De Chinees......

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

De Chinees......

#1 Bericht door ron » dinsdag 09 mei 2017, 11:16

"Rot lekker terug naar China"

Ik weet niet hoe het andere Thais/Nederlandse relaties met kinderen in Nederland het ervaren,
maar het uitschelden voor Chinees aan het adres van mijn kinderen of vrouw lijkt de laatste tijd
meer en meer voor te komen dan vroeger.

"Dan rot je toch weer lekker op naar China" was het antwoord tegen Jeab door een groepje gespuis
dat net Kevin hadden afgetuigd.
Jeab wilde alleen weten waarom Kevin weer eens de pispaal was,en vroeg dit gewoon op een nette
manier aan de leider van een ploegje nare jongetjes die de dienst lijken uit te maken op de straat.

Heel irriterend kan het zijn als die gastjes haar dan najouwen met "poepchinees"...........
Als ik verhaal kom halen dan hebben die "schatjes" als weerwoord dat ze echt niets hebben gezegd.....op Allah,s erewoord.....
Schelden doet weliswaar geen pijn,maar toch zit dat laffe gedrag mij niet lekker.
Misschien dat het in de grote stad meer voorkomt dan in dorpen!?

Het is trouwens maar één volk wat dit storende gedrag vertoont,maar dat hebben de meeste lezers
waarschijnlijk al uit het bovenstaand stukje begrepen.
Zelf een boel amok maken als men het heeft over k*t M........,maar zelf alles kunnen doen......,tja,de wereld op z'n kop.

Niet alleen bij Thaise mensen gebeurt dit,een ieder die een Oosters gezicht heeft is een Chinees.
Op school wordt Aardrijkskunde of Topografie niet meer onderwezen zoals wij dat hebben gehad waarschijnlijk....!?
Ik ben al een tijdje aan het kijken om de stad te verlaten en in een dorp onder de rook van Amsterdam te gaan wonen.

Daar heb ik sinds enige tijd ook mijn kantoor/loods gevestigd en de mensen begroeten elkaar
nog op straat,dat is een leuke ervaring als stadsmens zijnde.
Aan de andere kant heb ikzelf dan wel het gevoel (mocht ik slagen voor een huis aldaar) ,
dat ik toch toegegeven heb aan iets waar ik tientallen jaren al tegen in opstand ben:
vluchten uit je eigen stad,zoals zovelen voor mij al jaren geleden hebben gedaan!

We zullen het wel zien wat de toekomst brengt.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#2 Bericht door wanadee » dinsdag 09 mei 2017, 12:12

Belangrijkste is toch dat je veilig kunt wonen vooral voor je vrouw en kinderen. Zelf red je je wel, maar die svhoffies pakken de zwakken en liefst met een groep.
Dis zie het niet als capituleren maar als een stap naar beter onen.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#3 Bericht door wpdl » dinsdag 09 mei 2017, 12:35

Het is vreselijk ron dat gedrag in het multiculti-hoofdstadje van Nederland met die Afrikaanse lieden maar was je dat niet bekend toen je een tijdje terug besloot dat Pattaya ook klote van de bok was en weer terug wilde naar je vertrouwde stek. :?:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: De Chinees......

#4 Bericht door ron » dinsdag 09 mei 2017, 12:44

Hoofdzakelijk teruggegaan voor Kevin en Simon,zoals je hebt kunnen lezen destijds Hua.
Of het mij niet bekend was.......!?
Tja,ik woon 61 jaar in Amsterdam,dus heb wel enige verandering zien gebeuren in de jaren.
6 mei was daarom ook een memorabele dag.........
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#5 Bericht door wpdl » dinsdag 09 mei 2017, 12:53

Ik heb er ook even bij stil gestaan ;)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: De Chinees......

#6 Bericht door Jim » dinsdag 09 mei 2017, 20:38

ron schreef: Het is trouwens maar één volk wat dit storende gedrag vertoont,maar dat hebben de meeste lezers
waarschijnlijk al uit het bovenstaand stukje begrepen.
Meen je dit nou serieus en is dit het toppunt van cognitieve dissonantie of ben je aan het trollen?

Was jij niet die gene met die "grappige" kuifje en de nikkers uit afrika plaatjes in die eindeloze sinterklaas discussies hier op het forum?

vervelend he? als je racisme eens van de andere kant meemaakt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#7 Bericht door wpdl » woensdag 10 mei 2017, 00:21

Ach Jim Ron wil even de toon zetten maar dat weten de leden wie hem kennen wel. :giggle:

Wordt hier trouwens ook nog steeds FaRang genoemd bij het minste of geringste en hoewel vele dat positief uit willen leggen is dat het vaak echt niet zeker niet als je er al negen jaar ben.
Mens eigen en sommige hebben daar een beetje meer last van als de doorsnee mens.
Schouders ophalen en doorlopen.

hanshu

Re: De Chinees......

#8 Bericht door hanshu » woensdag 10 mei 2017, 01:04

Die kleine chinees van mij heeft weer een prachtige maaltijd op tafel gezet voor haar witte lover.

Leve de chinezen...
:D :D :D

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#9 Bericht door wpdl » woensdag 10 mei 2017, 01:16

Dat ziet de doorsnee Chinees toch alleen maar aan je neus dat je wit ben inmiddels. :giggle:

hanshu

Re: De Chinees......

#10 Bericht door hanshu » woensdag 10 mei 2017, 01:21

wpdelange schreef:Dat ziet de doorsnee Chinees toch alleen maar aan je neus dat je wit ben inmiddels. :giggle:
Deze ziet het ook nog aan de billen.. :Whistle:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#11 Bericht door wanadee » woensdag 10 mei 2017, 01:36

hanshu schreef:
wpdelange schreef:Dat ziet de doorsnee Chinees toch alleen maar aan je neus dat je wit ben inmiddels. :giggle:
Deze ziet het ook nog aan de billen.. :Whistle:
Je wou toch niet zeggen dat je bloot zwemt Hans? :crazy:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#12 Bericht door wanadee » woensdag 10 mei 2017, 01:38

wpdelange schreef:Ach Jim Ron wil even de toon zetten maar dat weten de leden wie hem kennen wel. :giggle:

Wordt hier trouwens ook nog steeds FaRang genoemd bij het minste of geringste en hoewel vele dat positief uit willen leggen is dat het vaak echt niet zeker niet als je er al negen jaar ben.
Mens eigen en sommige hebben daar een beetje meer last van als de doorsnee mens.
Schouders ophalen en doorlopen.
Als je als amsterdammer in friesland gaat wonen blijf je ook levenslang "die" amsterdammer. Maar hier niet negatief bedoeld alleen als je zelf lange tenen hebt.

hanshu

Re: De Chinees......

#13 Bericht door hanshu » woensdag 10 mei 2017, 02:26

wanadee schreef:
hanshu schreef:
wpdelange schreef:Dat ziet de doorsnee Chinees toch alleen maar aan je neus dat je wit ben inmiddels. :giggle:
Deze ziet het ook nog aan de billen.. :Whistle:
Je wou toch niet zeggen dat je bloot zwemt Hans? :crazy:
nee, heb altijd mijn bontjas aan :thumbsup:

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: De Chinees......

#14 Bericht door wanadee » woensdag 10 mei 2017, 02:37

Hoe weet ze dat dan van die witte b....?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De Chinees......

#15 Bericht door wpdl » woensdag 10 mei 2017, 03:07

Maar hier niet negatief bedoeld alleen als je zelf lange tenen hebt.
Ga er wellus nietus van maken maar geloof mij er zitten echt in toon 'faRang' tussen die heel onaangenaam bedoelt zijn.
Laten wij zeggen op de zelfde toon zoals Nederlanders soms over buitenlanders praten al dan niet terecht.
De keuze tussen een farang of Thai is vaak niet moeilijk ook al staat het op video men is nogal nationalistisch en soms op het enge af maar schouder ophalen en doorlopen niet elke mens is het zelfde.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”