Retirement Extension Kap Choeng

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Retirement Extension Kap Choeng

#16 Bericht door DeDe » dinsdag 21 juli 2015, 14:18

Nog nooit iets gezien of gehoord van een " Ambassade Inkomens verklaring"
Het enige wat je moet laten zien is het formulier waarin het Consulaat bevestigd dat het jouw handtekening is onder de Inkomstenverklaren. Welk bedrag je daar invult gaat hen niets aan en voor het I.O. is het bankboekje en de door de bank verstrekte bevestiging dat het eindbedrag ook inderdaad op je rekening staat alleen maar van belang. Ze kunnen dan uitrekenen of je inderdaad over de verlangde som van 800,000.00 baht per jaar kunt beschikken. ( voor degenen met een marriagevisum is dat 400,000.00)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Retirement Extension Kap Choeng

#17 Bericht door Herbergier » dinsdag 21 juli 2015, 15:15

Het inkomen dat wij moeten aantonen om hier te mogen leven, daar krijgen die ambtenaren van de immigration een natte droom van.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Retirement Extension Kap Choeng

#18 Bericht door jumbo » dinsdag 21 juli 2015, 15:19

Nog meer smaken??
Het was al duidelijk dat eaa per kantoor geinterpreteerd wordt en zodoende, jammer
genoeg, voor sommigen een last kan worden door overijverige ambtenaren...
En ik las ergens dat ze lui waren :giggle: :giggle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Retirement Extension Kap Choeng

#19 Bericht door Ben » dinsdag 21 juli 2015, 16:39

Iemand ervaring met de immi in Lopburi?

dropje72
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 06 augustus 2014, 21:41

Re: Retirement Extension Kap Choeng

#20 Bericht door dropje72 » donderdag 10 september 2015, 10:24

Je engelse vriend heeft helemaal gelijk, 3 september naar Kapchoeng geweest, visa retirement voor 1 maand stempel "under conciduration"
Moet overleggen: up to date bankboek met 800.000thb, up to date bankboek met je maandelijkse inkomsten, plus de rest van de gewoonlijke paparassen.
Zijn gisteren met 2 man hier komen controleren of je werkelijk woonachtig bent op aangegeven adres, opdracht van het proviciale hoofd van immigratiedienst. Doen ze vanaf nu bij IEDEREEN die een jaarvisa aanvraagt.Hebben foto's gemaakt, en alle papieren nog maar eens gecopieert.
Dus , doe er je voordeel mee.
Groet, en succes :clap:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Retirement Extension Kap Choeng

#21 Bericht door Herbergier » vrijdag 11 september 2015, 02:51

dropje72 schreef:Je engelse vriend heeft helemaal gelijk, 3 september naar Kapchoeng geweest, visa retirement voor 1 maand stempel "under conciduration"
Moet overleggen: up to date bankboek met 800.000thb, up to date bankboek met je maandelijkse inkomsten, plus de rest van de gewoonlijke paparassen.
Zijn gisteren met 2 man hier komen controleren of je werkelijk woonachtig bent op aangegeven adres, opdracht van het proviciale hoofd van immigratiedienst. Doen ze vanaf nu bij IEDEREEN die een jaarvisa aanvraagt.Hebben foto's gemaakt, en alle papieren nog maar eens gecopieert.
Dus , doe er je voordeel mee.
Groet, en succes :clap:
Dropje, heb jij een geel boekje (Tabian baan) waarin bevestigd wordt dat je een huisadres in Thailand hebt? ik denk nl. dat, in de toekomst, dat boekje steeds belangrijker wordt voor het verkrijgen van de juiste papieren, zoals bankrekening, rijbewijs, visa, enz.

Toen ik in januari naar de immigration in Kap Choeng voor mijn retirement ging vroegen ze daar al om, maar ik had het toen nog niet, inmiddels heb ik het wel aangeschaft, ik denk dat ze na het zien van dat boekje wat minder wantrouwig zijn, al blijven het natuurlijk wel Thai die zichzelf nog niet vertrouwen en alles het liefst nog eens vijf keer controleren voordat ze een beslissing durven nemen.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Retirement Extension Kap Choeng

#22 Bericht door jumbo » vrijdag 11 september 2015, 03:35

dropje72 schreef: up to date bankboek met 800.000thb, up to date bankboek met je maandelijkse inkomsten,
das een beetje dubbelop of niet???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Retirement Extension Kap Choeng

#23 Bericht door prajak » vrijdag 11 september 2015, 03:45

Nee, maar dat gewone bankboek willen ze hier ook zien om te kijken of we niet stiekem werken. De norm is 800.000 bankgeld, 65.000 b/m of een combinatie samen 8 ton.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”