V teken

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

V teken

#1 Bericht door Harm » zondag 02 augustus 2015, 07:54

Waarom maakt een Thai een V teken met zijn / haar hand als ze op de foto worden genomen
Als er een foto genomen gaat worden willen ze sowieso op die foto staan , een foto alleen met iets moois zoals een landschap , brug of bv de Eifeltoren kan en mag niet zonder dat ze er zelf ook op staan.
Dit op zich hinderlijke gedrag wordt nog eens versterkt doordat ze zo nodig ook nog eens een V teken met de hand / handen moeten maken.
Als je dan vraagt en doorvraagt waarom ze dat gebaar maken, weten ze het niet waarom of waarvoor ze dit doen.
Als ik dan op wikipedia ga zoeken naar dat V gebaar dan kom ik uit op Winston Churchil of vredes activisten, maar ook beledigend gebaar in bv Engeland, Ierland en Zuid Afrika. Zelf een erotisch gebaar als je dat V teken bij je mond maakt wat dan weer inhoud dat je kennelijk ook aan orale sex doet.

Kan me niet voorstellen dat een Thai dit allemaal weet of beseft bij het gebaar wat ze schijnen te moeten maken.
Weet een van de forum leden misschien wat dit gebaar betekend in Thailand of is het stom weg copy cat gedrag.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: V teken

#2 Bericht door Gardensafari » zondag 02 augustus 2015, 08:35

Copy cat gedrag.
Zie je ook bij Japanners en Chinezen, al hebben de Thai het tot een ware kunst verheven.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: V teken

#3 Bericht door Harm » zondag 02 augustus 2015, 08:38

Kan me ontgaan zijn dat de Japanners en Chinezen dit teken ook maken, wel dat ze het zelfde hinderlijke gedrag vertonen dat ze zelf op iedere foto moeten staan. dat dan weer wel
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: V teken

#4 Bericht door Ashakorat » zondag 02 augustus 2015, 10:41

Volgens mij doen ze dat zodat de fotograaf zijn lens daarop scherp kan stellen. Ze hebben alleen niet in de gaten dat dit tegenwoordig automatisch gaat :crazy:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: V teken

#5 Bericht door Jeanette » zondag 02 augustus 2015, 12:45

Of dit ....?

Afbeelding


:D

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: V teken

#6 Bericht door Rens » zondag 02 augustus 2015, 13:38

Ik vraag me soms wel eens af wat Aziatische mensen deden voordat er digitale camera`s en of smartphones waren; Alles en iedereen moet gefotografeerd worden en ter plekke het resultaat daarvan worden bekeken, het is dag vullend als je met een kluitje lui op stap gaat. Wat er echt te zien is dat ontgaat een hoop mensen, want het nemen van foto`s en de beoordeling daarvan is veel belangrijker geloof ik.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: V teken

#7 Bericht door Ashakorat » zondag 02 augustus 2015, 13:53

Volgens mijn meisje hebben ze die gewoonte van de zuidkoreanen over genomen. Die dames worden vooral bewonderd door hun lichte huidskleur duys worden ze geimmiteerd.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: V teken

#8 Bericht door Ben » zondag 02 augustus 2015, 14:54

1)Something Asians put up when they have their pictures taken.

May stem from Winston Churchill flashing the Victory sign after WWII.

In Japan the sign may have also become popular because of the post-WWII Allied occupation of Japan. Janet Lynn may have popularized its use in amature photographs when in the 1972 Winter Olympics in Sapporo she fell, but still continued with a smile. Afterwards she flashed the V sign and the Japanese media eat it up.

2)A hand gesture in which the first and second fingers are raised and parted, whilst the remaining fingers are clenched. Generally considered a "Victory" sign, it can also carry connotations of "Peace" and "Defiance"
The Japanese school girls smiled for the camera while displaying the v sign.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: V teken

#9 Bericht door Hua Thale » zondag 02 augustus 2015, 15:02

Gelukkig hebben ze vijf gevangenis op foto's van ‘underboob selfie’ gezet begon er al regelmatig zenuwachtig van te worden :giggle:
Lid Arietwee heeft wel eens een avatar geplaatst met zo'n brutaal meisje.
Geef mij dan maar een V teken.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”