Kanchanaburi en Khao Sok National Park

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sietske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 01 juli 2015, 14:10

Kanchanaburi en Khao Sok National Park

#1 Bericht door Sietske » zondag 26 juli 2015, 20:15

Hoi Allemaal,

Wij hebben twijfels over het verblijven in Kanchanaburi. Is het de moeite waard om het te bezoeken? Het lijkt ons persoonlijk voornamelijk leuk om de Erewan watervallen te bezoeken. Ondanks dat Kanchanaburi natuurlijk een interessante historie heeft zijn wij niet zo van het bezoeken van de Musea. Is het dan nuttig om Kanchanaburi te bezoeken of kunnen we dan net zo goed watervallen bekijken in Pai of Chiang Mai?

Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaring in het Khao Sok National Park. Kun je daar gewoon naartoe gaan en dan betaalbare excursies boeken? Of is het boeken van tripjes niet nodig en kun je jezelf daar prima vermaken? We kunnen daar een dag of twee naartoe.

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Kanchanaburi en Khao Sok National Park

#2 Bericht door peter westerbaan » zondag 26 juli 2015, 20:56

Hoi Sietske,
Kanchanaburi is een favoriete bestemming van mij. Historie :de brug, de begraafplaatsen, het museum met veel Nederlandse krantenartikelen, een rit over de beruchte spoorlijn( stap uit bij het mooiste en indrukwekkendste punt Krasae), boottocht over de Me Kong, de Erawan watervallen ( vooral mooi als je er in het regenseizoen bent) en schitterende natuur. Logeren op een vlot op de Mekong.(Kijk eens naar Sugar Cane 2) Gezellige markt. Eventueel wat naar het Noorden naar het stuwmerengebied Sanklaburi, waar de uit Birma gevluchte Mons wonen. Ik ben er al 10x geweest en er nog niet uitgekeken.
Khao Sok is natuurpark met een aantal watervallen, vooral interessant in het regenseizoen, anders worden het miezerige straaltjes. De natuur zelf vond ik daar niet spectaculair. Wel heel veel lastige bloedzuigers (koop bloedzuigersokken!) Ik zelf vind Khao Jai veel indrukwekkender, met apen en olifanten. Als je toch in Khao Sok bent, boek dan vooral een uitstapje naar het schitterende stuwmeer.
Vast veel plezier!

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Kanchanaburi en Khao Sok National Park

#3 Bericht door serpay » maandag 27 juli 2015, 16:06

peter ik wil niet l...lig doen maar de mehkong rivier ligt op aan de andere kant van thailand !!
deze rivier is gewoon de kwai vandaar ook de naam brug over de rivier de kwai.
maar voor de rest compleet mee eens schitterend stadje waar het zeker goed vertoeven is
vooral als je met de motor zelf de regio rond kunt toeren.
zelf ook al een keer de 3 pagode pas toer gedaan op de motor, een lust voor oog en natuur.
maar wel makkelijk als je jezelf in het thai verstaanbaar kunt maken.
engels spreekt bijna niemand.
Sietske gewoon doen en genieten.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Kanchanaburi en Khao Sok National Park

#4 Bericht door Rens » maandag 27 juli 2015, 16:22

Serpay, Daar waar de Kwai noi en jai samen komen daar heet het de mekong, ook wel als mehkong geschreven of mekkong of maeklong of Mae Khlong. Je weet hoe dat gaat met de spelling. Maar het is dus de rivier die door de beide Kwai rivieren wordt gevormd en uiteindelijk bij Samut Songkrham de golf van Thailand instroomt.
Ben er ook wel eens door op het verkeerde been gezet. :asian22:

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Kanchanaburi en Khao Sok National Park

#5 Bericht door peter westerbaan » dinsdag 28 juli 2015, 13:49

Jullie hebben natuurlijk gelijk, ik bedoel de mae naam Kwae of wel de "river kwai" Zal de leeftijd wel zijn....

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”