Aardbeving Maleisië

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Aardbeving Maleisië

#1 Bericht door mooatje » vrijdag 12 juni 2015, 18:29

Aardbeving ontstaan door naaktfoto's............



Vier toeristen die naakt op een Maleisische berg poseerden, hebben een boete en een celstraf gekregen nadat ze schuldig hebben gepleit voor obsceen gedrag. Ze worden ook het land uitgezet.

De Britse Eleanor Hawkings (23), de Canadezen Lindsey (23) en Danielle Peterson (22) en de Nederlander Dylan Snel (23) gaven toe dat ze de openbare orde hadden verstoord.

De bergbeklimmers kregen de schuld van een aardbeving met een magnitude van 5,9 nadat ze hun kleren hadden uitgedaan op de berg Kinabalu, die als heilig wordt beschouwd.

Ze zijn nu veroordeeld tot drie dagen cel en een boete van 5.000 ringgit (1.180 euro). Omdat ze al enkele dagen in de cel hebben gezeten, moeten ze die straf niet meer uitzitten. Verwacht wordt dat ze vrijdagavond het land worden uitgezet, nadat ze ook hun boete hebben betaald.

De toeristen riskeerden een celstraf van drie maanden. De politie is nog altijd op zoek naar zes andere buitenlanders die ook naakt op de foto zijn gegaan op de berg. Mogelijk hebben zij het land al verlaten.

Enkele dagen na de fotosessie op de berg vond een aardbeving plaats. Daarbij vielen 18 doden. Mount Kinabalu op het eiland Borneo is een van de hoogste bergtoppen van Zuidoost-Azië.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150612_01728024
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aardbeving Maleisië

#2 Bericht door prajak » zaterdag 13 juni 2015, 01:27

Het is een moslimland en daar ga je sowieso niet en public uit de kleren. En dan ook nog op een heilige berg? Dat verhaal van die aardbeving is natuurlijk l@lkoek maar de lokale mensen geloven in dat soort krachten.

Hoe lang is het geleden dat een westers paar Thailand uit is gegooid omdat ma met de koters een Boeddhabeeld beklommen? En, o schande, ook nog met de schoenen aan.

Ieder land heeft zo zijn gevoeligheden. Als je in Mokum een rijpe tomaat naar de Dokwerker gooit riskeer je een klap op je bakkes. F@ck de koning mag dan weer wel, heb ik begrepen. Dat hoef je in Thailand nou weer niet te proberen......

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aardbeving Maleisië

#3 Bericht door dutch » zaterdag 13 juni 2015, 02:35

prajak schreef:
Ieder land heeft zo zijn gevoeligheden. Als je in Mokum een rijpe tomaat naar de Dokwerker gooit riskeer je een klap op je bakkes. F@ck de koning mag dan weer wel, heb ik begrepen. Dat hoef je in Thailand nou weer niet te proberen......
Nou Prajak,ik denk dat in Nederland zo'n beetje alles wel wordt geaccepteerd,of liever gezegd "je wordt gedwongen om e.e.a. te accepteren".Alles in naam van tolerantie en vrijheis/blijheid.
Een "vluchteling" kost €33.000,- per persoon per jaar en in sommige/vele bejaardencentra en dergelijke instellingen liggen sommige oudjes ik weet niet hoe lang in hun luier.
Enigszins gechargeerd,maar toch!!!!!!!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Aardbeving Maleisië

#4 Bericht door RuudThai » zaterdag 13 juni 2015, 03:10

dutch schreef:
prajak schreef:
Ieder land heeft zo zijn gevoeligheden. Als je in Mokum een rijpe tomaat naar de Dokwerker gooit riskeer je een klap op je bakkes. F@ck de koning mag dan weer wel, heb ik begrepen. Dat hoef je in Thailand nou weer niet te proberen......
Nou Prajak,ik denk dat in Nederland zo'n beetje alles wel wordt geaccepteerd,of liever gezegd "je wordt gedwongen om e.e.a. te accepteren".Alles in naam van tolerantie en vrijheis/blijheid.
Een "vluchteling" kost €33.000,- per persoon per jaar en in sommige/vele bejaardencentra en dergelijke instellingen liggen sommige oudjes ik weet niet hoe lang in hun luier.
Enigszins gechargeerd,maar toch!!!!!!!
Hè Dutch, jij probeert toch overal politiek in te brengen, zelfs bij een naaktloperij! :giggle:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Aardbeving Maleisië

#5 Bericht door dutch » zaterdag 13 juni 2015, 04:21

Neen hoor,zo zie ik het niet.
Buitenlandse backpackers worden veroordeeld ,omdat ze de plaatselijke normen en waarden belachelijk maken.
Daarbij dacht ik even aan onze Nederlandse normen en waarden,die constant aangepast wordt aan alles wat binnenkomt.Onze gebruiken zijn onacceptabel,ons eten is niet te pruimen etc etc.
Ons weer en redelijke luxe en geld en plaats is wel acceptabel.
Vergelijkingen over assielzoekere opnames van andere landen met ons land zie ik,alleen in aantallen maar niet in bewoners per vierkante kilometer.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aardbeving Maleisië

#6 Bericht door prajak » zaterdag 13 juni 2015, 04:42

Dutch, dit weet je al, ga eens kijken in Pattaya, Bangkok Patpong - Nana - Soi Cowboy, daar zul je zien dat ook hier de mores is aangepast aan inwijkelingen en aan toeristen. Ook iedere internationale havenstad heeft een hoerenbuurt met andere mores dan in Staphorst, Ridderkerk of ander achterland.

Geld, da's wat telt. Mores berg je op voor geld als je niks te eten hebt of als 'snel geld' beter is dan sappelen.

Dat heeft niks te maken met die toeristen op die berg. Die hebben niet geluisterd naar reisbegeleiding of niks voorbereid op de gewoontes in hun vakantieland.

Ik zie hier in Nongkhai hartje stad ook wel toeristen met ontbloot bovenlijf lopen alsof het hier Pattaya is en die dan boos worden als de politie of de bewoners er wat van zeggen. In perifeer Thailand is dat net zo 'not done' als op een berg op Borneo in je blote pielemuis lopen of in Staphorst op zondag de auto wassen.

Ook hier is een dubbele moraal. Geld, ik schreef het al.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Aardbeving Maleisië

#7 Bericht door nbreeker » zaterdag 13 juni 2015, 07:43

prajak schreef:Dutch, dit weet je al, ga eens kijken in Pattaya, Bangkok Patpong - Nana - Soi Cowboy, daar zul je zien dat ook hier de mores is aangepast aan inwijkelingen en aan toeristen. Ook iedere internationale havenstad heeft een hoerenbuurt met andere mores dan in Staphorst, Ridderkerk of ander achterland.

Geld, da's wat telt. Mores berg je op voor geld als je niks te eten hebt of als 'snel geld' beter is dan sappelen.

Dat heeft niks te maken met die toeristen op die berg. Die hebben niet geluisterd naar reisbegeleiding of niks voorbereid op de gewoontes in hun vakantieland.

Ik zie hier in Nongkhai hartje stad ook wel toeristen met ontbloot bovenlijf lopen alsof het hier Pattaya is en die dan boos worden als de politie of de bewoners er wat van zeggen. In perifeer Thailand is dat net zo 'not done' als op een berg op Borneo in je blote pielemuis lopen of in Staphorst op zondag de auto wassen.

Ook hier is een dubbele moraal. Geld, ik schreef het al.
Als ik de krant mag geloven dan heeft hun gids ze gewaarschuwd maar daar zeiden ze rotop tegen,dus wat mij betreft hadden ze nog wel 14 dagen langer vast mogen zitten,z'n Moeder riep ook al voor vertrek hij gaat Azie onveilig maken nu dat weet hij dus nu.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Aardbeving Maleisië

#8 Bericht door Ben » zaterdag 13 juni 2015, 08:20

Heb de Kinabalu in 1998 ook beklommen ,mooie trip straf voor de benen maar zeker de moeite waard .
Slaat nergens op als je denkt daar in je blote r**t te moeten gaan staan .In geheel Azie in tal van landen zijn vele bergen als heilig betiteld staat ook overal aangegeven wat wel en wat niet kan .

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aardbeving Maleisië

#9 Bericht door Hua Thale » zaterdag 13 juni 2015, 08:36

Het is 'een beetje dom' maar of het nu het beoogde effect gaat krijgen denk het niet.
Zoals zo vaak 'vragen' dit soort acties om meer helaas.

asiancorrespondent.com/naked-tourist

asiancorrespondent.com/nude-quake-mountain-photos
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Aardbeving Maleisië

#10 Bericht door Gardensafari » zaterdag 13 juni 2015, 08:40

Ik ben ook op Noord-Borneo geweest, maar heb de berg niet beklommen.
Nu is Maleisië zeker een moslimland, maar die berg lijkt mij niet heilig voor de moslims.
Ik denk dat hij heilig is voor de oorspronkelijke bewoners van het gebied.
Dat zijn de Dajaks, beter bekend als de "koppensnellers".
En zo bezien is deze Nederlandse blootloper er nog heel genadig vanaf gekomen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Aardbeving Maleisië

#11 Bericht door Ashakorat » zaterdag 13 juni 2015, 09:11

RuudThai schreef: Hè Dutch, jij probeert toch overal politiek in te brengen, zelfs bij een naaktloperij! :giggle:
Politiek is toch constant vergelijken wie de langste heeft? :clap:

Verder vind ik het eerlijk gezegd een stel aso's. Een beetje respect voor de normen en waarden van het land mag je toch wel verwachten? Helaas is dit soort dingen in nederland dermate gemeengoed geworden dat ze er niet eens meer bij nadenken vrees ik.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aardbeving Maleisië

#12 Bericht door Hua Thale » zaterdag 13 juni 2015, 09:38

Helaas is dit soort dingen in nederland

Lees de linken eens Ashakorat.
Er zat een Nederlander bij.
Dat het niet strookt met hun cultuur en denkwijze is duidelijk en dus ook niet nodig op dat uit te proberen.
Stilzwijgend uitwijzen had beter geweest inplaats van opsluiten boete en die aardbeving als resultaat aangeven.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Aardbeving Maleisië

#13 Bericht door Ashakorat » zaterdag 13 juni 2015, 09:58

Ik weet dat er een nederlander bij zat Hua, ik probeerde aan te geven dat dit soort idioterie in nederland dermate normaal is geworden dat men denkt dit overal te kunnen doen. En ik vind het prima dat ze een flinke boete krijgen, Maleisië hoopt daarmee ook te voorkomen dat dit in hun land ook "normaal" gedrag gaat worden.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aardbeving Maleisië

#14 Bericht door Hua Thale » zaterdag 13 juni 2015, 10:08

Boete heb ik ook geen problemen mee.
Opsluiten meerdere dagen uitwijzen en het meest belachelijke de aardbeving komt daardoor is geen eens van voor de oorlog maar uit het stenen tijdperk.

Link 'twee' geeft men al aan dat dit als een rode lap bij een stier werkt.
Doodstraf misschien als er weer eens zo'n dom meisje of jochie in zijn blote barst gaat staan.???? [met dank aan de sociale media]

Duidelijk is dat je dat niet moet doen maar van hun kant uit [Maleisië] ook niet echt slim.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Aardbeving Maleisië

#15 Bericht door Ashakorat » zaterdag 13 juni 2015, 11:41

Hua Thale schreef:Boete heb ik ook geen problemen mee.
Opsluiten meerdere dagen uitwijzen en het meest belachelijke de aardbeving komt daardoor is geen eens van voor de oorlog maar uit het stenen tijdperk.
Toen de moeder van mijn meisje overleden was bijna 3 jaar geleden, waren er mensen in het dorp die mijn meisje vertelden dat ze haar moeder na de crematie nog gezien hadden. Ik kon praten als Brugman maar ze geloofde het. Wie zijn wij om over dat soort dingen een oordeel te vellen? Beetje respect voor een andere cultuur zonder dat je daarin mee hoeft te gaan lijkt mij vanzelfsprekend. En dat men een voorbeeld wil stellen daar om te voorkomen dat er nog iemand uit zijn slip gaat is hun beslissing en snap ik volkomen. Ik heb begrepen dat de strafmaat nog meevalt , had ook 30 dagen kunnen zijn en een hogere boete.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”