Waarschuwing

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Waarschuwing

#1 Bericht door nbreeker » zaterdag 08 augustus 2015, 02:58

Een jaar of vijf geleden heb ik een artikel geschreven over de doden spoorweg hier in Thailand,dat is gepublceerd in het veteranenblad Checkpoint en heb daar verschillende positieve reakties op ontvangen van veteranen die aan deze spoorweg in de oorlog hebben gewerkt en het hebben overleefd.

Zo ook Dolf Douwes en die vertelde mij dat hij een boek had geschreven over zijn family in Indonesie en Nederland van
1600 tot 1946,dus ook de tijd dat hij aan de spoorweg had gewerkt.

(Type de naam Dolf Douwes in op Google en je krijgt een beknopt maar interessant verhaal te lezen.)

Hij heeft mij zijn boek bladzijde voor bladzijde ge-emailed en ik heb het ingebonden het is 3cm dik geworden dus heel veel emails.

Nu kreeg ik 28 july j.l. een email met een noodkreet van Dolf waarin hij me om hulp vroeg want ze hadden z’n tas getolen in de Philipijnen met alles er in,hij had nu net een noodpaspooort van de Ambassade ontvangen maar moest een nieuw ticket kopen en het hotel betalen en wilde 1500 euro van mij lenen.

Want geld uit Holland overmaken duurde 3 to 4 dagen en zoveel tijd had hij niet want z’n vlucht ging.

Ik kreeg deze mail net voordat ik die avond mij computer afwilde sluiten en mailde hem gelijk terug dat geld overmaken uit Thailand net zolang duurd of nog langer maar dat ik hem adviseerde om z’n family te vragen geld over te maken via Western Union en dat hij het geld dan in een paar uur had.

Ik kreeg gelijk een mail terug en dat hij heel blij was dat ik hem wilde helpen ,dus ik hem weer een mail getuurd dat hij mijn mail niet goed had gelezen en hem nogmaals adviseerde om zijn family geld over te laten maken via W.U.dan wist ik ook gelijk dat het echt Dolf was in de Philipijnen.

Hij verzocht mij om het geld over te maken naar het volgende adres:
Bustamank ST Cor Gonzales ST,Cancaleria 4323 QUEZON Philipijnen.

Ik had er geen goed gevoel bij ook al omdat de emails heel verwarrend waren geschreven,en ook dat hij een nieuw ticket moest kopen want volgens mij al ben je ticket kwijt en je paspoort klopt en misschien wat andere gegevens je evengoed kunt vliegen.

Daarna hoorde ik niets meer,maar ik moest er toch steeds aandenken dus ik Dolf een brief geschreven en de beide emails bij gesloten en hem verteld dat ik hem een brief schreef om zeker te weten dat hij die brief in handen kreeg,maar dat hij mij terug kon mailen,dit is zijn antwoord.

Dear Nick
I am 92 yaers old and too old to travel.
Natuurlijk is het een hacker, die mijn e mail wachtwoord heeft kunnen stelen.
Leuk om iets van je te horen. Ik heb direct mijn wachtwoord veranderd,
Ik schrijf je gauw. Doe je vrouw en je zoon mijn hartelijke groeten.
Ik hoop, dat je niet te veel geschrokken bent.
Dolf.

Maar nu mijn vraag hoe kan een ander zijn email gebruiken zonder dat hij er zelf iets van merkt.Maar ik ben blij dat ik niet uit een ei ben gekropen dat heeft mij 1500 euro bespaard,ik had er gelijk geen goed gevoel bij.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Waarschuwing

#2 Bericht door Ben » zaterdag 08 augustus 2015, 06:05

Ooit van Phishing gehoord ?
Google maar even .

Je mail gebruiken kan inloggen mail versturen mail wissen en voilla .

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Waarschuwing

#3 Bericht door KhunSugar » zaterdag 08 augustus 2015, 06:39

Ben schreef:Ooit van Phishing gehoord ?
Google maar even .

Je mail gebruiken kan inloggen mail versturen mail wissen en voilla .
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

KS

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”