Brexit?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Brexit?

#76 Bericht door jumbo » zaterdag 09 juli 2016, 04:19

printen44 schreef:
De mening van verschillende commentatoren is dat de niet Premier voordat Artikel 20 in werking zal treden, een nieuw referendum zal uitschrijven. De schrik zit er bij velen Brexitstemmers er dan in, dat er een ruime meerderheid zal zijn om toch in de EU te blijven.
En zo creeer je een revolte van de exit kiezers en ga zo maar door

Ik verwacht dat ze gewoon uittreden en dat de UK als politieke eenheid en monarchie wel eens eens schone dood kan sterven
Schotten kregen wel de deksel op hun neus met een verzoek om voorkeursbehandeling, lekker EU gedacht weer als je kijkt naar de keuze van de Schotten

Over een paar jaar kan Engeland/UK dan weer proberen toe te treden :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Brexit?

#77 Bericht door printen44 » zaterdag 09 juli 2016, 06:19

Geen revolte, want vele brexitstemmers hebben veel spijt van hun stem, nu ze de gevolgen van de Brexit zien en ook voelen.

Schotland heeft al een luisterend oor bij de EU gekregen, maar zit in de wachtkamer totdat GB de onderhandelingen heeft afgerond. Daarna een referendum over het wel niet niet verbreken van Schotland met de banden met Engeland en dan krijg je het spel van toetreding van Schotland bij de EU.

Engeland krijgt geen tweede kans op weer lid te worden van de EU. Het is of artikel 20 in werking laten treden of de hele zaak afblazen. De 27 landen hebben al verklaard dat Engeland, als het Engeland tegenzit met die onderhandelingen en als dat gebeurt, er geen terugkeer mogelijk is.

Het is vandaar dat de gedoodverfde winnaar van het leiderschap van de Conservatieven nu al aangeeft dat het een hele tijd zal duren voordat men artikel 20 in werking zal laten treden. May wil de kiezers laten zien wat het echt betekend om de EU te verlaten. Ze is immers een voorstander dat GB in de EU blijft. Vandaar de enorme voorsprong van haar in de verkiezing waar zij van haar fractieleden een zeer grote meerderheid achter zich kreeg. Vandaar dat de geruchten om een tweede referendum steeds sterker worden. Vandaar ook dat de nieuwe machthebbers in Engeland heel lang wachten, voordat ze misschien artikel 20 in werking zullen stellen. Begin september stemmen de leden van de Conservatieve partij de leider en dan zullen we zien of May, de voorstander van blijven in de EU, daar ook een meerderheid krijgt. De verwachting is dat ze die meerderheid krijgt en dan veranderd er veel in die Brexit.

De kandidaten voor dat leiderschap die voor een uitreding waren, kregen maar weinig stemmen van die fractie. De man die Boris een dolk in de rug stak, zeer weinig stemmen en haalde het niet.

Farage wordt in Engeland afgeschilderd als een grote leugenaar. Het omgekeerde gebeurt nu als wat hij in de kampanje beweerde. De cijfers die hij gaf, klopte niet, hij gaf niet thuis ten men hem vroeg welke plan hij gereed had, kortom hij trad af als leider en zocht de veiligheid van de anonimiteit van het Europees Parlement, waar hij niet erg welkom meer is.

De Brexit wordt voor GB een steeds groter wordende chaos, Volgend jaar betalen de Engelse het gelag, want de belastingen stijgen en en wordt flink bezuinigt. De begroting voor volgend jaar wordt nu al flink bijgesteld in negatieve vorm.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Brexit?

#78 Bericht door Hua Thale » zaterdag 09 juli 2016, 06:46

Wat is er met artikel 50 gebeurd printen, mis ik iets ??

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#79 Bericht door torkom » zaterdag 09 juli 2016, 07:46

serpay schreef:mensen printen heeft zijn eigen getalletjes en ingevingen.
't is al eerder aangehaald maar printen heeft gewoon z'n eigen artikellen..

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Brexit?

#80 Bericht door printen44 » zaterdag 09 juli 2016, 08:05

Hua Thale schreef:Wat is er met artikel 50 gebeurd printen, mis ik iets ??
Zetduiveltje, moet uiteraard artikel 50 zijn. Ik was zetter, dus daar waren ook weleens zetduiveltjes. Het speelt nu zelfs na mijn pensionering nog parten....... :giggle2: :giggle2:

Ik zal me verbeteren, het wordt artikel 50, ligt vast in de PC...... [$) [$)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Brexit?

#81 Bericht door Hua Thale » zaterdag 09 juli 2016, 08:24

In meerdere reacties van je dus ook op de vorige pagina.
Forum slordig bij een serieus onderwerp maar goed, bij de rechter is diegene die zijn schoonmoeder ietsje te lang onder water gehouden heeft je erg dankbaar voor dit soort foutjes.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#82 Bericht door torkom » zaterdag 09 juli 2016, 08:31

Hua Thale schreef:In meerdere reacties van je dus ook op de vorige pagina.
Forum slordig bij een serieus onderwerp maar goed, bij de rechter is diegene die zijn schoonmoeder ietsje te lang onder water gehouden heeft je erg dankbaar voor dit soort foutjes.

Of als het andersom gebeurd is die de klos... :lol:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Brexit?

#83 Bericht door prajak » zaterdag 09 juli 2016, 09:48

"...diegene die zijn schoonmoeder ietsje te lang onder water gehouden heeft..."

Is dat de nieuwe methode om van haar af te komen? Wat een wereld, wat een wereld...... Vroeger deden we dat bij de echoput! Wie er het verst in kon hangen....!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Brexit?

#84 Bericht door Hua Thale » zaterdag 09 juli 2016, 10:13

:giggle3:

Zou het niet weten of dat de nieuwe methode is prajak.
Bij wijze van spreken was het als de Heer Moszkowicz dit in een grijs verleden zag was het feest op het kantoor.

Maak mij normaal ook niet zo druk om [zet] foutjes en zeker niet bij iemand met oogproblemen.
Heb ze tenslotte zelf ook regelmatig [zet] foutjes maar dit is een hoeksteen [Artikel 50] in de discussie.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Brexit?

#85 Bericht door Adrie » zaterdag 09 juli 2016, 10:22

prajak schreef:Ik lees dat we een Spaghetti-domino gaan krijgen.

Italiaanse banken staan op omvallen en er zit een bank bij met miljarden 'zieke' leningen en zijn aandeel- en obligatiehouders blijken andere banken te zijn dus daar kukelt wat mee om. De regering zou er 40 miljard in moeten pompen maar EU regels staan in de weg.

Dus de euro zal nog wel een tik omlaag krijgen als dat door gaat. :mrgreen:



Das geen probleem, Brussel heeft binnenkort de beschikking over 1400 miljard Nederlands pensioengeld.

Wat in feite naar ik begrijp vooruit geschoven geld is van de Nederlandse pensioen betalers.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#86 Bericht door torkom » zaterdag 09 juli 2016, 10:35

Jammer voor de pensionados (ik hoor er over 7 jaar ook bij) als ze straks te horen krijgen, we moeten helaas je pensioen korten (als er al iets over blijft) want we hebben het geld moeten inzetten om landen zoals Griekenland etc uit het slop te trekken. Dat is helaas mislukt maar het geld is wel weg...prettige dag verder !

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Brexit?

#87 Bericht door prajak » zaterdag 09 juli 2016, 11:16

Adrie schreef:Das geen probleem, Brussel heeft binnenkort de beschikking over 1400 miljard Nederlands pensioengeld. Wat in feite naar ik begrijp vooruit geschoven geld is van de Nederlandse pensioen betalers.
Het verbaast me dat dit wilde verhaal nog leeft. Klijnsma heeft net nieuwe maatregelen getroffen in overleg met de Tweede Kamer die zien op nationale controle van pensioengelden. Ik neem het met een kilo zout. Mijn pensioen valt er al niet onder, dat is geruststellend, mijn opbouw zit elders.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#88 Bericht door torkom » zaterdag 09 juli 2016, 11:21


printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Brexit?

#89 Bericht door printen44 » zaterdag 09 juli 2016, 11:23

Dit stond er in het KLM pensioenfonds:

7 juli 2016

Eind juni is er in het Europees Parlement een akkoord bereikt over de IORP II. Hiermee zijn er binnen Europa nieuwe richtlijnen afgesproken voor pensioenfondsen. De richtlijnen uit Europa geven een aantal vereisten aan pensioenfondsen over bestuur en de manier waarop we omgaan met het pensioengeld. In Nederland is deze regelgeving al goed op orde maar in andere Europese landen nog niet. Dat wordt nu gelijkgetrokken.

Daarnaast zitten er ook een aantal verbeteringen in. In dit pensioenakkoord krijgt De Nederlandsche Bank het recht om de overgang van een pensioenfonds naar het buitenland te blokkeren. Ook krijgen deelnemers stemrecht bij een eventuele overgang naar het buitenland.

Belangrijk om te weten is dat Europa geen zeggenschap krijgt over onze pensioenen. Nederlandse pensioenfondsen blijven onder het toezicht vallen van De Nederlandse Bank en de Autoriteit Financiële Markten. Er is geen sprake van overheveling van pensioengeld of pensioenrechten naar het buitenland of meer inspraak uit het buitenland op Nederlandse pensioenen.

De Pensioenfederatie is erg te spreken over de resultaten van de IORP II-onderhandelingen. De Pensioenfederatie behartigt de belangen van pensioenfondsen in Nederland, zo ook die van de KLM Pensioenfondsen. Op de website van de Pensioenfederatie leest u meer informatie hierover.


Wel de goede bronnen lezen, Torkom.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Brexit?

#90 Bericht door torkom » zaterdag 09 juli 2016, 11:27

Zorg jij nou maar dat je je getalletjes correct hier neerpent..

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”