Reisperiode?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Tom21
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zaterdag 14 mei 2016, 22:07
Locatie: Den Haag

Reisperiode?

#1 Bericht door Tom21 » maandag 16 mei 2016, 09:51

Hoi allemaal!

Wat een super leuk forum is dit, al veel leuke tips kunnen vinden voor mijn reis naar thailand. Ik had nog wel een aantal vraagjes en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. [$)

Wij zijn aan het kijken naar welke periode we naar Thailand gaan. Op veel plekken lees ik weer net iets ander advies. We zouden graag uiteraard Bangkok willen bezoeken en omgeving, willen ziplinen door de jungle, veel van de cultuur willen zien maar ook graag willen duiken. Een grote wens van mij is om een keer met een whaleshark te zwemmen, of in ieder geval te spotten!

Zou november hier een goede periode voor zijn? Ik las dat een aantal mooie eilanden dan juist mooi weer hebben. Krabi/Phuket zouden wel te doen zijn, alleen ik krijg door sommige reisfilmpjes een beetje het idee dat hier niet zoveel thai's meer aan is maar dat het hier volledig is overgenomen door westerse mensen. Zo'n Salou gevoel wil ik juist absoluut niet.

Ik ben benieuwd naar jullie advies! Alvast bedankt voor het lezen :)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Reisperiode?

#2 Bericht door pong » maandag 16 mei 2016, 13:21

jawel, dan vertek ik nl. vrijwel altijd. Begin nov is gemiddeld genomen slechter als eind. Bovendien voordeel van nog geen echt hoogseizoen. Maar in zo'n groot/uitgstrekt land als TH zijn er uiteraard altijd wel enekle delen die het dan wat minder hebben en niemand kan het exact precies voorspellen, het blijft weer.
Als je een ardig lokaal culutureel festival wil zien, plan dan tenminste Loy Kratong erin (data varieren met de maan, kan je zo googlen), als iedereen verlichte schuitjes te water laat of van die ballonnen de lucht instuurt, meestal veel andere fesitiviteiten er rond om.
Verder kan je, ik wordt niet moe te herhalen, dit soort basisfeiten in elke fatsoenlijke reisgids vinden-prijzen gaan wel omhoog, weer verandert niet veel.

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Reisperiode?

#3 Bericht door peter westerbaan » dinsdag 17 mei 2016, 16:42

Hoi Tom,
De beste reisperiode is van december tot mrt; niet te heet en geen echte regentijd. Bovendien ontvlucht je dan de sombere herfsttijd in Nederland. Wel ook hoogseizoen, dus vaak duurder en wat meer moeite voor accommodatie. Als je plannen gaat maken, zou ik beginnen, om keuzes te maken. Doe of het Noorden, of het zuiden of het Oosten. Het land is immens groot en als je alleen maar op reis bent , heb je geen tijd meer over echt van het land te genieten. Je zou vanaf Bangkok per trein naar het Zuiden kunnen trekken. Vanuit Chumpon boot naar Ko Tao , dat is een echt duikerseilandje. Vandaar bijvoorbeeld naar Khao Sok, natuurreservaat , dan bijvoorbeeld Krabi/ Ao Nang met mooie stranden. Krabi zelf is ook een hele leuke stad. Vanuit Krabi kun je bijv met air asia goedkoop terugvliegen.
Als je een reisschema hebt, laat het dan eens zien.
Groet,
Peter

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”