hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
fanny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2014, 15:27

hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#1 Bericht door fanny » maandag 03 augustus 2015, 10:52

hallo,
wij zouden in november vanuit kanchanaburi naar sukhothai moeten geraken.
heb al gezocht maar hier vind ik heel weinig info over,is dit te doen met het openbaar vervoer?
of beter prive en wat zou dit ongeveer kosten

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#2 Bericht door Rens » maandag 03 augustus 2015, 13:44

Met de bus van Kanchanaburi naar Ayutthaya en vandaar uit de trein naar Phitsanulok en dan weer een stukje met de bus naar Sukhotai. Mogelijk rijdt vanuit Kanchnaburi ook een bus rechtstreeks naar Suk.

Of met de bus van Kanchanaburi naar Bangkok Mochit busstation en van daar uit met de bus naar Suk.
Vaak kom je in Bangkok bij het zuidelijk busstation aan (Sai tai) en moet je met een taxi naar Mochit busstation.

Je kan natuurlijk ook met de trein vanuit Bangkok naar Phitsanulok. Houdt er rekening mee dat het een lange trip is en zich voor een deel of misschien wel helemaal in de nacht kan afspelen.

fanny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2014, 15:27

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#3 Bericht door fanny » dinsdag 04 augustus 2015, 06:45

dank u wel rens voor reactie
we zullen wel zien desnoods met prive voertuig

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#4 Bericht door Rens » dinsdag 04 augustus 2015, 13:27

Privé kan altijd natuurlijk, maar kan toch aardig in prijs oplopen. Zie de link en ergens staat de prijs naar Sukhotai vanaf Kanchanaburi; 9000 Baht. Ik weet niet of deze site de laatste tijd is bijgewerkt en of de prijzen nog steeds hetzelfde zijn.

http://www.good-times-travel.com/taxiservice.php

fanny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2014, 15:27

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#5 Bericht door fanny » dinsdag 04 augustus 2015, 17:43

Ik denk dat we gewoon terug keren naar bangkok en daar binnen vlucht zullen nemen

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#6 Bericht door Henk Korat » dinsdag 04 augustus 2015, 18:14

fanny schreef:Ik denk dat we gewoon terug keren naar bangkok en daar binnen vlucht zullen nemen
Goede keus met Bangkok Airways voor Bath 120 in 30 minuten in Sukhothai.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#7 Bericht door ron » dinsdag 04 augustus 2015, 18:24

Henk Korat schreef:
fanny schreef:Ik denk dat we gewoon terug keren naar bangkok en daar binnen vlucht zullen nemen
Goede keus met Bangkok Airways voor Bath 120 in 30 minuten in Sukhothai.
Koopje Henk.................. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#8 Bericht door Henk Korat » dinsdag 04 augustus 2015, 18:36

ron schreef:
Henk Korat schreef:
fanny schreef:Ik denk dat we gewoon terug keren naar bangkok en daar binnen vlucht zullen nemen
Goede keus met Bangkok Airways voor Bath 120 in 30 minuten in Sukhothai.
Koopje Henk.................. :thumbsup:
Sorry Ron, verkeerd gelezen. Het is Bath 2.000 en 70 minuten. Het transport van de luchthaven naar de stad Sukhothai kost Bath 120 en 30 minuten. :crazy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#9 Bericht door ron » woensdag 05 augustus 2015, 01:40

Okee Henk........ :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#10 Bericht door Ben » woensdag 05 augustus 2015, 07:42

Kanchanaburi - Suphanburi (bus no. 411)
Suphanburi - Nakhon Sawan (bus no. 487)
every 30 minutes
Nakhon Sawan – Sukhothai Line 638 bus, line 829 bus
every 30 minutes

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#11 Bericht door pong » woensdag 05 augustus 2015, 12:14

dat duurt dan de hele dag. Bovendien gaat er elk uur een rechtstreekse Kan-Nkn Sawan.
Beter: van=minibus naar Mochit-dan de gewone luxe AC-snelbus naar Sukh (WIN tour).
Besef wel dat vliegen amper tijd bespaart, omdat je dan weer vanaf Kan-door de hele stad BKK naar Swampy moet. BOvendien is BKK-air peperduur.
OF gewoon ter plekke-het is dan vrijwel weer hoogseizoen, kijken of er geen toeristenminibusjes directo gaan. Die gaan er altijd wel tot Ayut en zijn wel genoemd in eerder berichten.

fanny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2014, 15:27

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#12 Bericht door fanny » maandag 10 augustus 2015, 14:51

Ik denk wel met het vliegen vanaf bbk toch minder tijd zal nemen dan de hele reis met bus,
vanaf bangkok met bangkok airways voor 43 euro p/p 1u15min vliegen
is het gemakkelijk vanuit kanchanaburi smorgen vroeg naar bbk te geraken

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#13 Bericht door Rens » dinsdag 11 augustus 2015, 00:49

Fanny. Voor als je wilt vliegen: Volgens deze timetable http://www.kanchanaburi-info.com/en/bus ... ngkokSouth beginnen de bussen om 4 uur in Kanchanaburi busstation, maar gaan dan naar het zuidelijk busstation in Bangkok. Ik steek overigens voor geen enkele timetable in Thailand mijn hand in het vuur!

Mijn keuze zou zijn de bus naar Mochit (noordelijk busstation) en vandaar uit een taxi naar het vliegveld, deze bus begint echter pas om 5 uur volgens deze timetable. De reistijd in totaal naar het vliegveld kan aardig oplopen aangezien het aan de `verkeerde` kant van Bangkok ligt vanuit Kanchanaburi gezien. Een uur of 4-5 daar moet je toch zeker rekening mee houden om niet te laat te komen voor inchecken.

Minivans rijden er ook met diverse bestemmingen, heb je een hoop bagage dan is dat niet jofel in zo een busje tenzij je een stoel daarvoor extra betaalt. Pick-up bij de plek waar je verblijft is tegen een meerprijs soms mogelijk. Of je huurt er een af voor rechtstreeks naar het vliegveld, maar dat is weer duurder.
Pong haalde ook al aan dat je niet echt tijd bespaart omdat je dus door Bkk heen moet en inchecken e.d.
Wat is wijsheid? Misschien de dag voor het vliegen al naar Bangkok om daar in de buurt van het vliegveld te overnachten?

fanny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2014, 15:27

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#14 Bericht door fanny » woensdag 12 augustus 2015, 19:40

weet er iemand of we gemakkelijk prive vervoer kunnen vinden in kanchanaburi naar bangkok vlieghaven
en wat dit ongeveer zal kosten

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: hoe geraken we van kanchanaburi naar sukhothai

#15 Bericht door Rens » woensdag 12 augustus 2015, 21:42

Privé vervoer is wel makkelijk te vinden, vraag maar aan de plaats waar je verblijft en het kan geregeld worden. Het voordeel van privé is dat men de stad (Bangkok) min of meer wat kan vermijden door tolwegen buitenom te volgen, het beperkt de reistijd.

Ik voeg 2 linken bij als voorbeeld, de eerste is van `een` guesthouse welke dit soort service heeft, zoals de meesten dit wel bieden.
Ik weet niet hoe recent deze pagina`s zijn! Van Kanchanaburi naar de `New airport` kost B 3000.-
http://www.pongphen.com/taxi.htm

De tweede link is van Good times travel waar je positieve dingen over leest. (best mogelijk dat de guesthouses deze zelfde firma gebruiken overigens). De link had ik je al eerder gegeven toen je vroeg om vervoer van Kanchanaburi naar Sukhothai. De prijs op deze site is hetzelfde als hierboven.
http://www.good-times-travel.com/taxiservice.php

Als je afspraken maakt zorg dan dat het duidelijk is dat alle kosten in die prijs zijn verwerkt, niet dat je achteraf nog met tolweg kosten wordt geconfronteerd of zoiets dergelijks, je moet een all-in prijs vragen. Duidelijke afspraken in Thailand is nodig en voorkomt verrassingen en gedoe. De prijzen in de links zie ik als indicatie omdat de uiteindelijke prijs op de dag wordt afgesproken, maar je hebt nu een idee van wat het ongeveer zou kunnen kosten.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”