Concentreer ze. Heb ik dat eerder gehoord?

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Concentreer ze. Heb ik dat eerder gehoord?

#1 Bericht door prajak » donderdag 05 november 2015, 16:40

Concentreer ze. Heb ik dat eerder gehoord?

Ranong provincie, het stukje Thailand onder het meest zuidelijke puntje van Myanmar.

Daar zitten heel veel ‘migrant workers’ uit Myanmar. 70.000 Mannen en vrouwen uit Myanmar met de nationaliteit van Myanmar of zonder nationaliteit.

Want dat laatste is nog steeds het geval daar als uitvloeisel van de laatste grenscorrecties tussen Thailand en Myanmar. Ik wijs naar een artikel uit de Bangkok Post dat ik in een forum plaatste.

viewtopic.php?f=8&t=821787&p=8212434&hi ... d#p8212434

‘Beter opsluiten in kampen’

“..Het is een voorbeeldproject voor alle provincies in Thailand, en dat zijn er nog 22, waar buitenlandse arbeiders verblijven. Stop gemeenschappen bij elkaar om misdaad te reduceren en sociale problemen ook en daarmee haal je voordelen voor Thailand en voor de migranten.

Het maakt het gemakkelijker migranten te controleren en voor te bereiden.

Daardoor is het misdaadcijfer laag en zijn de migranten vriendelijk naar de lokale bevolking. Helaas hebben er wel vier kans gezien een jong Thais meisje met een mes te vermoorden en dat heeft hun beeld besmet.

En, verder voordeel, we houden illegale arbeid tegen, kunnen ziektes in de hand houden, druggebruik verminderen en ook toezicht houden op en het verzamelen van afval....”


Zeg dan gewoon eerlijk dat je het minderwaardig kl@@tjesvolk vindt dat je beter in de gaten kunt houden achter een hek.

Maar dat is not done zo nabij Myanmar waar een pogrom heerst tegen moslims en zo nabij Cambodja waarvan wij Pol Pot nog in het geheugen hebben. En Stalin ? Stop die elementen maar ver weg in de Goelag. Dan noem ik de grootste oorlogsmisdadiger ooit nog niet, die met die snor uit Oostenrijk.

Die migranten doen werk met de 3 d’s: dangerous, dirty and degrading. En fatsoenlijk loon, nou ho maar.... Scholing ?

Een hierdoor aangedane medelander laat een woord uit WOII vallen. Of ik zo ver moet gaan weet ik niet maar mensen achter prikkeldraad stoppen ‘voor hun eigen bestwil’ is mij iets te grof. Dat deden ze in de USA met negerslaven ook.

De niet vrolijke weblink:

http://www.nationmultimedia.com/nationa ... 72296.html

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Concentreer ze. Heb ik dat eerder gehoord?

#2 Bericht door prajak » donderdag 05 november 2015, 16:40

Een halfvrolijke uitstap dan maar tot slot:

Kan ons dit ook overkomen? Wel, zoek in forums maar eens naar schuurtjesman....

viewtopic.php?f=24&t=818998&p=8156446&h ... n#p8156446

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”