Emigratie

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Excluarium
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 12 september 2016, 15:49

Emigratie

#1 Bericht door Excluarium » woensdag 28 december 2016, 10:14

A.s. februari wil ik graag gaan verhuizen naar Thailand.
Om daar te trouwen met mijn Thaise verloofde en een import-export bedrijfje op te zetten.
Mijn appartement in Nederland is ondertussen verkocht en het financiële plaatje is rond.
Ik ga naar Thailand met een budget van ongeveer €40.000,- dat zou genoeg moeten zijn om aan alle regels te voldoen omtrent het trouwen en oprichten van een bedrijfje.

Echter kom ik niet echt wijs uit alle regels en VISA regels.
En zie ik ondertussen door de bomen het bos niet meer, veel sites melden allemaal verschillende dingen.

Tot nu toe is het idee met een toeristen VISA naar Thailand te gaan, daar te trouwen en dan voor het volgende VISA te gaan.

Maar of dit correct is weet ik dus niet.

Dus nu is mijn vraag wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen om langdurig (legaal) in Thailand te verblijven?

Alvast hartelijk bedankt!

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Emigratie

#2 Bericht door KhunSugar » woensdag 28 december 2016, 11:24

Excluarium schreef:A.s. februari wil ik graag gaan verhuizen naar Thailand.
Om daar te trouwen met mijn Thaise verloofde en een import-export bedrijfje op te zetten.
Mijn appartement in Nederland is ondertussen verkocht en het financiële plaatje is rond.
Ik ga naar Thailand met een budget van ongeveer €40.000,- dat zou genoeg moeten zijn om aan alle regels te voldoen omtrent het trouwen en oprichten van een bedrijfje.

Echter kom ik niet echt wijs uit alle regels en VISA regels.
En zie ik ondertussen door de bomen het bos niet meer, veel sites melden allemaal verschillende dingen.

Tot nu toe is het idee met een toeristen VISA naar Thailand te gaan, daar te trouwen en dan voor het volgende VISA te gaan.

Maar of dit correct is weet ik dus niet.

Dus nu is mijn vraag wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen om langdurig (legaal) in Thailand te verblijven?

Alvast hartelijk bedankt!
Hoeveel keer ben je al in Thailand geweest en met welk visum ?

Gebruikersavatar
Excluarium
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 12 september 2016, 15:49

Re: Emigratie

#3 Bericht door Excluarium » woensdag 28 december 2016, 13:27

KhunSugar schreef:
Excluarium schreef:A.s. februari wil ik graag gaan verhuizen naar Thailand.
Om daar te trouwen met mijn Thaise verloofde en een import-export bedrijfje op te zetten.
Mijn appartement in Nederland is ondertussen verkocht en het financiële plaatje is rond.
Ik ga naar Thailand met een budget van ongeveer €40.000,- dat zou genoeg moeten zijn om aan alle regels te voldoen omtrent het trouwen en oprichten van een bedrijfje.

Echter kom ik niet echt wijs uit alle regels en VISA regels.
En zie ik ondertussen door de bomen het bos niet meer, veel sites melden allemaal verschillende dingen.

Tot nu toe is het idee met een toeristen VISA naar Thailand te gaan, daar te trouwen en dan voor het volgende VISA te gaan.

Maar of dit correct is weet ik dus niet.

Dus nu is mijn vraag wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen om langdurig (legaal) in Thailand te verblijven?

Alvast hartelijk bedankt!
Hoeveel keer ben je al in Thailand geweest en met welk visum ?
2 keer geweest met Tourist VISA van 1 maand

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Emigratie

#4 Bericht door KhunSugar » woensdag 28 december 2016, 15:10

2 keer 1 maand, bon... :o

voor te huwen in Thailand heb je geen visum nodig.
om er permanent legaal te verblijven op basis van huwelijk heb je een 'non-immigrant-O' visum nodig, vervolgens vraag je een 'extension of stay' aan, dit is geen visum maar een verblijfsrecht voor een jaar. De modaliteiten zullen hier op dit forum al uitvoerig beschreven staan.

indien je daar een Ltd wil opstarten en er zelf in werken heb je een work permit nodig, laat u hiervoor bijstaan door een plaatselijk advocatenbureau.

van verder commentaar ga ik me wijselijk onthouden en u veel succes toewensen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Emigratie

#5 Bericht door Ben » woensdag 28 december 2016, 17:21

Links omtrent huwelijk in Thailand
DOORLEZEN HELEMAAL .

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... buitenland

http://thailand.nlambassade.org/shared/ ... --thailand

http://thailand.nlambassade.org/bijlage ... komen.html

http://thailand.nlambassade.org/shared/ ... rklaringen

VISA : NON O visa op basis van een huwelijk , eerste aanvraag 2 maanden voor aanvraag 400.000 bath op een Thaise Rekening
of 40.000 Bath inkomen .
NON O marriage aanvraag
Thailand marriage visa is the type of visa granted to eligible foreigner spouse of Thai citizens. Aside from being legally married, the foreign spouse must satisfy the financial and other requirements set by the immigration bureau. Working in Thailand is allowed for holders of Marriage Visa, provided a valid work permit will be obtained before starting to work.
To know if your foreign spouse is eligible for Marriage Visa, please check the following requirements:
Legally married to Thai national.
A copy of the marriage certificate to support this claim must be provided.
Able to satisfy the financial requirement of:
savings of THB 400,000 deposited in a Thai bank account 2 months prior to visa application.
monthly income of at least THB 40,000. This will be supported by securing a letter from the foreign spouse’s embassy to verify this income .

Workpermit .

Diploma's Legaliseren in Nederland !

Workpermit .


Legalisatie diplopma's Nederland !

https://duo.nl/particulier/diplomas/u-g ... -balie.jsp

Employee provided work permit documents:

Passport - copies of every page. Each copy must be signed by employee.
Non-Immigrant Visa
Departure Card TM.6
Education degree (signed copy) *
Transcript (signed copy) *
Certificates or licenses held by applicant (signed copy) *
CV or Resume - describe in detail the applicant's past positions, duties, performance, length and place of employment.
Photos, three (3) in quantities which are 5 x 6 centimeters in size (not passport photos) with full face and taken wearing business attire (no hat and some jurisdictions require suit and tie). This must have been taken within six (6) months before the application for the Thai work permit.
Marriage Certificate (if married to Thai National). This includes the original and signed photocopies. Also include wife's Thai ID card, birth certificates of children, and household registration.
*Thai government officials may require these documents to be certified by your country's embassy (this requires bringing your degree, resume, license or certificate to your embassy to declare it is a true and original document. You are required to pay an authentication fee to your embassy. In addition, they can require you to translate these documents into the Thai language from your foreign language.

Employer provided work permit documents:

Commercial Registration Department Certificate showing that the organization for which the applicant is going to work has been duly registered as a juristic person, giving the name of the Managing Director and/or Director, and its objections and registered capital. *
Shareholders List certified by the Commercial Registration Department. *
Factory License (if required) issued by Factory Department, Ministry of Industry. *
VAT Certificate - Phor Phor 20 *
VAT filing - Phor Phor 30
Withholding Tax - Phor Ngor Dor 1
Social Security Payment filing
*Thai government officials require that all documents to have the seal of the company stamped on every page and the true and authorized signature(s) of the Managing Director and/or Directors next to the seal. In addition, government officials have in past requested official copies of registration, shareholder, licenses and certificates to have been issued by their respective agencies within the past 90 days of your application for Thai work permit.

There must be four full-time Thai staff per every one foreign employee.




Succes :thumbsup:
Laatst gewijzigd door Ben op woensdag 28 december 2016, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Excluarium
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 12 september 2016, 15:49

Re: Emigratie

#6 Bericht door Excluarium » woensdag 28 december 2016, 18:05

Ben, helemaal geweldig, maakt een hoop meer duidelijk!
Super bedankt!

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Emigratie

#7 Bericht door KhunSugar » woensdag 28 december 2016, 18:10

Je kan met een toeristenvisum in Thailand huwen en eens gehuwd kan je ter plaatse uw visum laten converteren naar een non-immigrant-O op basis van huwelijk geldig 90 dagen.
Wel ervoor zorgen dat je nog minsten 3 weken verblijfsrecht over hebt, anders moet je buiten Thailand achter een non-O.
Ga je Thailand binnen met een visa exemption (30 dagen stempel) en je moet nog trouwen, dan wordt het nipt om de convertie in Thailand klaar te krijgen, onmogelijk is het niet.
Tijdens het 90 dagen verblijfsrecht kan je dan je jaar extension aanvragen mits je de 400K twee maand eerder op een Thaise bank hebt geparkeerd. Voor het volgende jaar zal het 3 maand voorafgaandelijk aan de extension aanvraag op de rekening moeten staan.

Hopelijk begin je het bos door de bomen te zien ;-)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Emigratie

#8 Bericht door wanadee » woensdag 28 december 2016, 22:00

We zullen de uitnodiging voor het feest afwachten :crazy:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Emigratie

#9 Bericht door Ben » woensdag 28 december 2016, 23:03

Het is maar de vraag of je een wp nodig hebt .
Je bent gehuwd tegen die tijd ,als je gewoon zorgt dat er 400.000 THB voor je Visa op je rekening staat
is er niets aan het handje.niemand die naar de afkomst vraagt.
Een company kan op naam van je vrouw ,scheelt je een hoop gedoe , mits je zichbaar in ieders oog werkt .
je vrouw zal zowiezo al 51% van de company op naam hebben .
verder kun je bepaalde zaken met een ander contract afdekken.

Voor je Visa heb je geen WP nodig !

Tonboy
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 229
Lid geworden op: woensdag 06 april 2016, 08:02
Locatie: Mae Rim - Chiang Mai
Contacteer:

Re: Emigratie

#10 Bericht door Tonboy » zondag 15 januari 2017, 11:27

Lees net pas je posting op het forum, ik ga zelf op 7 maart emigreren naar Thailand. wens je veel succes.
Hou er rekening mee dat je alle documenten (ook een engelstalig uitreksel van de basisadministratie waarop ook je huwelijkse staat staat (ongetrouwd, gescheiden, weduwe of zo) moet laten legaliseren bij buitenlandse zaken in Den Haag. Als je voorheen getrouwd was, ook de scheidingsakte in het stapeltje meenemen. Die neem je dan mee naar de Nederlandse ambassade in Bangkok, daar worden ze nogmaals gelegaliseerd, vervolgens om de hoek bij een vertaalkantoor laten vertalen. Dus NIET laten vertalen in Nederland, heeft geen nut en is onnodig duur. Die verzorgen ook de legalisatie door het thaise ministerie van buitenlandse zaken. Laat dat doen, want het zelf doen is ondoenlijk.
Daarna kan je overal in Thailand trouwen.

Over het O visum, aangezien je dan getrouwd bent heb je "slechts" 400.000 baht nodig op je thaise bankrekening. Gedurende 2 maanden voor de aanvraag moet het daar op staan.
Ik ging zelf direct na aankomst naar SCB bank, en die gaven mij dus geen bankrekening omdat ik buitenlander ben. Pas toen ik getrouwd was kreeg ik zonder enige moeite en binnen een uur een bankrekening. Sommige banken doen niet zo moeilijk maar SCB wel. Stort het bedrag van 400.00 baht niet cash op die rekening, want dan kan je niet bewijzen waar het vandaan komt. Stort het op de rekening van je thaise vrouw, en laat het dan gelijk overschrijven naar je eigen en op jouw naam staande thaise bankrekening, dan vraag niemand er meer naar.

nog even een link : http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... -aanvragen

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”