4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#1 Bericht door driver » zondag 29 november 2015, 08:16

Ja, 2 December zitten mijn vrouw en ik weer 4 weken in Thailand en na wat denken en vragen komt er dan toch een planning uit .Low budget is meestal mijn uitgangspunt en slapen doe ik overal waar het mij zo uitkomt .

2 December vanaf Schiphol naar Swampie en daar gearriveerd gaan we eerst maar eens wat acclimatiseren in een simpel hotel of hoe het ook mag heten een km of 12 onder het grote vliegveld.
2 nachten voor 36 euro zonder ontbijt.

http://www.bangpli.com/

4 December zijn we weer gewend aan de Thaise gewoontes en het weer en vertrekken we wslijk per bus of minibus naar Chon Bury waar een paar zussen van mijn vrouw wonen.

5 Dec is de King jarig en vertrekken we vroeg in de ochtend met wat autoos ri Khorat , lees Sikieuw om daar vakantie ? te houden op zijn Thais.
Dat betekent dus dat we 6 Dec weer teruggaan in de namiddag want ja...De Thaise familie moet de 7 de gewoon weer werken.

6 Dec zijn we dus weer terug in Chon Bury en de 7 de slapen we uit en doen we niks.

8...Wslijk een kennis opzoeken in CB en misschien naar Bang Saen

9...Wij nemen de bus naar BKK om daar vlakbij vliegveld Don Muang te overnachten in een low budget hotel waar kennissen van mij ook geweest zijn en aangezien luxe voor ons geen hot item is maar goedkoop slapen indien haalbaar wel zitten we die nacht hier voor 500 thb zonder ontbijt :

http://donmuang-airport-fan-rooms.bangk ... ls.com/ko/

10... Wij blijven in BKK en gaan als het meezit de motorexpo hier in de buurt bezoeken en slapen weer in bovenstaand hotel.

11 Dec...na een goede nachtrust ? mag Sukanya mij afleveren op vliegveld Don Muang en zal ik met Thai Lion Air om 12.35 uur naar Chiang Rai vliegen.
Prijs was 38 euro enkele reis wat ik nog aardig aan de prijs vondt maar goedkoper kon alleen ik dacht later die dag en daar had ik geen tijd voor .
Sukanya is nu 10 dagen verlost van me en gaat naar haar familie toe om daar lekker zonder dat gezeur van mij erbij haar eigen dingen te gaan doen.

Om 14.00 land ik in C.R en als het goed is wacht Simon mijn vriend uit Bandung daar op me met zijn motor Kawasaki klx 250 cc off the road.
Want we gaan samen dus weer 10 dagen op pad in Noord Thailand.

Eerst even ons hotel op zoeken wat blijkbaar vlak bij het vliegveld ligt en wat 1000 thb kost incl ontbijt :

http://en.directrooms.com/hotels/info/1 ... Artw8P8HAQ

Als we dit gevonden hebben gaan we naar het motor verhuur bedrijf van Brian waar ik 2 jaar geleden met hulp van Marcel een motor heb gehuurd.Gisteren had ik via zijn Facebook site contact met Brian en heb als het goed is weer een Kawasaki 250 cc d-tracker gehuurd of iets vergelijkbaars voor 10 dagen.

12 Dec vertrekken we uit CR en we gaan als alles goed gaat rijden tot 21 December en dan breng ik de motor terug in CR om daar vandaan dan om 16.00 weer terug te vliegen naar BKK/Don Muan met Air Asia :

Deze vlucht kost me 46,00 ook niet echt goedkoop vindt ik en max 7 kilo bagage zag ik achteraf ik hoop dat ik dat redt met
mijn motorspullen.

21 Dec slapen we weer in BKK waar weet ik nog niet maar als dat 500 thb okee was gaan we daar weer heen .
22 Dec , vroeg op en naar busdepot Moochit om naar Khorat te gaan waar we s,avonds als het goed is een landgenoot van mij genoot zien met zijn Thaise vriendin en wslijk in hetzelfde resort oid overnachten
23 Dec een meeting met wat expats en niet expats in Khorat en aansluitend weer slapen in Khorat .waar is nnb.
24 Dec gaan we naar Sung Noen waar Sukanya jarenlang gewoont en gewerkt heeft .Dus even wat bekenden opzoeken daar.
en ook slapen in SN denk ik.
25 t/m 27 terug naar BKK of Chon Bury om afscheid van Suks familie te nemen.
28 BKK
29 Weer terug naar Nederland.

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op zondag 29 november 2015, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#2 Bericht door prajak » zondag 29 november 2015, 10:02

Neem de 11e ruim de tijd als je met auto of bus naar Don M gaat. 'Bike for dad' is die dag gepland al weet ik niet of men ook in de morgen al straten gaat afzetten. Maar opstoppingen in Bangkok kunnen hardnekkig lang duren.....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#3 Bericht door driver » zondag 29 november 2015, 10:14

prajak schreef:Neem de 11e ruim de tijd als je met auto of bus naar Don M gaat. 'Bike for dad' is die dag gepland al weet ik niet of men ook in de morgen al straten gaat afzetten. Maar opstoppingen in Bangkok kunnen hardnekkig lang duren.....
We slapen op loopafstand van Don Muang vlgs de website althans.
800 meter zeggen ze maar iets meer redt ik ook nog wel denk ik ;) .

Hoorde net uit betrouwbare bron dat er vlakbij Don Muang een motor expo is die periode dus wslijk ga ik 9 Dec al ri BKK om de 10 de die beurs op te zoeken.

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: 4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#4 Bericht door brake034 » zondag 29 november 2015, 10:23

driver schreef: Hoorde net uit betrouwbare bron dat er vlakbij Don Muang een motor expo is die periode dus wslijk ga ik 8 Dec al ri BKK om de 9 de die beurs op te zoeken.
Mag ik hopen dat die bron betrouwbaar is, anders vlieg ik voor Jan met de korte achternaam naar BKK de 4e....... :Whistle:
Jammer dat we elkaar daar mis lopen, maar komt goed!
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#5 Bericht door driver » zondag 29 november 2015, 10:50

brake034 schreef:
driver schreef: Hoorde net uit betrouwbare bron dat er vlakbij Don Muang een motor expo is die periode dus wslijk ga ik 8 Dec al ri BKK om de 9 de die beurs op te zoeken.
Mag ik hopen dat die bron betrouwbaar is, anders vlieg ik voor Jan met de korte achternaam naar BKK de 4e....... :Whistle:
Jammer dat we elkaar daar mis lopen, maar komt goed!
Ja, ik hoop ook dat die bron het goed heeft anders sta ik daar ook voor gesloten deuren of er is een andere show .
Wel toevallig dat jij de 4de in BKK aankomt en wij daar weg gaan richting Chon Bury.
Ik wil voor Suk en de familie geen spelbreker zijn door niet richting hun te gaan die dag en 5 Dec dan niet mee te gaan met hun vanwege dat familie uitje .

We zien elkaar de 11 de in C Rai wel mits jij geen gele fietsers/sters tegenkomt die je ophouden ?

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: 4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#6 Bericht door brake034 » zondag 29 november 2015, 13:00

driver schreef: We zien elkaar de 11 de in C Rai wel mits jij geen gele fietsers/sters tegenkomt die je ophouden?
Gaat goed komen, ik zie je de 11e op het vliegveld!
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#7 Bericht door driver » zondag 29 november 2015, 17:40

brake034 schreef:
driver schreef: We zien elkaar de 11 de in C Rai wel mits jij geen gele fietsers/sters tegenkomt die je ophouden?
Gaat goed komen, ik zie je de 11e op het vliegveld!
:thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#8 Bericht door driver » zaterdag 05 december 2015, 18:40

Zo....de eerste dagen zijn voorbij en na een snelle vlucht van 9.54 uur waren we in BKK.Bij de douane aangekomen iets nieuws voor mij nl dat de Thai via een zelfscan met hun paspoort via poortjes hun land in konden. Ik mocht me rechts melden bij borden.. Invalide en ouderen oid.Ging op zich wel soepel dus na de douane de bagage opgehaald en naar de hal.Geld gewisseld bij Superrich en toen naar vertrekhal gegaan en buiten gekomen over de hekken geklommen en een taxi genomen naar ons geboekte hotel.Dus ipv nummertje trekken oid en wachten tot je aan de beurt bent direct je taxi te pakken. Ik wist dat het ongeveer 220 thb koste maar de chauffeur had daar wat moeite mee omdat hij bang was er wat langer over te doen gezien onze vertrektijd. Discussie had ik geen zin in dus gezegd dat ie 300 kreeg en verder niet moest zeuren. Aangekomen bij hotel hadden we er toch nog 45 minuten over gedaan.Het hotel... Prima ontvangen en kamer was schoon en de douche lekker warm.Zwembad ook okee en schoon dus eigenlijk best wel goed vonden we.Qua bezetting rustig iets wat ik prima vindt. Nadeel was dat het op een vliegroute lag van Swampie dus om de zoveel minuten een vliegtuig wat laag over kwam vliegen. Hou je daar niet van mijdt dan dit hotel. Er werdt me overigens wel verteld dat de vliegroute wisselde maar of dat ook klopt? 2 en 3 December zijn dus voorbij en al met al vondt ik het hotel wel okee maar of ik weer terug ga moet ik nog over denken tzt.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#9 Bericht door jumbo » zondag 06 december 2015, 00:37

driver schreef:Zo....de eerste dagen zijn voorbij en na een snelle vlucht van 9.54 uur waren we in BKK.Bij de douane aangekomen iets nieuws voor mij nl dat de Thai via een zelfscan met hun paspoort via poortjes hun land in konden. Ik mocht me rechts melden bij borden.. Invalide en ouderen oid.Ging op zich wel soepel dus na de douane de bagage opgehaald en naar de hal.Geld gewisseld bij Superrich en toen naar vertrekhal gegaan en buiten gekomen over de hekken geklommen en een taxi genomen naar ons geboekte hotel.Dus ipv nummertje trekken oid en wachten tot je aan de beurt bent direct je taxi te pakken. Ik wist dat het ongeveer 220 thb koste maar de chauffeur had daar wat moeite mee omdat hij bang was er wat langer over te doen gezien onze vertrektijd. Discussie had ik geen zin in dus gezegd dat ie 300 kreeg en verder niet moest zeuren. Aangekomen bij hotel hadden we er toch nog 45 minuten over gedaan.Het hotel... Prima ontvangen en kamer was schoon en de douche lekker warm.Zwembad ook okee en schoon dus eigenlijk best wel goed vonden we.Qua bezetting rustig iets wat ik prima vindt. Nadeel was dat het op een vliegroute lag van Swampie dus om de zoveel minuten een vliegtuig wat laag over kwam vliegen. Hou je daar niet van mijdt dan dit hotel. Er werdt me overigens wel verteld dat de vliegroute wisselde maar of dat ook klopt? 2 en 3 December zijn dus voorbij en al met al vondt ik het hotel wel okee maar of ik weer terug ga moet ik nog over denken tzt.
Idd Als echtgenoot mag je via de Thaise lijn (vaak) Thailand binnengaan, partner moet dan wel aanwezig zijn..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#10 Bericht door driver » zondag 06 december 2015, 09:36

Ben al vaker aan de Thai kant binnen gekomen maar de poortjes met zelfscan paspoort vlgs mij had ik nog niet gezien. Voorheen ging ik samen met Sukanya nu moest ik apart.gr driver

siempie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 13 september 2015, 11:08

Re: 4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#11 Bericht door siempie » maandag 07 december 2015, 14:12

driver schreef:Ja, 2 December zitten mijn vrouw en ik weer 4 weken in Thailand en na wat denken en vragen komt er dan toch een planning uit .Low budget is meestal mijn uitgangspunt en slapen doe ik overal waar het mij zo uitkomt .

2 December vanaf Schiphol naar Swampie en daar gearriveerd gaan we eerst maar eens wat acclimatiseren in een simpel hotel of hoe het ook mag heten een km of 12 onder het grote vliegveld.
2 nachten voor 36 euro zonder ontbijt.

http://www.bangpli.com/

4 December zijn we weer gewend aan de Thaise gewoontes en het weer en vertrekken we wslijk per bus of minibus naar Chon Bury waar een paar zussen van mijn vrouw wonen.

5 Dec is de King jarig en vertrekken we vroeg in de ochtend met wat autoos ri Khorat , lees Sikieuw om daar vakantie ? te houden op zijn Thais.
Dat betekent dus dat we 6 Dec weer teruggaan in de namiddag want ja...De Thaise familie moet de 7 de gewoon weer werken.

6 Dec zijn we dus weer terug in Chon Bury en de 7 de slapen we uit en doen we niks.

8...Wslijk een kennis opzoeken in CB en misschien naar Bang Saen

9...Wij nemen de bus naar BKK om daar vlakbij vliegveld Don Muang te overnachten in een low budget hotel waar kennissen van mij ook geweest zijn en aangezien luxe voor ons geen hot item is maar goedkoop slapen indien haalbaar wel zitten we die nacht hier voor 500 thb zonder ontbijt :

http://donmuang-airport-fan-rooms.bangk ... ls.com/ko/

10... Wij blijven in BKK en gaan als het meezit de motorexpo hier in de buurt bezoeken en slapen weer in bovenstaand hotel.

11 Dec...na een goede nachtrust ? mag Sukanya mij afleveren op vliegveld Don Muang en zal ik met Thai Lion Air om 12.35 uur naar Chiang Rai vliegen.
Prijs was 38 euro enkele reis wat ik nog aardig aan de prijs vondt maar goedkoper kon alleen ik dacht later die dag en daar had ik geen tijd voor .
Sukanya is nu 10 dagen verlost van me en gaat naar haar familie toe om daar lekker zonder dat gezeur van mij erbij haar eigen dingen te gaan doen.

Om 14.00 land ik in C.R en als het goed is wacht Simon mijn vriend uit Bandung daar op me met zijn motor Kawasaki klx 250 cc off the road.
Want we gaan samen dus weer 10 dagen op pad in Noord Thailand.

Eerst even ons hotel op zoeken wat blijkbaar vlak bij het vliegveld ligt en wat 1000 thb kost incl ontbijt :

http://en.directrooms.com/hotels/info/1 ... Artw8P8HAQ

Als we dit gevonden hebben gaan we naar het motor verhuur bedrijf van Brian waar ik 2 jaar geleden met hulp van Marcel een motor heb gehuurd.Gisteren had ik via zijn Facebook site contact met Brian en heb als het goed is weer een Kawasaki 250 cc d-tracker gehuurd of iets vergelijkbaars voor 10 dagen.

12 Dec vertrekken we uit CR en we gaan als alles goed gaat rijden tot 21 December en dan breng ik de motor terug in CR om daar vandaan dan om 16.00 weer terug te vliegen naar BKK/Don Muan met Air Asia :

Deze vlucht kost me 46,00 ook niet echt goedkoop vindt ik en max 7 kilo bagage zag ik achteraf ik hoop dat ik dat redt met
mijn motorspullen.

21 Dec slapen we weer in BKK waar weet ik nog niet maar als dat 500 thb okee was gaan we daar weer heen .
22 Dec , vroeg op en naar busdepot Moochit om naar Khorat te gaan waar we s,avonds als het goed is een landgenoot van mij genoot zien met zijn Thaise vriendin en wslijk in hetzelfde resort oid overnachten
23 Dec een meeting met wat expats en niet expats in Khorat en aansluitend weer slapen in Khorat .waar is nnb.
24 Dec gaan we naar Sung Noen waar Sukanya jarenlang gewoont en gewerkt heeft .Dus even wat bekenden opzoeken daar.
en ook slapen in SN denk ik.
25 t/m 27 terug naar BKK of Chon Bury om afscheid van Suks familie te nemen.
28 BKK
29 Weer terug naar Nederland.

gr driver
Dus driver is weer druk genoeg groeten simon.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: 4 weken Thailand wat doe je dan zoal ?

#12 Bericht door driver » maandag 07 december 2015, 15:36

Eigenlijk zoals altijd wel Siempie...binnenkort ffe 10 dagen op pad samen en wat bijpraten... Gr Arie

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”