De Chinees......

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De Chinees......

#46 Bericht door Joep » donderdag 11 mei 2017, 10:28

Ik heb nog nooit in Nong Khai gewoond.

Ik woon niet in Thailand, ik woon in NL, maar ben veelvuldig aanwezig in BKK of HDY bij de schoonfamilie.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#47 Bericht door ron » donderdag 11 mei 2017, 10:41

Oh,okee Joep,verkeerd begrepen dan.
Dacht uit het ene zinnetje van jou "als ik hier in de buurt kijk heeft iedere moo baan zijn eigen zwembad en is er zelfs een openbaar zwembad voor babies" te begrijpen dat je voor langere tijd in Thailand was.
Toevallig heeft Jeab haar zuster een zwembad en speciaal kinderbad in Nong Khai,zodoende.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De Chinees......

#48 Bericht door Joep » donderdag 11 mei 2017, 10:48

Zit ook het grootste gedeelte van het jaar in TH, maak gebruik van de 8/4 regeling.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#49 Bericht door ron » donderdag 11 mei 2017, 12:12

Dat is de enigste juiste oplossing Joep,in ieder geval voor de zorgverzekering.
Ook kan het geen kwaad om op de hoogte te blijven van de stand van zaken in Nederland m.i.
Hopelijk blijft de 8/4 regeling nog een tijdje bestaan,zodat wij daar ook gebruik van kunnen maken.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1434
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: De Chinees......

#50 Bericht door Joep » donderdag 11 mei 2017, 12:28

Ja en familie in 2 landen, dan kun je ook niet één familie aan de kant schuiven.
Hebben we tijdens ons werkzame leven ook nooit gedaan.
Altijd lange vakantie in TH.
En zeker nu mijn vader nog leeft (moeders is helaas 3 jaar geleden overleden) is contact in beide landen net zo fijn.
Zijn natuurlijk ook mensen die zeggen dat je dan geen echt "thuis" hebt, maar ik voel me overal thuis :)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#51 Bericht door ron » donderdag 11 mei 2017, 14:37

Familie...........tja,wat zal ik daar over zeggen.
Ik heb hier alleen nog maar een zoon en kleinzoon,
de rest is al tijden naar de eeuwige jachtvelden verhuist helaas.

Met zoon een zakelijk akkefietje gehad dus heb ik daar geen contact meer mee.
Dus wat dat betreft zou ik niet "gebonden" aan Nederland hoeven zijn,
maar om diverse andere redenen lijkt het mij helemaal niet verkeerd om
de navelstreng met geboorteland Nederland te behouden.

Dat dit per gezinssituatie altijd verschillende meningen zal opleveren is een feit,
daarom zeg ik ook expliciet dat dit voor ons wel belangrijk is.
Ook het feit dat de levensverwachting voor de meesten onbekend is,
zal het moeilijk zijn om in de toekomst te kunnen kijken om daar je plan op te richten.
Globale plannen maken is natuurlijk wel een must,men moet toch ergens naar toe kunnen leven.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: De Chinees......

#52 Bericht door KhunSugar » donderdag 11 mei 2017, 20:09

wpdelange schreef:Ach Jim Ron wil even de toon zetten maar dat weten de leden wie hem kennen wel. :giggle:

Wordt hier trouwens ook nog steeds FaRang genoemd bij het minste of geringste en hoewel vele dat positief uit willen leggen is dat het vaak echt niet zeker niet als je er al negen jaar ben.
Mens eigen en sommige hebben daar een beetje meer last van als de doorsnee mens.
Schouders ophalen en doorlopen.
Zo is dat.
Zonder te willen veralgemenen want anders zijn de banbliksems niet te tellen, de connotatie van het woord 'Farang of Falang' wordt dikwijls onderschat.
De negatieve ondertoon is zelfs terecht in vele gevallen.
De Thaise middenklasse en iets hoger hebben het niet begrepen op de Farang in het straatbeeld van bijvoorbeeld Pattaya.
Boxershort, flipflops en een marcelleke druist in tegen alle Thaise normen van fatsoen. Doe daar nog het fysisch contact bij tussen een Thaise jonge deerne en de Farang die haar vader kon zijn en de cirkel is bijna rond. De Thaise girlfriend ook Mia Farang genoemd, kort gerokt en veel bling bling... de Thai loopt hier niet hoog mee op, in tegendeel.

Binnen mijn Thaise kennissenkring en familie noemen ze mij bij naam, 'farang' zou ik als respectloos ervaren en ze weten dat. Mijn partner zou hen er trouwens op wijzen.
Uiteraard zal afhankelijk van de context 'Farang' positief bedoeld zijn.
Farang Dong & Farang Kie Nok hebben dan wel een andere betekenis, al durft men met het laatste wel in de richting van een witneus wijzen.

[|)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De Chinees......

#53 Bericht door driver » donderdag 11 mei 2017, 20:51

Als ik me beperk tot Sukanya en mij is er geen negatieve lading over het woord Farang. Niet voor haar.. Niet voor mij en zouden anderen op ons of mij neerkijken doen ze hun best maar.
De Pattaya voorbeelden ect is m.i weer een andere slag Farang en dat daar door Thai wat anders tegen aan gekeken wordt begrijp ik wel. De Thaise middenklasse of hogere klasse die niks op zouden hebben met Farang weet ik niet. Vlgs mij heb ik daar geen contact mee..

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#54 Bericht door wpdl » vrijdag 12 mei 2017, 01:59

Kortom voor een algemene stelling ben je bijna ziende blind.
Heb er ook geen last [meer] van maar realiseer mij het heel goed.
Geeft niks voor jou en vele andere maar ook niet de verloren onschuld uithangen dan als het wel voor je voeten wordt gegooid wederom in algemene zin.
De 'rot toch terug naar je land Chinees Farang' mentaliteit zit hier dieper als menig buitenlander wel denkt.
Dat een Thai zeker diegene vlakbij de buitenlanders [Familie vrienden kenissen eventueel collega] zegt 'Hoe kom je daar bij' is logisch de doorsnee Nederlander loopt daar ook niet mee te koop.

hanshu

Re: De Chinees......

#55 Bericht door hanshu » vrijdag 12 mei 2017, 02:17

Als ik die bejaarde buitenlanders met hun korte lange broek en witte sokken zie schuifelen met hun met goud behangen Thaise vriendin dan schaam ik mij ook wel eens dat ik tot hetzelfde ras behoor. Ik kan me wel voorstellen wat een Thai daar van vind.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#56 Bericht door wanadee » vrijdag 12 mei 2017, 02:21

hanshu schreef:Als ik die bejaarde buitenlanders met hun korte lange broek en witte sokken zie schuifelen met hun met goud behangen Thaise vriendin dan schaam ik mij ook wel eens dat ik tot hetzelfde ras behoor. Ik kan me wel voorstellen wat een Thai daar van vind.
En met zwarte sokken dan? :crazy:

hanshu

Re: De Chinees......

#57 Bericht door hanshu » vrijdag 12 mei 2017, 02:40

wanadee schreef:
hanshu schreef:Als ik die bejaarde buitenlanders met hun korte lange broek en witte sokken zie schuifelen met hun met goud behangen Thaise vriendin dan schaam ik mij ook wel eens dat ik tot hetzelfde ras behoor. Ik kan me wel voorstellen wat een Thai daar van vind.
En met zwarte sokken dan? :crazy:
Die zijn voor de zondag.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#58 Bericht door wpdl » vrijdag 12 mei 2017, 03:36

:giggle:

Sokken met sandalen en een vreemd kort broekje met een ankerketting aan goud om hun nek met een opgetuigde 'vriendin' vrijwel idem uitgedost, ja humor.
Dat kan ik mij zeker voorstellen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: De Chinees......

#59 Bericht door Jim » vrijdag 12 mei 2017, 06:02

Een beetje (heel erg veel) onzin allemaal hoor.

Aan elk woord kan je een negatieve betekenis geven.
Bijvoorbeeld: "Hey slimmerik" is duidelijk negatief terwijl slim zijn toch echt iets positiefs is.
Het woord farang valt imho ook in die categorie.

Woorden die op geen enkele wijze positief kunnen worden uitgelegd, zijn een ander verhaal.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#60 Bericht door wpdl » vrijdag 12 mei 2017, 07:12

De sokken en de gekke broekjes met goud behangen buitenlanders zijn grappen en grollen onzin praat hoewel.................

Ben het niet met je eens Jim.

Als toerist noemt men bijna een ieder farang de snelle vriendschappen daar gelaten.
Als bewoner ligt het toch anders.

Heb het eens aan kennissen gevraagd die zelfs flink wat meer zijn als middenstander.
Kinderen zijn Thai 100 %, gestudeerd in Australie spreken nooit maar dan ook nooit het woord Farang uit.

Uitleg de 'eenvoudige' mens in Thailand gebruikt het om buitenlanders [Europeanen] die onbekend zijn mee aan te duiden. [Het is zelfs geen Thais woord maar Laos-ingeburgerd]
Zogauw je iemand kent bij naam zou het gebruik van deze benaming uit respect niet meer voor mogen komen ja eigenlijk daarvoor al.
Doet men dat wel is het niet goed bedoelt.

Of men dan de kreet spottend beledigend degenererend of overwegend als verzamelnaam voor witte mensen gebruikt is voor mij niet meer belangrijk ik begreep de uitleg donders goed.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”