Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#1 Bericht door Herbergier » donderdag 27 december 2018, 08:52

Ik mag weer een jaar in Thailand blijven, ik moest eerst bewijzen via een statement dat ik genoeg geld op mijn Thaise bankrekening heb staan (3 maanden voor de aanvraagdatum 800.000 baht vast [22.000 euro] en/of een inkomen van 65.000 baht per maand [1.781 euro], dit mag een mix van beide zijn) en ik moet bewijzen, via mijn Thaise bankrekening, dat ik hier voldoende geld uitgeef, verder een ingevuld tm 7 formulier met pasfoto plus de nodige kopieën van alle gebruikte blz. van mijn paspoort, geel boekje, blauw boekje huiseigenaar (mijn vrouw), mijn rose Thai ID-card en ID-card van mijn vrouw.
Met deze bewijzen kon ik pas een Retirement Extension (jaarvisum) aanvragen, ik moet nu nog wel elke 90 dagen melden, bij de immigration, dat ik nog steeds in Thailand woon.
Dit zijn de regels op het ogenblik bij de immigration in Buriram, maar dit kan per provincie verschillen. TiT.

Gelukkig hebben we hier in de stad Buriram, voor de provincie Buriram, twee immigratiekantoren en een van de twee is maar 1 km wandelen vanaf mijn huis, wachttijden van meer dan een half uur komt hier vrijwel niet voor, ik stond na ongeveer een kwartier weer buiten, een paar jaar geleden was het meest dichtbij zijnde immigratiekantoor nog in Kap Choeng (provincie Surin) op 130 km rijden vanaf ons huis, met dikwijls lange wachttijden.

Afbeelding
Alles van waarde is weerloos.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#2 Bericht door driver » donderdag 27 december 2018, 17:27

Bewijzen via je Thaise bankrekening dat je voldoende geld uitgeeft. En wat hanteert men dan qua bedrag als voldoende uitgeven per maand of per jaar?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 28 december 2018, 00:40

Ik lees zo af en toe op forums dat er immi kantoren zijn die stortingen vanuit het buitenland naar je TH bankrekeningen als inkomsten zien
Wat als je dit geld zelf naar the Thai rekening overmaakt? Iemand ervaring?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#4 Bericht door jumbo » vrijdag 28 december 2018, 00:41

Herbergier schreef: donderdag 27 december 2018, 08:52 Ik mag weer een jaar in Thailand blijven, ik moest eerst bewijzen via een statement dat ik genoeg geld op mijn Thaise bankrekening heb staan (3 maanden voor de aanvraagdatum 800.000 baht vast [22.000 euro] en/of een inkomen van 65.000 baht per maand [1.781 euro], dit mag een mix van beide zijn) en ik moet bewijzen, via mijn Thaise bankrekening, dat ik hier voldoende geld uitgeef, verder een ingevuld tm 7 formulier met pasfoto plus de nodige kopieën van alle gebruikte blz. van mijn paspoort, geel boekje, blauw boekje huiseigenaar (mijn vrouw), mijn rose Thai ID-card en ID-card van mijn vrouw.
Met deze bewijzen kon ik pas een Retirement Extension (jaarvisum) aanvragen, ik moet nu nog wel elke 90 dagen melden, bij de immigration, dat ik nog steeds in Thailand woon.
Dit zijn de regels op het ogenblik bij de immigration in Buriram, maar dit kan per provincie verschillen. TiT.

Gelukkig hebben we hier in de stad Buriram, voor de provincie Buriram, twee immigratiekantoren en een van de twee is maar 1 km wandelen vanaf mijn huis, wachttijden van meer dan een half uur komt hier vrijwel niet voor, ik stond na ongeveer een kwartier weer buiten, een paar jaar geleden was het meest dichtbij zijnde immigratiekantoor nog in Kap Choeng (provincie Surin) op 130 km rijden vanaf ons huis, met dikwijls lange wachttijden.

Afbeelding
Een getrouwd man mag toch aan de helft van de financiele verplichtingen voldoen?
Of is het een bewuste keuze van jezelf?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#5 Bericht door Herbergier » vrijdag 28 december 2018, 03:18

jumbo schreef: vrijdag 28 december 2018, 00:41
Herbergier schreef: donderdag 27 december 2018, 08:52 Ik mag weer een jaar in Thailand blijven, ik moest eerst bewijzen via een statement dat ik genoeg geld op mijn Thaise bankrekening heb staan (3 maanden voor de aanvraagdatum 800.000 baht vast [22.000 euro] en/of een inkomen van 65.000 baht per maand [1.781 euro], dit mag een mix van beide zijn) en ik moet bewijzen, via mijn Thaise bankrekening, dat ik hier voldoende geld uitgeef, verder een ingevuld tm 7 formulier met pasfoto plus de nodige kopieën van alle gebruikte blz. van mijn paspoort, geel boekje, blauw boekje huiseigenaar (mijn vrouw), mijn rose Thai ID-card en ID-card van mijn vrouw.
Met deze bewijzen kon ik pas een Retirement Extension (jaarvisum) aanvragen, ik moet nu nog wel elke 90 dagen melden, bij de immigration, dat ik nog steeds in Thailand woon.
Dit zijn de regels op het ogenblik bij de immigration in Buriram, maar dit kan per provincie verschillen. TiT.

Gelukkig hebben we hier in de stad Buriram, voor de provincie Buriram, twee immigratiekantoren en een van de twee is maar 1 km wandelen vanaf mijn huis, wachttijden van meer dan een half uur komt hier vrijwel niet voor, ik stond na ongeveer een kwartier weer buiten, een paar jaar geleden was het meest dichtbij zijnde immigratiekantoor nog in Kap Choeng (provincie Surin) op 130 km rijden vanaf ons huis, met dikwijls lange wachttijden.

Afbeelding
Een getrouwd man mag toch aan de helft van de financiele verplichtingen voldoen?
Of is het een bewuste keuze van jezelf?
Die keuze is aan jezelf, het is in ieder geval zo dat je bij een Retirement visa extension veel minder papieren en kopieen nodig hebt en binnen een half uur met het stempel in je paspoort buiten kan staan, met een Marriage visa extension heb je veel meer papieren en kopieën nodig en dan duurt het een maand voordat je eindelijk met het stempel buiten sta, want alles wordt naar Bangkok opgestuurd, dus je moet minimaal ,na een maand, een maal terug komen, het enige voordeel van een Marriage visa extension is dat je minder bankgarantie en/of inkomen nodig hebt, 400.000 baht bank en/of 40.000 baht aan inkomen.

Bij de immigration hier hebben ze liever dat je een Retirement visa extension aanvraagt, daar hebben zij ook veel minder werk aan.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#6 Bericht door brake0345 » vrijdag 28 december 2018, 06:55

Herbergier schreef: vrijdag 28 december 2018, 03:18 Die keuze is aan jezelf, het is in ieder geval zo dat je bij een Retirement visa extension veel minder papieren en kopieen nodig hebt en binnen een half uur met het stempel in je paspoort buiten kan staan, met een Marriage visa extension heb je veel meer papieren en kopieën nodig en dan duurt het een maand voordat je eindelijk met het stempel buiten sta, want alles wordt naar Bangkok opgestuurd, dus je moet minimaal ,na een maand, een maal terug komen, het enige voordeel van een Marriage visa extension is dat je minder bankgarantie en/of inkomen nodig hebt, 400.000 baht bank en/of 40.000 baht aan inkomen.
Bij de immigration hier hebben ze liever dat je een Retirement visa extension aanvraagt, daar hebben zij ook veel minder werk aan.
Dit is precies de reden waarom ik ook op een retirement extensie verblijf, zelfs op advies van Chiang Rai immigratie bij mijn eerste verlenging :thumbsup:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#7 Bericht door stevenl » vrijdag 28 december 2018, 07:10

Herbergier schreef: vrijdag 28 december 2018, 03:18
jumbo schreef: vrijdag 28 december 2018, 00:41
Herbergier schreef: donderdag 27 december 2018, 08:52 Ik mag weer een jaar in Thailand blijven, ik moest eerst bewijzen via een statement dat ik genoeg geld op mijn Thaise bankrekening heb staan (3 maanden voor de aanvraagdatum 800.000 baht vast [22.000 euro] en/of een inkomen van 65.000 baht per maand [1.781 euro], dit mag een mix van beide zijn) en ik moet bewijzen, via mijn Thaise bankrekening, dat ik hier voldoende geld uitgeef, verder een ingevuld tm 7 formulier met pasfoto plus de nodige kopieën van alle gebruikte blz. van mijn paspoort, geel boekje, blauw boekje huiseigenaar (mijn vrouw), mijn rose Thai ID-card en ID-card van mijn vrouw.
Met deze bewijzen kon ik pas een Retirement Extension (jaarvisum) aanvragen, ik moet nu nog wel elke 90 dagen melden, bij de immigration, dat ik nog steeds in Thailand woon.
Dit zijn de regels op het ogenblik bij de immigration in Buriram, maar dit kan per provincie verschillen. TiT.

Gelukkig hebben we hier in de stad Buriram, voor de provincie Buriram, twee immigratiekantoren en een van de twee is maar 1 km wandelen vanaf mijn huis, wachttijden van meer dan een half uur komt hier vrijwel niet voor, ik stond na ongeveer een kwartier weer buiten, een paar jaar geleden was het meest dichtbij zijnde immigratiekantoor nog in Kap Choeng (provincie Surin) op 130 km rijden vanaf ons huis, met dikwijls lange wachttijden.

Afbeelding
Een getrouwd man mag toch aan de helft van de financiele verplichtingen voldoen?
Of is het een bewuste keuze van jezelf?
Die keuze is aan jezelf, het is in ieder geval zo dat je bij een Retirement visa extension veel minder papieren en kopieen nodig hebt en binnen een half uur met het stempel in je paspoort buiten kan staan, met een Marriage visa extension heb je veel meer papieren en kopieën nodig en dan duurt het een maand voordat je eindelijk met het stempel buiten sta, want alles wordt naar Bangkok opgestuurd, dus je moet minimaal ,na een maand, een maal terug komen, het enige voordeel van een Marriage visa extension is dat je minder bankgarantie en/of inkomen nodig hebt, 400.000 baht bank en/of 40.000 baht aan inkomen.

Bij de immigration hier hebben ze liever dat je een Retirement visa extension aanvraagt, daar hebben zij ook veel minder werk aan.
Klopt bijna, 'en' is bij marriage extension niet toegestaan. Het is 400.000 op de bank of 40.000 inkomen per maand.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#8 Bericht door Herbergier » vrijdag 28 december 2018, 11:05

stevenl schreef: vrijdag 28 december 2018, 07:10
Herbergier schreef: vrijdag 28 december 2018, 03:18
jumbo schreef: vrijdag 28 december 2018, 00:41

Een getrouwd man mag toch aan de helft van de financiele verplichtingen voldoen?
Of is het een bewuste keuze van jezelf?
Die keuze is aan jezelf, het is in ieder geval zo dat je bij een Retirement visa extension veel minder papieren en kopieen nodig hebt en binnen een half uur met het stempel in je paspoort buiten kan staan, met een Marriage visa extension heb je veel meer papieren en kopieën nodig en dan duurt het een maand voordat je eindelijk met het stempel buiten sta, want alles wordt naar Bangkok opgestuurd, dus je moet minimaal ,na een maand, een maal terug komen, het enige voordeel van een Marriage visa extension is dat je minder bankgarantie en/of inkomen nodig hebt, 400.000 baht bank en/of 40.000 baht aan inkomen.

Bij de immigration hier hebben ze liever dat je een Retirement visa extension aanvraagt, daar hebben zij ook veel minder werk aan.
Klopt bijna, 'en' is bij marriage extension niet toegestaan. Het is 400.000 op de bank of 40.000 inkomen per maand.
Hier bij de Buriram immigration is 'en' wel toegestaan.

For other necessary cases, the Commissioner or Deputy Commissioner of Immigration Bureau
is granted the authority to make decisions regarding approval on a case-by-case basis.


https://immigration.go.th/content/service_18
Alles van waarde is weerloos.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#9 Bericht door godzilla » vrijdag 28 december 2018, 12:03

Januari, ga ik er ook weer voor, op basis van retirement
Het zou hier makkelijk moeten zijn, affidavit van inkomen (pensioen) te verkrijgen via belgische ambassade (ik ben belg)
Natuurlijk zal ik hun een bewijs van mijn pensioenbetalingen sturen, geen probleem, gaat nu makkelijk via 'mypension'
Zelfs als dat bewijs niet nodig is, ik doe het toch, gewoon kwestie om te voorkomen dat dit niet meer zou worden geaccepteerd (affidavit)
Mijn geel boekje, is ok, pink paspoort ook, adresverandering, en 90 dagen meldingen ok.
Dus volgend jaar meer hierover....

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#10 Bericht door trangerkuda » zaterdag 29 december 2018, 02:23

Beste Godzilla, het is zeer de vraag of meer bewijs leveren dan vereist, wel zo verstandig is. Dit kan er toe leiden, dat men het later als verplicht te leveren 'bewijs' kwalificeert. Bedenk ook, dat wat voor de een makkelijk te leveren informatie is, voor iemand anders misschien moeilijk of niet te leveren is.
Als vuistregel in de omgang met medewerkers van immigratiekantoren, is het waarschijnlijk verstandiger om regelmatig te laten doorschemeren, dat de momenteel geldende wet- en regelgeving voor extensies van (jaar-)visa en bijvoorbeeld de in mijn beleving volstrekt zinloze en denigrerende 90-dagenregel, toe zijn aan een drastische herziening, een herziening die er toe leidt, dat een ieder die met die wet- en regelgeving te maken heeft, in de toekomst verschoond wordt van het periodiek moeten leveren van al lang bij immigratie bekende informatie.
Ik wens je overigens een vlotte afhandeling van je volgende extensie toe.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#11 Bericht door Herbergier » zaterdag 29 december 2018, 03:37

Ik heb voor mijn retirement extension altijd twee mappen bij me, een map met alle gegevens waarvan ik weet dat dat die gevraagd worden, die map geef ik dan ook af en een updatemap met gegevens waarnaar ze eventueel kunnen vragen, die map haal ik pas te voorschijn als het echt moet, maar ik heb hem nog nooit nodig gehad.
Alles van waarde is weerloos.

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#12 Bericht door godzilla » zaterdag 29 december 2018, 04:14

trangerkuda schreef: zaterdag 29 december 2018, 02:23 Beste Godzilla, het is zeer de vraag of meer bewijs leveren dan vereist, wel zo verstandig is. Dit kan er toe leiden, dat men het later als verplicht te leveren 'bewijs' kwalificeert. Bedenk ook, dat wat voor de een makkelijk te leveren informatie is, voor iemand anders misschien moeilijk of niet te leveren is.
Als vuistregel in de omgang met medewerkers van immigratiekantoren, is het waarschijnlijk verstandiger om regelmatig te laten doorschemeren, dat de momenteel geldende wet- en regelgeving voor extensies van (jaar-)visa en bijvoorbeeld de in mijn beleving volstrekt zinloze en denigrerende 90-dagenregel, toe zijn aan een drastische herziening, een herziening die er toe leidt, dat een ieder die met die wet- en regelgeving te maken heeft, in de toekomst verschoond wordt van het periodiek moeten leveren van al lang bij immigratie bekende informatie.
Ik wens je overigens een vlotte afhandeling van je volgende extensie toe.
Ik ben niet volledig met je akkoord.
Het bewijs van mijn inkomen in belgie stuur ik op naar de belgische ambassade, zodat ze met een gerust hart een affidavit kunnen afleveren.
Ik kan me goed voorstellen dat sommige ambassades geen affidavit meer willen leveren, wegens misbruik.
Andere landen kunnen dan weer je inkomen nakijken voordat ze je een affidavit sturen.
Als de thaise overheid merkt dat sommige ambassades gewoon je affidavit (verklaring op eer) tekenen, en ze komen erachter dat je niet genoeg inkomen hebt uit het buitenland, tja dan accepteren ze die affidavits niet meer van die landen.

Zelf voor die 'sommigen' die niet makkelijk hun inkomen kunnen bewijzen is het ook beter, die ambassades zullen minder snel geviseerd worden, als de grote meerderheid het wel kan.

Enfin, dat is mijn gedacht.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#13 Bericht door euromonkey » zaterdag 29 december 2018, 06:33

Herbergier schreef: zaterdag 29 december 2018, 03:37 Ik heb voor mijn retirement extension altijd twee mappen bij me, een map met alle gegevens waarvan ik weet dat dat die gevraagd worden, die map geef ik dan ook af en een updatemap met gegevens waarnaar ze eventueel kunnen vragen, die map haal ik pas te voorschijn als het echt moet, maar ik heb hem nog nooit nodig gehad.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Doe dit ook al 15 jaar en bevalt mij goed.
Hun zijn belangrijk en jij levert hun aan wat ze vragen.
Het leuke is dat ze je niet makelijk kunnen vangen.
Ik heb een pink ID kaart en gele boekje. maar een keer is er om gevraagd.En dat is al weer 7 jaar geleden.
Getekende map naar huis ene keer wel andere keer niet.
Ik begin altijd standaard met pasport + pasport kopieen,kopie trouwpapieren, copy huisboek vrouw en brief van de bank. Eigenlijk het enigste wat ze echt belangrijk vinden.
En dan wacht ik af of ze nog meer willen zien die dag.
Kopieen tekenen doe ik niet van te voren, doen we in hun bij zijn.
1x problemen gehad over echtheid van slordige handtekening dus nieuwe copieen nodig 100 bath.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#14 Bericht door jumbo » zaterdag 29 december 2018, 08:39

Herbergier schreef: vrijdag 28 december 2018, 03:18
Die keuze is aan jezelf, het is in ieder geval zo dat je bij een Retirement visa extension veel minder papieren en kopieen nodig hebt en binnen een half uur met het stempel in je paspoort buiten kan staan, met een Marriage visa extension heb je veel meer papieren en kopieën nodig en dan duurt het een maand voordat je eindelijk met het stempel buiten sta, want alles wordt naar Bangkok opgestuurd, dus je moet minimaal ,na een maand, een maal terug komen, het enige voordeel van een Marriage visa extension is dat je minder bankgarantie en/of inkomen nodig hebt, 400.000 baht bank en/of 40.000 baht aan inkomen.

Bij de immigration hier hebben ze liever dat je een Retirement visa extension aanvraagt, daar hebben zij ook veel minder werk aan.
Enige wat ik voor een marriage visa meer moet aanleveren is de trouwakte, uitreksel dat we nog getrouwd zijn, paar foto's en een kaart van de weg naar ons huis

Idd een maandje wachten maar dat stoort me niet zo, als ik moet reizen dan gewoon een inreisvisa aanvragen bij immigratie airport

Tijd van aanvraag is altijd een beetje afhankelijk van de drukte, maar Ayutthaya is redelijk rustig..kan 2 uur duren max.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Ik mag weer een jaar in Thailand blijven.

#15 Bericht door Herbergier » woensdag 23 januari 2019, 03:27

Hier een bericht van het immigratie kantoor in Buriram.

Thai Immigration To Show Leniency To Foreigners Applying For Retirement & Marriage Extensions

Police Lieutenant General Surachet Hakpal//File photo
Thai immigration to show leniency to foreigners applying for retirement & marriage extensions
Thai immigration has confirmed it will show some leniency to foreigners with regards to proving income when applying for retirement and marriage extensions.
In an order dated 22nd December, Immigration chief Police Lieutenant General Surachet Hakpal, acknowledges that some applicants may have difficulty in providing the now required 12 months worth of bank statements.
Where this is the case, the Pol Lt. Gen Hakpal has instructed immigration officers that from 1 Jan to 31 Dec 2019 they have the discretion to accept evidence of less than 12 monthly transfers from overseas.
The applicants given leniency in this way are to be told by the officers that this is a one-off exemption and that their applications for the next renewal will not be accepted without a complete set of documents according to the order.
A translated version of the order No. 0029.173/Wor can be found below:



The order comes after it was announced in October 2018 that a number of embassies, including the UK, USA and Australia, would stop issuing income letters or affidavits, which had been used by expats to confirm their income when applying for a retirement or marriage extension.
As a result, some foreigners are now required to show 12 monthly transfers of either 65,000 THB or 40,000 THB paid into a Thai bank account.
Those affected by the new requirements had questioned if they would still be able to obtain a retirement or marriage extension even though they were not able to provide the 12 months worth of statements now required.
But this order now confirms that immigration will show leniency to those applying with less than the required 12 monthly transfers into a Thai bank, at least for the first application following the changes regarding income letters.
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”