Thailand/Cambodja december

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Renée
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: dinsdag 06 oktober 2015, 22:14

Thailand/Cambodja december

#1 Bericht door Renée » woensdag 07 oktober 2015, 20:31

Hoi,

In december gaan we voor de eerste keer een reis maken in Azië, meer bepaald dachten we aan een combinatie van Thailand en Cambodja. Dit is hetgeen we in gedachten hebben:

Dag 0: Aankomst Bangkok ‘s middags
Dag 1: Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Bangkok
Dag 4: vanuit Bangkok met trein naar Phitsanulok, erna met bus naar Sukhothai
Dag 5: Sukhothai
Dag 6: vanuit Sukhothai met bus naar Chiang Mai
Dag 7: Chiang Mai
Dag 8: Chiang Mai
Dag 9: Chiang Mai
Dag 10: Chiang Mai
Dag 11: Chiang Rai of Chiang Mai
Dag 12: Chiang Rai of Chiang Mai
Dag 13: naar Pnomh Penh met vliegtuig
Dag 14: Pnom Penh
Dag 15: Pnom Penh
Dag 16: naar Seam Reap met boot
Dag 17: Angkor Wat
Dag 18: Angkor Wat
Dag 19: van Seam Reap naar Bangkok met bus of vliegtuig en erna naar Hua Hin met trein
Dag 20: Hua Hin
Dag 21: Hua Hin
Dag 22: Hua Hin
Dag 23: van Hua Hin naar Bangkok met trein
Dag 24: daguitstap Khao Yai National Park
Dag 25: Bangkok (vliegtuig om 1u55 op dag 26)

We dachten nog een dag naar River Kwai te plannen, maar het mag niet te druk worden dus voorlopig maar gelaten. De laatste dag zou eventueel wel kunnen vanuit Bangkok maar te veel schrik om onze vlucht uiteindelijk te missen :-)

Wat is jullie mening over dit schema? Is het te doen? Nog tips?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Thailand/Cambodja december

#2 Bericht door pong » donderdag 08 oktober 2015, 13:12

Je hoeft het allemaal niet zo precies te plannen-behalve dan vliegen, als je niet al te duur wilt uitkomen daarmee. Hang je echt aan die trein? altijd te laat, heel vaak troubles met tickets, en voor BKK-HHin kan je sowieso beter de bus nemen. Eigenlijk het enige treintraject dat op zich wel enigszins de moeite waard is om overdag per trein te gaan is Philoke-ChiangMai, maar dat duurt wel heel lang. Er lopen uiteraard veel snellere direkte bussen Bkk-Sukhothai. Een hele week noord in enkel die steden lijkt mij wel lang, maar er zijn zijtrips te over om vanaf daar te doen.
Vliegen: als het superbudget moet; AirAsia en NU boeken gaan. Als het wat meer kan kosten met luxe: Bangkokair, 3-flghts airpass, kan denk ik enkel vioa reisagent gekocht worden. In iedr geval voor beiden overstappen in Bkk voor Noord-PnPn.
Verder vinden veel mensen het beter langer in BKK aan EIND te hebben dan begin-hoef je al die sjoppings niet mee te zeulen al die tijd. En heb je wat speling als het schema tegen zit-er kunnen nog veel meer als hier allerlei onverwachte storingen voorkomen. 5/12 is in TH een zeer belangrijke nat. feestdag=Koningsdag. Daarentegen is 25+6/12 amper van belang-behalve dan in echte toeristenhotels, het is een gewone werkdag.
Zelf zou ik dat KhaoYai op 1 dag maar laten schieten-met dikke kans dat er dan net een of ander festival met luide music is.
Ga dan bvb vanaf HHin direkt naar Kanchanaburi voor die river Kwai/Erawan park en vanaf daar naar BKK=veel minder reizen.
Voor beter advies; vertel wat van jezelf-heb je ueberhaupt al reiservaring buiten Europa? Moet alles super strak georganiseerd of heb je al geleerd wat te improviseren? Durf je het aan om te bonnefooien?

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Thailand/Cambodja december

#3 Bericht door printen44 » donderdag 08 oktober 2015, 14:50

Toen ik voor de eerste keer naar Thailand ging, bijna 20 jaar geleden, boekte ik de vliegreis en twee hotelovernachtingen in Nederland. In Bangkok regelde ik verder de hele vakantie. Ik was veel goedkoper uit in Thailand te boeken, als dat ik het in Nederland had gedaan.

Tevens zit je vast aan data. Kom je ergens waar je het ontzettend naar je zin heb, moet je veel te vlug naar je zin vertrekken, omdat het schema van je dat eist. Reizen is leuk, maar als ik schema zo bekijk, ben je redelijk wat dagen kwijt aan reizen en dan reis je vaak op de langzaamste wijze. Nm. met bus en trein.

En je hoeft heel Thailand niet in een keer te zien. Dat lukt niemand.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”