Weer terug

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Weer terug

#16 Bericht door Joep » zaterdag 29 september 2018, 12:16

laaggelleterden bedoel je zeker :cheesy: :cheesy: :cheesy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: laaggelleterden!?

#17 Bericht door ron » zaterdag 29 september 2018, 14:56

Joep schreef:laaggelleterden bedoel je zeker :cheesy: :cheesy: :cheesy:
:giggle:

Afbeelding

Laaggeletterdheid (of: functioneel analfabetisme) houdt in dat mensen moeite hebben met de vaardigheid lezen en/of schrijven.
Dit is iets anders dan ongeletterdheid, analfabetisme, waarbij het gaat om mensen die helemaal niet kunnen lezen en schrijven.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Weer terug

#18 Bericht door stevenl » zondag 30 september 2018, 01:15

wanadee schreef:
robi6 schreef:Ook dit najaar weer naar Thailand. Of ik hier ga schrijven hangt van de lezers af. Aan laaggelleterden heb ik geen behoefte.Dus: graag mensen die ook van schrijven houden, en er voor open staan, dat Thailand het boeiendste land ter wereld is. Heb vandaag geboekt, 28-10 met Aeroflot, voor 10 weken.eerst weer naar Koh Chang, dan Koh ***, en verder naar het uiterse zuiden, Tarutao. Eventueeel nog 2 weken Laos, het ZO, of het NO van Isan. Geef even een seintje als je belangstelling hebt, mijn proza te lezen.
Ik wordt een beetje misselijk :|
En dat hij met aeroflot komt zegt ook wel wat :crazy:
Wat zegt dat dan? Prima maatschappij tegenwoordig.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Weer terug

#19 Bericht door wanadee » zondag 30 september 2018, 01:44

stevenl schreef:
wanadee schreef:
robi6 schreef:Ook dit najaar weer naar Thailand. Of ik hier ga schrijven hangt van de lezers af. Aan laaggelleterden heb ik geen behoefte.Dus: graag mensen die ook van schrijven houden, en er voor open staan, dat Thailand het boeiendste land ter wereld is. Heb vandaag geboekt, 28-10 met Aeroflot, voor 10 weken.eerst weer naar Koh Chang, dan Koh ***, en verder naar het uiterse zuiden, Tarutao. Eventueeel nog 2 weken Laos, het ZO, of het NO van Isan. Geef even een seintje als je belangstelling hebt, mijn proza te lezen.
Ik wordt een beetje misselijk :|
En dat hij met aeroflot komt zegt ook wel wat :crazy:
Wat zegt dat dan? Prima maatschappij tegenwoordig.
Als je even goed kijkt staat er een lachebekje achter, dat betekent “grapje”.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Weer terug

#20 Bericht door stevenl » zondag 30 september 2018, 01:59

wanadee schreef:
stevenl schreef:
wanadee schreef: Ik wordt een beetje misselijk :|
En dat hij met aeroflot komt zegt ook wel wat :crazy:
Wat zegt dat dan? Prima maatschappij tegenwoordig.
Als je even goed kijkt staat er een lachebekje achter, dat betekent “grapje”. Ik weet dat jij van humor niet zoveel kaas gegeten hebt maar dit lijkt me toch overduidelijk, hoef je niet eens over na te denken. :Whistle:
Dat is geen lachebekje maar een crazy, duidelijk wat je ermee bedoelt.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Weer terug

#21 Bericht door genesis » zondag 30 september 2018, 03:46

Volgens mij gaat het om de inhoud niet om de vorm en zo beginnen komt bij mij denigrerend over

Reageren/schrijven op een 'suiker' manier..... :roll:

Jammer.......

Genesis

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Weer terug

#22 Bericht door ron » zondag 30 september 2018, 04:06

Herbergier schreef:Van robi6, de 6 zal wel op zijn leeftijd slaan, zullen wij van het laaggelllletterde (zelfs mijn autocorrectie heeft moeite met dit woord) klootjesvolk niet veel meer horen, zo'n intelligent figuur wordt gelijk overgezet naar de VIP Darkchatroom.
Als ik het goed begrijp vraagt deze persoon of er nog mensen zijn geinterresseerd in zijn verhalen over de belevenissen
die hij mee gaat maken in zijn aankomende reis naar Azie.(zie zijn "aankondiging" hieronder)
robi6 schreef:Ook dit najaar weer naar Thailand. Of ik hier ga schrijven hangt van de lezers af. Aan laaggelleterden heb ik geen behoefte.Dus: graag mensen die ook van schrijven houden, en er voor open staan, dat Thailand het boeiendste land ter wereld is. Heb vandaag geboekt, 28-10 met Aeroflot, voor 10 weken.eerst weer naar Koh Chang, dan Koh ***, en verder naar het uiterse zuiden, Tarutao. Eventueeel nog 2 weken Laos, het ZO, of het NO van Isan. Geef even een seintje als je belangstelling hebt, mijn proza te lezen.
De opmerking dat Thailand "het boeiendste land ter wereld" is,zou deze wereldreiziger misschien beter kunnen uitleggen
als hij vergelijkingsmateriaal van andere landen zou benoemen.
Tegenwoordig noemt men zichzelf snel een "bereisd man" ,als men een paar langere vakanties heeft gemaakt.
De modererne Columbus zullen we maar zeggen,maar dan toch een ietsje anders.
Laatst gewijzigd door Chang op zondag 30 september 2018, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Flaming is uit dit topic verwijderd. Graag berichten volgens de algemeen geldende fatsoensnorm.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

robi6
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: donderdag 16 maart 2017, 15:53

Re: Weer terug

#23 Bericht door robi6 » maandag 08 juli 2019, 13:21

Met laaggeletterd bedoel ik een zeker gevoel voor taal. Bijvoorbeeld mensen die tikfouten van taalfouten kunnen onderscheiden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Weer terug

#24 Bericht door driver » maandag 08 juli 2019, 13:52

Ik lees alles met en zonder tik of spel fouten maar jou verhaal zie ik nog steeds niet hier ;)

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Weer terug

#25 Bericht door pjotter » dinsdag 09 juli 2019, 01:51

Yep. En dit lijkt me dus een echte taalfout.
Dus wat 'lager geletterd' :giggle:
En idd Driver, geen verslag. We hebben het verprutst met onze opmerkingen denk ik :cheesy: Of, niet genoeg meegemaakt......

robi6 schreef: maandag 08 juli 2019, 13:21 Met laaggeletterd bedoel ik een zeker gevoel voor taal. Bijvoorbeeld mensen die tikfouten van taalfouten kunnen onderscheiden.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Weer terug

#26 Bericht door wanadee » dinsdag 09 juli 2019, 05:07

robi6 schreef: maandag 08 juli 2019, 13:21 Met laaggeletterd bedoel ik een zeker gevoel voor taal. Bijvoorbeeld mensen die tikfouten van taalfouten kunnen onderscheiden.
Denk dat juist lageletede geen tik van spelfoiten kunnen onderschijden dus of ik snap het niet of dit zinnetje isvanneen lage geleterde :crazy:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Weer terug

#27 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 09 juli 2019, 06:19

Ongeletterd is volgens Van Dale 'weinig geleerdheid bezittend'. Bij de Belgen betekent het analfabeet. Laaggeletterd kent Van Dale niet; wel laaggeschoold en dat betekent weinig opleiding hebben of vereist.

'Typefauten' maakt iedereen en het fijne van dit forum is dat die op het scherm verschijnen met een rode streep er onder. Probeer maar eens typefauten en typefouten hier te typen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Weer terug

#28 Bericht door driver » dinsdag 09 juli 2019, 06:43

wanadee schreef: dinsdag 09 juli 2019, 05:07
robi6 schreef: maandag 08 juli 2019, 13:21 Met laaggeletterd bedoel ik een zeker gevoel voor taal. Bijvoorbeeld mensen die tikfouten van taalfouten kunnen onderscheiden.
Denk dat juist lageletede geen tik van spelfoiten kunnen onderschijden dus of ik snap het niet of dit zinnetje isvanneen lage geleterde :crazy:
Hé, hé.. Eindelijk iemand hier die foutloos Nederlands schrijft 😊

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Weer terug

#29 Bericht door driver » dinsdag 09 juli 2019, 06:48

pjotter : topic poster is wslijk nog bezig zijn verhalen netjes op te schrijven voordat het hier als leesvoer wordt neergezet in foutloos geschreven tekst uiteraard.Probleem is dan misschien wel dat de laaggeletterden hier het niet kunnen lezen 📖?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Weer terug

#30 Bericht door wanadee » dinsdag 09 juli 2019, 07:17

driver schreef: dinsdag 09 juli 2019, 06:43
wanadee schreef: dinsdag 09 juli 2019, 05:07
robi6 schreef: maandag 08 juli 2019, 13:21 Met laaggeletterd bedoel ik een zeker gevoel voor taal. Bijvoorbeeld mensen die tikfouten van taalfouten kunnen onderscheiden.
Denk dat juist lageletede geen tik van spelfoiten kunnen onderschijden dus of ik snap het niet of dit zinnetje isvanneen lage geleterde :crazy:
Hé, hé.. Eindelijk iemand hier die foutloos Nederlands schrijft 😊
Senk joe vellie mats :angel:

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”