Aan het eind van mijn overheidscarrière ben ik overgestapt naar het zo geroemde bedrijfsleven, nl. naar een detacheringsbureau vanwaar ik als senior-consulent werd uitgezonden naar gemeenten die behoefte hadden aan een tijdelijke kracht voor het oplossen van complexe zaken op burgerzakengebied.printen44 schreef:Torkom, dat is jouw ervaring. Mijn ervaring is dat ik en in staatsdienst was en na privatisering niet in staatsdienst was. Wij, als werknemers, werkte net zoveel en met net zoveel overwerktijd zowel na als voor de privatisering. Ik kwam vaak bij de griffie van beide Kamers en ook daar werkte men lange dagen.torkom schreef:"Ik schrijf niet dat ambtenaren niet werken. Integendeel, ze werken net zo hard als alle anderen werknemers"
Ook weer zo'n boute bewering...Ik heb voor beide gewerkt, eerst bedrijfsleven daarna overheid, de tranen springen je in de ogen qua geldverspilling bij de overheid...Van de andere kant heb ik nog nooit zoveel verdiend en daar zo weinig voor moeten doen als bij de overheid.
Toen wij naar Haarlem verhuisde, kwamen we op het terrein van Enschede, een private onderneming. Daar werd veel minder productie gedraaid als wat wij deden in dezelfde tijd.
Ik heb geen verschil gemerkt toen ik in Staatsdienst was of in privaatdienst. Maar wij waren een productiebedrijf. Moet wel zeggen dat toen wij geprivatiseerd werden, wij meer gingen verdienen.
Ik bleef dus eigenlijk precies hetzelfde werk doen als toen ik in gemeentedienst was....
Ik moest net zo hard werken als daarvoor maar het betaalde stukken beter!
Ik ben daar na enige tijd echter mee gestopt omdat bepaalde dingen mij niet bevielen en toen ben ik teruggekeerd naar een gemeente in een functie die mij net zoveel opbracht als die bij de particuliere firma .
Maar ondertussen wijken we wel weer flink af van het originele onderwerp, het nieuwe belastingstelsel!