stempel visa datum paspoort

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gerardus
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 06:23
Locatie: bangkok

stempel visa datum paspoort

#1 Bericht door gerardus » zaterdag 25 juli 2015, 16:38

Enkele dagen geleden kwam ik terug van Singapore kreeg ik bij het passeren van de Thaiseimigratie dienst de gebruikelijke stempel in mijn paspoort
wat me opviel was dat de geldigsheids duur normaal 6maanden is nu stond er toegang tot 19 sept. 2019
mijn vraag hoef ik dan niet meer elke 90 dagen naar de immigratie?
ps ik verblijf op een based on marriage, visum in Thailand

alvast bedankt

Gerardus

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: stempel visa datum paspoort

#2 Bericht door Rens » zaterdag 25 juli 2015, 19:37

Gerardus,
Een stempel met een geldigheid tot ergens in 2019 lijkt mij op een fout te berusten. Immigratie op het vliegveld kan een verblijfsstatus niet verlengen, ze mogen je wel op basis van je huidige geldige verblijfsverlenging (permission/extension to stay) toelaten tot aan de einddatum van die permission to stay of instempelen tot aan het eind van de geldigheid van een multiple entry visum als je die zou hebben.

Bij bijna verlopen van de extension of stay moet er dus bij je lokale immigratiekantoor verlenging worden aangevraagd (jaarlijks) en wordt er bekeken of je nog aan de eisen voldoet. (Ben je nog getrouwd, heb je nog voldoende inkomen enz enz.).
Voldoe je aan die eisen dan krijg je (weer) een extension of stay voor een jaar.

Nu op basis van een immigratie stempel tot 2019 denken dat je niets meer hoeft te doen kan niet waar zijn. Als dat wel zo is dan wil ik ook zo een extension of stay.

Is de datum van verlenging van je huidige extension to stay misschien 19 september 2015 ?


Voor wat betreft de 90 dagen rapportage; Dat is een verplichting welke altijd door loopt, ongeacht het soort visum waarmee je bent binnengekomen, of de soort verlenging die je hebt. Tenzij je een visum soort hebt waarbij je het land iedere 90 dagen moet verlaten dan is het automatisch al niet van toepassing.
Verblijf je 90 aaneengesloten dagen binnen Thailand, dan moet je je melden bij je lokale immigratie. Ga je voor dat de 90 dagen om zijn het land uit, dan is dat melden dus niet nodig. Bij terugkeer bij het hebben van een normale extension of stay start de teller weer opnieuw en geldt de dag van terugkeer als de eerste dag voor de telling voor de volgende 90 dagen.

Ik begrijp ook niet dat je zegt dat je altijd voor 6 maanden wordt ingestempeld, weet je zeker dat je het visum/permission/extension hebt zoals je dat hierboven hebt aangegeven?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: stempel visa datum paspoort

#3 Bericht door Ben » zaterdag 25 juli 2015, 20:43

gerardus schreef:Enkele dagen geleden kwam ik terug van Singapore kreeg ik bij het passeren van de Thaiseimigratie dienst de gebruikelijke stempel in mijn paspoort
wat me opviel was dat de geldigsheids duur normaal 6maanden is nu stond er toegang tot 19 sept. 2019
mijn vraag hoef ik dan niet meer elke 90 dagen naar de immigratie?
ps ik verblijf op een based on marriage, visum in Thailand

alvast bedankt

Gerardus
19 Sept 2019 Cool, Ik zou me toch maar even na 90 dagen melden na je datum van binnenkomst .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: stempel visa datum paspoort

#4 Bericht door jumbo » zondag 26 juli 2015, 01:48

Ben schreef:
gerardus schreef:Enkele dagen geleden kwam ik terug van Singapore kreeg ik bij het passeren van de Thaiseimigratie dienst de gebruikelijke stempel in mijn paspoort
wat me opviel was dat de geldigsheids duur normaal 6maanden is nu stond er toegang tot 19 sept. 2019
mijn vraag hoef ik dan niet meer elke 90 dagen naar de immigratie?
ps ik verblijf op een based on marriage, visum in Thailand

alvast bedankt

Gerardus
19 Sept 2019 Cool, Ik zou me toch maar even na 90 dagen melden na je datum van binnenkomst .
En ik zou de stempel even laten zien aan een immigration officer in het kantoor waar je de 90 dagen melding doet
Zoals Rens al aangaf, dat moet iedereen ongeacht het visa en vervalt en herstart alleen als het land eerder uit gaat.

IK heb een keer een incorrecte stempel in mijn visa gehad na landing, checkte het nooit (nu dus wel) en werd er bij de volgende binnenkomst op afgerekend door een overijverige ambtenaar. Apart gezet, immi bobo erbij en aan mij vragen waarom de stempel er foutief in stond, hun eigen fout nota bene, na een uurtje was alles geregeld. Maar je wilt dat niet op een luchthavenm je kan dat beter bij immigratie regelen, gewoon de stempel laten zien, je kan er echt geen rechten aan ontlenen,

Vond Rens zijn vraag over je vermeende 6 maanden stempel ook wel aardig...lijkt mij idd dat je daar ergens een denkfout maakt.
Als je een visa hebt dan wordt je toegelaten tot het eind van dat visa...niet korter niet langer...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: stempel visa datum paspoort

#5 Bericht door stevenl » zondag 26 juli 2015, 04:12

Foutieve stempel, deze moet zsm gecorrigeerd worden. Dus ga vandaag/morgen even bij immigratie langs.

Als je binnengekomen bent op een visum hangt de geldigheidsduur af van het soort visum, ben je binnengekomen met een re-entry visum en extension of stay based on marriage dan kun je een jaar blijven sinds de datum van de extension, iedere 90 dagen melden.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: stempel visa datum paspoort

#6 Bericht door Herbergier » zondag 26 juli 2015, 07:26

Een vriend van mij had ook een verkeerd stempel in zijn paspoort door de immigration gekregen, maar had dat niet zelf gecontroleerd, dus ook verder niet op gereageerd, toen hij voor zijn 90 dagen ging kreeg hij een boete van 20.000 baht overstay, ze gaven toe dat het misschien wel hun fout was, maar je bent verplicht het stempel te controleren, dus ik zou maar gauw naar de immigration gaan voor het juiste stempel.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Re: stempel visa datum paspoort

#7 Bericht door fvliege » maandag 27 juli 2015, 05:49

Mij is het zelfde overkomen bij binnenkomst. Nieuw paspoort en het oude laten zien en terug gekregen, niet gecontroleerd. Maar na 3 weken ff langs bij de imegratie om alles over te laten zetten en die maakte mij er op attent dat ik alleen een 30 dagen had ipv 90 dagen Stempel.Kon mooi terug naar het vliegveld en daar was alles binnen een halfuur geregeld. Dus voortaan controleer je stempel bespaart een hoop geld.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”