De thaise mentaliteit ?????

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
louis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: dinsdag 06 oktober 2015, 14:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#16 Bericht door louis » zondag 01 april 2018, 15:25

herman69 schreef:
louis schreef:In korte tijd lees ik 4 topics welke gestart zijn door @herman69 en 1 "oud draadje" weer actueel geworden. Uiteraard mag een ieder zijn/haar mening op het forum ventileren. Maar, Topic starter slaat wel erg ver door.
Gebruik van hoofdletters is een teken van woede en niet gebruikelijk. Uw gedrag roept meer vragen op waarom?

Veel kritiek op mentaliteit van een Thai, verdiep eens in de cultuur en wijze van opvoeding veel zal dan duidelijk worden.

Conclusie:

U bent hevig gefrustreerd, heeft veel ergernis en agressie zit ook in het beestje.
Leer de taal lezen en schrijven dan bent u optimaal in staat om alles duidelijk te maken aan de Thai. Besef wel dat er vele blauwe plekken op uw body zullen zijn.

U heeft een probleem niet de Thai

Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.
Ja bingo, weer zo ene,uit boer zoekt vrouw in Thailand, en heeft die gevonden, en heeft het licht gezien.
Wat u daar schrijft heeft daar totaal niks met te maken, u kent mij niet dus klep houden.
Ik schets maar alleen de situatie waar ik mij in bevindt.
ER ZIJN HIER FARANGS DIE GRAAG HET WOORD GEFRUSTEERD GEBRUIKEN, KENNEN JULLIE MAAR 1 WOORD.
iK HEB DE INDRUK DAT U NOG EEN GROENTJE BENT IN THAIAND, VERS AANGEKOMEN MET EEN POOTJE GELD.
Ik weet niet of u de persoon bent die mij kan ontzeggen of ik wel/niet een reactie mag geven, heb geen "klep" maar een mond. Uw indruk dat een "groentje" ben is een onjuiste veronderstelling (20 jaar Thailand) maar dit verder terzijde.

Een simpele vraag aan U t.a.v. mentaliteit.

Hoe is uw wijze van handelen in het voorbeeld:

1. Stel u wordt aangehouden door de politie wegens een overtreding en zij willen u bekeuren. U bent het in het geheel niet eens met wat agent u verwijt en gaat hevig in discussie.Gevolg u wordt mee genomen naar het bureau en daar verder onderhouden.
Men stelt voor 5000baht betalen en u kunt gaan zonder gevolgen, nog steeds weigert u. Principe en mentaliteit uwerzijds toch?

2. Uiteindelijk ziet agent in het gaat niet lukken en stelt u voor 2000baht en u kunt gaan.

Indien u weigert om 2000baht te geven/betalen houdt men u vast met mogelijk gevang.

Welke keus maakt U?

Punt 1
of
Punt 2
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De thaise mentaliteit ?????

#17 Bericht door wanadee » zondag 01 april 2018, 16:54

KhunSugar schreef:
EN WAAROM IK HIER BEN, WIST JIJ ALLES OVER DE THAI ZIJN MENTALITEIT
Alles niet nee, maar wel heel veel. Dat is dan ook de reden waarom ik er nog niet aan denk om ergens midden de natuur in putje Isaan te gaan wonen.
Wat je hier de Thaise mentaliteit noemt kan ik zelfs maar aan een klein gedeelte van de Lo-So toeschrijven.
Maar het is wel eigen aan mensen die zo'n hoge dunk van zichzelf hebben dat je in uw gastland verwacht dat men zich aan uw mentaliteit gaat aanpassen. Mis man, leer eerst over de gebruiken van het land voor je er u gaat vestigen, dat resulteert in heel wat minder frustraties.
Geen compassie, sorry. Je had je roze bril eerder moeten afzetten.

Naast het woord frustratie ken ik ook het woord 'narcist', narcistische paradox in het bijzonder.
Suiker, ik probeer je wat te negeren want enige zinnige disvussie tussen ons is niet mogelijk, maar hier moet ik toch even ingrijpen.
In al dit soort verhaaltjes heb jij het voortdurend maar over het verschil tussen lo so en hi so. Complete onzin. Kijk maar eens hoeveel aso ongelukken er gebeuren met dure ferraris, beroemde filmsterren die de meest minderwaardige capriolen uithalen enz.
Er is geen verschil tussen die twee geoepen, beiden hebben asos en fatsoenlijke mensen in hun gelederen.
Verder ben ik het grotendeels met het verhaal van Herman eens over de mentaliteit van de thai, vorige week nog een mooi staaltje van gezien hier.
Ik heb ook een scooter die ik alleen gebruik binnen een straal van ongeveer 10 km van mijn huis. Dat ding staat in het scooterhok met mijn helm er naast. Woensdag had ik mijn helm nodig maar hij was verdwenen, overal gezocht maar weg. Bij diverse mensen geinformeerd en was bleek, de broer van ta heeft hier vorige week zondag de hele dag klusjes gedaan met een vriend, is zonder helm gekomen maar toen hij weg gong om een uur of 4 was het bloedheet en heeft hij die helm gepakt zonder iemand iets te zeggen. Zondag zou hij weer komen voor klusjes enndan zou hij hem weer mee terug nemen. Ik heb hem savonds om 11 uur na zijn ploegendienst de helm laten terug brengen en ik kan je de verzekering gevenndat hij dat nooit meer doet.
Maar hoe halen ze het in hun hoofd, ze snappen toch wel dat die helm van mij is en dat ik die ook gebruik als hij bij mijn svooter ligt.

En verder wat herman schrijft over frustraatjes ed, ook groot gelijk. Er zijn dingen hier die mij niet bevallen, die ik ook probeer te veranderen. Maar daarom kan je hier nog wel wonen, dasrom hoef je toch niet gefrustreerd te zijn omdat je je verbaasd over de stupiditeit van sommige thai? Ik heb gisteren met een nieuwe advocaat gesproken die ik een klusje wilde laten doen masr het niveau van dat mens, evht belachelijk. Dat zou dan hi so moeten zijn maar voor mij minder dan een goeie timmerman.

Thai zijn egoisten en houden geen rekening met anderen, zo is het. Ongetwijfeld niet alle thai maar meer dan gemiddeld, Dat is een feit.
Het gaat er om dat je een goeie partner hebt en je leefomgeving je geen onoverkomelijke problemen oplevert, dan kun je een leuk leven hebben hier. Last van de bamboestruik van de buren? Killen☠️
En kritiek hebben heeft helemaal niets met frustraties oid te maken.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: De thaise mentaliteit ?????

#18 Bericht door KhunSugar » zondag 01 april 2018, 18:37

Beste wanadee, je reactie stemt volledig overeen met het beeld dat ik en een aantal oud gedienden van je heb.
Je doet het alle eer aan.
Ik volg louis en stevenl, maar dat zal je niet verwonderen.
Wat herman soixante-neuf betreft, zijn voetdruk is inmiddels duidelijk.
Discussiëren jullie rustig verder in het Lo-So clubje, ik zal wel reageren als er opnieuw iets zinnigs te lezen valt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De thaise mentaliteit ?????

#19 Bericht door driver » zondag 01 april 2018, 20:47

man,Wat denk u dat het een farang gaat kopen, dan moet het wel een goede idioot zijn, geografisch gelegen :crazy: :crazy: :crazy:
Het zal wel een thai zijn die het koop, met bathjes, de euro heeft daar niks met te maken.
Hallooooooooooooo pronto

........................
Even gekopieerd en geplakt :

Ik dacht helemaal niks vondt jouw bericht wat komisch mede door het vraagprijs verschil tussen jou en je vrouw.
En die Euro? .. Ik woon in Nederland hé dus reken alles om naar Euro.

Ennehhh.. Hallooooooooooooo pronto.. Wat moet ik daarmee?

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#20 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 00:03

Wat is het toch FRUSTREREND hier met SOMMIGE mensen een onderwerp aan te kaarten.
Ik verwijs vooral naar mijn ho zo lieve landgenoot, khun sugar.

Wat u van mij denkt, zal mij een worst wezen, ik krijg er geen jeuk van, ook geen lupus vulgaris.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#21 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 00:25

KhunSugar schreef:Beste wanadee, je reactie stemt volledig overeen met het beeld dat ik en een aantal oud gedienden van je heb.
Je doet het alle eer aan.
Ik volg louis en stevenl, maar dat zal je niet verwonderen.
Wat herman soixante-neuf betreft, zijn voetdruk is inmiddels duidelijk.
Discussiëren jullie rustig verder in het Lo-So clubje, ik zal wel reageren als er opnieuw iets zinnigs te lezen valt.
Man man man, wat ben u toch een simplistisch ventje, het is gewoon een getal.
En komt voor in een lied van serge gainsbourg, ik hou ook van het franse lied, niet alleen de engelse, of the USA.

Ik luister zelf naar barok, en klassieke muziek, vb der fliegend Hollander prachtig stuk.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#22 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 01:44

Ik zal het even over een boeg gooien, khun sugar

Ik wil u even uitnodigen bij mij thuis, ik zal u met open armen ontvangen op een beschaafde en hoffelijke wijze.
Natuurlijk zijn de andere leden ook welkom, niet alleen de belgen he.
En dit heb ik al meerde malen gedaan, farangs uitgenodigd, en die waren hier wel te gast, ik heb ze uitgenodigd.
U dame zal dan ook kunnen genieten van haar normen en waarden, die in mijn huis naar de thai toe heel respect
vol tot uitting zal komen.

Wat u betereft, zal ik natuurlijk onze westerse normen en waarden handhaven, in die zin ik zal u geen pok pok
voorschotelen, alhoewel ik dat soms eet, lekker spicy.

Ik hou ontzettend van een face to face gesprek, man tot man, dat is mijn stijl.
Waar ik niet van hou, van mensen die eerst de vuisten gebruiken en dan gaan praten, dat geeft blijk van zwakte, mensen
die wat grijze cellen te weinig hebben, laat mij toe, het woord incompetentie te gebruiken.
Bon, u zal waarschijnlijk een beter inzicht crieren naar mij toe, en ik naar u.
De geprekken kunnen dan ook disreet gevoerd worden, en indien u een bepaalde negatieve indruk van mij opgevat hebt
mag u dat gerust hier vermelden, u ziet daar maar wat u er mee doet.

Mss zal er nog veel gelachen worden, en dat is nu net waar ik van hou, en niet alleen ernst alleen.

Goed u ziet maar wat u ermee doet, voor alles wordt gezorgd, ik betaal zelf u guesthouse, of hotel indien een guesthouse
niet beantwoord naar u normen.
Ik hoor u al knorren en heb al u antwoord in petto, mss klop ik de nagel mis, en zal mij dan ook veronderschuldigen wat
deze betreft.

Ondertussen verbijf ik,


Mvg herman69
PS,

Ga dat nummer even veranderen naar 13, superstition ben ik niet, en eerlijk mannen is het geen aangenaam nummer 69 men
kan er zelf 96 van maken, iets wat minder aangenaam maar aanvaarbaar.
je mag niet vast roesten he mannen, daarvoor is de nodige training op mijn fiets belangrijk.
Goed voor hart en bloedvaten, beantwoord meest aan de cardiologische liga.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De thaise mentaliteit ?????

#23 Bericht door wanadee » maandag 02 april 2018, 02:15

KhunSugar schreef:Beste wanadee, je reactie stemt volledig overeen met het beeld dat ik en een aantal oud gedienden van je heb.
Je doet het alle eer aan.
Ik volg louis en stevenl, maar dat zal je niet verwonderen.
Wat herman soixante-neuf betreft, zijn voetdruk is inmiddels duidelijk.
Discussiëren jullie rustig verder in het Lo-So clubje, ik zal wel reageren als er opnieuw iets zinnigs te lezen valt.
Ik zou me dood schamen als ik met “jouw clubje” geassocieerd zou worden. Zelden zo’n zelfingenomen k..l meegemaakt.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#24 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 02:52

wanadee schreef:
KhunSugar schreef:Beste wanadee, je reactie stemt volledig overeen met het beeld dat ik en een aantal oud gedienden van je heb.
Je doet het alle eer aan.
Ik volg louis en stevenl, maar dat zal je niet verwonderen.
Wat herman soixante-neuf betreft, zijn voetdruk is inmiddels duidelijk.
Discussiëren jullie rustig verder in het Lo-So clubje, ik zal wel reageren als er opnieuw iets zinnigs te lezen valt.
Ik zou me dood schamen als ik met “jouw clubje” geassocieerd zou worden. Zelden zo’n zelfingenomen k..l meegemaakt.
Ik heb gezegt, heb ook al farangs uitgenodig, wat denkt u dat ik er tien in eenmaal heb uitgenodigd.
Het is hier bij mij geen duiventil zulle.
En deze mensen, waren fatsoenlijke farangs, nu komen er nog soms 2 nederlandse vrienden langs om een praatje te maken.
Of ik neem mijn fiets en fiets er zelf daar toe.

En natuurlijk zou u mijn uitnodeging niet aanvaarden, ik ben men daar te sterkte van bewust.
Er zou teveel naar boven komen van u, en een zekere schaamte gaan crieren, ik zou te veel op tafel gooien die op
waarheid zijn gestaafd, waar ik durf over praten, en SOMMIGE farangs hier hebben de ballen niet om dit te doen.
De waarheid is moeilijk te aanvaarden.

Een echte man praat face to face, aan u gellul hier heb ik geen boodschap.

Wat u over mij denkt, zal mij een worst wezen, ik krijg er geen jeuk van, lupus vulgaris, of een hernia prolapsus.
Ja ik moet mij toch een beetje defensief opstellen he, best begrijpelijk dacht ik.

En het cijfer 69, een beetje humor kan er wel bij he, of bent u ook zo een hypocriet als men daar over begint.
Ken er nog zo, ik doe het alleen thuis, ja man, dat waren de eerste die in meidenbar zaten.
Heb dat ook gedaan, MAAR WAS NOG NIET GETROUWD IN THAILAND, dus ik was vrijgezel en hoefde aan niemand
uitleg te geven.
Wat kloppen SOMMIGE farangs de bal mis, hoe komt dat toch, doet u dat bewust of wat, of Mogen wij dat niet weten
wat u hier allemaal uitspookt, of liever hebt uitgespookt.
Laatst gewijzigd door herman69 op maandag 02 april 2018, 03:10, 1 keer totaal gewijzigd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De thaise mentaliteit ?????

#25 Bericht door stevenl » maandag 02 april 2018, 02:56

herman69 schreef:
wanadee schreef:
KhunSugar schreef:Beste wanadee, je reactie stemt volledig overeen met het beeld dat ik en een aantal oud gedienden van je heb.
Je doet het alle eer aan.
Ik volg louis en stevenl, maar dat zal je niet verwonderen.
Wat herman soixante-neuf betreft, zijn voetdruk is inmiddels duidelijk.
Discussiëren jullie rustig verder in het Lo-So clubje, ik zal wel reageren als er opnieuw iets zinnigs te lezen valt.
Ik zou me dood schamen als ik met “jouw clubje” geassocieerd zou worden. Zelden zo’n zelfingenomen k..l meegemaakt.
Ik heb gezegt, heb ook al farangs uitgenodig, wat denkt u dat ik er tien in eenmaal heb uitgenodigd.
Het is hier bij mij geen duiventil zulle.
En deze mensen, waren fatsoenlijke farangs, nu komen er nog soms 2 nederlandse vrienden langs om een praatje te maken.
Of ik neem mijn fiets en fiets er zelf daar toe.

En natuurlijk zou u mijn uitnodeging niet aanvaarden, ik ben men daar te sterkte van bewust.
Er zou teveel naar boven komen van u, en een zekere schaamte gaan crieren, ik zou te veel op tafel gooien die op
waarheid zijn gestaafd, waar ik durf over praten, en SOMMIGE farangs hier hebben de ballen niet om dit te doen.
De waarheid is moeilijk te aanvaarden.

Een echte man praat face to face, aan u gellul hier heb ik geen boodschap.

Wat u over mij denkt, zal mij een worst wezen, ik krijg er geen jeuk van, lupus vulgaris, of een hernia prolapsus.
Ja ik moet mij toch een beetje defensief opstellen he, best begrijpelijk dacht ik.
De post die je citeert was aan iemand anders gericht :)

Maar ben het voor een keer met je eens.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#26 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 03:38

HO HO, dom van mij niet opgelet dat het niet naar mij was gericht, mijn sorry man.

Nu nog even een verhaaltje betreft de mentaliteit, en dit naar SOMMIGE thaise vrouwen van een farang.

2 jaar terug belde een thaise naar mijn vrouw, farang ik dus, dat ik een mie noj had in khonkaen.
Ja hallooooooo, maar vrouw heeft die wel even op haar plaats gezet, veronderstel ik.
Waarom belde zij naar mijn vrouw, jaloezie man.
Ik ben alle dagen thuis, en als ik weg ga weet zij waar ik vertoef.
Ik hou mij niet bezig met zo zaken.

De mementaliteit van SOMMIGE thaise vrouwen van een farang is beneden alle peil, heb hier nog thaise vrouwen
zien vechten, waarom de ene was jaloers van de andere, mijne vent rij een mooie kar dan de uwe, mijne vent heeft meer poen
of de uwe, enz.........komt dat u bekend voor Heren.

Kan hier strikt nog verhaaltjes naar voor brengen, doe ik liever niet anders krijg ik weer het woord FRUSTRATIE naar mijn kop
geslingerd.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De thaise mentaliteit ?????

#27 Bericht door wanadee » maandag 02 april 2018, 03:55

stevenl schreef: De post die je citeert was aan iemand anders gericht :)

Maar ben het voor een keer met je eens.
Maar herman wordt daar ook in genoemd net als jij overigens. Wees maar blij met zulke vrienden :Whistle:
Van lager alooi heb ik ze nog niet meegemaakt

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De thaise mentaliteit ?????

#28 Bericht door stevenl » maandag 02 april 2018, 03:59

wanadee schreef:
stevenl schreef: De post die je citeert was aan iemand anders gericht :)

Maar ben het voor een keer met je eens.
Maar herman wordt daar ook in genoemd net als jij overigens. Wees maar blij met zulke vrienden :Whistle:
"Ik zou me dood schamen als ik met “jouw clubje” geassocieerd zou worden. Zelden zo’n zelfingenomen k..l meegemaakt."

louis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: dinsdag 06 oktober 2015, 14:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#29 Bericht door louis » maandag 02 april 2018, 04:09

Kan hier strikt nog verhaaltjes naar voor brengen, doe ik liever niet anders krijg ik weer het woord FRUSTRATIE naar mijn kop
Mogelijkerwijs begrijpt u de definitie van frustratie niet, U voldoet aan de uitleg van frustratie.
dit is toepasselijk op u:

Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Frustratie (Latijn:frustrari) is de emotionele toestand van iemand die belemmerd wordt zijn verwachtingen, behoeften of doel te verwezenlijken. De oorzaak kan liggen in invloeden van buitenaf. bijvoorbeeld overmacht, en zich uiten door bepaalde karaktereigenschappen van de persoon in kwestie, zoals agressie of apathie.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#30 Bericht door herman69 » maandag 02 april 2018, 04:14

Wat ik daar van de meidebars schreef, wel ik heb een belgische vriend en zijn ega heeft een bar.
Ik ga daar soms naar toe, om mijn vriend gedag te zeggen, wij drinken een stevige pint en ouwehoeren
wat over alles en nog wat, er komen daar zelf farangs met hun thaise vrouw.
Die meiden daar weten dat, en zullen niet vlug naar mij toekomen

Ik hoor jullie al bezig nu, en bepaalde insinuatie naar mijn kop slingeren.
Wel ga u zeggen u bent fout, wat ik wel doe is mijn twee blauwe ogen de kost geven .

Als ik ergens terecht kom in een stad, en ik zie toevallig een meidebar, wel ik wip daar even binnen.
ik drink dan lekkere pint en geef mijn ogen de nodige kost, prachtig of niet.
En mss heb ik wel gedaan wat jullie denken, maar dat kunnen jullie alleen maar naar ruiken.
Lekker geheimzinnig doen.
Weet wat mijn andere nederlandse vriend atijd zegt, mooie meid man of niet, moet er steeds om lachen, en daar
is niks verkeerd aan.

Het is toch altijd om geld te doen, hou niet zo van die vuistregel, maar ik ben een nuchter mens, dus ik geef geld voor onze
onderhoud, dus voor mijn vrouw, dochtertje, ik, en mae , en daar kan ik inkomen, heb daar geen problemen mee.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”