Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Adrie
- Volwaardig lid
- Berichten: 433
- Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35
#31
Bericht
door Adrie » donderdag 02 juli 2015, 17:44
Ashakorat schreef:Het is wel te doen maar naar mijn mening neem je een behoorlijk groot risico.
De structuur van de wegen is hier heel anders dan in europa, met bijvoorbeeld de Uturns. Toen ik zelf ging rijden was ik blij dat ik dit en andere dingen al een keer meegemaakt had door bij een thai in de auto te zitten.
Het stuur en de bediening zit aan de rechterkant, en ik heb van anderen op dit forum ook gehoord dat ze altijd weer even moeten wennen als ze uit nederland komen dat alles andersom is. De eerste dagen zet ik steevast de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzers. En dat ligt dus niet alleen aan mij.
Het verkeer is niet zo gedisciplineerd als bij ons. Met name scooters maar ook gewone auto's en vrachtauto's die je al spookrijdend tegemoet komen op bv de vluchtstrook van de snelweg.
Dus waarom zou je dat risico nemen als er geen zwaarwegende argumenten zijn?
Tja ik neem al 33 jaar een risico door elke morgen met een vrachtwagen de weg op te gaan met een gewicht zo tussen de 40 en 50 ton totaalgewicht.
2 keer een klapband gehad op de vooras met volle snelheid ( tussen de 80 en 90 kmpu )
Talloze keren momenten meegemaakt om diverse redenen dat je dacht van pfiieuuw dat ging maar net goed.
Het leven is nu eenmaal een risico
-
driver
- Volwaardig lid
- Berichten: 7561
- Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
- Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.
#32
Bericht
door driver » donderdag 02 juli 2015, 18:40
Adrie schreef:paknampo schreef:Het is voor iedereen anders, persoonlijk vindt ik het erg prettig om in Thailand te rijden. Het verkeer is chaotisch maar relaxter als in Nederland. Het is even wennen, inderdaad met de richtingaanwijzers enz.
Gr.
Tja warschijnlijk zul je regelmatig je ruitenwissers aan zetten terwijl het niet regent
Hier nog 1
-
driver
- Volwaardig lid
- Berichten: 7561
- Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
- Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.
#33
Bericht
door driver » donderdag 02 juli 2015, 18:41
Adrie schreef:Ashakorat schreef:Het is wel te doen maar naar mijn mening neem je een behoorlijk groot risico.
De structuur van de wegen is hier heel anders dan in europa, met bijvoorbeeld de Uturns. Toen ik zelf ging rijden was ik blij dat ik dit en andere dingen al een keer meegemaakt had door bij een thai in de auto te zitten.
Het stuur en de bediening zit aan de rechterkant, en ik heb van anderen op dit forum ook gehoord dat ze altijd weer even moeten wennen als ze uit nederland komen dat alles andersom is. De eerste dagen zet ik steevast de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzers. En dat ligt dus niet alleen aan mij.
Het verkeer is niet zo gedisciplineerd als bij ons. Met name scooters maar ook gewone auto's en vrachtauto's die je al spookrijdend tegemoet komen op bv de vluchtstrook van de snelweg.
Dus waarom zou je dat risico nemen als er geen zwaarwegende argumenten zijn?
Tja ik neem al 33 jaar een risico door elke morgen met een vrachtwagen de weg op te gaan met een gewicht zo tussen de 40 en 50 ton totaalgewicht.
2 keer een klapband gehad op de vooras met volle snelheid ( tussen de 80 en 90 kmpu )
Talloze keren momenten meegemaakt om diverse redenen dat je dacht van pfiieuuw dat ging maar net goed.
Het leven is nu eenmaal een risico
In Thailand had je er denk ik nog een hele kluif aan gehad om die 33 jaar met alleen 2 klapbanden vol te maken ..
-
Ashakorat
- Standaard Lid
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32
#34
Bericht
door Ashakorat » donderdag 02 juli 2015, 20:53
Adrie schreef:Ashakorat schreef:Het is wel te doen maar naar mijn mening neem je een behoorlijk groot risico.
De structuur van de wegen is hier heel anders dan in europa, met bijvoorbeeld de Uturns. Toen ik zelf ging rijden was ik blij dat ik dit en andere dingen al een keer meegemaakt had door bij een thai in de auto te zitten.
Het stuur en de bediening zit aan de rechterkant, en ik heb van anderen op dit forum ook gehoord dat ze altijd weer even moeten wennen als ze uit nederland komen dat alles andersom is. De eerste dagen zet ik steevast de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzers. En dat ligt dus niet alleen aan mij.
Het verkeer is niet zo gedisciplineerd als bij ons. Met name scooters maar ook gewone auto's en vrachtauto's die je al spookrijdend tegemoet komen op bv de vluchtstrook van de snelweg.
Dus waarom zou je dat risico nemen als er geen zwaarwegende argumenten zijn?
Tja ik neem al 33 jaar een risico door elke morgen met een vrachtwagen de weg op te gaan met een gewicht zo tussen de 40 en 50 ton totaalgewicht.
2 keer een klapband gehad op de vooras met volle snelheid ( tussen de 80 en 90 kmpu )
Talloze keren momenten meegemaakt om diverse redenen dat je dacht van pfiieuuw dat ging maar net goed.
Het leven is nu eenmaal een risico
Sommige dingen kun je niet vermijden in het leven, maar in dit geval wel dus waarom zou je?
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet
-
nbreeker
- Standaard Lid
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
- Locatie: Udon Thani
#35
Bericht
door nbreeker » vrijdag 03 juli 2015, 05:07
Ashakorat schreef:Adrie schreef:Ashakorat schreef:Het is wel te doen maar naar mijn mening neem je een behoorlijk groot risico.
De structuur van de wegen is hier heel anders dan in europa, met bijvoorbeeld de Uturns. Toen ik zelf ging rijden was ik blij dat ik dit en andere dingen al een keer meegemaakt had door bij een thai in de auto te zitten.
Het stuur en de bediening zit aan de rechterkant, en ik heb van anderen op dit forum ook gehoord dat ze altijd weer even moeten wennen als ze uit nederland komen dat alles andersom is. De eerste dagen zet ik steevast de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzers. En dat ligt dus niet alleen aan mij.
Het verkeer is niet zo gedisciplineerd als bij ons. Met name scooters maar ook gewone auto's en vrachtauto's die je al spookrijdend tegemoet komen op bv de vluchtstrook van de snelweg.
Dus waarom zou je dat risico nemen als er geen zwaarwegende argumenten zijn?
Tja ik neem al 33 jaar een risico door elke morgen met een vrachtwagen de weg op te gaan met een gewicht zo tussen de 40 en 50 ton totaalgewicht.
2 keer een klapband gehad op de vooras met volle snelheid ( tussen de 80 en 90 kmpu )
Talloze keren momenten meegemaakt om diverse redenen dat je dacht van pfiieuuw dat ging maar net goed.
Het leven is nu eenmaal een risico
Sommige dingen kun je niet vermijden in het leven, maar in dit geval wel dus waarom zou je?
Hoe kan dat nu Arie goedkope voorbandjes er om laten gooien of niet op tijd vernieuwd van het kan nog wel even,het kan dus niet dat zie je.en om even in jou taal te communiceren zal je je wel de pleuris zijn geschrokken.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
-
Herbergier
- Volwaardig lid
- Berichten: 1582
- Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
- Locatie: Mueang Buriram
#36
Bericht
door Herbergier » vrijdag 03 juli 2015, 08:11
Adrie schreef:Ashakorat schreef:Het is wel te doen maar naar mijn mening neem je een behoorlijk groot risico.
De structuur van de wegen is hier heel anders dan in europa, met bijvoorbeeld de Uturns. Toen ik zelf ging rijden was ik blij dat ik dit en andere dingen al een keer meegemaakt had door bij een thai in de auto te zitten.
Het stuur en de bediening zit aan de rechterkant, en ik heb van anderen op dit forum ook gehoord dat ze altijd weer even moeten wennen als ze uit nederland komen dat alles andersom is. De eerste dagen zet ik steevast de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzers. En dat ligt dus niet alleen aan mij.
Het verkeer is niet zo gedisciplineerd als bij ons. Met name scooters maar ook gewone auto's en vrachtauto's die je al spookrijdend tegemoet komen op bv de vluchtstrook van de snelweg.
Dus waarom zou je dat risico nemen als er geen zwaarwegende argumenten zijn?
Tja ik neem al 33 jaar een risico door elke morgen met een vrachtwagen de weg op te gaan met een gewicht zo tussen de 40 en 50 ton totaalgewicht.
2 keer een klapband gehad op de vooras met volle snelheid ( tussen de 80 en 90 kmpu )
Talloze keren momenten meegemaakt om diverse redenen dat je dacht van pfiieuuw dat ging maar net goed.
Het leven is nu eenmaal een risico
Ik denk niet dat jij met die vrachtwagen 80/90 km/u in Thailand rij, vooral hier in de Isan zijn de wegen iets anders als in Nederland, in de bebouwde kom en op de binnenwegen mag je in Thailand trouwens, met een gewone personenwagen, max. 50/60 km/u, op de highways 90 km/u, met een paar uitzonderingen naar 100/120 km/u en op de motorways (dat zijn wegen met ongelijkvloerse kruisingen, zonder U-turns, meestal tolwegen en die liggen hoofdzakelijk rond Bangkok) mag je max. 120 km/u met een paar uitzonderingen naar 90 km/u en dan moet je, vooral op de binnenwegen en de highways, nog uitkijken voor diepe kuilen in de weg, motorbikes, honden, koeien, buffels enz. op de weg.
http://bangkok.angloinfo.com/informatio ... s-of-road/
Alles van waarde is weerloos.
-
Adrie
- Volwaardig lid
- Berichten: 433
- Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35
#37
Bericht
door Adrie » vrijdag 03 juli 2015, 14:30
Ashakorat schreef:Adrie schreef:Ashakorat schreef:Het is wel te doen maar naar mijn mening neem je een behoorlijk groot risico.
De structuur van de wegen is hier heel anders dan in europa, met bijvoorbeeld de Uturns. Toen ik zelf ging rijden was ik blij dat ik dit en andere dingen al een keer meegemaakt had door bij een thai in de auto te zitten.
Het stuur en de bediening zit aan de rechterkant, en ik heb van anderen op dit forum ook gehoord dat ze altijd weer even moeten wennen als ze uit nederland komen dat alles andersom is. De eerste dagen zet ik steevast de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzers. En dat ligt dus niet alleen aan mij.
Het verkeer is niet zo gedisciplineerd als bij ons. Met name scooters maar ook gewone auto's en vrachtauto's die je al spookrijdend tegemoet komen op bv de vluchtstrook van de snelweg.
Dus waarom zou je dat risico nemen als er geen zwaarwegende argumenten zijn?
Tja ik neem al 33 jaar een risico door elke morgen met een vrachtwagen de weg op te gaan met een gewicht zo tussen de 40 en 50 ton totaalgewicht.
2 keer een klapband gehad op de vooras met volle snelheid ( tussen de 80 en 90 kmpu )
Talloze keren momenten meegemaakt om diverse redenen dat je dacht van pfiieuuw dat ging maar net goed.
Het leven is nu eenmaal een risico
Sommige dingen kun je niet vermijden in het leven, maar in dit geval wel dus waarom zou je?
Das ook weer waar.
-
Adrie
- Volwaardig lid
- Berichten: 433
- Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35
#38
Bericht
door Adrie » vrijdag 03 juli 2015, 14:45
Herbergier schreef:Adrie schreef:Ashakorat schreef:Het is wel te doen maar naar mijn mening neem je een behoorlijk groot risico.
De structuur van de wegen is hier heel anders dan in europa, met bijvoorbeeld de Uturns. Toen ik zelf ging rijden was ik blij dat ik dit en andere dingen al een keer meegemaakt had door bij een thai in de auto te zitten.
Het stuur en de bediening zit aan de rechterkant, en ik heb van anderen op dit forum ook gehoord dat ze altijd weer even moeten wennen als ze uit nederland komen dat alles andersom is. De eerste dagen zet ik steevast de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzers. En dat ligt dus niet alleen aan mij.
Het verkeer is niet zo gedisciplineerd als bij ons. Met name scooters maar ook gewone auto's en vrachtauto's die je al spookrijdend tegemoet komen op bv de vluchtstrook van de snelweg.
Dus waarom zou je dat risico nemen als er geen zwaarwegende argumenten zijn?
Tja ik neem al 33 jaar een risico door elke morgen met een vrachtwagen de weg op te gaan met een gewicht zo tussen de 40 en 50 ton totaalgewicht.
2 keer een klapband gehad op de vooras met volle snelheid ( tussen de 80 en 90 kmpu )
Talloze keren momenten meegemaakt om diverse redenen dat je dacht van pfiieuuw dat ging maar net goed.
Het leven is nu eenmaal een risico
Ik denk niet dat jij met die vrachtwagen 80/90 km/u in Thailand rij, vooral hier in de Isan zijn de wegen iets anders als in Nederland, in de bebouwde kom en op de binnenwegen mag je in Thailand trouwens, met een gewone personenwagen, max. 50/60 km/u, op de highways 90 km/u, met een paar uitzonderingen naar 100/120 km/u en op de motorways (dat zijn wegen met ongelijkvloerse kruisingen, zonder U-turns, meestal tolwegen en die liggen hoofdzakelijk rond Bangkok) mag je max. 120 km/u met een paar uitzonderingen naar 90 km/u en dan moet je, vooral op de binnenwegen en de highways, nog uitkijken voor diepe kuilen in de weg, motorbikes, honden, koeien, buffels enz. op de weg.
http://bangkok.angloinfo.com/informatio ... s-of-road/
Herbergier uut wolluk, daar gaat het me ook niet om, maar dit was als voorbeeld dat het heel anders had kunnen aflopen, dus het leven is een risico.
In Thailand zie je inderdaad maar weinig vrachtwaggels met 80/90 over de weg denderen, dit ook om de simpele reden dat ze er niet van uit kunnen gaan dat je ook geen kuilen of iets dergelijks tegen komt.
Misschien dat de vermogens ook wat lager liggen dan bij ons,
-
Rens
- Volwaardig lid
- Berichten: 209
- Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06
#39
Bericht
door Rens » vrijdag 03 juli 2015, 18:54
Risico `inruilen` doen we allemaal, we nemen niet de trein want die ontspoort wel eens in Thailand, (gaat de laatste tijd weer goed trouwens), maar dan gaan we met de bus, die ook wel eens...
Dan maar een taxi, waar we dan ook in overgeleverd zijn aan de grillen van de chauffeur en de medeweggebruikers....
Wat is wijsheid. Op het moment dat je je gaat verplaatsen dan loop je risico. Thuisblijven dan maar? Misschien ga je dan iets ophangen wat eigenlijk al heel lang geleden had moeten gebeuren, en daar heb je nu dan mooi de tijd voor, en... je dondert van het trapje af.
-
Madelief33
- komt net kijken
- Berichten: 9
- Lid geworden op: woensdag 24 juni 2015, 12:01
#40
Bericht
door Madelief33 » zaterdag 04 juli 2015, 08:17
He allemaal bedankt voor de reacties, vooral de serieus bedoelde!
Wat mij betreft heb ik genoeg informatie!
Bedankt
-
Arietwee
- Volwaardig lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
-
Contacteer:
#41
Bericht
door Arietwee » zaterdag 04 juli 2015, 09:05
Ja maar wordt het nou de taxi of ga je een auto huren?? Hou ons niet langer in spanning.
-
Jeanette
- Volwaardig lid
- Berichten: 4675
- Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
- Locatie: Leiderdorp
#42
Bericht
door Jeanette » zaterdag 04 juli 2015, 09:38
Er zijn ook nog (vip)bussen.
-
Madelief33
- komt net kijken
- Berichten: 9
- Lid geworden op: woensdag 24 juni 2015, 12:01
#43
Bericht
door Madelief33 » zaterdag 04 juli 2015, 16:12
Haha Arie we observeren het verkeer gedurende de 2,5 week voor we in Phuket aankomen en dan beslissen we. We houden het nog even spannend.
Nemen wel alle adviezen mee van goede verhuurbedrijf tot de beste taxiservice!
Ik zal vanaf daar wel even melden wat het wordt!!!
-
Jeanette
- Volwaardig lid
- Berichten: 4675
- Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
- Locatie: Leiderdorp
#44
Bericht
door Jeanette » zaterdag 04 juli 2015, 17:34
Goede reis volgende week Ma de liefste.
-
Ashakorat
- Standaard Lid
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32
#45
Bericht
door Ashakorat » zaterdag 04 juli 2015, 17:40
Jeanette schreef:Goede reis volgende week Ma de liefste.
Beetje opletten jeanette, ze is de liefste op 33 na. Sneu
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet