Clutch PCX 150.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Clutch PCX 150.

#16 Bericht door brake034 » vrijdag 26 juni 2015, 15:49

Over accu's en PCXen is al eerder geschreven en nog vrij recent ook: viewtopic.php?f=24&t=824119&hilit=accu
Ben benieuwd naar de ervaringen van Nick met de nieuwe koppelingsveren.
Marcel

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Clutch PCX 150.

#17 Bericht door ron » vrijdag 26 juni 2015, 20:16

nbreeker schreef:
maar ja daar hangt een prijskaartje aan.
Fair enough ........,natuurlijk is de prijs/levensduur ook wel van belang.... :oops:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Clutch PCX 150.

#18 Bericht door gerrit11 » zondag 28 juni 2015, 15:47

dat gestotter ligt oa aan de snaar, hij is dan te droog en hakt wat. als je idd de rem inhoud word ie warm en glijdt ie wat meer.dus als je slappere veertjes plaatst slipt ie wat meer.
maar dat doet niet alleen de pcx, veel types scooters hebben dat probleem daar.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Clutch PCX 150.

#19 Bericht door nbreeker » maandag 29 juni 2015, 00:34

gerrit11 schreef:dat gestotter ligt oa aan de snaar, hij is dan te droog en hakt wat. als je idd de rem inhoud word ie warm en glijdt ie wat meer.dus als je slappere veertjes plaatst slipt ie wat meer.
maar dat doet niet alleen de pcx, veel types scooters hebben dat probleem daar.
Hij doet het vanaf dat hij nieuw was,we hebben nog een motor met snaar een Yamaha Mio en die doet het absoluut niet,de koppeling werkt als een centrifugaal en gaat door de snelheid naar buiten en door iets mindere veerkracht gaat hij nu makkelijker naar buiten en zal een betere grip hebben in de clutch trommel.De clutch ziet er uit als een rem met drie klauwen en frictie materiaal,door dat je gas geeft gaat die klauwen naar buiten en nemen de trommel waar ook de pulley met de snaar zich bevind,doordat je gas geeft veranderd de diameter van de aangedreven pullen die wordt groteren de pulley die je achterwiel aandrijft daar wordt de diameter dan kleiner van dus hoe meer gas je geeft hoe sneller je gaat maar dat wist je al natuurlijk.Maar meer Honda's hebben daar last van o.a.de click ook.Maar yamaha heeft dat probleem niet.
De man in de motorzaak zegt altijd "gas geven is geen kunst dat kan iedereen maar op tijd stoppen dat is belangrijk."

Maar vandaag gaat die PCX op de operatietafel en gaan we kijken waar hij last van heeft,ik blijf erbij tot de laatste minuut want ik wil het ook weten,en als ik het weet weten jullie het ook.En om op jou advies terug te komen we kijken gegarandeerd ook naar de snaar,die komt er toch af dus kijken we die ook goed na.

Groetjes.

Nog even ter verduidelijking Gerrit doordat je gas geeft gaat de koppeling sneller draaien en overwint de centrifugaal kracht de veerspanning waardoor de clutchschoenen naar buiten gaan en de trommel meenemen,doe je nu je gas dicht overwint de veerdruk weer en gaan de cluctchschoenen weer naar binnen en drijven niet langer de clutchtrommel aan,maar je moet er wel zorg voor dragen dat je niet te slappe veren installeer anders treed de koppeling al in werking als je motor nog stationer draait en dat is natuurlijk niet de bedoeling.Je moet nog wel even tijd hebben om op- of af te stappen.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Clutch PCX 150.

#20 Bericht door nbreeker » maandag 29 juni 2015, 07:16

Nu hedenmorgen om 9 uur hebben we de patiënt onder narcose gebracht en hebben we hem opengemaakt en de clutch verwijderd,nu we kwamen heel veel stof tegen en na alles gedemonteerd en schoongewassen te hebben de boel weer in elkaar gezet met de veren van een 125cc PCX.
3uur later zo tegen twaalven waren we klaar.
Ik heb een geweldige monteur hier in Udon en ik heb het met hem samen gedaan want voor sommige dingen heb je een paar extra handen nodig en het is ook geen klusje om even met een schroevendraaier en een steeksleutel te doen.Je heb echt wel wat goed en speciaal gereedschap nodig nu dat heeft hij en heeft hij het niet dan verzinnen we wel wat maar we hebben altijd een oplossing.Ik spreek drie woorden Thai en hij geen woord Engels maar we komen er altijd uit.
Hij is nu 65 maar een op en top vakman ik kijk altijd met plezier naar hem als hij bezig is.Ja dus na betaald te hebben heb ik de motor gestart en ben weg gereden nu hij rijd weer als een zonnetje trekt goed op en laat ook weer los als ik het gas dichtdraai,maar nu is alles schoon natuurlijk over een week of 2 weet ik meer en vooral dus s'morgens als hij koud is.De snaar (het riempje) zag er nog goed uit heeft ook pas 6000 km gedraaid.Dus ik hoop dat hij goed blijft rijden en dat dat stotteren is afgelopen wat Honda niet kon vinden of niet wou vinden.Ik hou U op de hoogte.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Clutch PCX 150.

#21 Bericht door Harm » maandag 29 juni 2015, 19:56

Ik hou U op de hoogte.

Graag
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Clutch PCX 150.

#22 Bericht door nbreeker » dinsdag 30 juni 2015, 01:40

Afbeelding
Hier is de patient voor de operatie
Laatst gewijzigd door nbreeker op dinsdag 30 juni 2015, 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Clutch PCX 150.

#23 Bericht door nbreeker » dinsdag 30 juni 2015, 02:01

Afbeelding

Tijdens de operatie.
Laatst gewijzigd door nbreeker op dinsdag 30 juni 2015, 02:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Clutch PCX 150.

#24 Bericht door nbreeker » dinsdag 30 juni 2015, 02:05

Afbeelding

Oude veren
Laatst gewijzigd door nbreeker op dinsdag 30 juni 2015, 02:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Clutch PCX 150.

#25 Bericht door nbreeker » dinsdag 30 juni 2015, 02:17

Afbeelding

Hier de nieuwe veren met partsnummer.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Clutch PCX 150.

#26 Bericht door nbreeker » dinsdag 30 juni 2015, 02:25

Afbeelding

Schone clutch met veren van een PCX 125 cc.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Clutch PCX 150.

#27 Bericht door brake034 » dinsdag 30 juni 2015, 03:05

Hardstikke goed Nick en scherpe foto's ook nog! :thumbsup:
Marcel

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Clutch PCX 150.

#28 Bericht door nbreeker » zaterdag 04 juli 2015, 05:42

Nu tot nu toe rijd hij nog steeds zo als hij hoord te rijden,ik sprak 2 dagen geleden iemand met een nieuw Honda Click heeft hetzelfde probleem,dus ik heb hem veteld wat ik had gedaan omdat probleem bij mij te verhelpen.

De enigste kritiek die ik nu nog heb op die PCX is het remmen al moet ik erbij zeggen dat Posriroad hier in Udon kuis versleten is en spekglad,ik reed van de week daar toen er een buffelo op een motor met zijspan schuin links voor me reed en opeens tot het besef kwam dat hij rechtsaf moest dus zonder te kijken schuin naar rechts en sneed mij de weg af,waardoor ik fors moest remmen en in een reflex rem je dan toch weer met je voorrem zoals het hoord en weer probeerde dat voorwiel weg te komen maar gelukkig voelde ik het op tijd en liet ik m'n rem los waardoor ik niet wederom op m'n koker ging,dan is het jammer dat er geen ABS op zit.

Maar als we financieen op de rit hebben ik bedoel cash lever ik hem toch in voor een YamahaR3,en geef die aan m'n zoon en neem ik mijn Yamaha X1R weer terug met schijfrem voor en achter,waardoor de achterrem met de voet bediend wordt,die is wel zes jaar oud maar ziet er nog uit als nieuw.
Laatst gewijzigd door nbreeker op zaterdag 04 juli 2015, 06:46, 1 keer totaal gewijzigd.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Clutch PCX 150.

#29 Bericht door nbreeker » zaterdag 04 juli 2015, 05:47

Afbeelding

YAMAHA X1R 135 cc.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Clutch PCX 150.

#30 Bericht door Harm » zaterdag 04 juli 2015, 09:10

Nick als je de remmen van de pcx zo slecht vind waarom monteer jij als volleerde doe het zelver dan geen schijfrem in je achterwiel
Desnoods van een ander merk
Daar moet toch wel een mouw aan te passen zijn.
Je zou ook nog voor de ABS versie van een ander merk kunnen gaan.
Maak er foto's van met de specifieke rijeigenschappen en stuur naar Honda misschien zien ze er iets in
wellicht kun je er dan ook nog wat pecunia aan overhouden
Ik denk namelijk dat je niet de enige bent die de remmen onder de maat vindt.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”