Makkelijk terug naar nederland.

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Makkelijk terug naar nederland.

#1 Bericht door wanadee » donderdag 07 juli 2016, 22:10

Ik heb een makkelijke manier bedacht voor de mensen die willen vertrekken uit hun geliefde thailand vanwege angst voor ouderdomskwaaltjes.
Blijf lekker genieten van Thailand en op het moment dat je een ernstige dure ziekte krijgt doe je het volgende:
Je koopt een ticket terug naar nederland, koopt een namaakwapen, loopt een bank binnen en roept : dit is een overval. Vervolgens geef je je over en komt in het systeem terecht. Gratis onderdak, tv, tablet en recreatie, medische verzorging enz. Op het moment dat je vrij komt heeft de reclasering al een woonplekje voor je geregeld en een begeleider om je terugkeer in de nederlandse samenleving te vergemakkelijken.
Een kind kan de was doen. Hoe het met de belastingen en je pensioen zit weet ik niet, daar hebben we anderen voor op dit forum.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 08 juli 2016, 05:39

Geweldig idee :lol:

Zie Prajak zo voor me met rollator in de ene hand en een speelgoedpistool in de andere....aan de balie
Denk dat-ie als 'verward' wordt aangemerkt en op vrije voeten wordt gesteld...

Paar jaar terug was er een oudere US acteur die een dergelijke stunt uithaalde,
verward was de conclusie
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#3 Bericht door yandre » vrijdag 08 juli 2016, 05:55

denk dat je uitkeringen naar de staat gaan
logies ergens in nederland :cheesy:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#4 Bericht door Hua Thale » vrijdag 08 juli 2016, 06:07

Paar jaar terug was er een oudere US acteur die een dergelijke stunt uithaalde,verward was de conclusie
@jumbo

Tegenwoordig schieten ze je eerst dood in de US of A en vragen aan de andere mensen waarom je zo iets gek deed. :oops:

Alias Smith [Prajak] and Jones [printen

Afbeelding

Good old days
Laatst gewijzigd door Hua Thale op vrijdag 08 juli 2016, 06:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 08 juli 2016, 06:13

Hua Thale schreef:
Paar jaar terug was er een oudere US acteur die een dergelijke stunt uithaalde,verward was de conclusie
@jumbo

Tegenwoordig schieten ze je eerst dood in de US of A en vragen aan de andere mensen waarom je zo iets gek deed. :oops:
Alleen als je zwart ben :evil:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#6 Bericht door wanadee » vrijdag 08 juli 2016, 07:45

yandre schreef:denk dat je uitkeringen naar de staat gaan
logies ergens in nederland :cheesy:
Tot voor twee jaar terug werd zelfs je wao gewoon doorbetaald volgens mij, heb geen idee of ze je pensioentjes kunnen afpakken. Maar als hij als verward wordt aangemerkt krijgt hij begeleiding en misschien begeleid wonen.
Volgens mij een win/win situatie :crazy:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#7 Bericht door printen44 » vrijdag 08 juli 2016, 07:54

Wanadee, je AOW stopt als je de bajes ingaat. Zowel in Nederland als in het buitenland.

En wat als je een aandoening krijgt, dat vliegen verboden is. Veel aandoeningen krijgen een vliegverbod.

En waar in Nederland vind je een bankfiliaal waar nog mensen zitten. Heel weinig. En als er al mensen zitten, moet je ondanks je pistool, een tijdje wachten op je geld. Op alle geldlades zit een tijdklok. Alleen kleine bedragen kan je krijgen en dat schiet dan niet op. Figuurlijk gesproken dan.

Het is beter een vrachtwagen te huren met redelijk wat trekkracht en je trekt een flappenkast uit de muur. Kan je thuis op je gemak die flappenkast demonteren en dan tot de ontdekking komen dat het geld onbruikbaar is door een verfstof..... :cheesy:

Ik werkte 12 jaar op het terrein van Enschede en zonen, de geldmakers. SDU had daar een gebouw gehuurd wegens de strikte security voor het maken van paspoorten e.d. Omdat ik drukker en zetter ben geweest, maak ik mijn eigen biljetjes. Geen Euro's uiteraard, maar Kip uit Laos. Ik begin met biljetten van 500 kip. [$) [$) [$) En dan wissel ik ze in voor euro's.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#8 Bericht door Hua Thale » vrijdag 08 juli 2016, 09:20

En nog veel meer uitkeringen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... angenis-ga

Stoppen hier links en rechts van het winkeltje van mijn vrouw wekelijks geldvul ploegen van twee ATM machines het gemak waar ze de schat zomaar tienduizenden tot misschien wel honderdduizend Baht geldlades lopen te verslepen kan twee dingen betekenen.
Of je krijgt die dingen never nooit open of er zit in de auto een klein gemeen manneke met een dubbelloops afgezaagd jachtgeweer.

Dromen staat vrij natuurlijk het is in een duizenste van een seconde ook wel eens door het hoofd geschoten.
Stikt in Thailand overal van de goudsieraden winkels misschien wat insteek moet je wel omdraaien natuurlijk NIET GEPAKT worden.

;)

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#9 Bericht door wanadee » vrijdag 08 juli 2016, 09:30

Ik zou in thailand niet dat risico willen lopen, in nederland wel. Daar wordt je toppie verzorgt. Ik denk trouwens dat je wel je bedrijfspensioen mag houden als je in de bak zit.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#10 Bericht door prajak » vrijdag 08 juli 2016, 09:59

Hua Thale schreef:
Als mijn 'misdrijf' is het aanvragen van een ziektekostenpolis in EU-verband dan valt het allemaal wel mee, heer Hua! Weet je trouwens nog (ja, je hebt de leeftijd.. :giggle2: ..) dat er ook ooit een Britse Smith & Jones was? :giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#11 Bericht door prajak » vrijdag 08 juli 2016, 10:01

prajak schreef:Afbeelding
Toen waren we nog knap, Kees.... :giggle2:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#12 Bericht door elst99 » vrijdag 08 juli 2016, 10:05

Zo knap en zo lenig zijn jullie nooit geweest toch? Ik heb is babyfoto's gezien :angel: :cry:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#13 Bericht door Hua Thale » vrijdag 08 juli 2016, 10:06

(ja, je hebt de leeftijd.. :giggle2: ..)
Ga 62 worden met een beetje mazzel dus dat valt wel mee dat verschil.

Brits stel alais smith en Jones zijn mij onbekend.
Het was maar een grapje Heren.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Makkelijk terug naar nederland.

#14 Bericht door brake034 » vrijdag 08 juli 2016, 11:45

printen44 schreef: Omdat ik drukker en zetter ben geweest, maak ik mijn eigen biljetjes. Geen Euro's uiteraard, maar Kip uit Laos. Ik begin met biljetten van 500 kip. [$) [$) [$) En dan wissel ik ze in voor euro's.
Waarmee het probleem van een onbetaalbare ziektekostenverzekering in Thailand in 1 klap opgelost is.......
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”