6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight budget

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight budget

#1 Bericht door Doron » zondag 04 oktober 2015, 07:25

hallo lieve mensen,

Afgelopen februari zijn wij voor het eerst 4 weken met zijn allen in Thailand geweest, we hebben vlak bij Rayong gezeten, Hat mea Rumphung.
Mijn vader nodigde ons uit en betaalde de reis.

Vanuit Hat Mea zijn we naar Koh Samet, Koh Chang & Koh Kood gegaan, we hebben daar een waanzinnige tijd gehad en hebben besloten om volgend jaar zomer ouderschapsverlof op te nemen om nog eens 6 weken in Thailand te kunnen vertoeven.

De kindjes zijn dan 4 & 7, de oudste is dus leerplichtig wat betekend dat we gebonden zijn aan het regenseizoen.
Het budget is niet heel ruim en we zullen de ene keer wat meer en de andere keer wat minder uit kunnen geven. Ik denk aan een max van 1000 baht per nacht voor een slaapplek, dat moet toch voldoende zijn in die periode?

We hebben gemerkt dat het verschil in prijzen ook erg groot is qua eten in verschillende plaatsen. In bangkok hadden we onze buikjes vol met lekker eten met 4 man voor 200 baht en in Hat Mea waren we vaak het drie dubbele kwijt als je niet constant nasi wilde eten, in Koh chang was dat gemiddeld 400 baht. en koh Kood hetzelfde.

We zijn verliefd op Koh chang, een kalm en gezellig eilandje waar we het zo vreselijk naar ons zin hebben gehad, dat zouden we graag weer doen, was het niet dat iedereen me waarschuwt dat het daar in de zomer vreselijk kan spoken qua weer.

We zijn dus opzoek naar een plekje met dezelfde heerlijke hippie vibe zonder al te veel rot herrie in de avond. En dat allemaal voor een klein prijsje.. waar het eten betaalbaar is etc.

Wie kan ons tips geven over waar naartoe te gaan met onze kids, bepakt met enkel een klein rugzakje en veel goede moed. We kunnen allebei een scooter huren en zo reizen indien nodig, dat hebben we afgelopen voorjaar ook gedaan, dat ging heel goed

de belangrijkste vraag is dan ook .. waar is het redelijk weer in Juli & Augustus?.

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight bu

#2 Bericht door asiantraveler » zondag 04 oktober 2015, 10:54

Kijk eens naar Koh Phangan. Hoewel het eiland veel feestgangers trekt zijn er aan de noord en oostkant van het eiland voldoende stranden die heerlijk rustig zijn. Plaatsjes als Chaloklum, Bottle beach, Thans Sadet en Thong hai pan yai zijn prachtig.

Hieronder een link met een aantal filmpjes van die plekken.

http://www.youtube.com/watch?v=wrvoKqAzsS8

http://www.youtube.com/watch?v=zdUIq-coXVE

http://www.youtube.com/watch?v=EIt_pLqs3xI

hanshu

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight bu

#3 Bericht door hanshu » zondag 04 oktober 2015, 13:40

Laat je niet weer houden door het weer in Thailand...
Het is hier tropisch...dus heet en vaak een stortbui. Heerlijk.
Op Koh Samui, Lamai is een foodmarket...elke avond eten wat je wilt voor weinig..zomaar een idee.
Als buget hotel kun je daar kijken naar Rich hotel/swing bar direct aan het strand..ik betaalde daar in 2012 600 euro voor een maand.

Suk6 met zoeken....ook altijd leuk en een verlenging van je vakantieplezier.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight bu

#4 Bericht door JohanS » zondag 04 oktober 2015, 14:40

hanshu schreef:Laat je niet weer houden door het weer in Thailand...
Het is hier tropisch...dus heet en vaak een stortbui. Heerlijk.
.
Toch een kleine nuance meegeven; Wij waren in augustus in Phuket voor 2 wekenen we hebben 8 dagen aan een stuk regen gehad en niet een klein buitje maar de hele dag stortregens.
Je kon niet aanvangen.
Waarschijnlijk is dit uitzonderlijk want wij hadden dit nog nooit zo erg gehad in augustus (zijn reeds dikwijls in augustus in Thailand geweest)

Volgend jaar nemen we zeker een andere periode.

Gebruikersavatar
bantakokennerkhorat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 236
Lid geworden op: maandag 11 mei 2009, 18:55
Locatie: Overijssel-Khorat

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight bu

#5 Bericht door bantakokennerkhorat » zondag 04 oktober 2015, 14:56

Hanshu sinds wanneer werk jij in Thailand?
Werken is heerlijk laat daarom ook wat over voor je collega"s

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight bu

#6 Bericht door Doron » zondag 04 oktober 2015, 16:50

Scheelt samui veel qua weer met Koh Chang?

En bedankt voor de mooie filmpjes, dat geeft een prima impressie!

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight bu

#7 Bericht door Doron » zondag 04 oktober 2015, 17:14

Koh Phangan lijkt me een leuk eiland, en misschien ook goed aan te vliegen vanaf Bangkok?

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight bu

#8 Bericht door pong » maandag 05 oktober 2015, 13:25

KPA heeft-vooralsnog-geen airport. Dus dat is altijd per boot. Vergeet het maar tijdens die FullMoon toestanden, zeker met kids. Elke reisgids met praktische info biedt overzicht van hoe/wat.
Eilanden zijn eigenlijk altijd stukken duurder voor eten als vastewal. Heel beperkte lokale teelt en dure aanvoer.
Kamer voor 1000-moet lukken, en zoals zo vaak: de wat goedkopere plekken adverteren niet en staan niet op al die sites en ook niet vlak lnags het strand-maar wat verder weg. Maar of het groot genoeg is voor 2 groten+nog de kids moet je afwachten.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight bu

#9 Bericht door jumbo » dinsdag 06 oktober 2015, 02:35

Phuket en de east coast zijn niet echt de beste locaties kwa weer, google weather and climate locatie en je ziet regengemiddelden
Minst natte locatie is dan Samui waar het aardig vertoeven is
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight bu

#10 Bericht door Doron » zondag 11 oktober 2015, 15:14

Ik schat in dat Koh chang gewoon veel goedkoper is.. We hebben daar echt hele ruime kamers gehad afgelopen februari met dubbele tweepersoons bedden voor nog geen 1200 bath Pn.
In het laagseizoen is bijna alles 40 % goedkoper ook nog.

Als ik zo kijk naar wat jullie zeggen denk ik dat ik de regen voor lief ga nemen en naar pattaya, rayong, trat en koh samet/ koh chang ga.

Mijn ouders gaan in november. Aar koh tao & samui dan gaan we zien wat voor prijzen er zijn in vergelijk met waar we zijn geweest.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hanshu

Re: 6 weken met 2 kleine kindjes in juli/augustus.. tight bu

#11 Bericht door hanshu » maandag 12 oktober 2015, 01:09

Veel plezier...

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”