Tips voor hotel in Bangkok

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sietske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 01 juli 2015, 14:10

Tips voor hotel in Bangkok

#1 Bericht door Sietske » zondag 26 juli 2015, 19:39

Hoi,

Is er iemand met een goede tip voor een hotel in Bangkok?

We willen graag een hotel in de buurt van Khao San Road (Rambrutri Road lijkt me leuk), met bij voorkeur een zwembad en een fijn bed om bij te komen van onze vlucht. Het zou fijn zijn als het in de nacht een beetje stil is en dus niet teveel last van lawaai van de uitgaangsgelegenheden. We zoeken naar hotels van rond de 30 euro per nacht.

Ik heb tot nu toe twee hotels gezien. Het gaat om Lamphu House en Rambuttri Village Inn & Plaza. Heeft iemand ervaringen met deze hotels?

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Tips voor hotel in Bangkok

#2 Bericht door peter westerbaan » zondag 26 juli 2015, 21:05

Hoi, daar ben ik weer.
In Bangkok logeer ik meestal in New Siam-2. Nette, wel wat kleine kamers, klein zwembadje, goede prijs (was afgelopen winter 840 B) en vooral goed gelegen. 5 min lopen van Khao San, maar toch rustig, een beetje weg uit deze kermis. Aan de rivier met een halte van de rivierboot op 5 min loopafstand. 20 min lopen naar Wat Pho en het nationaal paleis. Te boeken via hun eigen site.
Peter

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Tips voor hotel in Bangkok

#3 Bericht door Inge » vrijdag 31 juli 2015, 12:49

http://www.khaosan-hotels.com/

Heerlijk hotel op Soi Rambuttri, aan pleintje rustig gelegen. Zwembad op het dak, goede prijs.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Tips voor hotel in Bangkok

#4 Bericht door Inge » vrijdag 31 juli 2015, 12:57

Zie nu net dat je deze al gezien hebt. Gewoon doen hoor. Wij gaan in oktober weer voor de 6e keer. Nieuw is ook het onbijt, was nooit zo maar gaan dat dus nu ook proberen. Hotel is schoon, alles werkt, zijn flink aan het opknappen in de straat, wordt steeds moderner. Wel jammer soms.....
Het personeel van de receptie is niet de vriendelijkste maar heb je ook verder niet nodig.
Je betaald 1000 bath borg, niet vergeten terug te vragen bij weggaan!
Het is een hotel met heel veel verloop, dus zou wel boeken van te voren, zit bijna altijd vol.

Als je met de taxi Soi Rambuttri oprijd, zit het vlak na het eerste grote restaurant ( kun je trouwens heerlijk eten! ) Rechts. Op het pleintje zit een boekingskantoortje, helemaal prima, wordt je goed geholpen. ( geloof dat het Mr. Thai heet)

Zwembad sluit wel om 6 uur. ( erg jammer!!!)

Er staan ook leuke filmpjes van destraat en hotel op Youtube.

Succes!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Tips voor hotel in Bangkok

#5 Bericht door pong » zondag 02 augustus 2015, 11:54

Die beide genoemde liggen juist in de hele drukke ''behind the temple'' straat-naast Ramb Inn wordt (of wie weet al klaar-ik ben daar nu niet) flink gebouwd aan een nwe vleugel.
New Siam-heeft nu 4 of 5 huizen in versch, prijsklassen-tenminste 2 hebben zwembad en met je kamerpasje mag je ook in de pool van de anderen. Nr 5 was in aanbouw-deels al open, op de plek van dat ouwe gammele Thaise hotel verder langs datzelfde paadje lopend en 2x de hoek om rond de tempel (chana songkram=de grootse overwinning). Minder dronken lawaai, wel-schat ik in-veel meer verkeerslawaai-de oprit van de brug ligt iets verder. Kijk gewoon eens op hun site wat ze aanbieden.
Als je veel rustiger wilt, zefls hier en daar nog wat lokale Thaise gedoe, en niet opziet tegen wat verder lopen, dan zijn de diverse side-sois vanaf Samsen aan te bevelen. Bvb het al langer goed bekend staande samsensam, is wel grotendeels hout, en wat je nog niet weet maar dan kan ervaren: houten huizen zijn enorm gehorig. Kijk eens op sites als hostelworld of hostelbookers, die richten zich veel meer op jong en budgetpubliek. of die is gelinkt aan AirAsia-uiteraard dan vooral Asians. Hostelworld is overigens al zo'n 2-3 jaar gewoon een subtak van booking.com.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”