1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
hanshu

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#16 Bericht door hanshu » vrijdag 10 juli 2015, 14:50

Lekker fris....regen.. [$)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#17 Bericht door Herbergier » zaterdag 11 juli 2015, 05:23

hanshu schreef:Lekker fris....regen.. [$)
Zolang het regent wel ja, maar na de bui is het meestal weer warm en erg benauwd.
Alles van waarde is weerloos.

hanshu

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#18 Bericht door hanshu » zaterdag 11 juli 2015, 08:09

Herbergier schreef:
hanshu schreef:Lekker fris....regen.. [$)
Zolang het regent wel ja, maar na de bui is het meestal weer warm en erg benauwd.
En zo hoort het ook.Daarom heet het tropen...en daar hebben we voor gekozen, sommige zelfs vrijwillig.

Sietske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 01 juli 2015, 14:10

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#19 Bericht door Sietske » zondag 12 juli 2015, 14:27

Hebben mensen nog tips voor leuke hotels in Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya en Chiang Mai?

Leinenrick
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 28 mei 2014, 15:56

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#20 Bericht door Leinenrick » zondag 12 juli 2015, 15:45

Wij hebben in Kanchanaburi in U Inchantree gezeten, niet super goedkoop maar wel erg mooi. In Chiang Mai kan ik je Baan Klang Wiang aanraden, een boutique hotel op loopafstand van alle leuke avondmarkten. En een super fijne kamer met prachtige binnentuin waar het ontbijt geserveerd wordt.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#21 Bericht door Rens » zondag 12 juli 2015, 16:00

Bangkok is een grooote stad, dus .. Mogelijk als je aangeeft waar je ongeveer zou willen verblijven dan bereik je misschien iemand die een gouden tip voor je heeft.
Als vuistregel kun je hanteren dat de nabijheid van een BTS (skytrain) station dan wel een MRT (ondergrondse) een pre is. Je makkelijk en snel en relatief goedkoop door de stad kunnen verplaatsen is gewoon handig. Hotel eigenaren weten dat ook vandaar dat de prijzen daar soms wat hoger liggen. Agoda.com en Booking.com zijn veelgebruikte sites om onderdak te vinden.

In Kanchanaburi ben ik persoonlijk gecharmeerd van http://www.pongphen.com/rooms.htm en wel omdat men daar verschillende prijsniveaus hanteert, er is voor ieder wat wils. Het ligt een beetje in het toeristen gebied maar lopen naar het busstation voor een dagtrip is te doen, een kilometer of twee. Aan de hoofdweg zijn meerdere hotels en ook buiten de stad zelf. Ook hier agoda en booking.com waar je het nodige kan vinden.

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#22 Bericht door peter westerbaan » zondag 12 juli 2015, 16:58

Hoi Sietske,
In Kanchanaburi logeer ik graag in guesthouse Sugar Cane-2 ,Sioi Cambodja ,www.sugarcaneguesthouse.com, met bungalowtjes en rafts. Spotgoedkoop, mooi gelegen aan de rivier en heerlijk eten . Je kunt erheen vanaf het zuidelijke busstation" saai taj" ,maar ook vanaf het noordelijke Mo Chit gaat elk uur een bus. Vanaf Victoria monument rijden er minibusjes heen, maar die zijn minder comfortabel. Een treinrit over de beruchte Birma-spoorlijn is aan te bevelen. Hij gaat ca 12 uur elke dag, maar nooit op tijd. Ga er bij Krasae uit, dat is meteen de mooiste plek van de route. Schitterend uitzicht, een goed idee krijg je hoe het werken aan die lijn is geweest. Er is ook een goed buffetrestaurant met mooi uitzicht. Na een paar uurtjes komt de trein weer terug , die je weer naar Kanchanaburi brengt. Wat Khao Yai betreft: accommodatie aan de rand van het park zou ik wel van te voren boeken. Ga dan in Moe Si zitten, 19 km van het park. Je komt er in de regentijd, koop dus boedzuigersokken!! Veel goede wandelpaden op Khao Yai. In elk hotel kun je een gids inhuren of een groepstocht boeken.Als je al zo veel bos hebt gezien, dan kun je Chiang Mai misschien laten zitten? Leuk eiland is Ko Si Chang , iets boven Pattaya, niet zo ver en nog redelijk rustig. Geen disco's daar. Elk uur een boot vanaf Si Racha.
Je hebt maar drie weken, verstier die niet door voortdurend van hot naar her te reizen. Je kunt het enorme Thailand toch niet in een keer bekijken.
Bijvoorbeeld: Bangkok- Kanchanaburi - Si Chang- Khao Yai is al een vol programma.
In Bangkok zou je in New Siam -2 kunnen gaan zitten. Vlak achter Khao San( dus je hoeft kje nietb te vervelen) maar toch rustig. Bovendien betaalbaar. De rivierboot op 5 min loopafstand, het Koninklijk Paleis ook te lopen. Boeken via hun eigen site.
Heel veel plezier.

Sietske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 01 juli 2015, 14:10

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#23 Bericht door Sietske » zondag 12 juli 2015, 22:02

Een hoop nuttige tips weer! Hartstikke fijn ;). Op deze manier lukt het goed om een mooie planning te maken!

Met al het zoeken komen er natuurlijk weer nieuwe vragen op. Ik zag dat het best prijzig is om vanuit Chiang Mai naar Koh Samui te vliegen. Nu begreep ik dat er ook veel mensen vanuit Chiang Mai vliegen op Surat Tani en van daaruit de bus en de boot pakken naar Koh Samui. Is dit een goede optie? Of is het toch verstandiger direct te vliegen naar Koh Samui? En via welke maatschappijen kan ik het beste boeken?

Verder zag ik dat je vanuit Surat Tani makkelijk naar het nationaal park Khao Sok. Is het de moeite waard hier naartoe te gaan? Lange wandelingen zijn fysiek gezien voor mij niet mogelijk. Of kun je vanuit Koh Samui ook makkelijk een uitstapje maken naar Khao Sok National Park?

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#24 Bericht door Rens » maandag 13 juli 2015, 15:40

Het vliegveld van Koh Samui is eigendom van Bangkok Airways, zij hebben dus het alleenrecht en vandaar die hoge ticket prijzen.

Het stond me bij dat Air Asia een promo had vanuit Chiangmai naar Surat Thani inclusief bustransport naar de ferry en de ticket voor de ferry zelf. Een maand of 10 terug bestond dit zeer zeker, men moest wel lang vooruit boeken. Vindt er zo snel bij AirAsia nu niets van, maar kijk even.

Over het nationale park daar heb ik geen info over, wel dat indien je vanuit Samui daar een trip naar toe wilt maken dat je het absoluut niet op een dag kan doen. Rijstijd bussen, 2x met de ferry, daar gaat al redelijk wat tijd inzitten, en dat nog afgezien van het feit dat je dan vanuit Surat Thani nog eens naar dat park moet. Beter omdat dan inderdaad vanuit Surat Thani te doen lijkt mij.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#25 Bericht door Rens » maandag 13 juli 2015, 15:59

Heb toch met google iets gevonden over die promo ticket van AirAsia; http://www.thailandtotaal.nl/rechtstree ... urat-thani

Die promo bestaat inderdaad, maar je had hem al in 2014 moeten boeken!

Speciale promotie tickets.

Voor de route Chiang Mai – Surat Thani biedt AirAsia naast het vliegticket ook een combinatieticket (vlucht, transfer, veerboot) aan. Als je voor 5 oktober 2014 boekt kun je voor reizen tussen 1 november 2014 en 24 oktober 2015 profiteren van speciale promotie tarieven. Vliegtickets worden aangeboden vanaf THB 590 (circa € 14) en combinatietickets vanaf THB 990 (circa € 24).

Wat ik al zei, vraag het AirAsia even, of zoek op hun site of dit nog bestaat.

Voor de rest biedt de gevonden site ook info over de ferries naar Samui, wat handig kan zijn.
http://www.thailandtotaal.nl/op-vakanti ... erdiensten

Geen idee hoe oud deze info is, maar over het algemeen zal het best nog wel kloppen, en de eilanden hebben ze niet ineens ergens anders neergelegd.

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#26 Bericht door asiantraveler » maandag 13 juli 2015, 17:21

Je bent al snel een halve dag onderweg van Koh Samui naar Khao Sok. Maar het is zeker de moeite waard. Als je geen lange wandeling kunt maken is de dagtocht op het stuwmeer een mooie aanrader. Alles lokaal te boeken.

https://youtu.be/J4dgb24nZBw

Sietske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 01 juli 2015, 14:10

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#27 Bericht door Sietske » maandag 13 juli 2015, 18:14

Bedankt weer voor de goede tips!

Met de verkregen informatie beginnen wij toch te twijfelen over de keuze om vanuit Chang Mai richting Koh Samui te gaan. Het is een flinke reis. En na een week moeten we ook weer terug naar Bangkok voor onze terugvlucht naar Nederland. Dat betekent opnieuw een flinke reis.

We overwegen nu om vanuit Chiang Mai naar Koh Chang te gaan. Dit omdat dit redelijk goed bereisbaar is vanuit Bangkok en omdat het ook een mooi eiland schijnt te zijn. Heeft iemand ervaringen met een reis van Chiang Mai naar Koh Chang? En heeft iemand ervaring met het reizen vanuit Koh Chang naar Bangkok? Tot slot, wat weten jullie van het eiland? Is het de moeite waard dit te bezoeken (denk ook aan het regenseizoen)? En kan je vanuit Koh Chang ook nog andere eilanden bezoeken?

Kortom, weer genoeg vragen. Wij willen graag lekker relaxen, zwemmen, snorkelen, lekker eten en bijvoorbeeld leuke watervallen bezoeken. Uitgaan is voor ons niet belangrijk.

hanshu

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#28 Bericht door hanshu » maandag 13 juli 2015, 18:37

Mits je gaat vliegen vanaf Bkk is Samui wel wat makkelijker...geen gedoe met ferry's en wachttijden. Gewoon met bkk air opstappen op suva en uitstappen op het leukste vliegveld dat je ooit hebt gezien in ruim een uurtje tijd. Tja...het kost iets meer....
Wil je goedkoop vliegen dan maakt Chang/Samui niet zo veel verschil....beide met busje/ferry en een hoop verspilde tijd maar wat euro's meer om uit te geven op het strand/bar.
Het is een keuze....persoonlijk vind ik Samui leuker en dan Lamai beach..maar smaken verschillen.

Sietske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: woensdag 01 juli 2015, 14:10

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#29 Bericht door Sietske » maandag 13 juli 2015, 19:14

We willen eigenlijk met de bus gaan omdat het anders wel erg veel vliegen wordt. In 3 weken tijd dan namelijk de volgende vluchten:
Amsterdam - Bangkok
Bangkok - Chang Mai
Chang Mai - Bangkok
Bangkok - Koh Samui
Koh Samui - Bangkok

Dit lijkt me wat veel? Of hebben jullie nog andere opties?

Als ik het zo allemaal lees kun je redelijk makkelijk met het vliegtuig, de bus en de ferry de route Chang Mai, Bangkok, Koh Chang afleggen. Ik ben trouwens nog steeds erg benieuwd naar mening over Koh Chang. Is het een mooi eiland? En zijn er ervaringen met het bezoeken van dit eiland in de regentijd?

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: 1e keer Thailand - ervaringen Kanchanaburi

#30 Bericht door asiantraveler » maandag 13 juli 2015, 19:49

Van Bangkok naar Koh Chang is ongeveer 4 uur met de bus, 45 minuten met de boot.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”