Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang Mai

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#16 Bericht door driver » dinsdag 25 augustus 2015, 17:05

serpay schreef:valt toch allemaal wel mee in nederland duurt de verlenging van je verblijfsverguning tussen de 8 en 12 weken.
dus binnen een dag pffffff waar jankt men over.
Met als voordeel... papier invullen ,geld overmaken en klaar en dat alles vanuit je luie stoel, bank of wat anders ;)
Daarna moest Suk ik dacht 5 weken wachten om toen in Den Bosch dat visum af te halen wat ook binnen 30 minuten gedaan was dus geen dagje uit ervan gemaakt toen maar een motorritje :thumbsup:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#17 Bericht door prajak » maandag 31 augustus 2015, 01:06

Wat ik gisteren las, heer Printen44, in een zeker Nederlandstalig blog, is dat men in C-M het aantal retirement-extensions (het blog schrijft ten onrechte visa) beperkt tot zoveel per dag, ik meen 20, en dat mensen die niet aan de beurt komen door de Immigration een flyer uitgereikt krijgen met het advies een commercieel bureau in te huren voor 3.000 baht NAAST de gewone leges van 1.900 baht.

Het blog geeft als commentaar dat men zich dat niet voor kan stellen en dat mogelijk visa-kantoortjes daar voor hun boterham die flyers uitdelen aan de wachtenden.

Men vermeldt ook dat de website om een volgnummer te trekken nog steeds plat ligt.

Heb jij nieuws in deze zaak?

j.b
Expat
Expat
Berichten: 198
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 07:33
Locatie: chiangmai

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#18 Bericht door j.b » maandag 31 augustus 2015, 02:23

Was afgelopen vrijdag bij immigratie voor de 90 dagen.
Heb navraag gedaan over het reserveren via de website en het antwoord was dat het reserveren op die manier niet meer terugkomt.

J.B

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#19 Bericht door prajak » maandag 31 augustus 2015, 02:37

j.b schreef:Was afgelopen vrijdag bij immigratie voor de 90 dagen.
Heb navraag gedaan over het reserveren via de website en het antwoord was
dat het reserveren op die manier niet meer terugkomt. J.B
O jee! Dan zal het wel aanschuiven worden. Een nummertje trekken en om 12 uur horen 'komt u na 1 uur maar terug, of anders morgen...'

In Nongkhai zitten meer ambtenaren dan farang voor hun stempeltje....

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#20 Bericht door printen44 » maandag 31 augustus 2015, 05:18

Ik las de berichten op dat forum ook. Ik schreef er een antwoord op.

Zover ik weet is er wat chaos op de nieuwe locatie van Immigration van Chiang Mai. Ik zelf was er in de eerste week van de verhuizing en had een afspraak via dat online-systeem. Ik heb mijn ervaringen van die dag in dit forum al beschreven.

Volgens de informatie die ik heb, is de situatie erger geworden wat wachten etc. betreft. Ik weet niet of er flyers worden uitgereikt, maar het zal mijn niet verbazen. Zover ik weet ik langs de Immigration of vlak bij een kantoortje geopend die je "helpt" met de verlenging van je visum. In Chiang Mai zelf zijn er ook van die kantoortjes. Een vriend van mij nam een van die kantoortjes in de arm, ze doen wel wat, maar je moet uiteraard wel persoonlijk aanwezig zijn bij de verlenging van het visum. Die bemiddelingskantoortjes zijn niet goedkoop. Vanaf 2000 baht en meer. Het enige voordeel is, dat ze voor jou een afspraak maken. Maar je moet toch weer op die paraaf en die rode datumstempel wachten.

De 90-dagen wat op de oude locatie een zeer snel was geregeld, duurt op de nieuwe locatie bijna een dag. Dat schreef iemand op dat forum. Persoonlijk ontmoette ik iemand die al drie uur zat te wachten om omgeroepen te worden voor die 90- dagen. Hoelang hij daar nog heeft moeten wachten, dat is mij niet bekend. Ik haalde mijn paspoort toen op. Ik moet volgende week voor mijn 90-dagen gaan. Volgens de schrijver was de 90-dagen per post bij Chiang Mai stopgezet.

Ik zal dus volgende week verslag uitbrengen van mijn ervaringen met die 90-dagen. En ik hou uiteraard de berichten in dat forum nauw in de gaten. Ik krijg alle berichten over de Chiang Mai Immigration via mail binnen.

Gebruikersavatar
Santy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2014, 13:29
Locatie: Tienen

Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang Mai

#21 Bericht door Santy » maandag 31 augustus 2015, 06:28

Ik was 14 dagen geleden daar , multiple entry en op 10 minuten buiten ( om 11 am)
Dit heb ik op 10 jaar nog nooit meegemaakt ;)
Van suiker in de mond krijg je rotte tanden...

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#22 Bericht door printen44 » maandag 31 augustus 2015, 07:54

En als je de Chiang Mai forum van Thaivisa.com lees, zijn het bijna allemaal "horrorverhalen".

Maar ik zal het over twee weken zelf aan de lijven ondervinden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#23 Bericht door prajak » maandag 31 augustus 2015, 10:09

Bestaan er bij Thaivisa dan ook andere verhalen dan horror? Men heeft daar echt de kunst van het overdrijven uitgevonden hoor! Van Thailand klopt bij die lui he-le-maal niks. :giggle2:

Gebruikersavatar
Santy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2014, 13:29
Locatie: Tienen

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#24 Bericht door Santy » maandag 31 augustus 2015, 10:53

prajak schreef:Bestaan er bij Thaivisa dan ook andere verhalen dan horror? Men heeft daar echt de kunst van het overdrijven uitgevonden hoor! Van Thailand klopt bij die lui he-le-maal niks. :giggle2:
Denk ik bij momenten ook al ben ik geen dagelijkse lezer.
Van suiker in de mond krijg je rotte tanden...

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#25 Bericht door printen44 » maandag 31 augustus 2015, 11:02

Ik kreeg een mail, via een vriend, van de expatclub van Chiang Mai. Daar kan je een een "survey" invullen n.a.v. het stopzetten van die online afspraaklijn. Ik moet wel zeggen dat het Nederlandse forum, waar ik ook een bericht schreef, vol staat met verhalen, die ik en ook een goede vriend meemaakte.

Ik hou het op kinderziektes n.a.v. het verhuizen, dat niet helemaal goed is gepland. Maar dat je uren moet wachten voor een 90-dagen, in het algemeen dan, dat is ook bekend. En dat je soms vier uur moet wachten tussen de stempel in je paspoort van de verlenging en het paraaf zetten van een hotemetoot, is ook een bekend verhaal. Ik maakte dat zelf mee, vier weken geleden.

Dat de online afspraaklijn is stopgezet is ook een feit.

Maar nogmaals, ik zal mijn verhaal doen als ik over twee weken mijn 90-dagen moet doen bij Immigration. Hopelijk zijn dan alle kinderziektes verdwenen.

euromonkey
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 252
Lid geworden op: maandag 12 september 2011, 04:31

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#26 Bericht door euromonkey » maandag 31 augustus 2015, 13:23

zoals al eerder gemeld duurt het in Udon Thani een maand voor een stempel.
Betekent dus 2 dagen uittrekken voor een verlenging van je jaarvisa.
Op 1 dag is toch wel prettiger als je niet in de buurt woont van de immigratoie dienst zoals ik.
Leuker kunnen we het niet maken lastiger wel zullen we maar zeggen.

Gebruikersavatar
Santy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2014, 13:29
Locatie: Tienen

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#27 Bericht door Santy » maandag 31 augustus 2015, 15:22

Daar mag en moet je toch niet over gaan klagen want het is al jaren bij extentie op basis huwelijk zo dat je een 6 tal weken moet wachten op goed nieuws , soms is dat vervelend ja maar niet overkomelijk toch?
Van suiker in de mond krijg je rotte tanden...

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#28 Bericht door prajak » maandag 31 augustus 2015, 15:59

Santy, ons probleem is dat je in iedere Immigration Office tegen andere regeltjes aanloopt. Men maakt eigen regels, je kunt er geen peil op trekken.

Ik krijg mijn retirementverlenging binnen 20 minuten mee, elders moet je 4 weken wachten. Hier wil men een verklaring van de huiseigenaar, elders weer niet. Hier en daar wordt 'koffiegeld' verwacht om het maar netjes te zeggen.

Als die lui EEN lijn trekken en gewoon de wet naleven en hun bevoegdheid extra dingen te vragen gebruiken bij twijfel, OK, mijn zegen hebben ze. Maar mensen die hier 10+ jaar wonen nog eens om extra papiertjes te vragen riekt naar machtsmisbruik.

Eigenlijk zouden we direct de 1111 lijn moeten bellen maar helaas, je kunt herrie krijgen met de lui in jouw woonplaats en je hebt ze wel longtime nodig. Je kunt niet langs ze heen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#29 Bericht door jumbo » dinsdag 01 september 2015, 02:07

In Ayutthaya duurt verlenging op basis van retirement 20 minuten en huwelijk 4-5 weken voor Bangkok het heeft goedgekeurd
Ik reis (kwa werk) dus het laatste was geen optie, de imm officer raadde mij toen zelf aan om voor retirement te gaan...en zoals gezegd met 20 minuten stond ik buiten, dus de laatste 2 keer op basis van retirement verlengd.

Het wordt lastiger als ze de regels zelf interpreteren en allerlei extra documenten vragen, maar het is niet meer als hun goed recht om eea te checken... heb ik geen probleem mee
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Santy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2014, 13:29
Locatie: Tienen

Re: Een dagje bij de nieuwe vestiging Immigration van Chiang

#30 Bericht door Santy » dinsdag 01 september 2015, 11:20

Wel Prajak, ik weet net zoals u dat er in elke immigratie andere regels zijn , doch om een extentie te bekomen doe je dat normaal in dezelfde immigratie, dus weet je wat ze eisen in je buurt.
Daar waar jij zit, Nongkhai , zit nogal op veel fora in de te mijden regio ;)
Van suiker in de mond krijg je rotte tanden...

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”