thailand binnen via cambodja

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
taimi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: zaterdag 21 december 2013, 17:42

thailand binnen via cambodja

#1 Bericht door taimi » woensdag 06 april 2016, 22:24

Hoi,
wij willen vanuit Bangkok naar Cambodja voor 5 dagen, als we dan terug willen naar Thailand lees ik dat we opnieuw een visum krijgen, kan iemand mij zeggen hoe lang ik dan in Thailand kan blijven? Ik lees steeds 15 dagen maar is er ook een manier om langer te blijven?
Hoop op een goede tip!
gr. Dennis

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: thailand binnen via cambodja

#2 Bericht door jumbo » donderdag 07 april 2016, 04:49

taimi schreef:Hoi,
wij willen vanuit Bangkok naar Cambodja voor 5 dagen, als we dan terug willen naar Thailand lees ik dat we opnieuw een visum krijgen, kan iemand mij zeggen hoe lang ik dan in Thailand kan blijven? Ik lees steeds 15 dagen maar is er ook een manier om langer te blijven?
Hoop op een goede tip!
gr. Dennis
Over land is inderdaad 15 dagen, per vliegtuig krijg je 30 dagen visa free
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thailand binnen via cambodja

#3 Bericht door prajak » donderdag 07 april 2016, 05:48

Je krijgt bij binnenkomst geen visum maar een 'exempt', een visum-vrijgesteld stempel en dat is geldig 15 dagen indien je over land binnenkomt, de dag van binnenkomst meegerekend.

Hoe lang wil je in Thailand blijven na Cambodja? Als je die exempt kunt verlengen dan is dat niet voor lange tijd.

Beter: haal in NL een multiple entry visum voor Thailand dan ben je overal vanaf voor enkele maanden.

http://www.royalthaiconsulateamsterdam.nl/

taimi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: zaterdag 21 december 2013, 17:42

Re: thailand binnen via cambodja

#4 Bericht door taimi » donderdag 07 april 2016, 11:12

Hoi Prajak,
ik zit te twijfelen of we eerst naar CM zullen gaan of eerst naar Cambodja. Als we eerst Cambodja doen blijven we nog 20 dagen in Thailand. Waar verleng ik die "exempt"? En heb jij enig idee wat een multiple visum kost? Naar mijn idee is een multiple visum niet meer te koop.....
Alvast bedankt voor je antwoord.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thailand binnen via cambodja

#5 Bericht door prajak » donderdag 07 april 2016, 13:59

Een toeristenvisum is geldig 60 dagen inclusief de dag van binnenkomst. Denk aan de termijn waarbinnen je moet afreizen, ik meen 90 dagen. De site heb ik je gegeven.

Kom je over land binnen dan krijg je 15 dagen en zover ik weet kun je die EEN keer verlengen met 7 dagen en dat kost 1.900 baht, zeg 50 euro. Verlengen doe je op een kantoor van de Immigration en die adressen zijn op internet te vinden.

Ik denk dat je beter de reis zo kunt indelen dat je zonder visum maar op een exempt 28/29 dagen Thailand doet, op dag 29/30 naar Cambodja gaat, daar een paar dagen vakantie vieren, en dan over land terug naar Thailand. Dan krijg je 15 dagen en dat is inclusief dag van 'in' en 'uit'. Die laatste 15 dagen kun je EEN keer verlengen met max 7 dagen maar dan kost het geld.

Succes.

taimi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: zaterdag 21 december 2013, 17:42

Re: thailand binnen via cambodja

#6 Bericht door taimi » vrijdag 08 april 2016, 12:29

Ok, duidelijk, dankje!
Nou heb ik nog 1 vraag: als ik vanuit Phnom Penh terug vlieg naar Chiang Mai, kan ik dan gewoon weer 30 dagen in Thailand blijven?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thailand binnen via cambodja

#7 Bericht door prajak » vrijdag 08 april 2016, 13:08

Ja, kom je door de lucht binnen dan krijg je als NL-er zonder visum een 30 dagen visa exempt.

Maar ... men wil paal en perk stellen aan de mensen die maar inkomen en uitgaan zonder visumstempel; doch voor jou is het de tweede keer pas EN je hebt een retourticket af Bangkok naar elders. Ik verwacht geen probleem maar je weet het maar nooit in dit land.

Ik vraag me af wat het nut is van de vakantie in twee delen knippen; je betaalt een ticket extra, verliest vakantietijd en je reist je rot. Maar that's up to you. Mijn idee van vakantie is anders.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: thailand binnen via cambodja

#8 Bericht door elst99 » vrijdag 08 april 2016, 18:02

Ga je voor een maand naar Thailand? Waarom doe je niet eerst de dingen in Thailand en gaat dan naar Cambodja, zodat je evt. Aan 15 dagen genoeg hebt? Houdt wel rekening als je terugvlucht naar Nederland net na middernacht is dat ook als dag telt.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thailand binnen via cambodja

#9 Bericht door prajak » zaterdag 09 april 2016, 10:11

Lees net elders dat je met een 15 dagen exempt wel een 30 dagen verlenging kunt krijgen, eenmalig uiteraard. En geen 7 dagen. Dat zou jouw plannen in een andere richting kunnen sturen.

Ik heb de auteur om toelichting gevraagd en je hoort van me.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thailand binnen via cambodja

#10 Bericht door prajak » zaterdag 09 april 2016, 14:18

Taimi, de bron bevestigt als volgt:

Ook na binnenkomst met een 15 dagen exempt kun je eenmalig een verlenging krijgen van max 30 dagen en dat naar bevinden van de ambtenaar. Dus je hebt geen recht op 30 dagen, maar het kan wel.

taimi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: zaterdag 21 december 2013, 17:42

Re: thailand binnen via cambodja

#11 Bericht door taimi » zondag 10 april 2016, 10:30

Ok Prajak, hartstikke bedankt!!
Ik ga verder met plannen.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: thailand binnen via cambodja

#12 Bericht door pong » zondag 10 april 2016, 18:58

1.eens met els: plan gewoon wat slimmer en doe dat bezoekje aan KHmerland wat later.
2.je kan-vooralsnog, NIET direkt van PnPn, noch SR naar CM vliegen-dat is via BKK en daar kom je dus TH binnen en moet je overstappen als je meteen door wilt. Vliegen VAN KH is nogal duur, omdat er behoorlijk hoge airporttaxen worden berekend.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”