Oliebollentest

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Oliebollentest

#1 Bericht door printen44 » maandag 28 december 2015, 11:07

Omdat het Oudejaar met rasse schreden naderbij komt, hier het AD-oliebollentest. Ik kijk altijd naar de oliebollentent, als die bezocht wordt, op het Spui in Den Haag. Ik kocht daar jarenlang de oliebollen voor Oud en Nieuw. Die oliebollentent staat op nr.13 met een score van 8.5 in de test. Hier is de test:

http://www.ad.nl/ad/nl/1401/tests/integ ... 2015.dhtml

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Oliebollentest

#2 Bericht door Lammert de Haan » maandag 28 december 2015, 20:29

printen44 schreef:Omdat het Oudejaar met rasse schreden naderbij komt, hier het AD-oliebollentest. Ik kijk altijd naar de oliebollentent, als die bezocht wordt, op het Spui in Den Haag. Ik kocht daar jarenlang de oliebollen voor Oud en Nieuw. Die oliebollentent staat op nr.13 met een score van 8.5 in de test. Hier is de test:

http://www.ad.nl/ad/nl/1401/tests/integ ... 2015.dhtml
Bedankt Printen44. Je hebt me weer op het goede pad gebracht, nl. terug naar Bakkerij Vliegendehond te Wolvega: de Beste Bakker van Noord-Nederland. Hij staat zeer hoog genoteerd in de 'hit-lijst'. Ik kan hem dan ook uit eigen ervaring bij iedereen aanbevelen! :clap:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Oliebollentest

#3 Bericht door RuudThai » dinsdag 29 december 2015, 06:29

Ik bak zelf geen oliebollen, niet hier in Thailand en ook nooit gedaan in Nederland. Daar kocht ik ze bij een goede bakker samen met appelbeignets, saucijzenbroodjes, worstebroodjes en wat er verder aan smakelijks lag.
Ik moest die bewerkelijke vette stinkbende niet in de keuken.

Hier heb ik overigens 1 x patoncomeel gekocht, daar bolletjes van gedraaid en die gefrituurd. Stinkt niet zo en was een redelijk alternatief. Maar dit keer laat ik het maar, ik neem wel een kaasplateautje en een eenvoudige bubbelwijn! :thumbsup:

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Oliebollentest

#4 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 29 december 2015, 09:40

Hé, gezellig: oliebollen!

Afbeelding
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Oliebollentest

#5 Bericht door printen44 » donderdag 31 december 2015, 11:02

Na een ochtend zwoegen en zweten, heb ik ze bruin gebakken. De oliebollen dan. Ik bakte 94 oliebollen. Zelf eet ik er een paar dagen oliebollen, uit de diepvries, Peter en Win kregen wat mee, Frans krijgt er ook een paar en als Dweil terug is, dan kan ze er ook een paar eten. Hier is het resultaat van hard werken:

Afbeelding

Het beslag.

Afbeelding

Ze liggen te pruttelen....

Afbeelding

Het resultaat......

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Oliebollentest

#6 Bericht door Lammert de Haan » donderdag 31 december 2015, 15:07

printen44 schreef:Na een ochtend zwoegen en zweten, heb ik ze bruin gebakken. De oliebollen dan. Ik bakte 94 oliebollen. Zelf eet ik er een paar dagen oliebollen, uit de diepvries, Peter en Win kregen wat mee, Frans krijgt er ook een paar en als Dweil terug is, dan kan ze er ook een paar eten. Hier is het resultaat van hard werken:

Afbeelding

Het resultaat......
Het resultaat ziet er indrukwekkend uit.

Ik ben al even naar 'mijn' bakker in Wolvega geweest: Bakkerij Vliegendehond. Nogmaals bedankt voor de tip die je in het forum plaatste.
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”