Senseo koffie in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bram Verloop
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 31 januari 2016, 01:48

Senseo koffie in Thailand

#1 Bericht door Bram Verloop » dinsdag 02 februari 2016, 07:53

Take-5, het nieuwe koffiemerk in Thailand.
Sinds kort zijn er in Thailand koffiepads te koop. Ze hebben dezelfde maat als Senseo, dus gewoon te gebruiken op je vertrouwde Nederlandse machine.
De koffie is - tot nu toe - alleen In 'Regular' te verkrijgen. Op korte termijn worden de melanges Dark, Extra Dark, Mild en Mokka aan het assortiment bijgevoegd.
Elke pad is gevuld met 7,5 gram hoge kwaliteit koffie uit Maleisië. Met een blend van 60% Robusta en 40% Arabica staat deze koffie garant voor een bijna zelfde koffie-ervaring zoals van het bekende merk in Nederland.
Take-5 verkoopt eventueel ook machines voor deze pads. Elegant vormgegeven met een uitstekende kwaliteit (Italiaans fabrikaat pomp en boiler). De machines hebben een jaar no nonsense garantie.
De producten zijn momenteel uitsluitend via de webshop te bestellen. Verzenddienst 'EMS' zorgt in 99% van de gevallen voor een - gratis - levering van 1 dag.
De komende tijd gaat Take-5 flink aan de slag om zo snel mogelijk de producten in je favoriete supermarkt te krijgen.

Bestellen of meer informatie: www.take-5-coffee.com.
Voor eventuele vragen: info@take-5-coffee.com.

Take-5 is een Nederlands initiatief, gevestigd in Udon Thani.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Senseo koffie in Thailand

#2 Bericht door De Beweerder » dinsdag 02 februari 2016, 09:12

:idea: Al jarenlang zijn er koffiepads te koop in Thailand. Ze hebben de zelfde maat als Senseo.

Bij elke BonCafe te verkrijgen.

Afbeelding
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Senseo koffie in Thailand

#3 Bericht door driver » dinsdag 02 februari 2016, 10:00

Bram Verloop schreef:Take-5, het nieuwe koffiemerk in Thailand.
Sinds kort zijn er in Thailand koffiepads te koop. Ze hebben dezelfde maat als Senseo, dus gewoon te gebruiken op je vertrouwde Nederlandse machine.
De koffie is - tot nu toe - alleen In 'Regular' te verkrijgen. Op korte termijn worden de melanges Dark, Extra Dark, Mild en Mokka aan het assortiment bijgevoegd.
Elke pad is gevuld met 7,5 gram hoge kwaliteit koffie uit Maleisië. Met een blend van 60% Robusta en 40% Arabica staat deze koffie garant voor een bijna zelfde koffie-ervaring zoals van het bekende merk in Nederland.
Take-5 verkoopt eventueel ook machines voor deze pads. Elegant vormgegeven met een uitstekende kwaliteit (Italiaans fabrikaat pomp en boiler). De machines hebben een jaar no nonsense garantie.
De producten zijn momenteel uitsluitend via de webshop te bestellen. Verzenddienst 'EMS' zorgt in 99% van de gevallen voor een - gratis - levering van 1 dag.
De komende tijd gaat Take-5 flink aan de slag om zo snel mogelijk de producten in je favoriete supermarkt te krijgen.

Bestellen of meer informatie: http://www.take-5-coffee.com.
Voor eventuele vragen: info@take-5-coffee.com.

Take-5 is een Nederlands initiatief, gevestigd in Udon Thani.
36 stuks 295 thb.Toch zo,n 7.50 euro incl verzenden? Als je mensen uit Nederland op bezoek krijgt kunnen die wat meenemen eventueel want hier koop ik ze voor minder in de aanbieding uiteraard. ;) Wij kopen meestal Kanis en Gunnik...Mokka, Regular en caffeine vrij.Maar ja..woon je in Thailand enfo zijn de pads op dan heb je in ieder geval nog wat keuze want de beweerder had ook al gereageerd met infozag ik.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Senseo koffie in Thailand

#4 Bericht door Harm » dinsdag 02 februari 2016, 10:23

Er zijn al jaren navulbare plastic koffiepads te koop bij de blokker
Kun je gewoon je eigen (gemalen) melange maken/kopen
Dus geen dure kant en klare pads
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Senseo koffie in Thailand

#5 Bericht door prajak » dinsdag 02 februari 2016, 10:30

Heel gemakkelijk: Nescafe rood en water er op. Oploskoffie, goed te drinken hoor.

Maar wil je echt koffie waarvan je zegt, nou nou....., of waarvan je ter plaatse een hartverzakking krijgt, dan ga je naar de markt, koopt Lao koffie, een katoenen zeefzakje, kokend water en beleef het in de wetenschap dat het je laatste koffie op dit ondermaanse kan zijn. Een betere dood is er niet, zei me laatst iemand die het op die manier heeft gedaan. :giggle:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Senseo koffie in Thailand

#6 Bericht door Ben » dinsdag 02 februari 2016, 10:30

Ieder zijn smaak ! En portemonnee!

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Senseo koffie in Thailand

#7 Bericht door brake034 » dinsdag 02 februari 2016, 10:48

Plus de koffieboontjes uit Chiang Rai / Chiang Mai, vaak 100% Arabica!
Daar is op diverse manieren een prima bakkie mee te zetten.
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Senseo koffie in Thailand

#8 Bericht door driver » dinsdag 02 februari 2016, 10:55

Harm schreef:Er zijn al jaren navulbare plastic koffiepads te koop bij de blokker
Kun je gewoon je eigen (gemalen) melange maken/kopen
Dus geen dure kant en klare pads
Dit is voor mij ook nieuw. bedoel je dus dat je bijvoorbeeld een pak gemalen koffie hebt en daar dan zo,n plastic pad mee vult die je dan in de Senseo plaatst?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Senseo koffie in Thailand

#9 Bericht door driver » dinsdag 02 februari 2016, 10:59

brake034 schreef:Plus de koffieboontjes uit Chiang Rai / Chiang Mai, vaak 100% Arabica!
Daar is op diverse manieren een prima bakkie mee te zetten.
Simon en ik hebben tijdens onze laatste motortrip in een klein dorpje ook Arabica gedronken. Geheel zwart en Simon vondt het perfect maar ik drink koffie met melk en suiker dus ik vondt dit bakje niet echt lekker.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Senseo koffie in Thailand

#10 Bericht door RuudThai » dinsdag 02 februari 2016, 12:46

driver schreef:
Harm schreef:Er zijn al jaren navulbare plastic koffiepads te koop bij de blokker
Kun je gewoon je eigen (gemalen) melange maken/kopen
Dus geen dure kant en klare pads
Dit is voor mij ook nieuw. bedoel je dus dat je bijvoorbeeld een pak gemalen koffie hebt en daar dan zo,n plastic pad mee vult die je dan in de Senseo plaatst?
Ik heb ze ook, destijds meegenomen uit Nederland. Gekocht bij Blokker, merk Melitta. De prijs weet ik niet meer, ze zaten per 2 verpakt. Heb ze hier een tijdje gebruikt in mijn eveneens meegenomen Senseo apparaat met diverse merken gemalen koffie die hier te verkrijgen is.
Helaas werkt de Senseo niet goed meer, vaak stopt hij te vroeg en dan heb je een half bakkie. Probeer je het dan nog eens dan werkt hij het wel volledig af en dan loopt je beker over..... :) :(

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Senseo koffie in Thailand

#11 Bericht door serpay » dinsdag 02 februari 2016, 18:31

prajak schreef:Heel gemakkelijk: Nescafe rood en water er op. Oploskoffie, goed te drinken hoor.

Maar wil je echt koffie waarvan je zegt, nou nou....., of waarvan je ter plaatse een hartverzakking krijgt, dan ga je naar de markt, koopt Lao koffie, een katoenen zeefzakje, kokend water en beleef het in de wetenschap dat het je laatste koffie op dit ondermaanse kan zijn. Een betere dood is er niet, zei me laatst iemand die het op die manier heeft gedaan. :giggle:
Thailand heeft wel degelijk goede koffie .
zelfs in NK zijn er diverse plaatsen waar goede koffie te verkrijgen is.
en koffie lao is gezoete koffie en zeker niet wat jij hier schrijft. dit komt door de melk die in de koffie gedaan word in laos.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Senseo koffie in Thailand

#12 Bericht door Jim » woensdag 03 februari 2016, 03:12

Ontkalken wil nog wel eens helpen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Senseo koffie in Thailand

#13 Bericht door stevenl » woensdag 03 februari 2016, 03:50

RuudThai schreef:
driver schreef:
Harm schreef:Er zijn al jaren navulbare plastic koffiepads te koop bij de blokker
Kun je gewoon je eigen (gemalen) melange maken/kopen
Dus geen dure kant en klare pads
Dit is voor mij ook nieuw. bedoel je dus dat je bijvoorbeeld een pak gemalen koffie hebt en daar dan zo,n plastic pad mee vult die je dan in de Senseo plaatst?
Ik heb ze ook, destijds meegenomen uit Nederland. Gekocht bij Blokker, merk Melitta. De prijs weet ik niet meer, ze zaten per 2 verpakt. Heb ze hier een tijdje gebruikt in mijn eveneens meegenomen Senseo apparaat met diverse merken gemalen koffie die hier te verkrijgen is.
Helaas werkt de Senseo niet goed meer, vaak stopt hij te vroeg en dan heb je een half bakkie. Probeer je het dan nog eens dan werkt hij het wel volledig af en dan loopt je beker over..... :) :(
Als hij vol is het kopje weghalen en er een ander kopje onder zetten.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Senseo koffie in Thailand

#14 Bericht door Hua Thale » woensdag 03 februari 2016, 03:58

Ja kan of 'gewoon' eens even volgens de regels van de techniek iets ondernemen. :Whistle:

Bron onderdelensenseo
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

gjastip
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 22:02

Re: Senseo koffie in Thailand

#15 Bericht door gjastip » woensdag 03 februari 2016, 12:54

Jaren geleden bij Boncafe een Seaco espresso machine gekocht die naar volle tevredenheid werkt.
Koop de koffie bij Makro en die is lekker zeg !! voor 250 bath 500 gram koffie gemalen of bonen.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”