Het is stil hier

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Het is stil hier

#151 Bericht door Adrie » zondag 25 november 2018, 12:02

[quote="Herbergier"

Wij hebben achter de voorruit van de auto een embleem van het gerechtshof staan, hierdoor krijgen wij niet snel een bekeuring en als ze die niet gezien hebben schrikken ze wel van mijn vrouw haar ID-Card.

Dit soort opmerkingen waar de schrijver vaak mee voor de dag komt is niet sfeerverhogend voor het forum.

Komt er eigenlijk op neer dat wij een stelletje luletjes zijn en dat meneer zijn zaakjes daar in de midle on nowere goed voor mekaar heeft [|)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#152 Bericht door wanadee » zondag 25 november 2018, 12:05

Adrie schreef:[quote="Herbergier"

Wij hebben achter de voorruit van de auto een embleem van het gerechtshof staan, hierdoor krijgen wij niet snel een bekeuring en als ze die niet gezien hebben schrikken ze wel van mijn vrouw haar ID-Card.

Dit soort opmerkingen waar de schrijver vaak mee voor de dag komt is niet sfeerverhogend voor het forum.

Komt er eigenlijk op neer dat wij een stelletje luletjes zijn en dat meneer zijn zaakjes daar in de midle on nowere goed voor mekaar heeft [|)
Volgens mij bedoeld hij het niet slecht. Heb al een kopie gevraagd om ook achter mijn voorruit te leggen :crazy:

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het is stil hier

#153 Bericht door godzilla » zondag 25 november 2018, 13:34

We zijn ook een keer geflitst, ik reed niet zelf.
Boete kwam met de post in de brievenbus (met foto voorkant auto), 500 bath, dus dat zal normale prijs zijn schat ik.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#154 Bericht door wanadee » zondag 25 november 2018, 13:38

godzilla schreef:We zijn ook een keer geflitst, ik reed niet zelf.
Boete kwam met de post in de brievenbus (met foto voorkant auto), 500 bath, dus dat zal normale prijs zijn schat ik.
Ik heb zon donkerbruin vermoeden dat dit in de eigen zakken verdwijnt, anders kan er niet afgedongen worden.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het is stil hier

#155 Bericht door ron » zondag 25 november 2018, 13:54

Ja,er zijn vele zelfkleinstandigen in het korps te vinden..... :P

http://www.youtube.com/watch?v=7AAMxttYwAA
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het is stil hier

#156 Bericht door godzilla » zondag 25 november 2018, 13:54

wanadee schreef:
godzilla schreef:We zijn ook een keer geflitst, ik reed niet zelf.
Boete kwam met de post in de brievenbus (met foto voorkant auto), 500 bath, dus dat zal normale prijs zijn schat ik.
Ik heb zon donkerbruin vermoeden dat dit in de eigen zakken verdwijnt, anders kan er niet afgedongen worden.

Neen ik denk het niet in dit geval, alles officieel, en via e-banking betaald, ik heb geen 'eigen zakken' zien voorbijkomen, laat staan afdingen in 7/11

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#157 Bericht door wanadee » zondag 25 november 2018, 14:00

godzilla schreef:
wanadee schreef:
godzilla schreef:We zijn ook een keer geflitst, ik reed niet zelf.
Boete kwam met de post in de brievenbus (met foto voorkant auto), 500 bath, dus dat zal normale prijs zijn schat ik.
Ik heb zon donkerbruin vermoeden dat dit in de eigen zakken verdwijnt, anders kan er niet afgedongen worden.

Neen ik denk het niet in dit geval, alles officieel, en via e-banking betaald, ik heb geen 'eigen zakken' zien voorbijkomen, laat staan afdingen in 7/11
Ik bedoel van mij vandaag. Het was wel een hele vlub, man of 8. 2 zaten aanntafeltjes de bekeuringen te schrijven.
Zag er wel solide uit maar als ze het afdragen kunnen ze toch geen korting geven van 200 op 500 baht?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het is stil hier

#158 Bericht door ron » zondag 25 november 2018, 14:03

http://www.youtube.com/watch?v=9gMYQtrJeAw
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

godzilla
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 906
Lid geworden op: vrijdag 12 oktober 2018, 14:50

Re: Het is stil hier

#159 Bericht door godzilla » zondag 25 november 2018, 14:21

Tja voor de ene is het corruptie, voor anderen eerder ondersteuning van het karige loon van politie.
Als de meeste thai het al gewoon vinden, waarom zouden wij er ons dan druk om maken.
Zolang ze een farang maar hetzelfde aanrekenen is het voor mij accepteerbaar.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Het is stil hier

#160 Bericht door wanadee » zondag 25 november 2018, 14:24

godzilla schreef:Tja voor de ene is het corruptie, voor anderen eerder ondersteuning van het karige loon van politie.
Als de meeste thai het al gewoon vinden, waarom zouden wij er ons dan druk om maken.
Zolang ze een farang maar hetzelfde aanrekenen is het voor mij accepteerbaar.
Maakt mij ook geen fluit uit. Als ik er beter van kan worden werk ik ook nog wel mee.
Aanpassen noemen ze dat :mrgreen:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Het is stil hier

#161 Bericht door Herbergier » zondag 25 november 2018, 14:34

wanadee schreef:
Adrie schreef:[quote="Herbergier"

Wij hebben achter de voorruit van de auto een embleem van het gerechtshof staan, hierdoor krijgen wij niet snel een bekeuring en als ze die niet gezien hebben schrikken ze wel van mijn vrouw haar ID-Card.

Dit soort opmerkingen waar de schrijver vaak mee voor de dag komt is niet sfeerverhogend voor het forum.

Komt er eigenlijk op neer dat wij een stelletje luletjes zijn en dat meneer zijn zaakjes daar in de midle on nowere goed voor mekaar heeft [|)
Volgens mij bedoeld hij het niet slecht. Heb al een kopie gevraagd om ook achter mijn voorruit te leggen :crazy:
Nee hoor Adrie zo bedoel ik het niet, ik ben ook maar een eenvoudige kloot, maar ik heb wel een hekel aan die betweters die altijd net doen of zij de ideale wereldburgers zijn die nooit iets met corruptie te maken hebben gehad, want corruptie komt in heel de wereld voor en daar wordt dikwijls dankbaar gebruik van gemaakt.

Ik ben nu net thuis vanuit de kroeg waar ik lekker een paar flesjes bier met mijn Belgische vrienden heb gedronken, het was er heel gezellig en daar komen zulke serieuze onderwerpen niet aan de orde, wij lullen daar een beetje over voetballen, vrouwen en andere leuke dingen, dus gewoon gezellige kroegpraat en denk erom Muaeng Buriram is beslist niet 'the middle of no where' er is hier zat te doen met een heel goed uitgaansleven.
Alles van waarde is weerloos.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het is stil hier

#162 Bericht door ron » zondag 25 november 2018, 15:35

Uit het hart gesproken Joost,bravo! :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Het is stil hier

#163 Bericht door rfms » zondag 25 november 2018, 16:19

Voor velen zal het een uiterst goedkope uitweg zijn om aan een duurdere boete te ontsnappen !
Wat mag men in onze lage landen mispeuteren om een boete van een schamele 5 Euro te krijgen ???
Ik herinner mij dat de taxi waarin wij een grote verplaatsing maakten, gestopt werdt voor een overduidelijke snelheidsovertreding !!!
De chauffeur heeft toen (2002 ) 100 Bath onder een boek geschoven en wij zijn doorgereden.
Ik heb hem 100 Bath in zijn borstzakje gestoken en teken gedaan : RIJ MAAR !
:Whistle:
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Het is stil hier

#164 Bericht door genesis » zondag 25 november 2018, 18:40

Adrie schreef:[quote="Herbergier"

Wij hebben achter de voorruit van de auto een embleem van het gerechtshof staan, hierdoor krijgen wij niet snel een bekeuring en als ze die niet gezien hebben schrikken ze wel van mijn vrouw haar ID-Card.

Dit soort opmerkingen waar de schrijver vaak mee voor de dag komt is niet sfeerverhogend voor het forum.

Komt er eigenlijk op neer dat wij een stelletje luletjes zijn en dat meneer zijn zaakjes daar in de midle on nowere goed voor mekaar heeft [|)
Heeft hij toch ook, dus wat loop je nou te zeuren... :roll:

Genesis

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Het is stil hier

#165 Bericht door Adrie » zondag 25 november 2018, 22:05

[quote="genesis"



Heeft hij toch ook, dus wat loop je nou te zeuren... :roll:

Genesis[/quote]




Ach spuit elf geeft ook water

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”