Kunstgids voor Chiang Mai

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Kunstgids voor Chiang Mai

#1 Bericht door printen44 » donderdag 29 oktober 2015, 11:06

Kunst in Chiang Mai. Of dat er is, zou ik niet weten. Ik heb niet zoveel op met kunst. Wel met muziek, ook dat is kunst, maar ik bedoel schilderijen etc. Ik vind ze wel mooi, maar zal niet naar een expositie gaan.

Maar in Chiang Mai komt daar verandering in. Niet dat de stad zal uitpuilen van kunstobjecten, maar er komt een gids, een kaart, waarin alle kunstgalleries in kaart zijn gebracht.

Chiang Mai is al decennia lang een stad met kunst. Maar voor de bezoeker was dat zoeken naar een kunstgallerie een zoektocht. Er was geen goede gids te vinden waar de kunstliefhebber wat aan hadden.

Maar de "Chiang Mai Art Conversation" (CAC) maakte daar een einde aan. Zij gaf een "Chiang Mai Art Map" uit. Een "Chiang Mai Kunst Gids", om het goed te vertalen.

Deze gedrukte wegwijzer in de kunst die Chiang Mai bied, is uiteraard in Chiang Mai te verkrijgen, gratis en voor niets, maar ook in Bangkok, voor diegene die Chiang Mai willen bezoeken. In Bangkok zijn is de brochure te verkrijgen bij de BACC, Jim Thompson Art Centre, Thailand Art Archive en The Reading Room.

In de gids of brochure staat niet alleen waar de kunstgalleries zijn, maar geeft ook informatie over de galleries zelf.

Zoals al gememoreerd, ik ben geen kunstliefhebber, maar de voorpagina van de gids vind ik wel mooi. Misschien zal ik toch een tripje naar een paar galleries wagen...

Hier een afbeelding van de voorpagina van de gids:

Afbeelding

Bron: http://www.bangkokpost.com/lifestyle/ar ... -art-scene

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”