkok en Phuket een ontzettend leuke vakantie hebt met voldoende variatie, ook voor jouw dochter.

Ik woon zelf in Bangkok en ga voor mijn ontspanning eens in de zoveel tijd naar Hua Hin, vooral omdat het daar zo rustig is. Persoonlijk denk ik niet dat het een geschikte plaats is om daar 9 dagen te vertoeven, omdat het juist TE rustig is.

Dit is wat ik aan zou raden:

Bangkok
- Bezoeken van the Grand Palace, Wat Pho en Wat Arun
- Bezoeken van Chinatown in de avond
- Biketour bij Co van Kessel https://www.covankessel.com/
- Rooftop bar bij Octave. Ook al is je dochter pas 15, het uitzicht is fantastisch en Octave is het gunstigste qua prijs (bijvoorbeeld een biertje of een colaatje kost ongeveer 200 THB)
- Avondmarkten zoals Rachada en Srinakarin https://toptravelfoods.com/article/rot- ... srinakarin (mijn persoonlijke favoriet)
- Weekend markt Chatuchak
- Shoppingmall bezoeken, de nieuwste is ICONSIAM en beschikt over een floating market

Dag trips vanuit Bangkok
- Ayutthaya (oude hoofdstad van Siam, is destijds platgebrand en nu kun je de ruines bezoeken)
- Kanchanaburi, populaire dagtrip voor het bezichtigen van de Erawan Watervallen en de Bridge of the River Kwai


Eenmaal in Phuket
- Een vlucht van BKK naar Phuket kost je ongeveer 30 EUR per persoon. Je kan overigens ook via Phuket terugvliegen naar Nederland. Dit heb ik tijdens mijn eerste reis naar Thailand ook gedaan.
- Eilanden bezoeken zoals James Bond Island, Siliman Islands, en vele anderen.
- Bezoeken van Phuket Old Town (er is ook een weekend markt die erg leuk is)
- Simon Cabaret
- Big Buddha bezichtigen
- Snorkelen
- Thaise kookles
- Karon Viewpoint bezichtigen
- En heel veel uitrusten/chillen.

Ik denk dat je zo een goede combinatie hebt van dingen ondernemen en lekker genieten van het strand. Als je nog vragen hebt, laat het maar weten!
In augustus zijn de Similans gesloten.
Phi phi zou een prima vervanger zijn, en ze moeten natuurlijk gaan duiken 😀.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: vakantie tiener

#11 Bericht door jumbo » vrijdag 25 januari 2019, 01:57

stevenl schreef: donderdag 24 januari 2019, 11:44 Phi phi zou een prima vervanger zijn, en ze moeten natuurlijk gaan duiken 😀.
Uiteraard onder ervaren Nederlandse begeleiding :P :thumbsup:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Sharon1969
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 09 oktober 2018, 16:12

Re: vakantie tiener

#12 Bericht door Sharon1969 » woensdag 30 januari 2019, 19:52

Ik had zelf ook naar Phuket gekeken en dit sprak mij erg aan daar het erg geschikt is voor kinderen en tieners. We hebben nog even de tijd maar alvast heel veel dank voor jullie prettige uitleg en antwoorden.

Groetjes, Sharon.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”