Bangkok

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
niekie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 08 januari 2015, 19:21

Bangkok

#1 Bericht door niekie » dinsdag 09 juni 2015, 11:29

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in de zomer 3 weken naar thailand. We beginnen met 3 hele dagen Bangkok.
Hebben jullie nog tips/aanvullingen op onze planning voor Bangkok?

Zondag: Chatuchak weekend market en tempels bezoeken. O.a Big Buddha/Wat Arun/Wat Pho/Grand Palace met Wat Phra Kew.
Maandag: Winkelen in de ochtend en Combotour Co van Kessel (fiets en boot) in de middag.
Dinsdag: Drijvende markt en een klong tour

Welke tempels liggen een beetje bij elkaar en kun je dus op 1 middag bezoeken?
Welke drijvende markt raden jullie aan? Ik wil er eigenlijk niet meer dan een dagdeel aan kwijt zijn.

Missen we nog dingen op onze Bangkok planning die zeker de moeite waard zijn?

Alvast bedankt!

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bangkok

#2 Bericht door Henk Korat » dinsdag 09 juni 2015, 11:42

niekie schreef:Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in de zomer 3 weken naar thailand. We beginnen met 3 hele dagen Bangkok.
Hebben jullie nog tips/aanvullingen op onze planning voor Bangkok?

Zondag: Chatuchak weekend market en tempels bezoeken. O.a Big Buddha/Wat Arun/Wat Pho/Grand Palace met Wat Phra Kew.
Maandag: Winkelen in de ochtend en Combotour Co van Kessel (fiets en boot) in de middag.
Dinsdag: Drijvende markt en een klong tour

Welke tempels liggen een beetje bij elkaar en kun je dus op 1 middag bezoeken?
Welke drijvende markt raden jullie aan? Ik wil er eigenlijk niet meer dan een dagdeel aan kwijt zijn.

Missen we nog dingen op onze Bangkok planning die zeker de moeite waard zijn?

Alvast bedankt!
Ik neem aan, dat je met de Big Buddha de liggende Boeddha in Wat Pho bedoelt. Als dat zo is, dan liggen Wat Pho, Wat Pra Kaew en Grand Palace vlak bij elkaar. Wat Arun ligt aan de andere kant van de Chao Phraya rivier en is met een pontje vlak bij Wat Pho te bereiken.

De leukste drijvende markt is die van Damnoen Saduak, maar deze ligt op zeker meer dan een uur rijden van Bangkok. Andere drijvende markten in Bangkok zelf ken ik niet. Je zou bij de receptie van het hotel kunnen vragen of er excursies naar Damnoen Saduak gaan. Je bent dan wel de regie kwijt, maar kan wel vergelijken met een taxi nemen en zelf een ticket voor de boot kopen bij de drijvende markt.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bangkok

#3 Bericht door ron » dinsdag 09 juni 2015, 12:15

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: Bangkok

#4 Bericht door JohanS » dinsdag 09 juni 2015, 12:53

Ik zou de drijvende markt links laten liggen, je gaat te veel tijd verspelen met de transfert; er is genoeg te doen en te beleven in Bangkok zelf.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bangkok

#5 Bericht door jumbo » woensdag 10 juni 2015, 03:05

een avond rondvaart op de chao praya is erg leuk om te doen, bangkok skyline, maar ook de verlichte tempels zijn
het zeker waard..

de klong tour; je zou eigenlijk naar Koh Kret/Pak Kret/Nonthaburi moeten gaan en daar een van de bootmannen
aanspreken voor een prive tour, kosten zijn het niet, je neemt wat drankjes mee en je hebt een leuke middag
De uiteinden van Bangkok Noi zijn leuk om door te varen en ze hebben daar een paar otop markten en leuke (varende)
restaurantjes... is echt het wat oudere Bangkok en daarom leuk om te zien.... en je bepaalt je eigen tempo..

Henk gaf al aan dat de drijvende markt minstens een uurtje uit de weg is en dan het rondvaren zelf nog, je bent er zomaar
wat meer tijd aan kwijt en de ervaring is minimaal...

Muang Boran is aardig, geeft een idee over het oude Thailand, Kaffee Boran is de bijbehorende koffie, niet verkeerd..

3 dagen is wat kort en je schema ziet er al vermoeiend uit.... waar wil je gaan shoppen, als je werkelijk wat wilt kopen ga
dan naar Pratu Nam markt of naar Seacon Square, als je voor het kijken-niet-kopen gaat dat zijn er tig malls in Bangkok waar je je hart kunt ophalen...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

niekie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 08 januari 2015, 19:21

Re: Bangkok

#6 Bericht door niekie » woensdag 10 juni 2015, 10:04

Bedankt voor jullie reacties!

We gaan in ieder geval niet naar de Dam Noen Saduak drijvende markt, dit kost echt te veel tijd. Nu zag ik dat de Taling Chan drijvende markt veel dichterbij is. Is deze de moeite waard? Dit betekend wel dat we op zondag en de chatuchak weekend markt moeten doen en de Taling Chan. Deze zijn beiden alleen in het weekend namelijk. Is dit te veel van het goede?

Een klong tour lijkt me erg leuk. Maar komt met de Co van Kessel tour gaan we ook al op een bootje. Heeft dit dan niet veel overeenkomsten?

Ik lees hierboven dat je dat je kunt shoppen in Pratu Nam markt of Seacon Square, wat is het verschil met de malls in Bangkok?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Bangkok

#7 Bericht door elst99 » woensdag 10 juni 2015, 10:51

Heb je er wel aangedacht, dat je een jetlag kan hebben en je moet aan het klimaat wennen! Plan niet teveel de eerste dagen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Bangkok

#8 Bericht door elst99 » woensdag 10 juni 2015, 10:54

Pratunam is buiten langs de straat en MBK is binnen een must to see, kun je alleen al een dag doorbrengen, kun je niet beter shoppen aan het eind van de vakantie, anders loop je 3 weken met je aankopen te sjouwen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Bangkok

#9 Bericht door jumbo » donderdag 11 juni 2015, 03:20

elst99 schreef:Heb je er wel aangedacht, dat je een jetlag kan hebben en je moet aan het klimaat wennen! Plan niet teveel de eerste dagen!

Leuk onderwerp snijd je hier aan Elst..

Ik vlieg al een aantal jaren en met aardige frequenties en heb me altijd aan een paar vuistregels vast gehouden.
-Probeer in de avond te vliegen als je tussen tijdzones vliegt
-Pas je in het vliegtuig aan, aan de tijd waar je landt... eet en drink naar die tijd
-Geen koffie, thee, chocolade en alcohol
-Geen werk/leeswerk
-Losse ruimzittende kleding

Works like a charm for me...
ennuh die regel over de alcohol, nou ja, een drankje is altijd goed
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

casper26
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 13 mei 2015, 16:27

Re: Bangkok

#10 Bericht door casper26 » zondag 14 juni 2015, 11:26

jumbo schreef:een avond rondvaart op de chao praya is erg leuk om te doen, bangkok skyline, maar ook de verlichte tempels zijn
het zeker waard..

de klong tour; je zou eigenlijk naar Koh Kret/Pak Kret/Nonthaburi moeten gaan en daar een van de bootmannen
aanspreken voor een prive tour, kosten zijn het niet, je neemt wat drankjes mee en je hebt een leuke middag
De uiteinden van Bangkok Noi zijn leuk om door te varen en ze hebben daar een paar otop markten en leuke (varende)
restaurantjes... is echt het wat oudere Bangkok en daarom leuk om te zien.... en je bepaalt je eigen tempo..

Henk gaf al aan dat de drijvende markt minstens een uurtje uit de weg is en dan het rondvaren zelf nog, je bent er zomaar
wat meer tijd aan kwijt en de ervaring is minimaal...

Muang Boran is aardig, geeft een idee over het oude Thailand, Kaffee Boran is de bijbehorende koffie, niet verkeerd..

3 dagen is wat kort en je schema ziet er al vermoeiend uit.... waar wil je gaan shoppen, als je werkelijk wat wilt kopen ga
dan naar Pratu Nam markt of naar Seacon Square, als je voor het kijken-niet-kopen gaat dat zijn er tig malls in Bangkok waar je je hart kunt ophalen...

Wat zijn de verlichte tempels dan??

Ben zelf ook tips aan t zoeken.. ik heb mn 1e 2 dagen van mn reis in bangkok en de laatste paar dagen...

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bangkok

#11 Bericht door ron » zondag 14 juni 2015, 15:47

Wat Arun: Tempel van de Dageraad

Afbeelding

Maar kijk zelf even verder,en klik op onderstaande link Casper :thumbsup:


http://tipsthailand.nl/5-tempels-die-je ... n-bangkok/
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

casper26
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 13 mei 2015, 16:27

Re: Bangkok

#12 Bericht door casper26 » zondag 14 juni 2015, 19:08

ron schreef:Wat Arun: Tempel van de Dageraad

Afbeelding

Maar kijk zelf even verder,en klik op onderstaande link Casper :thumbsup:


http://tipsthailand.nl/5-tempels-die-je ... n-bangkok/

THanks nu weet ik wat ik mn eerste dagen doe!!!!

waar boek je excursies eigenlijk in bangkok? heb je daar reisbureautjes voor enzo?

En voor treintickets boeken enzo naar andere plaatsen vanuit bangkok... Kan dat ook ergens?

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Bangkok

#13 Bericht door trangerkuda » maandag 15 juni 2015, 01:46

Ja.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”