Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#16 Bericht door serpay » maandag 08 februari 2016, 17:54

kijk ik rijd ook in thailand op een 125cc brommer/ motor.
daarop heb ik altijd motorkleding en een echte helm, hoe warm het ook soms is.
hoeveel van de expats hebben dit nu ook ?
en nu bedoel ik niet alleen een goede helm maar echt beschermende kleding niergordel handschoenen en protectors broek?

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#17 Bericht door weten » dinsdag 09 februari 2016, 01:31

driver schreef:Die 110/125 vindt ik ook prima mits geen haast. Nadeel vindt ik de kleine wielen en met 2 personen erop vindt ik het na verloop van tijd toch wat minder worden. Sung Noen naar Khorat ging altijd prima maar wat Weten dacht ik schreef 400 km op 1 dag zou ik alleen wel okee vinden maar met Sukanya achterop en nog wat bagage? Dan liever een off the road motor 250 cc of een 400 cc wegmotor denk ik.300 cc m.scooter is denk ik wel een stuk comfortabeler rijden mits op redelijk wegdek
Nou in al die jaren kan ik alleen maar zeggen dat de wegen (na wat ik gehoord heb ) mij honderd procent mee vallen. Soms rijden we op onverharde wegen en zelfs dat is goed te doen.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#18 Bericht door yandre » dinsdag 09 februari 2016, 01:43

nu de wegen zullen van locatie verschillend zijn
hier deze week in de straat gewoon een gat door de betonnen plaat heen
druk verkeer motorfietsen is de weg naar de universiteit hier in nongkhai
blijft altijd uit kijkken hier is mijn ervaring .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#19 Bericht door driver » dinsdag 09 februari 2016, 10:09

weten schreef:
driver schreef:Die 110/125 vindt ik ook prima mits geen haast. Nadeel vindt ik de kleine wielen en met 2 personen erop vindt ik het na verloop van tijd toch wat minder worden. Sung Noen naar Khorat ging altijd prima maar wat Weten dacht ik schreef 400 km op 1 dag zou ik alleen wel okee vinden maar met Sukanya achterop en nog wat bagage? Dan liever een off the road motor 250 cc of een 400 cc wegmotor denk ik.300 cc m.scooter is denk ik wel een stuk comfortabeler rijden mits op redelijk wegdek
Nou in al die jaren kan ik alleen maar zeggen dat de wegen (na wat ik gehoord heb ) mij honderd procent mee vallen. Soms rijden we op onverharde wegen en zelfs dat is goed te doen.
Ik maak er ook geen probleem van maar veel wegen waar ik gereden heb zijn of deels echt goed , lees nieuw en dan 5 meter verder weer een gat , zand of bobbels oid..De wegen zijn berijdbaar maar bijv van C.Bury naar Bang Sean doorgaande weg rijdt ook prima maar altijd goed uitkijken vindt ik omdat het wegdek niet overal hetzelfde is , lees..oneffenhden oid erin en met kleine m.scooter wielen klap je sneller onderuit dan met wat grote wielen zoals een off/all road motor of bijv een Yamaha xjr 400 oid bedoelde ik eigenlijk.
Ga je bijv de Franse Alpen in heb je dat ook maar dat zijn bergen dan weet je dat al vooraf en in Thailand zijn de vlakke wegen vaak ook niet geheel vlak ;)

Deze zou ik in Azie wel willen rijden als all/off road motor.:

http://www.zigwheels.com/newbikes/Royal ... ayan-400cc


gr driver

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#20 Bericht door Duiker » donderdag 17 maart 2016, 20:24

Miljaar, is er nou echt geen enkele vakantieganger, of geluksvogel die al in Thailand woont die wil mee gaan rondknorren? Het zal toch niet echt waar zijn he.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Gezocht: Iemand die van brommer rijden houd.

#21 Bericht door stevenl » vrijdag 18 maart 2016, 03:52

Duiker schreef:Miljaar, is er nou echt geen enkele vakantieganger, of geluksvogel die al in Thailand woont die wil mee gaan rondknorren? Het zal toch niet echt waar zijn he.
Ik zou graag met je meegaan, maar kan momenteel niet goed plannen. Mei is mogelijk geschikt, april niet.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”