De gewone thai als gids betalen; hoe veel is redelijk?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Dikkertjedap
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zondag 23 november 2014, 18:32

De gewone thai als gids betalen; hoe veel is redelijk?

#1 Bericht door Dikkertjedap » zondag 29 oktober 2017, 20:27

Hallo allemaal,
Lang geleden! Binnenkort ga ik naar thailand en zal daar op verschillende plekken de natuur in gaan. Een gids heb ik nodig en ik wil niet de gebaande paden aflopen. Ik zal dus zelf (in het noorden én zuiden van Thailand) de plekken bezoeken waar ik de jungle in wil en daar zélf iemand zoeken die als gids wil fungeren. Dit laatste om de kosten te drukken. Het is nu eenmaal zo dat als ik een toeristen-bureautje in ga er meer mensen betaald moeten worden. Dat is nu logisch.

Wat zouden jullie een mooie prijs vinden om te betalen (aan iemand die geen gids is maar gids gaat spelen) voor ruim 24 uur de jungle in? Dus 's morgens om 05:00u weg voordat de zon opkomt en de dag daarna om 11:00 terug. Iets langer dus eigenlijk dan 24 uur...
Alvast bedankt!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: De gewone thai als gids betalen; hoe veel is redelijk?

#2 Bericht door dutch » maandag 30 oktober 2017, 02:42

Dikkertjedap schreef:Hallo allemaal,
Lang geleden! Binnenkort ga ik naar thailand en zal daar op verschillende plekken de natuur in gaan. Een gids heb ik nodig en ik wil niet de gebaande paden aflopen. Ik zal dus zelf (in het noorden én zuiden van Thailand) de plekken bezoeken waar ik de jungle in wil en daar zélf iemand zoeken die als gids wil fungeren. Dit laatste om de kosten te drukken. Het is nu eenmaal zo dat als ik een toeristen-bureautje in ga er meer mensen betaald moeten worden. Dat is nu logisch.

Wat zouden jullie een mooie prijs vinden om te betalen (aan iemand die geen gids is maar gids gaat spelen) voor ruim 24 uur de jungle in? Dus 's morgens om 05:00u weg voordat de zon opkomt en de dag daarna om 11:00 terug. Iets langer dus eigenlijk dan 24 uur...
Alvast bedankt!
De jungle in het zuiden is ook echte jungle hoor en op trektocht daar gaan ( hoe kort dan ook) vraagt om een vakkunde.
Anders lezen we binnenkort weer in de krant dat er een toerist zoek is. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: De gewone thai als gids betalen; hoe veel is redelijk?

#3 Bericht door thaitaaipop » vrijdag 17 november 2017, 18:28

hallo

die gebaande paden waar je het over hebt zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat je na een aantal weken weer gezond en wel in het vliegtuig zit.

je vraag is eigenlijk overbodig want er is niemand die met je mee zal gaan, voor de gewone thai is de jungle een plek waar je niet moet komen en al helemaal niet nacht's. bovendien zal je buiten de toeristen plekken weinig thai vinden die engels spreken, het lijkt me dat als je 24 uur met iemand op pad gaat je toch wel enige communicatie nodig hebt. of je moet goed thais kunnen.

ga je met een officiele gids dan wordt je geregistreerd, zo weten ze wie er in de parken/jungles verblijven. als je dan binnen een bepaalde tijd niet terug bent wordt er naar je gezocht.

de Thaise natuur is geen biesbosch, het zit vol klein (insecten,schorpioenen) en Groot (Cobras,olifanten,tijgers,apen) gevaar en zoals de vorige schrijver al aan gaf moet je heel goed weten waar je mee bezig bent anders loopt het niet goed af.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De gewone thai als gids betalen; hoe veel is redelijk?

#4 Bericht door stevenl » zaterdag 18 november 2017, 11:02

Je hebt een gids nodig, wilt niet de gebaande paden aflopen dus zoek je een gids die geen gids is.

:cheesy:

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: De gewone thai als gids betalen; hoe veel is redelijk?

#5 Bericht door SiamTon » donderdag 14 december 2017, 02:16

Dikkertjedap schreef:Hallo allemaal,
Lang geleden! Binnenkort ga ik naar thailand en zal daar op verschillende plekken de natuur in gaan. Een gids heb ik nodig en ik wil niet de gebaande paden aflopen. Ik zal dus zelf (in het noorden én zuiden van Thailand) de plekken bezoeken waar ik de jungle in wil en daar zélf iemand zoeken die als gids wil fungeren. Dit laatste om de kosten te drukken. Het is nu eenmaal zo dat als ik een toeristen-bureautje in ga er meer mensen betaald moeten worden. Dat is nu logisch.

Wat zouden jullie een mooie prijs vinden om te betalen (aan iemand die geen gids is maar gids gaat spelen) voor ruim 24 uur de jungle in? Dus 's morgens om 05:00u weg voordat de zon opkomt en de dag daarna om 11:00 terug. Iets langer dus eigenlijk dan 24 uur...
Alvast bedankt!
Je wilt de jungle in met een Thai, die geen gids is. Dus die de weg niet weet. Grote kans dat je verdwaalt. Indien je geen vloeiend Thais spreekt en verstaat is het zeer lastig te communiceren met een Thai. En dan will je ook nog een nacht doorbrengen in de jungle! Dit is vragen om (grote) problemen. Al met al lijkt mij dit een onzinnig plan. Grote kans dat jij dit niet overleeft of op zijn minst met (grote) problemen uit dit gebeuren komt. Voorp gesteld dat je een Thai kunt vinden, die zo gek is met jou mee te gaan.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”