ED Visa 6 maanden

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
El Poncho
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 19 juli 2018, 10:01

ED Visa 6 maanden

#1 Bericht door El Poncho » dinsdag 25 september 2018, 13:55

Ik heb een ticket geboekt en vertrek 14 nov naar Thailand en zal 6 maanden verblijven om een taalopleiding te doen. De bedoeling is dat ik mogelijk 1-2 x het land verlaat voor een 'vakantie'. Nu had ik online een school gevonden maar zeggen zij het volgende:

'The rule of an ED Visa is a student needs to take the syllabus from The Ministry. At least 5 courses from Basic to Intermediate. So you have to take Speaking level 1-3 and Reading&Writing 1-2.'
Hiervoor zou 8 maanden staan.

Aangezien ik max. 6 maanden kan en wil verblijven had ik nog een andere school gemaild en krijg het zelfde verhaal, echter bij een 3e kan ik wel een ED visa krijgen voor 6 maanden. Opzich ziet alles er vertrouwd uit en vind ik genoeg informatie en ook recensies van deze school:aaathai.school (link), maar is dit niet de school waar ik in eerste instantie voor heb gekozen. Tevens vind ik het apart dat het bij de een wel kan en bij de ander niet. Weet iemand waar dit verschil in zit? Straks betaal ik alles voor de ED visa en wordt het als nog afgewezen.

Ook ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft bij AAA Language School. Verder zal ik het land 1-2 x verlaten en vraag me of of alle zaken die ik moet regelen, het in een keer betalen van de gehele opleiding + korte periode ook de moeite zijn.

Hoor graag jullie reactie.
Laatst gewijzigd door El Poncho op dinsdag 25 september 2018, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: ED Visa 6 maanden

#2 Bericht door brake0345 » dinsdag 25 september 2018, 14:44

El Poncho, misschien weet je het, misschien ook niet, maar de laatste tijd worden de ED visa's streng gecontroleerd.
Dit omdat de meeste "scholen" in het verleden wel de visa's regelde maar er maar bitter weinig Thais geleerd werd.

El Poncho
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 19 juli 2018, 10:01

Re: ED Visa 6 maanden

#3 Bericht door El Poncho » dinsdag 25 september 2018, 15:04

brake0345 schreef:El Poncho, misschien weet je het, misschien ook niet, maar de laatste tijd worden de ED visa's streng gecontroleerd.
Dit omdat de meeste "scholen" in het verleden wel de visa's regelde maar er maar bitter weinig Thais geleerd werd.
...de bedoeling is dat ik keihard ga leren en dus serieus ben :asian22:

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: ED Visa 6 maanden

#4 Bericht door brake0345 » dinsdag 25 september 2018, 15:28

Prima El Pocho, veel succes.

De serieuze taal scholen zijn alleen dat: taal scholen, ze houden zich niet bezig met visa's.
Een goed voorbeeld is de AUA, we hebben in onze familie zowel met de Chiang Mai als Chiang Rai locaties van de AUA hele goede ervaringen.

Misschien moet je eerst de juiste taalschool kiezen, het ED visum zou dan redelijk eenvoudig, desnoods via een visum service bedrijf, geregeld kunnen worden.

El Poncho
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: donderdag 19 juli 2018, 10:01

Re: ED Visa 6 maanden

#5 Bericht door El Poncho » dinsdag 25 september 2018, 21:41

brake0345 schreef:Misschien moet je eerst de juiste taalschool kiezen, het ED visum zou dan redelijk eenvoudig, desnoods via een visum service bedrijf, geregeld kunnen worden.
Op zich was ik daar mee bezig totdat ik over een visa begon en deze voor een half jaar niet gegeven wordt(zie mijn eerste bericht). Een school kiezen op basis van enkel een visum vind ik ook zo kort door de bocht, zit toch dagelijks tegenover een persoon die mij les geeft en moet wel beetje een klik hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”