Aanslag in Frankrijk

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Aanslag in Frankrijk

#166 Bericht door Ben » maandag 16 november 2015, 14:16

http://www.youtube.com/watch?v=mrd2dXknyuA

Parijs Ontwaakt .live goes on !

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanslag in Frankrijk

#167 Bericht door prajak » maandag 16 november 2015, 14:43

Ben schreef:http://www.youtube.com/watch?v=mrd2dXknyuA
Parijs Ontwaakt .live goes on !
Goeie, Ben. Ik zag op TV ook alles doorgaan. Vergeten kan niet maar doorgaan moet.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aanslag in Frankrijk

#168 Bericht door RuudThai » maandag 16 november 2015, 15:38

prajak schreef:De verontwaardiging over Parijs is terecht.

Maar in het diepe zuiden van Thailand vallen dagelijks doden. Te weinig beseft men dat over zes weken daar ook 120 doden liggen. Een dode Thai is voor mij net zo erg als een dode westerling maar als ik forums lees zou je haast een andere indruk krijgen.

Ik zal in dit forum vanaf vandaag de doden in het diepe zuiden gaan vermelden en bijhouden. Doden door de afscheidingsbeweging, betaald door drugsbaronnen en oliesmokkelaars en uitgevoerd door moslims want men is daar in grote meerderheid moslim.

Dan gaan mogelijk de ogen open van een aantal mensen.
Afbeelding

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanslag in Frankrijk

#169 Bericht door driver » maandag 16 november 2015, 18:31

Wat in Thailand gebeurt om daar even bij te blijven is voor Nederlanders de ver van mijn bed acties en problematiek terwijl Parijs vlakbij is vandaar de aandacht ervoor hier en niks over Thailand.

Elke dode door onenigheid over wat dan ook waar dan ook is er zeker 1 teveel maar de o.a media bepaalt vaak waar de meeste aandacht naar uit gaat en ook dat zal per land verschillend zijn .

Je kunt dat nu wel gaan bijhouden maar daarmee open je slechts de ogen van de hier aanwezigen die het lezen en verder bereik je daar niemand mee lijkt me.

gr driver

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Aanslag in Frankrijk

#170 Bericht door Jeanette » maandag 16 november 2015, 21:51

Ik zie dat er weer geveegd is. :(
Mag een gematigde mening met voors en tegens over de vluchtelingstromen niet besproken worden met andere Thailand-gangers?
Die moslims in het zuiden van Thailand zijn voor de meeste van jullie net zo goed 'ver van je bed'.
prajak schreef: --->
Ik zal in dit forum vanaf vandaag de doden in het diepe zuiden gaan vermelden en bijhouden.
Dan gaan mogelijk de ogen open van een aantal mensen.
Van wie 'moet' je dat doen?
Waren we weer teveel met de wereldproblemen - die ons in Europa raken - bezig ipv Thaise problemen?
Waarom wordt ieder standpunt of mening dat de massale vluchtelingenstroom ook problemen geven en niet alleen problemen hebben een reden om op de rode knop te drukken?
De Franse autoriteiten hebben tot dusver de namen van vier terroristen bekendgemaakt, die bij de aanslagen van vrijdag in Parijs betrokken waren.
Drie van hen zijn dood; één is op de vlucht.
---> Ahmad al Mohammad (25).
Een Syrisch paspoort met daarin deze naam werd na één van de aanslagen bij het Stade de France gevonden.
Al Mohammad werd op 7 oktober als vluchteling geregistreerd op het Griekse eiland Leros.
Deze terrorist is dus vermoedelijk een vluchteling.
:?
:happyno:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Aanslag in Frankrijk

#171 Bericht door brake034 » maandag 16 november 2015, 22:55

In januari van dit jaar melde de BKK Post voor de periode van januari 2004 tot januari 2015 een dodental van bijna 4.000 door bijna 17.000 aanslagen (waarvan meer dan 3.000 bomaanslagen) in het zuiden van Thailand gedurende 11 jaar "Jihad in Thailand"......

Het dodental van 3.961 bestond uit 2.610 burgers, 509 soldaten, 365 politie agenten, 138 leraren, 18 monniken en 321 "opstandelingen".
Het aantal gewonden van 9.625 bestond uit 5.548 burgers, 2.453 soldaten, 1.422 politie agenten, 147 leraren, 24 monniken en 31 "opstandelingen".

4.000 doden in 11 jaar, dat is 1 dode per dag en 2 gewonden, per anderhalve dag een bomaanslag.....

Om het wat verder in het perspectief te trekken, dit voltrekt zich voornamelijk in de 3 zuidelijkste provincies van Thailand, op een oppervlak vergelijkbaar met Noord- en Zuid Holland plus Brabant en op een inwoner aantal van "slechts" 2 miljoen mensen......
Laatst gewijzigd door brake034 op maandag 16 november 2015, 23:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Aanslag in Frankrijk

#172 Bericht door brake034 » maandag 16 november 2015, 23:10

Nog een ander perspectief? Rekenen we 4.000 doden op 2 miljoen mensen, dan staat dat qua percentage ongeveer gelijk aan het dodenaantal wat Amerika ten gevolge van de 2e wereldoorlog te betreuren had......
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanslag in Frankrijk

#173 Bericht door prajak » dinsdag 17 november 2015, 01:00

Dank je wel, Brake034, je bent me voor met de cijfertjes.

Het is me al duidelijk dat hier nimby speelt.

Zuid Thailand telt in het westen niet mee. In dit deel van de wereld sterven iedere week haast mensen op ondeugdelijke veerboten, het haalt de westerse pers in een enkel regeltje, maar de ramp met de Herald of Free Enterprise staat nog in het geheugen. Er is ook groot verschil in de behandeling in de pers tussen de MH17 en de MH370.

Voor mij is iedere dode door geweld of ongeval waar dan ook gelijk en een te veel. 'Loesje' heeft gelijk met de poster die ik zag.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Aanslag in Frankrijk

#174 Bericht door brake034 » dinsdag 17 november 2015, 07:24

Prajak, het was niet mijn bedoeling je de loef af te steken met cijfers hoor.

Dagelijkse cijfers over de situatie in de 3 zuidelijke provincies zijn niet makkelijk te vinden.
En toen ik ging zoeken naar wat er vandaag of gisteren daar gebeurt is dan vind je niet echt veel informatie.

Maar nadat ik onderstaande cijfers vond rolde ik zowat om van verbazing, toen werd me de werkelijke omvang van het probleem pas duidelijk.
Marcel

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Aanslag in Frankrijk

#175 Bericht door Jeanette » dinsdag 17 november 2015, 07:51

prajak schreef:.....
Zuid Thailand telt in het westen niet mee. In dit deel van de wereld sterven iedere week haast mensen op ondeugdelijke veerboten .....
brake034 schreef: ....
Maar nadat ik onderstaande cijfers vond rolde ik zowat om van verbazing, toen werd me de werkelijke omvang van het probleem pas duidelijk.....
Zo te lezen hebben jullie nu die cijfers nodig die tot voor kort voor de farang in Thailand te onbelangrijk waren om er 1 van de vele dagelijkse posten aan te wijden.
Dus waar komt de verontwaardiging vandaan dat het westen daar niet eerder bij stilstaat?
RuudThai schreef: .... De meeste provocateurs vind je meestal bij rechts-extremistische en nazigroepen en bij de islamextremisten.....


(zucht)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Aanslag in Frankrijk

#176 Bericht door Jeanette » dinsdag 17 november 2015, 08:37

brake034 schreef:Jeanette, ik geloof niet dat ik iemand becommentarieerd heb in mijn aanvulling op deze discussie?


Sluit je je dan niet aan bij de wens van Prajak dat alle items in het TF over Thailand moeten gaan?

:?: [|) :?:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Aanslag in Frankrijk

#177 Bericht door brake034 » dinsdag 17 november 2015, 08:42

Ik ben van mening dat in discussies op dit forum het wenselijk is dat er een relatie met Thailand is.
In offtopic worden soms discussies gevoerd die niet over Thailand gaan en daar is op zich niks mis mee.

Wat we wel zien is dat deze offtopic discussies soms (recent vaak) zwaar polariserend worden en op onvriendelijke toon gevoerd worden en daar is wel iets mis mee.
Marcel

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Aanslag in Frankrijk

#178 Bericht door Jeanette » dinsdag 17 november 2015, 09:12

Daar ben ik het helemaal mee eens, alleen ;) (er is altijd een 'maar') ik accepteer niet dat de meest onvriendelijke de net iets minder onvriendelijke de mond snoert.

:idea: [|) :idea:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanslag in Frankrijk

#179 Bericht door prajak » dinsdag 17 november 2015, 10:02

Brake034, niks aan het handje hoor. Ik had ze zelf ook kunnen vinden, heb het vaak zat hier gehad over de ellende in het diepe zuiden, de vaste lezers van dit forum en van mijn blogje kennen mijn mening daarover.

Je kent de mening van Chang over off topic: hij laat het bewust staan en ach, ik kan er af en toe wat scherts en luim kwijt en een mop is ook nooit weg.

Hoor net van een lid dat ie X stukken heeft klaarstaan, ik ben zelf bezig aan een artikel met 90 onderwerpen, OK, het zijn allemaal groentes.. :giggle: .., maar het zijn wel X en 90 stukken tekst waarnaar gezocht is, foto, vertaalwerk, je wilt het goed doen, enfin, jij schrijft zelf ook veel over Thailand en je weet wat ik bedoel.

Heb ook twee gastbijdragen klaar staan voor donderdag en de week daarna, waarvan een over het verdwenen dorpsboeddhisme.

En daarmee helpen we het forum vooruit. Maar wat je ook doet, je maakt het nooit iedereen naar de zin. Soit, zo is het leven.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Aanslag in Frankrijk

#180 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 17 november 2015, 12:18

brake034 schreef:Prajak, het was niet mijn bedoeling je de loef af te steken met cijfers hoor.

Dagelijkse cijfers over de situatie in de 3 zuidelijke provincies zijn niet makkelijk te vinden.
En toen ik ging zoeken naar wat er vandaag of gisteren daar gebeurt is dan vind je niet echt veel informatie.

Maar nadat ik onderstaande cijfers vond rolde ik zowat om van verbazing, toen werd me de werkelijke omvang van het probleem pas duidelijk.
brake034 schreef:Jeanette, ik geloof niet dat ik iemand becommentarieerd heb in mijn aanvulling op deze discussie?
Nee Brake034. Jij hebt niemand becommentarieerd maar wel een voortreffelijke bijdrage geleverd aan deze hele discussie. Het heeft bij mij in ieder geval m'n blik iets verder verruimd. Niet meer compleet verkokerd op Europa en Parijs. Er is meer in de grote mensenwereld waar we ons zorgen over moeten maken. Hier mag zeker in een Thailandforum aandacht aan worden besteed. Als iemand er anders over denkt (en die zijn er kennelijk nogal wat), dan vraag ik me af wat men met Thailand heeft. Één gaf daarbij zelfs aan met één been in Nederland en één been in Thailand te staan. Dat lijkt me dan nogal moeilijk lopen. :giggle:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gesloten

Terug naar “Off Topic”