Visumaanvraag naar Thailand versturen?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
JanVanBergen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2016, 19:36

Visumaanvraag naar Thailand versturen?

#1 Bericht door JanVanBergen » zaterdag 07 mei 2016, 22:53

Ik heb nog geen ervaring met een visumaanvraag maar ik heb al 3 keer iets naar mijn Thaise vriendin proberen op te sturen (2 brieven en een klein pakketje) - het komt nooit aan, ook niet als je het aangetekend verstuurd. :cry:

Mijn vraag is dus: weet iemand of je die visum aanvraag ook kunt faxen, of bijvoorbeeld emailen zodat ze dat kan afdrukken?
Wordt dat geaccepteerd door de ambassade?

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Visumaanvraag naar Thailand versturen?

#2 Bericht door Hua Thale » zondag 08 mei 2016, 02:34

Als jij het over 'nooit' heb Jan zou er misschien de mogelijkheid bestaan dat het adres niet correct is.?

Hier nog een webadres voor controle.
Moet het met straat en huisnummer bijna niet fout kunnen gaan.

http://www.geonames.org/postalcode-sear ... adminCode1


Bel eens even voor je laatste vraag naar de 'mannen'

Call Centre: +66 2 118 7003

http://thailand.nlambassade.org/nieuws/ ... s-uit.html
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Visumaanvraag naar Thailand versturen?

#3 Bericht door printen44 » zondag 08 mei 2016, 04:05

Aangetekende post heet een "trackingnumber". Je kan dat zien waar het poststuk is.

Het ligt er ook aan waar je vriendin woont. Woont ze achteraf in de rimboe, dan is de kans dat het poststuk ergens blijft liggen.

Overigens heb ik nooit meegemaakt dat een aangetekend poststuk niet aankwam.

En zoals Hua Thale het al schreef, het adres moet correct zijn. Normaal gesproken is een adres in het Engels geen moeite voor de Thaise post, maar als je vriendin in de rimboe woont, dan kan men vaak het Engels niet lezen en blijft de post soms liggen.

JanVanBergen
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2016, 19:36

Re: Visumaanvraag naar Thailand versturen?

#4 Bericht door JanVanBergen » zondag 08 mei 2016, 10:42

Bedankt mensen.

Het adres heb ik van haar zelf gekregen per email en ik heb dat afgedrukt en op de enveloppe geplakt. Het is in het Thais, ik heb enkel "Thailand" in het Nederlands/Engels getypt.
En ze woont niet in "de rimboe" maar in Ayutthaya - weet het, het is geen Bangkok maar toch...
En dat aangetekend stuk, daarvan kreeg ik na een paar weken bericht dat het onderweg terug zou gaan, waarop ik heb aangegeven dat dat niet nodig was. Tracking stopt trouwens zodra het in Bangkok is gearriveerd, dus dat was ook weggegooid geld.

Ik zal voor de zekerheid het adres controleren - ik was ervan uit gegaan dat het correct was, maar inderdaad als je in Nederland de postcode niet correct opschrijft, komt het ook nooit aan.

Bedankt!.
Kan iemand me nog een schatting geven van de tijdsduur vanaf moment van afgeven garantieformulier bij de gemeente totdat ze het paspoort terug heeft met visum? Ik heb er totaal geen idee van of het hier om dagen/weken of maanden gaat... Winter in Nederland zit ze niet op te wachten :P

[edit] (op de site van VFS staat 15 dagen -- da's dus 2 of 3 weken?)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Visumaanvraag naar Thailand versturen?

#5 Bericht door Hua Thale » zondag 08 mei 2016, 11:33

Brief die aan haar geadresseerd is en aangekomen is even op de foto per e-mail naar jou sturen en het kan niet meer fout gaan.

De rest weet ik niet want het is al 15 jaar geleden.

Succes
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visumaanvraag naar Thailand versturen?

#6 Bericht door stevenl » dinsdag 10 mei 2016, 04:45

Na aankomst in Thailasnd gaat tracking over op het Thaise postsyteem. Werkt dus wel degelijk, alleen via een andere website.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”