90 dagen melding met een nieuw paspoort

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#16 Bericht door prajak » zaterdag 03 oktober 2015, 06:53

stevenl schreef:Laat nou het idee los dat het een immigratiebrief is, dat is het niet zoals al eerder gezegd. Het is een brief van de ambassade bestemd voor immigratie. Eenzelfde brief zoals die door andere ambassades wordt afgegeven.
Maar zoals gezegd, ik weet niet hoe de Nederlandse ambassade hiermee omgaat.
We zullen het binnenkort weten , Steven.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#17 Bericht door Ben » zaterdag 03 oktober 2015, 07:26

23 julie nieuwe extention aangevraagd 1 lege pagina over :giggle2: (normaal niet genoeg voor een nieuwe extention)
30 dagen under consideration tot 20 aug.
Mijn paspoort was nog geldig tot 2 maart 2017 echter vol .
27 juli nieuw pp aangevraagd op de ambassade .
12 Aug nieuw PP binnen .
20 aug naar immigratie voor extention .

1 Formulier invullen voor aanvraag om stempels over te zetten(geen ambassade stempel nodig)enkel handtekening
2 Stempels over gezet .
3 Nieuwe extention geregeld.

Bangkok Immigration.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#18 Bericht door printen44 » zaterdag 03 oktober 2015, 07:31

prajak schreef:Printen44, in mijn huidig paspoort mei 2012 Bangkok staat het niet. Niet het vorige nummer en niet mijn bsn.

Ik begrijp dat je dat moet vragen? Ik hoor graag wat Ruuds ervaring is straks. Dan mag de voorlichting wel iets beter.

Ik hoop dat Ruud het beide wil vragen: vorige nummer en bsn.
Normaal gesproken, als je paspoort wordt uitgegeven door de Ambassade moet dat erin staan. Bij mijn paspoort, twee jaar geleden uitgegeven, staat het er. De tekst staat in mijn paspoort en ook mijn bsn. Als er aanvraag voor paspoorten binnen kwamen vanuit het buitenland, in de nacht, dan kregen die automatische een code voor die tekst. Kijk ook wat je invult op dat aanvraagformulier. Die gaat digitaal naar Haarlem. Vraag je het paspoort in Nederland aan, komt niet automatisch de tekst en het bsn in het paspoort.

Maar ik meen dat nu als uitgifteplaats niet meer de Ambassadeur Bangkok is, maar Buitenlandse zaken. Maar dat is pas kort.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#19 Bericht door printen44 » zaterdag 03 oktober 2015, 07:33

Ben schreef:23 julie nieuwe extention aangevraagd 1 lege pagina over :giggle2: (normaal niet genoeg voor een nieuwe extention)
30 dagen under consideration tot 20 aug.
Mijn paspoort was nog geldig tot 2 maart 2017 echter vol .
27 juli nieuw pp aangevraagd op de ambassade .
12 Aug nieuw PP binnen .
20 aug naar immigratie voor extention .

1 Formulier invullen voor aanvraag om stempels over te zetten(geen ambassade stempel nodig)enkel handtekening
2 Stempels over gezet .
3 Nieuwe extention geregeld.

Bangkok Immigration.
Ben, stond in je nieuwe paspoort die tekst op de eerste papieren pagina en je bsn op je personalisatiepagina?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#20 Bericht door Ben » zaterdag 03 oktober 2015, 08:14

printen44 schreef:
Ben schreef:23 julie nieuwe extention aangevraagd 1 lege pagina over :giggle2: (normaal niet genoeg voor een nieuwe extention)
30 dagen under consideration tot 20 aug.
Mijn paspoort was nog geldig tot 2 maart 2017 echter vol .
27 juli nieuw pp aangevraagd op de ambassade .
12 Aug nieuw PP binnen .
20 aug naar immigratie voor extention .

1 Formulier invullen voor aanvraag om stempels over te zetten(geen ambassade stempel nodig)enkel handtekening
2 Stempels over gezet .
3 Nieuwe extention geregeld.

Bangkok Immigration.
Ben, stond in je nieuwe paspoort die tekst op de eerste papieren pagina en je bsn op je personalisatiepagina?
Niet op de eerste papieren pagina daar staat alleen dat dit paspoort het oude vervangt met het nr .

Op de plastic personalia kaft staat , Het BSN onderaan op de onderste regel, die begint met je oude PP nr dan staat er je Geb datum dan je geslacht met een letter dan je lengte dan de datum van uitgifte oude pp en dan begint het BSN nr gevolgd door een aantal<<<<< met nog een nr erachter

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#21 Bericht door Ben » zaterdag 03 oktober 2015, 08:20

prajak schreef:Printen44, in mijn huidig paspoort mei 2012 Bangkok staat het niet. Niet het vorige nummer en niet mijn bsn.

Ik begrijp dat je dat moet vragen? Ik hoor graag wat Ruuds ervaring is straks. Dan mag de voorlichting wel iets beter.

Ik hoop dat Ruud het beide wil vragen: vorige nummer en bsn.
Voor alle duidelijkheid nog een keer
naar de ambassade mailen heeft geen zijn omdat je dit antwoordt krijgt .

Op de plastic personalia kaft staat , Het BSN onderaan op de onderste regel, die begint met je oude PP nr dan staat er je Geb datum dan je geslacht met een letter dan je lengte dan de datum van uitgifte oude pp en dan begint het BSN nr gevolgd door een aantal<<<<< met nog een nr erachter

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#22 Bericht door prajak » zaterdag 03 oktober 2015, 09:55

Niet in het mijne, Ben, dus het is weer veranderd. Ik heb geen bsn en geen oud pasp.nr. op de plastic pagina.

En goed te zien dat jij slechts een handtekening zette op een stuk papier dat je bij de Immigration kreeg. Dat stuk papier heb ik inmiddels uitgeprint. Jij hebt niks van de ambassade gekregen en dat is wat men mij mailde.

Dus ik heb een mail teveel verzonden! Nou ja, hebben ze een extra klusje aan me.... :giggle:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#23 Bericht door Ben » zaterdag 03 oktober 2015, 10:43

prajak schreef:Niet in het mijne, Ben, dus het is weer veranderd. Ik heb geen bsn en geen oud pasp.nr. op de plastic pagina.

En goed te zien dat jij slechts een handtekening zette op een stuk papier dat je bij de Immigration kreeg. Dat stuk papier heb ik inmiddels uitgeprint. Jij hebt niks van de ambassade gekregen en dat is wat men mij mailde.

Dus ik heb een mail teveel verzonden! Nou ja, hebben ze een extra klusje aan me.... :giggle:

Dan staat het in je oude paspoort rechts naast je geb dat onder de noemer persoonsnummer.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#24 Bericht door Herbergier » zaterdag 03 oktober 2015, 10:52

Ik ga 13 oktober, met mijn nieuwe paspoort en oude paspoort waarvan ik (voordat ik naar de ambassade ging en het oude paspoort ongeldig werd gemaakt) alle blz. gekopieerd heb, naar de immigration in Kap Choeng voor mijn 90 dagen en dan laat ik wel horen hoe het afgelopen is, want je bent hier nooit zeker van je zaak, elke keer kom ik weer voor verrassingen te staan bij de immigration, het is maar net hoe de wet geïnterpreteerd wordt door het hoofd van de immigration.
Alles van waarde is weerloos.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#25 Bericht door printen44 » zaterdag 03 oktober 2015, 11:34

prajak schreef:Niet in het mijne, Ben, dus het is weer veranderd. Ik heb geen bsn en geen oud pasp.nr. op de plastic pagina.

En goed te zien dat jij slechts een handtekening zette op een stuk papier dat je bij de Immigration kreeg. Dat stuk papier heb ik inmiddels uitgeprint. Jij hebt niks van de ambassade gekregen en dat is wat men mij mailde.

Dus ik heb een mail teveel verzonden! Nou ja, hebben ze een extra klusje aan me.... :giggle:
Prajak, die brief waarover je het hebt, dat dezelfde brief die je kan uitprinten van de site van Immigration, waar je verzoekt de stempels over te zetten?

Ik heb die gedownload en opgeslagen.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#26 Bericht door Herbergier » zaterdag 03 oktober 2015, 13:23

Op deze site (Nederlandstalig) staan veel tips over het verkrijgen van visa, met downloads van de benodigde formulieren, of de site helemaal bij is weet ik niet dat moet je even controleren, hier kan je ook het formulier downloaden met het verzoek de stempels in je nieuwe paspoort over te zetten.

http://www.thailand-info.be/thailandvisumalgemeen.htm
Alles van waarde is weerloos.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#27 Bericht door prajak » zaterdag 03 oktober 2015, 15:09

Nee Ben, ook in mijn oude paspoort uit 2008 staat geen bsn. Wel een geprinte tekst in meerdere talen met het vorige paspoortnummer.

De link van Herbergier geeft de formulieren die ik noemde in mijn link-met-verwijzing op pagina 1 van dit item.

Ik hoor het wel van Ruud.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#28 Bericht door stevenl » zondag 04 oktober 2015, 01:30

In paspoorten uitgegeven in het buitenland wordt het BSN alleen opgenomen indien bekend, dus de aanvrager moet het specifiek doorgeven. In mijn huidige paspoort staat het vermeld, in mijn vorige niet, de dama achter de balie was uiterst verbaasd dat ik het wist en opgaf, dus nam ze het op. Anders was het geen probleem geweest.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#29 Bericht door Herbergier » zondag 04 oktober 2015, 05:04

Volgens de site van de Ned. ambassade moet je BSN in je paspoort staan.

8.Heeft u al een Burgerservicenummer en staat dit nummer niet in uw huidige paspoort? Het is verplicht om een Burgerservicenummer op te nemen in een paspoort als u dat heeft. Lever een brief van de Belastingdienst of een andere overheidsorganisatie aan waarop dit nummer staat vermeld. Kijk voor meer informatie op de pagina Wat is het Burgerservicenummer?.

Ook op het aanvraagformulier voor een nieuw paspoort moet je je BSN invullen.
Alles van waarde is weerloos.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 90 dagen melding met een nieuw paspoort

#30 Bericht door prajak » zondag 04 oktober 2015, 05:54

' 8.Heeft u al een Burgerservicenummer en staat dit nummer niet in uw huidige paspoort? Het is verplicht om een Burgerservicenummer op te nemen in een paspoort als u dat heeft. Lever een brief van de Belastingdienst of een andere overheidsorganisatie aan waarop dit nummer staat vermeld. Kijk voor meer informatie op de pagina Wat is het Burgerservicenummer?. '

Nou, lief hoor. Op sommige momenten is Big Bro er dus NIET en dat is als ze op de ambassade jouw gegevens in een PC moeten typen om jouw bsn te vinden. Maar voor de rest weten we ongevraagd echt alles van je. :giggle2:

Ik knoop het in mijn oren voor volgend paspoort. Dank.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”